رفتارهایی که افراد منفی را جذب می کنند

افراد منفی در اطرافیان ما و حتی خانواده‌ ما نیز وجود دارد. شما نمی توانید برای همیشه آن ها را از زندگی خود حذف کنید. اما می توانید با مدیریت رفتاری درست آن ها را از خود دور کنید. بسیاری از ما در طول زندگی این گونه افراد را در کنار خودمان خواهیم دید. موفقیت در زندگی نیازمند تلاش زیادی است. همچنین نیازمند این است که از شکست های خود درس بگیریم. شکست در زندگی پایان همه چیز نیست. روابط می تواند در زمان های مختلف دچار مشکلاتی شود.

روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. رابطه ها همیشه به معنای ازدواج بین دو مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر با یک فرد منفی ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد. بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند.

افراد منفی و روابط آن ها در زندگی

خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد. خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم رفتارهایی که افراد منفی را جذب می کنند چیست. البته در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهایی که افراد منفی را جذب می کنند، یا شما صحبت کنیم.

نشانه هایی که بسیاری از افراد منفی در زندگی شما هستند

افرادی که با آن‌ها رابطه دارید تأثیر زیادی بر زندگی شما دارند. اگر در میان انبوهی از افراد منفی معاشرت کنید دچار مشکل خواهید شد. با کسانی که شما را بالا می برند دوست باشید، و در عین حال که همین کار را برای آن‌ها انجام می دهید، برای ادامه راه حمایت خواهید شد. اما چگونه می توانید بگویید که زندگی شما توسط دوستان سمی، افراد منفی و سایر تأثیرات ناخواسته تسخیر شدید؟ پاسخ در رفتار خود شما نهفته است. در این‌جا چند نشانه وجود افراد منفی زیاد در زندگی شما بیان خواهد شد

افراد منفی برای سلامتی خود کار زیادی انجام نمی دهند

قبلاً به مصرف خوب غذا و ورزش توجه می‌کردید، اما اکنون نمی‌توانید اذیت شوید. حتی ممکن است عادت‌های بد جدیدی مانند مصرف غذاهای ناسالم یا ساعت‌ها گذراندن جلوی تلویزیون را شروع کنید.

بیش از حد حساس شدید

وقتی کسی چیز بالقوه بدی به شما می گوید، ناگهان متوجه می شوید که به شدت ناراحت می شوید. شما مکالمات معمولی را اشتباه تعبیر می کنید و احساس می کنید دیگران دائماً از شما عصبانی هستند. همچنین ممکن است از واکنش خوب به انتقاد دست بردارید.

در کل کمتر خوشحال هستید

سلامت روانی و مثبت اندیشی شما در حال فرو رفتن است. شما احساس ناراحتی می کنید، انرژی خود را از دست دادید، یا فقط احساس خوبی ندارید.

به اخبار بد بهتر از اخبار خوب واکنش نشان می دهید

همه خبرهای بد را دوست ندارند، درست است؟ اما می بینید که از آن لذت می برید. به عنوان افراد منفی وقتی اخبار بد یا شایعات می شنوید، مشتاق هستید که بفهمید چه اتفاقی می افتد. مثل این است که شما در یک حالت رویایی پیشرفت می کنید، حتی اگر شما را درگیر کند.

به طور مشابه، بیشتر مردم اخبار خوب را دوست دارند، درست است؟ اما اکنون با شنیدن خبرهای خوب احساس اضطراب می کنید. شما احساس می کنید همیشه به دنبال یک موضوع هستید و در گرفتن اخبار مثبت به صورت واقعی مشکل دارید.

نکته

هنگامی که افراد منفی خبرهای خوبی دریافت می کنند، ممکن است در مورد دشواری آن صحبت کنند. برای مثال، ممکن است به فردی که به تازگی ترفیع گرفته است بگویید که اکنون ساعات کاری طولانی تری دارد. به نظر می رسد که شما بدترین قسمت های هر چیزی را می بینید!

به نظر می رسد که شما نسبه به آن‌ها وسواس دارید

افراد منفی نگر می توانند زمان و تلاش زیادی را از شما بگیرند. اگر شما توسط آن‌ها احاطه شدید، ممکن است کم کم متوجه آن‌ها شوید. این به افراد منفی قدرت زیادی می دهد. نمی توانید بگویید که آیا این اتفاق برای شما می افتد؟ در این‌جا چند نشانه وجود دارد:

شما اغلب در مورد آن‌ها فکر می کنید

حتی زمانی که آن‌ها در اطراف نیستند، به نظر می رسد که شما به این افراد منفی فکر می کنید. مکالمات وحشتناکی را که داشتید به یاد می آورید. شما می ترسید دفعه بعد که آن‌ها را ملاقات کنید چه اتفاقی می افتد. همچنین اغلب در مورد آن‌ها صحبت می کنید.

افراد منفی مضطرب هستند

منفی نگری می تواند سطح استرس شما را تا حد زیادی افزایش دهد و باعث شود اغلب مضطرب یا عصبی شوید. حتی ممکن است علائم اضطراب یا اختلال هراس در شما ایجاد شود اگر این بیش از حد پیش برود. در این‌جا برخی از علائم هشدار دهنده اولیه وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید:

رفتارهایی که افراد منفی را جذب می کنند

افرادی که شما را احاطه کردند روی زندگی شما تأثیر می گذارند. افراد خوب مهارت شما را بالا می برند در حالی که افراد منفی در زندگی شما را پایین می کشانند. اگر به دنبال رسیدن به جایی در زندگی هستید، می خواهید با مثبت اندیشی احاطه شوید و باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا این اتفاق بیفتد – پس چرا همه اطرافیان شما اینقدر منفی هستند؟

برای بسیاری از مردم، این می تواند گیج کننده باشد. این می تواند آن‌ها را به این سوال وادار کند که آیا واقعاً انسان خوبی هستند. زیرا فکر می کنند پرندگان یک پر در کنار هم جمع می شوند. این می تواند باعث شود آن‌ها احساس کنند که در زندگی به جایی نمی رسند.

افراد منفی و ویژگی های تزریقی به دیگران

افراد منفی گرا اغلب از ویژگی های خاصی در دیگران تغذیه می کنند و احساس می کنند که جذب آنها می شوند. این ویژگی‌ها لزوماً بد نیستند، اما اغلب بهترین هم نیستند و می‌توانند باعث ازدحام انرژی سمی در اطراف شما شوند. پس چگونه می توانید آن را متوقف کنید؟ در این‌جا چند رفتاری وجود دارد که باید از جذب افراد منفی در زندگی خود اجتناب کنید

ماندگاری در شکست های قبل

همه ما می دانیم که شکست چقدر می تواند ناامید کننده باشد. این می‌تواند به سادگی چیزی باشد که طبق برنامه پیش نمی‌رود، مانند قرار ملاقاتی که خوب پیش نمی‌رود یا فردی که یک رژیم غذایی را زیر پا می‌گذارد. و البته، می تواند به اندازه اخراج از شغل و قطع رابطه جدی باشد.

نکته

اگر شما فردی هستید که همیشه برای موفقیت در تلاش است، ممکن است بیش از حد کمال گرا باشید. شما ممکن است خود را به یک استاندارد بسیار بالا نگه دارید که در بعضی مواقع غیر واقعی است. این می تواند باعث شود که شما به طور غیر ضروری نسبت به شکست منفی باشید. این روی کل دیدگاه شما تأثیر می گذارد و تفکر مثبت شما را کاهش می دهد.

نگهداری ذهنیت های آزار دهنده در افراد منفی

مشکل این است که نگهداری این گونه افکار منفی شما را به پایین می کشاند. کاری که شما در اصل انجام می دهید این است که شانس خود را برای خروج از این مرحله منفی گرایی به هم می زنید. این الگویی را ایجاد می کند که در آن شما خود یا دیگران را برای یک رویداد یا موضوع خاص سرزنش می کنید و هرگز واقعاً آن فضا را ترک نمی کنید. چیزی بسیار مهم و آزاد در دوری از افراد منفی وجود دارد. بدانید که اشتباهات جزئی از زندگی هستند و ارزش شما توسط آن‌ها تعیین نمی شود.

توشه عاطفی

تجربیات گذشته ما را شکل می دهد. این یک واقعیت است. آنچه را که می گذرانیم، مهم نیست چقدر سخت است، به قدرت ما کمک می کند. به همین دلیل است که بسیاری از ما امروزه افراد کاملاً متفاوتی با قبل از وقوع یک رویداد آسیب زا، دشوار یا حتی غم انگیز هستیم. اما بین درک و به خاطر سپردن تجربیات گذشته و اجازه به خود برای تعریف توسط آن‌ها تفاوت وجود دارد. متأسفانه، همه افراد منفی که با توشه‌های عاطفی مانند این همراه می‌شوند، می‌توانند دیگران را جذب کنند.

نکته

برای شما کاملاً معقول است که بسیاری از مردم آن‌ها را “مسائل” نشات گرفته از گذشته خود می نامند. اگر دوران بدی را گذراندید، منطقی است که بخشی از وجود شما زخم‌هایی از آن دوران داشته باشد. اما تمرکز کل زندگی خود حول آن دوران تاریک، ناسالم است.

بهبودی نسبت به گذشته در افراد منفی

گفتن بهبودی آسان‌تر از انجام آن است. اما مهم است که روند بهبودی را در نظر بگیرید و روی بخشش کار کنید تا بتوانید بر مسائلی که از این تجربیات ناشی می‌شوند به شیوه‌ای مثبت غلبه کنید. اگر با زخم های عاطفی زیادی دست و پنجه نرم می کنید و در غلبه بر آن‌ها مشکل دارید، با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید. کمک از یک درمانگر یا مشاور اذیت کننده نیست.

شما حد و مرز ندارید

مهربانی و سخاوتمندی چیز خوبی است. اما چیزی به نام مهربانی بیش از حد وجود دارد، و این به مردم اجازه می‌دهد تا از شما سو استفاده کنند. پرخاشگری، افراد منفی و سمی را جذب می کند که به دنبال استفاده از روش های ساده شما برای سوء استفاده از شما هستند. در این‌جا چند راه وجود دارد که ممکن است مهربانی بیش از حد داشته باشید.

شنونده دائمی

خوب است که شنونده خوبی باشید. اما اگر دائماً گوش می‌دهید، یک فرد سمی می‌تواند از این مزیت استفاده کند، به خصوص اگر مشکلاتی با خودشیفتگی داشته باشد. مهم نیست که چقدر به وضوح بی حوصله یا ناراحت به نظر می رسید. آن‌ها ساعت ها از صحبت با شما دست بر نمی دارند.

برای جلوگیری از این امر، مکالمه خود را از ابتدا محدود کنید. از همان ابتدا، باید بدانید که چقدر زمان می توانید (و مایلید) برای یک تعامل صرف کنید. اگر می دانید فردی سمی است، او را حتی بیشتر محدود کنید.

نکته

پس از اتمام زمان، از یک را حل برای خروج از مکالمه استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است بگویید، “خیلی خوب بود که با شما آشنا شدم…” یا “باید به خانه برگردم” یا “بعداً با هم صحبت می کنیم…” این را کاملاً روشن کنید.

سخاوتمندی بیش از حد

کسی که می داند شما همیشه مایلید به کسی پول قرض دهید، در انجام یک کار به او کمک کنید یا به او لطفی کنید، از آن علیه شما استفاده خواهد کرد. شما باید یاد بگیرید که با صدای محکم و بدون عذرخواهی “نه” بگویید. ممکن است یک فرد سمی سعی کند شما را به انجام هر کاری که می خواهد سرزنش کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا