چند روشی که دخالت شخصیت در زندگی شما امکان دارد(و چگونه آن را برطرف کنید)

دخالت شخصیت در زندگی هر روز دنیا را برای شما سخت می کند. طبیعتاً ما اگر می خواهیم در زندگی خودمان پیشرفت داشته باشیم باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم. فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند. شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. مگر این که آن شخص دچار اختلالات روانی شده باشد.

تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. مدیریت تربیت آن ها مهم است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند روشی که دخالت شخصیت در زندگی شما امکان دارد(و چگونه آن را برطرف کنید) چگونه است.

موفقیت فرزندان و دخالت شخصیت در زندگی

فرزندان موفقیت در زندگی موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند روشی که دخالت شخصیت در زندگی شما امکان دارد(و چگونه آن را برطرف کنید)، صحبت کنیم.

داشتن دوران کودکی شاد و سالم با جلوگیری از دخالت شخصیت در زندگی

داشتن دوران کودکی شاد و سالم می تواند آن ها را برای موفقیت در زندگی آماده کند. اما بسیاری از والدین تعجب می کنند که شما دقیقاً چگونه فرزندانی شاد را در دنیای امروز تربیت می کنید؟ پرورش کودکان شاد به معنای لذت لحظه ای یا لذت فوری آن ها نیست. در حقیقت، کاملاً برعکس است.

بچه های شاد مجموعه مهارتی دارند که به آن ها اجازه می دهد از شادی طولانی مدت در زندگی لذت ببرند. آن ها می توانند در تلاش برای رسیدن به موفقیت در زندگی، لذت فوری را از دست بدهند. شما می توانید با اتخاذ عادات سالم و مادام العمر به فرزندان خود در پرورش این مهارت ها کمک کنید. در این جا چند راه برای تربیت فرزندان شاد آورده شده است.

بازی در فضای باز را تشویق کنید

قدرت بازی در فضای باز را دست کم نگیرید. دویدن روی چمن، بالا رفتن از درختان، نشستن روی تاب و حفاری در خاک برای بچه ها خوب است. مطالعات نشان می دهد که رایحه های مرتبط با طبیعت، مانند درختان کاج، چمن بریده و اسطوخودوس می تواند روحیه کودک شما را تقویت کند. بازی در فضای باز همچنین می تواند مهارت های اجتماعی را در کودکان تقویت کند. مطالعه ای که در سال 2017 در مجله Science and Medicine in Sport منتشر شد نتایجی را نشان داد. کودکانی که زمان بازی خود را در بیرون افزایش می دهند، همدلی، تعامل و خودکنترلی خود را افزایش می دهند. این ها مهارت های اجتماعی بسیار مهم هستند.

نکته ای در ارتباط با دخالت شخصیت در زندگی

کودکانی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند احتمالاً موفقیت در زندگی را به طور بیشتری دریافت خواهید کرد. یک مطالعه نشان داد بچه هایی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند، دو برابر بیشتر به کالج می روند. آن ها کمتر دچار سوء مصرف مواد، چاقی و خشونت می شوند. بنابراین، بازی در فضای باز را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. حتی در شرایطی که هوا مناسب نیست فرزندان خود را تشویق کنید تا دوچرخه سواری کنند. یا برای جلوگیری از دخالت شخصیت در زندگی با بچه های دیگر بازی کنند و در فضای باز بدوند.

محدود کردن مدت زمان استفاده از وسایل الکترونیکی و تکنولوژی امروزی

ممکن است فرزند شما اصرار داشته باشد که بازی ساعت های بی پایان بازی های ویدئویی او را خوشحال می کند. اما زمان زیاد روی صفحه نمایش برای سلامت روان کودک شما مضر است. مطالعه ای که در سال 2018 در مجله Emotion منتشر شد. این مطالعه نشان داد نوجوانانی که زمان کمتری را در دستگاه های دیجیتالی خود صرف می کردند ویژگی بهتری داشتند. آن ها زمان بیشتری را صرف فعالیت هایی مثل ورزش، تکالیف و سایر فعالیت های حضوری می کردند.

نکته ای در ارتباط با دخالت شخصیت در زندگی

برای موفقیت در زندگی محدودیت های مشخصی را برای مدت زمان استفاده از تکنولوژی تعیین کنید. اگر او تلفن هوشمند دارد، هنگام انجام کارهای خانوادگی، سوار شدن در اتومبیل یا هنگام بازی در بیرون، دسترسی او را محدود کنید. دستورالعمل های روشنی در مورد مدت زمان تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه تنظیم کنید.

نکته ای در ارتباط با دخالت شخصیت در زندگی

ارسال پیام های تشکر را نیز به یک عادت تبدیل کنید. به جای این که فقط یک پیام عادی بفرستید. فرزند خود را تشویق کنید تا چیز خاصی را مشخص کند که می خواهد از کسی به خاطر آن تشکر کند. همچنین لازم نیست یادداشت های تشکر را برای هدایا ذخیره کنید.

چند روشی که دخالت شخصیت در زندگی شما امکان دارد(و چگونه آن را برطرف کنید)

شخصیت شما در وجود شما ریشه دوانده است. این در نحوه عمل، تفکر، صحبت با دیگران و رفتار شماست. به این ترتیب، تصور تفاوت آن دشوار است، حتی اگر برخی از آن ها به طور فعال به شما آسیب می رساند. اما آیا باید برای همیشه با دخالت شخصیت در زندگی تعامل کنید؟ اگر این یک نقطه منفی در زندگی شما باشد چه؟ در این‌جا چند ​​روشی که شخصیت شما در زندگی شما تداخل می کند و چگونگی رفع آن بیان خواهد شد.

چند راهی که دخالت شخصیت در زندگی وجود دارد

آیا شما هیچ کدام از این کارها را انجام می دهید؟

شما روی خود متمرکز هستید

بسیاری از بدترین راه هایی که یک شخصیت می تواند بر شما تأثیر بگذارد این است که شما را خودخواه و خود محور می کند. این می تواند منجر به بسیاری از مشکلات مختلف در رابطه با روابط شما، شغل شما و نحوه تجربه زندگی شما شود. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که به خودخواهی به عنوان یک ویژگی انکار ناپذیر نگاه می کنند. اما تمرکز بر خود می تواند ظریف باشد. در این‌جا چند نمونه از رفتار متمرکز بر خود و تأثیر آن بر شما آورده شده است:

شخصیت شما زمانی که خود را قربانی می‌دانید

هر زمان که اتفاقات بدی برای شما می افتد، بیش از حد بر دخالت شخصیت در زندگی  تأکید می کنید و به این فکر می کنید که مستقیماً به شما حمله می کنند. در حالی که این برای موقعیت‌هایی که با شما واقعاً به شکل هدفمند رفتار ضعیفی داشته‌اید منطقی است. اما در بسیاری موارد دیگر اینگونه فکر کردن می‌تواند مضر باشد. یک ذهنیت متمرکز بر قربانی می تواند شما را از پذیرش مسئولیت اعمالتان باز دارد. حتی می‌تواند باعث شود روی خود تمرکز کنید تا جایی که دیگران را باطل کنید، در نتیجه به روابط شما آسیب می‌رساند.

شما می خواهید همه چیز به خواسته شما پیش برود

شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید، و مطمئناً نمی توانید دیگران را کنترل کنید. اما اینکه همیشه بخواهید همه چیز مطابق میل شما پیش برود، این است که خود را در حالت نارضایتی دائمی قرار دهید. دنیا حول شما نمی‌چرخد، و صرف انرژی برای انجام آن فقط وقتتان را تلف می‌کند و حضورتان را ناخوشایند می‌کند.

شما زندگی را با دیدگاه خود تعریف می کنید

دنیای اطراف شما پر از افراد مختلف است. فرهنگ‌ها، مذاهب، عقاید، دیدگاه‌های جهان و فلسفه‌های گوناگونی وجود دارد که هرکسی دارد. اینکه همه دنیاها را با دیدی که می بینید تعریف کنید و اصرار کنید که دیگران باید چیزها را به روش شما ببینند درست نیست. در واقع به این معنی است که جهان بینی خود را با یک دخالت شخصیت در زندگی محدود کنید، رشد خود را متوقف کنید و دیگران را از خود دور کنید.

شما خود را با ویژگی های خود تعریف می کنید

اگر خود را با ویژگی های شخصیتی خاصی تعریف کنید، ممکن است رهایی از دخالت شخصیت در زندگی و کشف ویژگی های جدید برایتان دشوار باشد. طبق تحقیقات، این به دوران کودکی نیز برمی گردد. اصطلاحاتی که یاد گرفتیم با خودمان ارتباط برقرار کنیم، حتی مثبت‌ترین آن‌ها، شروع به اعمال نحوه نگرش ما به خود می‌کنند و ما را در ذهنیتی به دام می‌اندازند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما شخصیت شما، باورها، توانایی ها و عادات شما همه قابل انعطاف هستند. در حالی که بخش‌هایی از شما وجود دارند که جزئی از آنچه هستید باقی می‌مانند، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. به عنوان مثال، شما در تمام طول زندگی قابل اعتماد خوانده شدید، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یاد بگیرید که خودجوش باشید. شما خود را فردی درونگرا می دانید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید مهارت های اجتماعی خود را بهبود ببخشید. شما برای چندین دهه یک فرد عصبانی بودید، اما امروز می توانید این نوع دخالت شخصیت در زندگی را کنترل کنید. متأسفانه، اگر به این تعاریف پایبند باشید، هرگز نمی‌دانید چه چیز دیگری می‌توانید باشید.

شما رشد نمی کنید

بدون رشد شخصی، هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهید رسید. اغلب، ویژگی های شخصیتی خاصی مانع از رشد شما می شود. در این‌جا چند راه وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد:

احساس می کنید که باید همیشه حق با شما باشد

هیچ انسانی قادر نیست همیشه با دخالت شخصیت در زندگی ادامه دهد. تمایل شما به ایفای این نقش، اغلب برای اجتناب از انتقاد، شما را از درس گرفتن از دخالت شخصیت در زندگی و اصلاح خود پس از اشتباه باز می دارد. شما هرگز موفق نخواهید شد که همیشه درست باشید، پس چرا اشتباهات خود را در آغوش نگیرید و از آن‌ها درس نگیرید؟

شما منطقه راحتی خود را ترک نمی کنید

احساس اضطراب در مورد ترک فضایی که با آن آشنا هستید منطقی است. اما نسبتاً واضح است که چگونه رشد شما را متوقف می کند. این نوع ترس، گسترش فراتر از آنچه می دانید را برای شما دشوار می کند و شما را در دام دخالت شخصیت در زندگی نگه می دارد.

روی موارد منفی تمرکز می کنید

اتفاقات بدی می افتد، و بله، آن‌ها بد هستند. اما تمرکز بیش از حد بر روی این دخالت شخصیت در زندگی، تفکر مثبت را از شما سلب می کند، و شما را به یک بدبین شاکی تبدیل می کند. این افراد خوش بین هستند که در زندگی خوب عمل می کنند. خوش بین ها راه هایی برای درس گرفتن از چیزهای بد پیدا می کنند در حالی که بدبین ها در نگرش های دیگر گیر می کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا