چند نشانه که افراد دارای PTSD به طور متفاوتی در روابط رفتار می کنند

افراد دارای PTSD علاوه بر مشکلاتی که در طول زندگی برای خودشان ایجاد می شود در روابط زناشویی و ازدواج خود هم دچار مشکلاتی می شوند. در روابط معمولا وجود اختلالات روانی در همه عوامل زوجین تاثیر گذار است. استرس گاهی اوقات برای بدن مفید است.

حتی بعضی استرس ها به طوری هستند که باعث پیشرفت افراد می شوند. استرس انواع مختلفی دارد. افراد ممکن است به علت فشار های روانی مختلف دچار استرس شوند. اگر استرس کنترل نشود ممکن است تبدیل به اضطراب یا افسردگی شود. یکی از انواع استرس PTSD  است. در مقاله های قبل در ارتباط با PTSD صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که افراد دارای PTSD به طور متفاوتی در روابط رفتار می کنند چگونه است.

رفتار افراد دارای PTSD در رابطه

هر فردی به علت شرایط مختلف همان طور که در مقاله های قبل گفتیم می تواند دچار خشم یا استرس شود. حال این خشم می تواند یک خشم درونی چندین ساله باشد یا یک خشم آنی که به علت وجود شرایط مختلف ایجاد شده باشد. در دورانی که زندگی می کنیم ممکن است فرد به علت های مختلف دچار این فرآیند استرسی شوند. برخی با داشتن استرس ممکن است خشم را هم در خود به وجود بیاورند. در این موقعیت است که مشاوره وارد کار می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که افراد دارای PTSD به طور متفاوتی در روابط رفتار می کنند، صحبت کنیم.

شرایط سخت زندگی و تاثیر آن بر سلامت عاطفی افراد دارای PTSD

اگر شما یا یکی از عزیزانتان در حال گذراندن یک رویداد سخت زندگی هستید یا به تازگی آن را پشت سر گذاشته اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می تواند بر سلامت عاطفی شما تأثیر بگذارد. رویدادهای مهم زندگی می توانند به طور قابل توجهی بر سلامت احساسی شما تأثیر بگذارند، اما دانستن این که چگونه این اتفاق می افتد و چه اتفاقی ممکن است رخ دهد می تواند مهم باشد، به ویژه هنگام پیگیری درمان یا بحث در مورد درمان. در این جا ما در مورد PTSD و اختلال استرس حاد صحبت می کنیم – دو مشکل سلامت عاطفی که می توانند از رویدادهای دشوار زندگی ناشی شوند. این بدان معناست که در مورد هر دو بیماری به صورت جداگانه، نحوه شباهت آن ها، تفاوت آن ها و نحوه تشخیص و درمان هر کدام صحبت می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در نهایت، این به تیم مراقبت های بهداشتی شما بستگی دارد – نه شما و نه این مقاله – که تعیین کنند رویدادهای زندگی چگونه بر سلامت عاطفی شما تأثیر گذاشته است و در مورد آن چه باید بکنید. با این حال، امیدوارم این مقاله اطلاعات و جهت هایی را در اختیار شما قرار دهد که می توانید از آن ها برای نزدیک شدن به تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد سلامت عاطفی خود استفاده کنید.

PTSD چیست؟

این اختلال مخفف عبارت اختلال استرس پس از سانحه است. PTSD یک اختلال اضطرابی یا اختلال افسردگی نیست، اما بسیار شبیه به هر دو بیماری است. علائم PTSD می تواند شامل حملات اضطرابی و همچنین دوره های افسردگی باشد. همچنین ممکن است شامل علائم منحصر به فرد افراد دارای PTSD مانند هراس، فلاش بک و گیجی باشد.

یکی از بزرگترین تفاوت های بین PTSD و اضطراب و افسردگی چیست

یکی از بزرگترین تفاوت های بین PTSD و اضطراب و افسردگی این است که اضطراب و افسردگی اغلب تا حد زیادی توسط شیمی مغز تعیین می شود در حالی که PTSD اینطور نیست. شیمی مغز ممکن است به استعداد ابتلا به PTSD کمک کند، اما افسردگی و اضطراب هر دو می توانند بدون هیچ دلیلی قابل تشخیص باشند، در حالی که PTSD همیشه یک رویداد آسیب زای زندگی را دنبال می کند. در حالی که این حقیقت دارد که بسیاری از افراد دارای PTSD از این اختلال رنج می برند، ما اکنون می دانیم که افراد نیز می توانند پس از سایر رویدادهای مهم زندگی، از جمله سوء استفاده، جنایت خشونت آمیز یا حتی تصادفات رانندگی، دچار PTSD شوند.

درمان افراد دارای PTSD بر چه أساس تغییر می کند؟

درمان PTSD بر اساس ترجیحات فرد، نگرش های تیم مراقبت های بهداشتی و علائم آنها تغییر می کند. گزینه های درمانی می تواند شامل گفتگو درمانی، داروها، ترکیبی از این دو یا سایر گزینه های درمانی مانند خدمات گروهی مبتنی بر جامعه باشد. برخی از افراد ترجیح می دهند از دارو استفاده نکنند یا فقط دارو مصرف کنند، اگرچه اکثر متخصصان موافقند که ترکیبی از دارو و گفتاردرمانی کارآمدترین روش درمانی است.

اختلال استرس حاد و افراد دارای PTSD

اختلال استرس حاد، که ASD نیز نامیده می شود، بیشتر شبیه یک اختلال اضطرابی است تا یک اختلال افسردگی  اگر چه – مانند PTSD – شامل برخی از علائم هر دو اختلال شناخته شده تر است. نمونه هایی از این علائم شامل حملات اضطرابی، انزوا و احساس افسردگی یا بی تفاوتی است.

جداسازی را چگونه تعریف می کنند؟

به مجموعه ای از علائم که به نظر می رسد نسبتاً مختص ASD است، جداسازی نامیده می شود. این می تواند شامل بی تفاوتی، فراموشی یا داشتن احساساتی باشد که فرد مبتلا آن را درک نمی کند یا با آن همذات پنداری نمی کند. این ها علائمی هستند که از نظر احساسی فرد را از استرس رویداد دور می کنند، اما همچنین ممکن است مانع موفقیت آمیز آن ها در رویداد به شیوه ای عملاً مولد و از نظر احساسی سالم شوند. اگر فردی عناصر رویداد را فراموش کند، کار کردن با آن رویداد را دشوارتر می کند.

چند نشانه که افراد دارای PTSD به طور متفاوتی در روابط رفتار می کنند

افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) همیشه روابط سختی با عزیزان خود دارند. با این حال، چالش های منحصر به فرد است که می تواند به زوج ها فشار وارد کند. اگر همه به موفقیت رابطه خود متعهد باشند، می توانند به خوشبختی دست یابند. در این مقاله به فردی که دارای اختلال استرس پس از سانحه است به عنوان بازمانده اشاره می کنیم. همانطور که می توانید تصور کنید، ابتلا به PTSD می تواند به دلیل مسائل عاطفی و روانی، برقراری روابط با افراد بازمانده را دشوار کند. این مورد به ویژه در خود افراد دارای PTSD صادق است زیرا افراد در زندگی بازمانده می توانند در تمام مشکلاتی که رخ می دهد غرق شوند. این کار بر همه افراد درگیر فشار وارد می کند، و این شامل همه روابط می شود، نه فقط روابط عاشقانه.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دانستن این که افراد دارای PTSD چگونه روابط را مدیریت می کند می تواند کمک بزرگی برای همه افراد درگیر باشد. این می تواند شما را برای مسائلی که ممکن است پیش بیاید آماده کند و به کاهش فشار ناشی از مقابله با علائم کمک کند. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا در مورد چند روشی که افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه به طور متفاوتی در روابط رفتار می کنند آشنا شوید.

اختلال استرس پس از سانحه چیست؟

روانپزشکان اختلال استرس پس از سانحه را به عنوان یک وضعیت روانپزشکی تعریف می کنند که در افرادی رخ می دهد که شاهد یا تجربه یک رویداد آسیب زا بودند. این وضعیت با یک آشفتگی درونی مشخص می شود که آن‌ها به طور مداوم با آن سروکار دارند. افرادی که دارای PTSD هستند ممکن است کابوس، فلاش بک، افسردگی، مشکل در برقراری ارتباطات اجتماعی، یا ترس کنترل نشده، غمگینی یا خشم داشته باشند. افرادی که دچار اختلال استرس پس از سانحه هستند به نظر می رسد زندگی سالمی دارند تا زمانی که توسط چیزی تحریک شوند. این می تواند یک صدا، یک حس لمس، یک بو یا تقریباً هر چیزی باشد.

جانبازان بیشترین تعداد افراد دارای PTSD هستند

اختلال استرس پس از سانحه بیشتر در جانبازان جنگ، به ویژه جانبازان مسن تر دیده می شود. با این حال، ممکن است برای غیرنظامیان نیز از تجارب زندگی مانند تصادفات رانندگی، مرگ‌های خانوادگی، تجارب تهدید کننده زندگی، یا سایر موقعیت‌های آسیب‌زا رخ دهد. آن‌ها حتی ممکن است از تجربه غیرمستقیم رویدادهای آسیب زا، مانند صرفاً یادگیری در مورد مرگ یکی از عزیزان، به این بیماری مبتلا شوند.

آیا اختلال استرس پس از سانحه قابل درمان است؟

از آنجایی که اختلال استرس پس از سانحه یک بیماری روانی است، نمی توان آن را دقیقاً درمان کرد. با این حال، با حمایت مناسب، می توان آنقدر مدیریت کرد که یک فرد بتواند زندگی سالمی داشته باشد. این خبر عالی است زیرا به این معنی است که افراد دارای PTSD می توانند روابط عادی داشته باشند.

رابطه آزاردهنده ذهنی

در این جا چند نکته برای کمک به بهبودی شما از یک رابطه آزاردهنده ذهنی وجود دارد. چگونه اختلال استرس پس از سانحه بر روابط تأثیر می گذارد؟ برای کمک به کسی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد، واقعاً به حمایت یک جمعیت نیاز است. به یاد داشته باشید که آن‌ها تصمیم نمی گیرند آنطور که هستند باشند.

احساس دائمی ترس، اضطراب، تحریک پذیری یا استرس

افراد دارای PTSD اغلب دچار احساسات ترسناک ترس، اضطراب، تحریک پذیری یا استرس می شوند. این می تواند تعامل با یک فرد را به خصوص در ملاء عام دشوار کند. رفتارهای عجیب و غریب ممکن است اتفاق بیفتد و باعث شرمساری همه کسانی شود که درگیر هستند. این احساسات اغلب می تواند آرامش را برای بازماندگان دشوار کند. ممکن است منجر به بسیاری از خاطرات ناگوار یا طغیان عصبانیت در عملکردها شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که اتفاقات زیادی در جریان باشد و بازماندگان غرق در هر اتفاقی شوند.

مشکلات صمیمیت و عواطف در افراد دارای PTSD

افرادی که دچار اختلال استرس پس از سانحه هستند، ممکن است با صمیمیت مشکل داشته باشند، به خصوص زمانی که آسیب آن‌ها ناشی از سوء استفاده جنسی باشد. بازماندگان ممکن است متوجه شوند که از رابطه جنسی لذت نمی برند یا نمی توانند روی آن تمرکز کنند. ممکن است اصلا نتوانند آن را اجرا کنند. برای زوجین با روابط عاشقانه، این می تواند فوق العاده خسته کننده باشد. همچنین می تواند به معنای پایان رابطه در دراز مدت باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر با کسی رابطه دارید که به دلیل PTSD مشکلات صمیمیت دارد، باید صبر زیادی داشته باشید. فقط لمس شما می تواند برای آزار آن‌ها کافی باشد، به خصوص اگر سوء استفاده به تازگی رخ دهد. همانطور که افراد دارای PTSD درمان مورد نیاز خود را دریافت می کنند، این می تواند به مشکلات جنسی ناشی از PTSD کمک کند. با این حال، درصد کمی از بازماندگان ممکن است بدتر شوند یا هرگز بر آن غلبه نکنند. در هر صورت، تا حد امکان از آن ها حمایت کنید.

مشکل در خواب

اگر با فردی که به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا است می‌خوابید، احتمالاً متوجه رفتار او در خواب او شده‌اید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا