چند نشانه اختلال افسردگی عمده در خانواده و کودکان

اختلال افسردگی در کودکان و خانواده آن ها نشانه های مختلفی دارد. هیچ کدام از علائم افسردگی در افراد نمی تواند یکسان باشد. در واقع این استرس ها می تواند در صورت عدم درمان باعث ایجاد افسردگی شود. هر کدام از اختلالات روانی شناسی نحوه درمان متفاوتی دارند. البته طول مدت درمان به حالت های بیمار نیز بستگی دارد. افسردگی آسیب های زیادی به همراه دارد. اما روش های درمانی مختلفی برای افسردگی ارائه شده است. افسردگی برای خانوم ها می تواند در دوران قاعدگی تاثیر گذار باشد. در مقاله های قبل گفتیم که بیماری های روانی چگونه بر ذهن افراد فشار وارد می کند و باعث استرس و اضطراب در آن ها می شود.

در این روز ها بیماری کرونا باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه اختلال افسردگی عمده در خانواده و کودکان، چگونه است؟

اختلال افسردگی حاد و تاثیرات بر ذهن آن ها

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که در این دوره روی ذهن خود کنترل داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه اختلال افسردگی عمده در خانواده و کودکان، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مجموع، همه گیری COVID-19 باعث مشکلات زیادی شده است. جهان طی یک سال و نیم گذشته افسردگی بیشتری را تجربه می کند. سوال این است که این علائم اختلال افسردگی حاد در مردان و زنان چگونه بر چرخه های زندگی و برنامه ریزی های مختلف تأثیر گذاشته است؟ یا چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

تحقیق درباره مقاومت به انسولین و تاثیر آن بر افسردگی

یک مطالعه اخیر از Frontiers in Neuroscience برای تأثیر استرس همه گیری ایجاد شد. این مطالعه  بررسی موارد مختلفی را نشان داد. محققان 909 جفت دوقلو را بین 26 مارس 2020 و 5 آوریل 2020 مورد بررسی قرار دادند. الکس دیمیتریو، دکتر، متخصص روانپزشکی و Menlo Park Psychiatry & Sleep Medicine می گوید: “برخی از افراد دارای اضطراب بیش از حد دچار چرخه های قاعدگی نامنظم هستند.

نظر محققین در ارتباط با این زمینه

دیمیتریو می افزاید: “بیماران اختلال افسردگی حاد یا استرس دار من اغلب دارای چیزی مشخص هستند.  من آن را” مشکلاتی در روابط “می نامم.

نشانه‌هایی که افراد اختلال افسردگی حاد هستند.

هنگامی که فردی بر افسردگی غلبه می کند، همیشه این خطر وجود دارد که دوباره افسردگی را تجربه کند. هنگامی که یک اختلال رخ می دهد، معمولاً علائم هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد که مشکل در حال وقوع است. هر چه زودتر متوجه علائم شوید، زودتر می توانید قبل از افزایش آسیب به فرد کمک کنید.داختلال افسردگی حاد می تواند در هر زمانی پس از دوره اولیه رخ دهد، اما معمولا در عرض پنج سال اتفاق می افتد. احساسات و رفتارهای همراه با افسردگی می تواند در زندگی شخصی و حرفه ای فرد اختلال ایجاد کند. اگر متوجه شدید که فردی در زندگی شما مانند خودش رفتار نمی کند، افسردگی می تواند دلیل آن باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دانستن علائم این اختلال می تواند به شما در شناسایی آن در اطرافیانتان کمک کند. بیش از 7 درصد از بزرگسالان در کشور های مختلف از افسردگی رنج می برند، بنابراین کاملاً غیر معمول نیست. از بین کسانی که قبلاً این اختلال را تجربه کرده اند، حدود 29٪ نوع شدید را تجربه می کنند.

چند نشانه که یک فرد در حال بازگشت به افسردگی است

هر چه شدت اختلال بیشتر اتفاق بیفتد، در آن فرد شایع تر می شود. می‌توانید از تعداد دوره‌های افسردگی که آن‌ها داشته‌اند برای کمک به تعیین اینکه آیا ممکن است اکنون مشکلی وجود داشته باشد، استفاده کنید. همراه با آن، مراقب این علائم باشید که کمکی به فردی در حال اختلال افسردگی حاد است کنید.

آن‌ها در تمرکز مشکل دارند و به نظر می رسد کندتر حرکت می کنند

اگر متوجه شدید که فردی در تمرکز مشکل دارد یا کندتر حرکت می کند، ممکن است به دلیل شدت این اختلال باشد. با همه حواس‌پرتی‌ها و مه‌های مغزی که با فشار های روانی همراه است، تفکر  برایشان سخت است. ممکن است تمرکز آنقدر سخت شود که حتی انجام یک مکالمه نیز بیش از حد به نظر می رسد. علاوه بر این، آن‌ها ممکن است کار خود را به خوبی معمول انجام ندهند زیرا آهسته تر فکر می کنند. اختلال افسردگی حاد نیز بر حافظه تأثیر می گذارد، زیرا روند تفکر کند می شود. با این حال، تمرکز تنها چیزی نیست که کند می شود. زیرا ممکن است آهسته تر نیز حرکت کنند.

چند نشانه اختلال افسردگی عمده در خانواده و کودکان

افسردگی یک نگرانی معمول سلامت روان است که اغلب در افراد بین 15-45 سالگی تشخیص داده می شود. با این حال، هیچ مرزی ندارد، زیرا این امر می تواند بر آن جوانان و قدیمی همه ملیت ها و جنس ها تاثیر بگذارد. وجود اختلال افسردگی عمده، احساس مداوم غم و اندوه غنی است که زندگی شما را کنترل می کند. بسیاری از افرادی که افسرده هستند، علاقه مند به چیزهایی هستند که دوست دارند انجام دهند. شما ممکن است قادر به خارج شدن از تخت برای انجام شستشوی صورت، تمیز کردن خانه خود، و یا شام برای خانواده خود را نداشته باشید.

از آنجایی که این یک مشکل شدید سلامت روان است که می تواند افزایش یابد، باید به دنبال کمک باشید. طیف گسترده ای از مسائل عاطفی و فیزیکی می تواند شما را به نقطه ای از خودکشی برساند. آنچه که اکثر مردم درک نمی کنند این است که اختلال افسردگی موضوع عادی نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مطمئنا، هر کسی می تواند آبی و پایین را احساس کند، زمانی که زندگی آن‌ها را امیدوار نکنند، اما این چیزی نیست که بتوانید کنترل کنید.  افسردگی نیاز به کمک به رهایی دارد. در نتیجه، بسیاری از مردم فکر می کنند که کسانی که افسرده هستند می توانند از آن بیرون بیایند، اما این آسان نیست.

علائم اختلال افسردگی عمده

یک قسمت این اختلال ممکن است فقط یک بار در زندگی شما رخ دهد، یا شما می توانید یک مبارزه پایدار با آن داشته باشید. شما یاد خواهید گرفت که علائم و نشانه ها را متوجه شوید و بتوانید شرایطی را با داروهای طبیعی و مشاوره ادامه دهید. در این‌جا برخی از علائم گزارش شده از اختلال افسردگی وجود دارد:

  • غم و اندوه و ناامیدی
  • خشم و تحریک پذیری
  • از دست دادن علاقه به فعالیت های معمول
  • احساس بی ارزش بودن
  • مسائل مربوط به تمرکز
  • افکار خودکشی یا تلاش
  • مشکل به یاد آوردن چیزها
  • درد و سردرد ناشناخته
  • حملات اضطراب و وحشت
  • بی حسی
  • نوسانات وزن
  • حرکات یا افکار کند شده
  • خستگی مزمن
  • اختلالات خواب – بیش از حد یا خیلی کم است
  • ناراحتی عمومی

اختلال افسردگی در  اطفال

در حالی که بسیاری معتقدند که این اختلال یک مشکل است که توسط بزرگسالان تجربه می شود، بسیاری از کودکان نیز با این مسئله سلامت روانی مواجه هستند. برآورد شده است که بیش از 2.8 میلیون نوجوان از سنین 12 تا 17 ساله حداقل یک اختلال افسردگی را تجربه کرده اند. متاسفانه، حدود پنج درصد نبرد مداوم دارند و در سکوت رنج می برند.

علائم و نشانه های افسردگی در کودکان اغلب متفاوت است و برای بزرگسالان به اندازه کافی آسان نیست. در اینجا برخی از نشانه های رایج افسردگی کودکان وجود دارد:

  • گریه مکرر
  • شکایت از شکم درد و یا درد دیگر بدن
  • امتناع به رفتن به مدرسه
  • از دوستان و خانواده خارج شوید
  • مشکلات در  خواب
  • اعتماد به نفس ضعیف
  • آزمایش با مواد مخدر یا الکل
  • حساسیت شدید
  • خودخوری در برابر مشکلات
  • مشکلات خواب – بیش از حد یا خیلی کم
  • اضطراب – می تواند به عنوان بیش فعالی نمایش داده شود
  • احساسات اشتباه
  • خودپنداره
  • ایده های خودکشی یا تلاش برای آن
  • دیدن یا شنیدن چیزهایی که وجود ندارد

کمک به اختلال افسردگی عمده

یک نکته مهم به سلامت روانی مرتبط است، این که بسیاری از مردم برای کمک به پزشک نمی روند. شما باید با کسی صحبت کنید، به خصوص اگر شما افکار خودکشی یا مشارکت خود را در معرض خود قرار دهید. یک پزشک برخی از آزمایشات را انجام خواهد داد و کار خون را برای اطمینان از اینکه هیچ چیز آلی وجود ندارد، می توان توضیح داد.

افسردگی می تواند علائم یک بیماری مهم را تقلید کند. به عنوان مثال، کسانی که دچار لوپوس هستند که آن‌ها را قادر به خارج شدن از رختخواب می کند. بنابراین، فردی که لوپوس دارد ممکن است افسرده شود. این بدان معنا نیست که لازم نیست که درمان شود. اما به این معنی است که یک بیماری پایه ای وجود دارد که موجب اختلال افسردگی شما می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بر خلاف اختلالات شخصیتی، اختلال افسردگی عمده، شرایطی است که برای مدتی در اطراف بوده و بیشتر از روزهای زندگی شما تاثیر می گذارد. پس از اینکه دکتر را دیدید و مشخص کردید که شما افسرده هستید، باید گزینه های درمان خود را در نظر بگیرید.

گزینه های درمان برای اختلال افسردگی عمده

گزینه های درمان برای این اختلال گسترده هستند. اولین اقدام اقدام داروهای ضد افسردگی است. این داروها به انواع مختلف طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

  • مهارکننده های بازپس گیری سروتونین انتخابی
  • مهار کننده های بازپس گیری سروتونین- نوراپینفرین
  • سه حلقه ای
  • مهار کننده های مونوآمین اکسیداز

تجویز بیشتر داروهای SSRI است. این‌ها تمایل به حداقل عوارض جانبی دارند و بیشتر از دیگران تحمل می شوند. متأسفانه، بیش از 30 درصد از افرادی که این داروها را مصرف می کنند، از داروهای خود کمک نخواهند کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا