پیگیری راهنمای مراقبت از خود

در روان شناسی بحث مراقبت از خود بسیار مورد بررسی قرار گرفته است. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای مراقبت از خود بیان کرده اند. فرآیند مراقبت از خود از طریق راه های مثل ذهن آگاهی یا ورزش قابل انجام است. در مقاله های قبل در ارتباط با مراقبت از خود و راه حل های آن صحبت کردیم. باید در نظر داشته باشید که به علت مشکلات مختلف در طول دوره زندگی مراقبت از خود و یادگیری آن بسیار مفید است. با مراجعه به پزشک متخصص و درمانگران در زمینه روانشناسی می توانید پیگیری راهنمای مراقبت از خود را شروع کنید.

در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا راهنمای مراقبت از خود به راحتی قابل پیگیری است یا خیر؟ مراقبت های فردی در روان شناسی انواع مختلفی دارد و ممکن است شیوه های آن در هر شخصی متفاوت با شخصی دیگر باشد. راهنمای مراقبت از خود به راحتی قابل پیگیری است که موضوع امروز مقاله ما است نیز در ارتباط با همین فرآیند صحبت خواهد کرد. 

یک سری از تعاریف در روان شناسی برای رفتار های دفاعی است. در واقع این تعاریف برای زمانی است که اگر شما یا فردی دچار مشکل شوید بدانید چگونه آن را مدیریت کنید و از خود دفاع کنید. برخی از تعاریف هم برای پیشگیری هستند.

مراقبت از خود خوب نباید پیچیده باشد.

پیگیری راهنمای مراقبت از خود

مراقبت از خود خوب نباید پیچیده باشد. این در مورد تلاش برای یافتن راه هایی برای ایجاد احساس خوب، استراحت یا انرژی است. این مقاله درباره راهنمای مراقبت از خود است. وقتی از خود مراقبت می کنید، سلامت جسمانی خود را تقویت می کنید، از جمله نظارت بر فشار خون و کاهش استرس و اضطراب که بسیار مهم هستند. مراقبت از خود ضروری است تا بتوانید سالم بمانید. این فقط در مورد راه های کاهش استرس نیست، بلکه زمان بیشتری را صرف مراقبت از خود می کنید. به عنوان مثال، تعیین مرزها نوعی مراقبت از خود است. مراقبت از بدن می تواند مراقبت از خود باشد. وقت گذاشتن برای پیروی از یک رویا یا مشارکت در هنر می تواند مراقبت از خود باشد.

خاموش کردن اخبار یا خواندن کتاب برای سرگرمی می تواند جزئی از مراقبت از خود باشد.

خاموش کردن اخبار یا خواندن کتاب برای سرگرمی می تواند جزئی از مراقبت از خود باشد. گزینه ها بی پایان هستند و برای هر فرد بسیار شخصی است. وقتی در تمرینات مراقبت از خود شرکت می کنید، این راهی برای رشد شخصی است. در این جا راهنمای مراقبت از خود را برای شما می گوییم که پیچیده نیست. شما از این تکنیک ها برای مراقبت از خود و الگوگیری از جوانان در زندگی خود در دراز مدت استفاده خواهید کرد.

اهداف کوتاه مدت مراقبت از خود

پیگیری راهنمای مراقبت از خود

هنگامی که مراقبت از خود را تصور می کنید، ممکن است به اهداف بلند مدت مانند کاهش استرس یا اضطراب یا یافتن راه هایی برای حفظ سلامت جسمی و احساسی خود فکر کنید. ممکن است این کارها دلهره آور به نظر برسند، اما مهم این است که به یاد داشته باشید که می توانید یک کار را به مراحل کوچک تر و قابل کنترل تر تقسیم کنید. مراقبت خوب از خود لزوماً طولانی مدت نیست. شما می توانید بر حوزه ای از زندگی خود تمرکز کنید که می خواهید بهبود یابد. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که اجازه ندهید مردم به شما بگویند ویژگی های مراقبت از خود یا حتی یک جنبه از یک منطقه در یک زمان چگونه است.

برای هر فرد، به مراقبت از خود متفاوت نگاه خواهید کرد و به آن برخورد خواهید کرد. اگر پرورش خود را نوعی رشد شخصی می دانید، می تواند یک تجربه غنی کننده باشد.

راه هایی که می توانید در کوتاه مدت از خود مراقبت کنید

راه هایی که می توانید در کوتاه مدت از خود مراقبت کنید می تواند شامل یافتن زمانی در طول هفته برای اختصاص دادن به مراقبت از خود باشد گ، خواه پیاده روی، خواندن کتاب، صحبت کردن با یک دوست با تلفن، روزنامه نگاری، رفتن به رختخواب زودتر، یا هر فعالیتی باعث مراقبت از خود برای شما می شود. این ها اشکال مراقبت از خود است که می توانید در طول هفته به عنوان اهداف کوتاه مدت به آن بپردازید  و سپس اهداف خود را زیر نظر خواهید گرفت تا نحوه عملکرد آن ها را ببینید و بر این اساس تنظیم کنید. وقتی اهداف کوتاه مدت مراقبت از خود را تمرین می کنید، شاهد بهبود سلامت عاطفی خود خواهید بود. راه دیگر تمرین اهداف کوتاه مدت، برخلاف اهداف بلند مدت، این است که بر سلامت جسمانی خود کار کنید.

مراقبت از خود می تواند به چه چیزی کمک کند

مراقبت از خود می تواند به شما در آرامش، کاهش فشار خون و یادگیری راه هایی برای تقویت سلامت جسمانی کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است به کاهش وزن در دراز مدت یا ایجاد عضله یا هر چیزی که اهداف سلامتی شما شامل آن می شود فکر نکنید، بلکه تصور یک حرکت ساده پیاده روی، حتی اگر در اطراف منطقه باشد، باشد. شاید تصمیم بگیرید که یک غذای سالم در روز بخورید یا از میز کار خود بلند شوید و به مدت 5 دقیقه کشش داشته باشید. تعجب خواهید کرد که چگونه یک تغییر ساده محیط می تواند در کوتاه مدت کیفیت زندگی شما را تغییر دهد.

احساس گناه و مراقبت از خود

وقتی شروع به تمرین اهداف کوتاه مدت مراقبت از خود می کنید، ممکن است افراد در زندگی شما متوجه شوند که چگونه بر سلامت احساسی شما تأثیر مثبت می گذارد. گاهی اوقات افراد دیگر در مراقبت از خود چندان خوب نیستند و ممکن است به پیشرفت شما حسادت کنند. اجازه ندهید مردم شما را متهم کنند که مراقب خودتان نیستید فقط به این دلیل که ممکن است خودشان در این کار خوب نباشند. مراقبت از خود به دیگران مربوط نمی شود، به شما مربوط می شود و حتی دوستان خوب می توانند گاهی اوقات بدون اینکه بدانند این کار را انجام می دهند، در سفرهای احساس گناه شرکت کنند. در این موارد، تلاش برای به خاطر سپردن مرزها ضروری است.

تعیین مرزها نوعی مراقبت از خود است، بنابراین مطمئن شوید که اجازه نمی دهید دیگران شما را مجبور کنند که محدودیت های خود را کنار بگذارید. روی خودت تمرکز کن همچنین می توانید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید که در آن بر زندگی سالم و مراقبت از خود تمرکز می کنید.

والدین و مراقبت از خود

والدین بودن و همچنین مشارکت در مراقبت از خود می تواند چالش برانگیز باشد. اما به یاد داشته باشید، هر چه بیشتر مراقب خود باشید، والدین بهتری می توانید باشید. انواع مختلفی از درمان ها وجود دارد که می توانید به عنوان والدین یا مراقبان در آن ها تمرکز کنید و بر سلامت عاطفی خود تمرکز کنید و در مورد تربیت فرزندان صحبت کنید. درمان می تواند نوعی مراقبت از خود باشد تا والدین وقت بیشتری را صرف پردازش رویدادها و صحبت درباره خود کنند. این به این دلیل است که اغلب، به عنوان والدین، ​​آن قدر بر روی بچه های کوچک و یا بچه های بزرگتر خود متمرکز هستید که به راحتی می توانید نیازهای خود را فراموش کنید. این مهم است که مطمئن شوید که در مراقبت از خود در فضایی اختصاصی و ایمن مشارکت دارید.

والدین می توانند در این زمینه از خودگذشتگی کنند

والدین می توانند از خودگذشتگی کنند، اما این می تواند استرس و اضطراب در زندگی و روابط شما ایجاد کند و به سلامت جسمی شما آسیب برساند. به عنوان والدین بسیار مهم است که مراقبت از خود را انجام دهید و به خاطر داشته باشید: مراقبت از خود خودخواهی نیست. به یاد داشته باشید که مراقبت از خود ضروری است تا بتوانید والدین بهتری برای فرزندان خود باشید تا کمتر ناامید و تحریک پذیر شوید، یا بتوانید ذخایر انرژی خود را دوباره پر کنید.

فراموش کردن مشارکت در مراقبت از خود آسان است

پیگیری راهنمای مراقبت از خود

فراموش کردن مشارکت در مراقبت از خود آسان است اما متأسفانه، این یک چرخه معیوب است که به خودتان اهمیت نمی دهید. به عنوان مثال، اگر در آینده به عنوان یکی از اعضای  والدین تبدیل شدید، ممکن است از زندگی اجتماعی خود غافل شوید یا به فرزندان خود توجه کنید نه خود. حتی اگر والدین خود نیستید، گاهی اوقات ممکن است مواردی را تحت مراقبت از خود قرار دهید، مانند کار، یا شاید مراقبت از خود را فدای نیازهای خانواده یا دوستان خود کنید. بسیار مهم است که به خودتان یادآوری هایی بدهید تا از خود مراقبت کنید. شاید شامل تنظیم زنگ هشدار روی تلفن یا یادآوری برای پیاده روی یا مدیتیشن یا فکر کردن درباره خودتان باشد. همچنین می تواند یادآوری های فیزیکی را به همراه داشته باشد.

شما می توانید یک دستگاه پیش ساخته بخرید که مواردی مانند “نفس بکشید” یا “عشق” را به شما یادآوری کند تا از حالت فشرده و سخت خود خارج شوید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا