چند روشی که افراد دارای ذهن قوی استرس را کنترل می کنند

افراد دارای ذهن فوی توانایی های مختلفی دارند. کنترل استرس کار پیچیده ای است. هیچ کس نمی تواند با قطعیت بگوید هر روز شاداب است. همه ما مشکلاتی در زندگی خودمان داریم. روابط می توانند مثبت یا منفی باشید. اما این بدان معنا نیست که اگر شما در یک یا دو زمینه نسبت به همسرتان رفتار متناسب داشته باشید یعنی رابطه خوبی دارید. در واقع اکثریت کار های ما نیاز به برقراری ارتباط دارد. شما اگر می خواهید در محل کار خود موفق شوید باید روابط قوی داشته باشید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است.

در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با تنهایی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. روابط به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی اوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه منفی شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند روشی که افراد دارای ذهن قوی استرس را کنترل می کنند، چگونه است.

نظر روانشناسان درباره رابطه با افراد دارای ذهن قوی

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند روشی که افراد دارای ذهن قوی استرس را کنترل می کنند، صحبت کنیم.

چند نشانه که افراد دارای ذهن قوی بار ذهنی سنگین را تحمل کنید

مردم اغلب موفقیت را به عنوان فرمول خاصی می بینند که از مواردی مانند شانس، هوش و استعداد استفاده می کنند. در حالی که این یک نظریه خوب به نظر می رسد، می دانید که بسیاری از ایده ها باطل می شوند. اکنون اعتقاد بر این است که چگونه بار ذهنی سنگین خود را به خوبی مدیریت می کنید.

آیا تا به حال کسی به شما می گوید که شما دارای اراده قوی، سخاوتمندی، موکسی یا فقط سرسخت هستید؟ احتمالاً از شما انتقاد می کردند، اما این ویژگی ها نیز می تواند بسیار مطلوب باشد. وقتی در تلاش برای تغییر و تبدیل شدن به فرد بهتری هستید، این نشان می دهد که چقدر از نظر شکست بار ذهنی سنگین در درون خود سرسخت هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داشتن انعطاف پذیری چیزی است که بسیاری از مردم می خواهند، اما مطمئن نیستند که چگونه آن را انجام دهند. آیا فکر می کنید از نظر حل بار ذهنی سنگین قوی هستید؟ سپس این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا حتی وقتی اوضاع سخت می شود به راه خود ادامه می دهید؟
  • آیا برای بهانه جویی و تعلل زمان صفر ندارید؟
  • وقتی هدفی در ذهن دارید، آیا تمام تلاش خود را برای تکمیل این هدف انجام می دهید؟
  • آیا از دلسوزی برای خود امتناع می ورزید؟

اگر بتوانید صادقانه به این سؤالات با یک «بله» پاسخ دهید، این امکان وجود دارد که شما آن سختی را داشته باشید که برخی از افراد فقط آرزوی داشتن آن را دارند.

چند نشانه که نشان می دهد افراد دارای ذهن قوی پیشرفت بیشتری دارند

قدرت از درون انسان می آید و برخی افراد به طور طبیعی با آن متولد می شوند، در حالی که برخی دیگر برای تقویت این مهارت به زمان نیاز دارند. بار ذهنی شما یا شما را می سازد یا می شکند. چند بار شنیدید که کسی می گوید آن‌چه شما را نکشد قوی تر می کند؟

حتی کتاب های مقدس می‌گویند که خداوند بیش از آن‌چه شما می‌توانید تحمل کنید، بر شما تحمیل نخواهد کرد. با این حال، تعریف او از آنچه شما می توانید انجام دهید و تعریف شما ممکن است متفاوت باشد. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما آن‌چه را که برای مدیریت یک بار ذهنی سنگین لازم است دارید.

شما نقاط ضعف خود را تشخیص می دهید

قدرت برای شکست در افراد دارای ذهن قوی سنگین مساوی با کمال نیست. کسی که این سرسختی را در مورد آن‌ها دارد می‌داند که در برابر آسیب ها شکست ناپذیر نیستند. با این حال، تفاوت این است که آن‌ها نمی گذارند این موانع بر سر راهشان قرار گیرد. برای کارهایی که نمی توانید یا خوب انجام نمی دهید بهانه نمی آورید، اما راه دیگری برای انجام کار پیدا خواهید کرد. شما متوجه شدید که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید همه بار ذهنی سنگین را به تنهایی شکست دهید. شما نقاط ضعفی دارید، اما اجازه نمی دهید این‌ها شما را عقب نگه دارند. درعوض، آن‌ها را به عنوان یک چالش صرف در مسیر دستیابی به اهداف خود می بینید.

افراد دارای ذهن قوی محدودیت های بار ذهنی سنگین خود را می دانید

احساساتی بودن تنها در صورتی مانع می شود که اجازه دهید شما را از بین ببرد، اما تصدیق احساساتتان، حتی احساسات بد، ضروری است. مطمئناً، زندگی سرسخت است و دوست ندارید تسلیم شوید. با این حال، می‌دانید که وقتی چیزی از دست رفته است، باید مأموریت را متوقف کنید. شما محدودیت‌های خود را در بار ذهنی سنگین خود می‌دانید، به این معنی که باید بدانید چه زمانی وقت دوری از هر نوع مقصدی است. گاهی وقت‌ها وقتی چیزی کار نمی‌کند، ترک آن بهتر است. برای اینکه فردی از نظر ذهنی قوی باشید، باید محدودیت‌های خود را بشناسید.

می دانید که زندگی همیشه دارای سعادت و خوشبختی نیست

برخی از مردم با این توهم ذهنی زندگی می کنند که زندگی قرار است یک سعادت خالص باشد. با این حال، شما یکی از آن افراد نیستید. می دانی که برخی روزها باران و طوفان خواهد بود و در روزهای دیگر خورشید درخشان خواهد بود. چیزی که شما را از نظر شکست بار ذهنی سنگین قوی نگه می‌دارد این است که بدانید یاد گرفته‌اید همه چیز را بدون توجه به آن‌چه در اطرافتان می‌افتد تحت کنترل داشته باشید. شما متوجه می شوید که وقتی غمگین هستید، این یک احساس دائمی نیست. زیرا می تواند به سرعت تغییر کند. شما زمان های سختی دارید، اما می دانید که این چیزی است که به شما کمک می کند تا اراده خود را حتی قوی تر کنید.

افراد دارای ذهن قوی در نحوه مدیریت بار ذهنی سنگین خود انعطاف پذیر هستید

حمل بار ذهنی قابل توجه به این معنی است که باید انعطاف پذیر باشید. شما همیشه یک پلن A و یک پلن B دارید، زیرا می دانید که همه چیز آنطور که می خواهید پیش نمی رود.

چند روشی که افراد دارای ذهن قوی استرس را کنترل می کنند

مدیریت ضعیف استرس می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. اما خبر خوب این است که می‌توانید چند روشی که افراد دارای ذهن قوی با استرس مقابله می‌کنند را بیاموزید. همچنین از همین امروز شروع به استفاده از این تکنیک‌ها کنید.

نکته

استرس بدون کنترل می تواند منجر به مشکلات جسمی مانند فشار خون بالا شود. اما استرس مزمن می تواند به افسردگی، اضطراب و سوء مصرف مواد نیز تبدیل شود. به جای اینکه به مدیریت ضعیف استرس ادامه دهید، به چند روشی که افراد دارای ذهن قوی به طور موثر استرس را مدیریت می کنند، نگاهی بیندازیم. چند روشی که افراد دارای ذهن قوی استرس را کنترل می کنند:

بپذیرید که رویدادهای استرس زا رخ خواهند داد

همه ما می دانیم که قطعاً اتفاقاتی رخ می دهد که حتی روزهای دارای برنامه ریزی را دچار مشکلاتی می کند. اما افراد دارای ذهن قوی این را قبلاً تصدیق می کنند. قرار است اتفاقی بی‌برنامه برای شما بیفتد. اما می‌توانید از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی کنید.

اکنون به خود بگویید که اگرچه می‌دانید که ممکن است امروز اتفاق استرس‌آوری بیفتد. اما برای مقابله با آن دارای آمادگی هستید.

از ابزارهای متعدد مدیریت استرس استفاده کنید

محققان در مجله طب برنامه‌های مدیریت استرس خصوصا در افراد دارای ذهن قوی در محل کار را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها دریافتند که برنامه‌هایی که شامل هدف‌گذاری، حل مسئله، شناسایی و عدم افکار منفی، آرامش و مدیریت زمان می‌شود، برای مدیریت موثر استرس برای افراد مفید است.

این استراتژی استفاده از تکنیک های متعدد برای کنترل استرس، یکی از راهبردهایی است که افراد قوی ذهنی همیشه از آن استفاده می کنند.

کنترل را در دست بگیرید

افراد دارای ذهن قوی به آن‌چه باعث استرس می شود نگاه می کنند و به دنبال راه هایی برای جلوگیری از تکرار آن هستند. آن‌ها با ایجاد تغییراتی در محیط خود می توانند از عوامل استرس زا دوری کنند یا آن ها را کاهش دهند.

تصدیقات

از خودگویی مثبت استفاده کنید. این کار باعث می شود تا به خود یادآوری کنید که در هنگام بروز موقعیت های استرس زا چقدر توانایی دارید. به عنوان مثال، بگویید «من قبلاً با چنین موقعیت‌هایی برخورد کردم و می‌دانم که می‌توانم به خوبی با آن کنار بیایم».

مدیریت زمان در افراد دارای ذهن قوی

بیشتر استرس ما ناشی از نداشتن زمان کافی برای انجام کاری است که می خواهیم انجام دهیم.

با برنامه‌ریزی از قبل برای زمان‌های دارای عدم برنامه‌ریزی، می‌توانیم مطمئن شویم که زمان کافی در روز برای همه چیز داریم. بدون اینکه وقتی کاری به ناچار ما را به تأخیر می‌اندازد دچار استرس شویم.

به عنوان مثال، اگر برنامه کاملی دارید و نگران دیر رسیدن به قرار بعدی خود هستید، دفعه بعد روز خود را با 20 تا 30 دقیقه زودتر شروع کنید.

به این ترتیب، اگر ترافیک بیش از حد وجود داشته باشد، به دلیل زمان اضافی که برای روز خود برنامه ریزی کردید، تاخیر برای شما استرس زا نخواهد بود.

حمایت اجتماعی

محققانی که در مورد نحوه مدیریت افراد با استرس مطالعه کردند دریافتند که یک شبکه حمایت اجتماعی قوی با رفاه روانی مرتبط است. برخی افراد درخواست کمک را چالش برانگیز می دانند زیرا دوست دارند به خود متکی باشند. همه ما در مقطعی به کمک نیاز داریم. بنابراین اینکه بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی به سطح استرس قابل توجهی رسیدید مهم است. همچنین برای بازگرداندن خود به حالت آرام کمک بخواهید. این مهارتی عالی است که افراد دارای ذهن قوی برای کنترل استرس از آن استفاده می کنند.

از استرس دوری نمی کنند

مطالعه نشان داد حمایت اجتماعی به افراد قوی از نظر روانی کمک می کند تا استرس را کنترل کنند. همچنین نشان داد که اگر از تکنیک اجتناب از چیزهایی که فکر می کنند استرس زا هستند استفاده کنند، بهزیستی روانی آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اجتناب تنها راهی برای به تاخیر انداختن مدیریت استرس است. فرار از یک مشکل هرگز چیزی را حل نمی کند. بنابراین انتخاب رویارویی با نگرانی ها و اذعان به احساسات ناراحت کننده در حالی که از یک استراتژی مقابله ای دیگر استفاده می کنید برای قدرت ذهنی شما بهتر است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا