چند علامت هشدار دهنده که شما در حال عبور از یک بحران میانسالی هستید

بحران میانسالی زمانی اتفاق می افتاد که شما تغییراتی را در یک سن به خصوص در خودتان می بینید. در این بحران افراد ممکن است با مشکلات رفتاری رو به رو شوند. اما گاهی اوقات ممکن است جدایی پدربزرگ و مادربزرگ در زندگی اتفاق بیفتد. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم جدایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید.

شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید. در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علامت هشدار دهنده که شما در حال عبور از یک بحران میانسالی هستید، چگونه است؟

بحث و جدل در رابطه ها بحران میانسالی

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت هشدار دهنده که شما در حال عبور از یک بحران میانسالی هستید صحبت کنیم.

عدم ارتباط پدربزرگ و مادربزرگ ها و بحران میانسالی

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ممکن است به طور ناعادلانه از ارتباط با نوه های خود محروم می شوند. این می تواند برای پدربزرگ و مادربزرگ و نوه ها به طور یکسان دلخراش باشد. اگر چه شکایت برای حق ملاقات یک امکان ساده است، اما مؤثرترین رویکرد حل و فصل اختلافات خانوادگی قبل از این که جدایی اتفاق بیفتد، صحبت کردن است.

اعضای خانواده مسئولیت دارند که اختلافات را قبل از تبدیل شدن به یک موضوع جدی بررسی کنند. در اینجا مروری بر شایع ترین اختلافات بین والدین و جدایی پدربزرگ و مادربزرگ آورده ایم که می تواند منجر به قطع ارتباط با نوه ها شود.

بحران میانسالی و جدایی پدربزرگ و مادربزرگ

گاهی اوقات والدین حق دارند از ارتباط پدربزرگ و مادربزرگ با نوه ها خودداری کنند. افرادی که مجرم جنسی یا سوء مصرف کننده مواد هستند به ندرت رفتار خود را پاک می کنند.  فقط به این دلیل که پدربزرگ و مادربزرگ شده اند نیاید همه رفتارهای آن ها را تایید کرد. والدین توجیه می شوند که نمی خواهند فرزندانشان در کنار پدربزرگ ها و مادربزرگ ها باشند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

والدین همچنین حق دارند از تماس با پدربزرگ و مادربزرگی که قوانین والدین در مورد ایمنی را نادیده می گیرند، خودداری کنند.

به عنوان مثال، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که نوه‌هایشان را بدون استفاده از وسایل ایمنی مناسب در خودرو سوار می کنند باعث آسیب به آن ها می شوند. یکی دیگر از دلایل جدایی پدربزرگ و مادربزرگ، سابقه تصادف است یا این که ایمن رانندگی نمی‌کنند. همین امر در مورد سایر قوانین ایمنی که توسط والدین ایجاد شده است، خواه پدربزرگ و مادربزرگ با آن موافق باشند یا نه، صدق می کند.

شرایط کنترل شده والدین برای بحران میانسالی

اگر تخلف خیلی بزرگ نباشد، والدین ممکن است به پدربزرگ و مادربزرگ اجازه دهند تا نوه ها را ببینند، اما فقط در شرایط کنترل شده. سایر اقدامات پدربزرگ و مادربزرگ که به راحتی می تواند باعث اختلاف خانوادگی شود شامل موارد زیر است:

  • تضعیف اقتدار والدین
  • تشویق کودکان به نافرمانی از والدین، یا فراموش کردن زحمات والدین
  • بد گفتن نسبت به اعضای خانواده، از جمله والدین، ناپدری و یا پدربزرگ و مادربزرگ دیگر
  • امتناع از پیروی از قوانین والدین
  • بی توجهی به دستورالعمل های رژیم غذایی، زمان تماشای نمایش، زمان خواب و غیره
  • دادن هدایای مشکوک به نوه ها، به ویژه هدایایی که والدین آن ها را تایید نمی کنند
  • تحت فشار قرار دادن والدین برای ارتباط بیشتر، مانند ملاقات های شبانه، زمانی که والدین تمایلی ندارند

نکته ای در ارتباط با بحران میانسالی در بین خانواده

خانواده ها باید بتوانند مسائل کمتر جدی را بدون قطع ارتباط بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه ها حل کنند. رویکرد ایده آل این است که در مورد مرزها و رفتارها بحث کنید و در مورد مسائل به محض ظهور آن ها صحبت کنید.

تهدیدات در بحران میانسالی یکی از علل جدایی پدربزرگ و مادربزرگ

انتظار ارتباطات درست  این است که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با زیر نظر گرفتن فرزندانشان نوه هایشان را ببیند.

با این حال، گاهی اوقات، والدینی که به عنوان هم خانه پدربزرگ و مادربزرگ به نوه ها خدمت می کنند نیز ارتباط خود را با فرزندان از دست می دهند. این وضعیت می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که البته ویرانگرترین آن ها مرگ والدین است. سایر شرایط پیچیده عبارتند از:

  • والدین مجرد هستند و والدین غیر حضانت حقوق والدین خود را تضمین نکرده اند.
  • یکی از والدین از حقوق والدین خود چشم پوشی کرده است.
  • یکی از والدین در زندان است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

والدینی که به طور معمول دسترسی به نوه‌ها را فراهم می‌کنند، از روابط  دور می‌شوند.

یکی دیگر از موقعیت های رایج که باعث می شود پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از نوه های خود جدا شوند، زمانی رخ می دهد که والدین با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند.

چند علامت هشدار دهنده که شما در حال عبور از یک بحران میانسالی هستید

به نظر می‌رسد برخی از افراد میانسالی را بدون مشکل درست پشت سر می‌گذارند. اما برای برخی دیگر رسیدن به میانسالی می‌تواند منجر به افسردگی، اضطراب و سوالاتی در مورد زندگی شود که ممکن است قبلاً به آن‌ها فکر نمی کردید. شاید اکنون به میانسالی رسیدید و نشانه های بحران میانسالی شروع به نمایان شدن کردند. اما چگونه می توانید تشخیص دهید که آن‌چه با آن دست و پنجه نرم می کنید در واقع یک بحران میانسالی است یا چیز دیگری؟

علائم خطرناک بحران میانسالی

خوشبختانه، علائمی وجود دارد که نشان‌دهنده بحران میانسالی است که می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا واقعاً این همان چیزی است که تجربه می‌کنید یا خیر. در این‌جا چند نشانه بحران میانسالی بیان خواهد شد. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا بحران میانسالی در واقع همان چیزی است که شما در حال آن هستید یا خیر. همچنین راه‌های مفیدی برای مبارزه با این علائم وجود دارد تا به انتقال سالم به میانسالی کمک کند. علائم هشدار دهنده که شما در حال عبور از یک بحران میانسالی هستید:

مقایسه خود با دیگران

در فرهنگ امروزی، تمرکز بر چیزهایی که نداریم آسان است. ممکن است خواهر یا برادری داشته باشیم که معتقدیم زندگی موفق‌تری دارد یا همکارمان که خانه، ماشین یا تلفن همراه بهتری دارد. ما با مواردی در مورد اینکه چگونه جذاب تر به نظر برسیم، شغل بهتری را دنبال کنیم یا ماشین بهتری بخریم احاطه شدیم.

همه ما تمایل داریم زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه کنیم. اما زمانی که وارد میانسالی می شوید ممکن است متوجه شوید که این کار را بیشتر انجام می دهید. شما شروع به فکر می کنید که خود را کمتر موفق یا جذاب تر می دانید که می تواند منجر به افسردگی شود. اگر متوجه شدید که چنین احساسی دارید، در این‌جا چند کار وجود دارد که می توانید برای تعدیل فعالانه این بحران میانسالی انجام دهید:

  • به خود یادآوری کنید که زندگی بیرونی دیگران را نمی توان با افکار و احساسات درونی شما مقایسه کرد.
  • قدردان خوبی های زندگی خود باشید. به چیزهایی که دارید فکر کنید که شما را خوشحال می کند.
  • محرک های خود را بشناسید و تمام تلاش خود را برای اجتناب از آن‌ها انجام دهید.

نگرانی در مورد اینکه زندگی شما به کجا می رود

میانسالی به طور کلی زمانی برای تأمل است، چه مثبت و چه منفی. همه ی ما تمایل داریم به یک شکل به نیمه ی اول زندگی خود نگاه کنیم. با این حال، یکی از نشانه‌های آشکار بحران میانسالی، نگرانی در مورد اینکه زندگی‌تان به کجا می‌رود، است.

نکته

بسیاری از افراد در میانسالی تمایل دارند شروع به نگاه به زندگی خود کنند. این کار باعث می شود تا به جایی که بودند فکر کنند و شاید مسیر خود را تغییر دهند. اگر متوجه شدید که فکر می کنید از مسیری که زندگی تان می رود راضی نیستید، به این فکر کنید که چه چیزی شما را خوشحال می کند. و به جای قدم در همان مسیری که می رفتید، روی انتخاب یک مسیر کار کنید.

زیر سوال بردن معنای زندگی یکی نوع بحران میانسالی

در حالی که زیر سوال بردن معنای زندگی می تواند در بسیاری از مراحل زندگی شما اتفاق بیفتد، می تواند در دوران میانسالی بسیار ناتوان کننده باشد. ممکن است شروع به تعجب کنید که هدف زندگی چیست و چرا این‌جا هستید. این می تواند منجر به افسردگی وجودی شود و نگران باشید که آیا آن را درست انجام می دهید.

هیچ راه تضمینی برای تغییر زندگی نیست

خبر خوب این است که هیچ راه درستی برای زندگی وجود ندارد و هر روز جدید فرصتی برای تغییر است. اگر متوجه شدید که نگران این هستید که چرا اینجا هستید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای تغییر احساس خود بردارید. به جای نگرانی بیش از حد در مورد هدف خود در زندگی، برای خود هدفی تعیین کنید و اقداماتی را انجام دهید. این کار باعث می شود تا زندگی را به گونه ای آغاز کنید که شما را شادتر کند.

تمرکز بیش از حد بر ظاهر شما

شاید علامت اصلی بحران میانسالی توجه بیش از حد به ظاهر شخصی شما باشد. میانسالی، زمانی است که متوجه تغییر بدن خود می شوید. شاید در حال افزایش وزن هستید یا موهایتان سفید است. شاید متوجه باشید که آنقدر که قبلاً احساس می‌کردید پرانرژی نیستید و یک بی‌حالی عمومی وجود دارد که با پیری بدن شما همراه است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از افرادی که وارد میانه زندگی خود می شوند، بیشتر نگران ظاهر خود می شوند. از ریزش مو و جراحی پلاستیک تا رنگ مو و خرید لباس جدید، تاکید بیشتر بر ظاهر شما می تواند طبیعی باشد. اما همچنین می تواند نشانه بحران میانسالی عمیق تر باشد که ممکن است بخواهید آن را کشف کنید. یک رژیم غذایی و رژیم ورزشی جدید را امتحان کنید. این کار باعث می شود تا به بدن شما کمک کند از نظر فیزیکی احساس بهتری داشته باشد. همچنین اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خود احساس کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا