چند تکفر اشتباه در مورد درونگراها و برونگراها (که اکثر مردم فکر می کنند درست هستند)

درونگراها و برونگراها دارای ویژگی های رفتاری مختلف هستند. در روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. شخصیت ها انواع مختلفی دارند و در هر فرد دارای ویژگی های مختلفی هستند.

یکی از مواردی که در شخصیت مهم است روند آن به سوی پیشرفت و تعالی است. در واقع نباید شخصیت به گونه ای باشد که بخواهد به افراد آسیب بزند. شخصیت به گونه ای باید باشد که به ما و همه افراد کنارمان کمک کند. یکی از شخصیت های که ممکن است در اطرافیان خود دیده باشید شخصیت درون گرا است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند تکفر اشتباه در مورد درونگراها و برونگراها (که اکثر مردم فکر می کنند درست هستند)، چگونه است.

رفتار در درونگراها و برونگراها

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند تکفر اشتباه در مورد درونگراها و برونگراها (که اکثر مردم فکر می کنند درست هستند)، صحبت کنیم.

تنهایی غذا خوردن در درونگراها و برونگراها

برای برخی، پذیرایی به تنهایی پذیرفتنی نیست. اما برای افراد درون گرا، این غذا خوردن به تنهایی منبع نگرانی نیست و حتی ممکن است این شیوه را ترجیح دهند. آن ها نه تنها می توانند از گفت‌گوهای کوچک اجتناب کنند، بلکه می توانند از غذای خود با آرامش لذت ببرند.

ممکن است در انبوهی از جمعیت بیشتر احساس تنهایی کنید تا این که خودتان تنها باشید

به نظر می رسد بسیار جالب است، اینطور نیست؟ بخشی از مشکل جمعیت زیاد این است که شما نمی توانید هیچ نوع ارتباط عمیقی ایجاد کنید. نه با دیگران و نه با خودت درونگراها به دنبال این هستند که در هر صورت ممکن از گفت‌گوهای کوچک جلوگیری کنند، زیرا نه تنها آن ها را خسته کننده می دانند، بلکه آن ها را به عنوان حواس پرتی نیز درک می کنند.

افراد دارای ویژگی های درونگراها و برونگراها در یک گروه چگونه هستند؟

همان طور که قبلاً بحث شد، افراد درون گرا از روابط موجود قدردانی می کنند و تمایل دارند از روابط جدید اجتناب کنند در صورتی که آن ها را شایسته زمان خود نبینند. وقتی نوبت به گروه ها می رسد، آن ها هیچ تمایلی واقعی برای شناخت افراد بدون دلیل خاصی ندارند و اغلب انگیزه ای پنهان دارند، مانند پیشرفت حرفه ای خود.

وقتی صحبت از کار به میان می آید، افراد درونگرا ممکن است محل کار خود را به عنوان مکانی برای انجام کار در نظر بگیرند تا مکانی برای ملاقات با افراد جدید یا مشاجره. آن ها می خواهند وارد شوند، کار خود را انجام دهند و به خانه بروند. اگر این احساس را داشته باشند که آن ها در کارهای خود تلاش کافی نمی کنند، ممکن است به راحتی حواسشان پرت شود و توسط همکارانشان تحریک شوند.

باورهای غلط رایج درباره درونگراها و برونگراها

افراد درونگرا دوست ندارند صحبت کنند

این ساختگی است با وجود باور عمومی، افراد درونگرا دوست دارند صحبت کنند، اما این باید معنی دار باشد. در غیر این صورت، انجام این کار بی معنی است. و این واقعاً منطقی است. به طرز شگفت آوری، بسیاری از بزرگترین فعالان اجتماعی جهان، وکلا، سخنرانان، مدیران عامل و سایر متخصصان که نیاز به مکالمه دارند درون گرا هستند.

در ویژگی درونگراها و برونگراها همه افراد درون گرا خجالتی هستند

کمرویی و درون گرایی دو چیز کاملاً متفاوت هستند. خجالتی بودن آن احساس دردناکی است وقتی احساس می کنید از نظر اجتماعی طرد شده اید یا در موقعیت های ناخوشایند اجتماعی قرار گرفته اید. درون گرایی عبارت است از تمرکز بیشتر بر افکار درونی تا بر جهان خارج. در حالی که افراد درونگرا خجالتی هستند، اما کسانی هم هستند که خجالتی نیستند. در عین حال، ممکن است افراد برون گرا پیش از آن که دیگران را بهتر بشناسند، خجالتی باشند.

ویژگی‌های اجتماعی و تفاوت آن در درونگراها و برونگراها

افراد درون گرا می توانند بسیار پرحرف باشند یا  راحت صحبت کنند، به ویژه در مواقعی که در کنار دوستان و خانواده نزدیک خود هستند. آن ها دوستان خود را عاقلانه و با دقت انتخاب می کنند و فقط به روی دوستانی که به آن ها اعتماد دارند گشوده می شوند. آن ها به معنای واقعی کلمه خجالتی نیستند، اما شرکت های کوچکتر را برای شارژ مجدد ترجیح می دهند. ملاقات با افراد جدید می تواند هیجان انگیز باشد، اما مکالمات طولانی می تواند به راحتی احساس خستگی در آن ها ایجاد کند. آن ها تنها بودن یا گذراندن وقت با بهترین دوستان خود را ترجیح می دهند تا تعاملات اجتماعی زیاد با غریبه ها. نه این که آن ها از رویدادهای اجتماعی می ترسند، آن ها فقط تمایل دارند مسائل را خصوصی و صمیمی نگه دارند.

در ویژگی های درونگراها و برونگراها، درون گرا در فکر فرو می روند

افراد درونگرا که فکر می کنند معمولاً تحت تأثیر گروه های بزرگ مردم یا رویدادهای بزرگ اجتماعی قرار نمی گیرند. آن ها می توانند ساعت ها در افکار خود صرف کنند بدون این که تقریباً متوجه چیزی در اطراف خود شوند. آن ها معمولاً جهان را از طریق احساسات خود درک می کنند، که به آن ها احساس همدلی و شهود منحصر به فرد می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها تمایل دارند شیوه های منحصر به فرد و اصلی زندگی خود را ایجاد کنند نه اینکه به شدت از قوانین پیروی کنند.

چند تکفر اشتباه در مورد درونگراها و برونگراها (که اکثر مردم فکر می کنند درست هستند)

کلیشه‌های رایج در مورد افسانه‌های درونگراها و برونگراها چیست؟ این است که درون‌گراها معمولاً از نظر اجتماعی افراد تنها هستند در حالی که برون‌گراها عاشق هر چیزی اجتماعی و سرگرم‌کننده هستند. ما گاهی اوقات این ویژگی ها را اشتباه می فهمیم. این تصور غلط در درجه اول از فقدان تمایز ساده بین برونگرایی و درونگرایی ناشی می شود. هدف این مقاله خاص از بین بردن افسانه‌هایی است که حول صفات درونگراها و برونگراها می‌چرخند.

تفکر اشتباه اول: افراد درونگرا از بازتاب خصوصی زندگی، احساسات و افکار خود انرژی می گیرند. برونگراها انرژی خود را از هر نوع تعامل اجتماعی می گیرند.

واقعیت: هر دو شخصیت به دلایل مختلف و به دلایل زمانی مختلف از تعاملات اجتماعی لذت می برند.

بسیاری از مردم بر این باورند که افراد درونگرا تنهایی را به عنوان یک ویژگی طبیعی دوست دارند. با این حال، افراد درونگرا تقریباً همان زمان را با افراد دیگر می گذرانند. و این صرف نظر از این است که آن‌ها افراد برونگرا یا درونگرا هستند. آن‌ها همچنین تمایل دارند از گذراندن وقت در کنار افرادی که دوستشان دارند لذت ببرند و به خوبی با آن‌ها بحث کنند. هم درونگراها و برونگراها تا زمانی که افکار و احساسات مشابهی دارند، انرژی بیشتری را هنگام تعامل تجربه می کنند.

نکته

به نظر می رسد سوء تفاهم دیگری برون گراها را به عنوان همتایان پرحرف تر و قاطع تر توصیف می کند. اما این فقط تا حدی درست است. در واقع، محققان تمایل دارند انرژی را بر اساس میزان احساس راحتی یک فرد در کنار دیگری قرار دهند. می‌توانید نتیجه بگیرید که یک درون‌گرا ممکن است به اندازه یک برون‌گرا در فضاها و جدول‌های زمانی خاص انرژی داشته باشد.

تفاوت در چیست؟

درونگراها اغلب در اثر تعاملات اجتماعی طولانی مدت و شدید احساس تحریک بیش از حد می کنند. در این مرحله، تأمل در زندگی و احساسات به شما کمک می کند تا دوباره پر انرژی شوید. از سوی دیگر، برون گراها هوس فعالیت های هیجان انگیز مانند چتربازی را دارند.

تفکر اشتباه ٢: برونگراها در مقایسه با افراد درونگرا رهبران بهتری هستند.

واقعیت: درونگراها و برونگراها می توانند رهبران عالی باشند.

بر اساس برخی مطالعات، درصد قابل توجهی از رهبران و مدیران به برون گرا بودن اعتراف می کنند. تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت مدیره و مدیران اجرایی به ویژگی‌های درونگراها و برونگراها به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده در انتخاب یک رهبر ایده‌آل اعتراف می‌کنند. بیشتر برون گرایی را به عنوان یک مزیت اضافه در رهبری می دانند. آیا برونگراها رهبران بهتری هستند؟

رهبری در درونگراها و برونگراها مستلزم چه چیزی است؟

رهبری مستلزم واگذاری مسئولیت ها به خردسالان، تعامل شدید با مردم و سخنرانی مکرر در جمع است. به نظر نمی رسد این کاری باشد که یک درونگرا دوست دارد انجام دهد. اما این حمله درست نیست. اکثریت مردم بر این باورند که برونگراها به دلیل شخصیت برونگرایشان رهبران بهتری می شوند.

با این وجود، افراد درونگرا زمانی که در نقش های رهبری منصوب می شوند به همان اندازه موفق هستند. افراد درونگرا با اعتبارسنجی ابتکارات، بیان پیشنهادها، فهرست دقیق پیشنهادهای جوانان و بهبود فرآیندهای کاری در موقعیت های رهبری پیشرفت می کنند. به عنوان مثال، ژنرال چارلز کرولاک، از تفنگداران دریایی، مردم را متقاعد کرد که افراد درونگرا به همان اندازه برونگراها توانایی رهبری را دارند.

نکته

افراد برونگرا برای پست های رهبری مورد علاقه هستند. این به ویژه در صنایع تعامل محور مانند سرگرمی یا موسیقی صادق است. برون گراها احتمالاً از کارمندان منفعل که به دنبال جهت گیری از بالا هستند، بهترین ها را می برند. رهبری برون گرا دارای اشتیاق و قاطعیت است تا پیروان غیرفعال را به سمت تحقق پتانسیل خود سوق دهد.

بسته به نوع افراد، درونگراها و برونگراها می توانند رهبران عالی باشند. رهبران برونگرا از کارمندان منفعل بهترین بهره را می برند. با این حال، رهبران درونگرا در طی زمان طولانی موفق می شوند که با پیروان فعال همراه شوند. در این‌جا کلید انتخاب رهبر مناسب، مشاهده کارمندان است.

تفکر اشتباه 3: برون گراها در انجام وظایف سخنرانی در جمع جایگاه بهتری دارند.

واقعیت: سخنرانی در جمع بیشتر هدیه ای است که به شخصیت فرد متکی نیست.

تفکرات اشتباه در مورد افراد درونگرا که دچار اضطراب سخنرانی در جمع هستند مدتهاست در بسیاری از فضاهای رسمی و غیررسمی بیان می شود. ما این را با اعلام افراد درونگرا به عنوان افراد خجالتی که نمی توانند در مقابل تماشاچیان اجرا کنند، تداوم می بخشیم. اکثر مردم تصور می کنند که وجود عملکرد عالی در درونگراها و برونگراها به صورت هدیه دریافت می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

رفتارهای درونگراها و برونگراها برای اکثر مردم ناشناخته است. اضطراب سخنرانی در جمع به طور کامل با شخصیت ارتباطی ندارد. عواملی مانند خصومت مخاطب، عدم آمادگی و عدم اعتماد به نفس نقش مهمی در ایجاد اضطراب سخنرانی در جمع دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا