ویژگی های باورنکردنی افراد واقعاً موفق

افراد واقعا موفق در طول تاریخ توانستند راه خود را با هر نوع فشار و سختی به نتیجه برسانند. در مقاله های قبل ویژگی افراد موفق را گفتیم. متاسفانه بسیاری از افراد امروزه با عدم مدیریت زمان مواجه هستند. افراد فکر می کنند که زمان یک چیز گذرا است. این درست است اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم زمان خود را به بخش های مفید تقسیم کنیم. بخش های مفید زمان یعنی این که ما برای هر ثانیه از خود در روز برنامه داشته باشیم.

مطمئناً افرادی که بتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند و زمان خود را به درستی مدیریت کنند بسیار می توانند موفق تر باشند. در زندگی افراد اگر می خواهند به اهدافشان برسند علاوه بر تلاش به مدیریت زمان نیاز دارند. طبیعتا خیلی از ماها راه های زیادی را برای رسیدن به موفقیت امتحان کردیم. مدیریت زمان و در کنار آن تلاش کردن راه بسیار مناسبی است برای این که به موفقیت برسید.

نکات مدیریت زمان و راه های استفاده از آن برای زندگی موفق

مدیریت زمان از راه های مختلفی بدست میاد و قوانین خاص خودش را دارد. نکته ای که باید بدانید این است که برای مدیریت زمان فعالیت های مختلفی اعلام شده است. این فعالیت ها را در ادامه برای شما خواهیم گفت. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ویژگی های باورنکردنی افراد واقعاً موفق، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با زندگی افراد واقعاً موفق

هر اتفاقی که بیفتد، لحظه ای که ساعت به آن محدودیت زمانی برسد، انجام آن را متوقف خواهید کرد و به یک کار ضروری دیگر خواهید رفت. موضوع جالب دیگر در مورد نکات مدیریت زمان وجود دارد.

وقتی می دانید زمان محدودی برای نگاه به همه آن‌ها و پاسخ دارید، معطل نمی شوید.

چند نشانه زندگی افراد واقعاً موفق (بدون ثروتمند یا مشهور بودن)

اگر می دانستیم خوشبختی چگونه باعث ایجاد زندگی موفق می شود شرایط آن را فراهم می کردیم.  بسیاری از ما همچنان این سوال را مطرح می کنیم که “چه چیزی من را خوشحال می کند؟”  اگر موفق باشید، زندگی شادی خواهید داشت. اگر خوشحال هستید، از قبل زندگی موفقی دارید. برای کسانی که در یکی از این دو گروه قرار نمی گیرند، امید وجود دارد. اگر برای تعریف زندگی موفق – و معنای آن کلمه برای شما وقت بگذارید، زندگی شادی خواهید داشت. به کلمات کلیدی جمله قبل توجه کنید: معنی (define) you (شما ) If ( اگر). بیایید زمینه ای برای این سه کلمه فراهم کنیم.

IF: همه به موفقیت یا عدم موفقیت خود فکر نمی کنند. کسانی که این کار را نمی کنند، هم موفقیت و هم خوشبختی را دست نیافتنی می یابند.

You: زندگی موفق بسیار به تفکر فردی است. واضح است که جامعه چیزی در مورد آن نمی داند.

Define: وقتی تصمیم گرفتید که موفقیت ارزش بررسی دارد، البته باید معنای آن را تعریف کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد چند نشانه زندگی موفق صحبت کنیم که هیچ ربطی به پول ندارند. ابتدا اجازه دهید در مورد آن‌چه شامل موفقیت نیست صحبت کنیم.

موفقیت آن چیزی نیست که اکثر مردم فکر می کنند

در این‌جا سؤالی وجود دارد که ارزش تأمل دارد: چه کسی یا چه چیزی نحوه نگاه شما به زندگی موفق را شکل داد؟ اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، باید به این سوال فکر کنید. حتی در این صورت، ممکن است به هیچ چیز مشخصی نرسید. چند دلیل وجود دارد که چرا پاسخ به سوال فوق ممکن است مبهم باشد.

برنامه ریزی ناخودآگاه

ما باید 6-7 سال اول زندگی را در نظر بگیریم. خصوصا زمانی که کودک در حال “پذیرش” دنیای عظیم اطراف خود است.

نداشتن اطلاعات ورودی

اگر هرگز مفهوم زندگی افراد واقعاً موفق و آن‌چه را که مستلزم آن است درک نکردید، مغز شما چیزی بیشتر از یک پاسخ سطحی، تولید نخواهد کرد.

ترس یا تعصب

موقعیت شما در زندگی، اگر با تعریف شما از موفقیت مطابقت نداشته باشد، ممکن است باعث شود مغز شما از ترس واکنشی را سرکوب کند. همچنین باید هرگونه سوگیری شناختی، قابل شناخت یا ناشناخته را در نظر بگیریم. بسیاری از کسانی که موفق می شوند به این سوال پاسخ دهند که “چه کسی یا چه چیزی نحوه نگاه شما به موفقیت را شکل داد؟” احتمالاً به همین چیزها رسیدند: اعتبار، موقعیت، پول، شغل و غیره.

شما نمی توانید خودتان را به خاطر این گونه تفکر  سرزنش کنید.

صحبت هایی توسط افراد واقعاً موفق

“من فکر می کنم همه باید ثروتمند و مشهور شوند و هر کاری که تا به حال آرزوی آن را داشتند انجام دهند تا ببینند که این راه حل نیست.” – جیم کری

چگونه معلوم است که بسیاری از افراد ثروتمند، مشهور، حتی با وجود “زندگی موفق” در شرایط سخت زندگی می کنند؟ من مطمئن هستم که این افراد فکر می‌کردند توجه، موقعیت یا پول آن شادی دست نیافتنی را برایشان به ارمغان می‌آورد.

یافتن چیزی مشترک برای افراد واقعاً موفق در فعالیت های مدیریت زمان

هر شخص برای این فعالیت به مداد و کاغذ نیاز دارد. ایده این است که هر شخص با بیشترین افراد ممکن صحبت کند، و یک نکته مشترک با آن شخص را بنویسد. شخصی که بیشترین افراد را در لیست خود دارد، یک جایزه را از آن خود می کند. در این فرآیند توضیح این که ارتباطات کارآمد بهره وری را افزایش می دهد انجام می شود.

نکات مدیریت زمان با روش مایو جار

فعالیت مایو جار اغلب به عنوان نمایش استفاده می شود، اما می تواند به عنوان یک فعالیت مشارکتی استفاده شود. یک شیشه بزرگ، سنگ، شن و ماسه تهیه کنید. از شرکت کنندگان بخواهید شیشه را تا آن جا که ممکن است با مواد لازم پر کنند. وقتی کار آن ها تمام شد، از آن ها بپرسید که آیا شیشه را به درستی پر کردند و مدیریت درستی داشتند؟ سپس، نشان دهید چه اتفاقی می افتد وقتی شیشه را به ترتیب سنگ های بزرگ، شن و سپس شن و ماسه پر می کنید.

نکات مدیریت زمان و زندگی افراد واقعاً موفق

آن را خرج کنید یا آن را گم کنید یک فعالیت با کاغذ و مداد است. به شرکت کنندگان  پول خیالی بدهید تا هر طور که انتخاب کردند هزینه کنند. کار آن ها نوشتن انتخاب هایی است که در مورد خرید با پول انجام می دهند. آن ها نمی توانند پول پس انداز یا کنار بگذارند. اما هر چیزی را که برای هزینه در نظر نمی گیرند، از دست می دهند. به شرکت کنندگان بگویید که چند ثانیه های در  روز برای استفاده و مدیریت آن پول ها زمان دارند.

ویژگی های باورنکردنی افراد واقعاً موفق

آیا تا به حال از افراد واقعاً موفق پرسیدید که چگونه از اهداف خود پیشی گرفته است؟ بسیاری از پاسخ ها یکسان است.

“سخت کار کن.”

“بیشتر درس بخوان.”

“افراد مناسب را بشناسید.”

“رویاهایت را دنبال کن.”

مطمئناً برای رسیدن به هر مقدار کمی از موفقیت، کار سختی باید انجام داد. “شبکه سازی” ممکن است به فرصت های مناسب منجر شود. همه این‌ها توصیه خوبی است.آلبرت انیشتین، استیو جابز، ادوین هابل، لئوناردو داوینچی و دیگران با پیروی از “توصیه های خوب” نام خود را در کتاب های تاریخ ثبت نکردند.

نکته

ما نمی خواهیم در مورد افراد واقعاً موفق نظریه پردازی کنیم. ما مستقیماً به سراغ منبع رفتیم، شگفت‌انگیزترین افراد را در همه زمینه‌ها پیدا کردیم. – جاش گاسفیلد. بنابراین، چه چیزی در مورد این “افراد واقعاً موفق” مهم است؟

در کتاب خود، نویسندگان مشترک (و زوج متاهل) کامیل سوینی و جاش گاسفیلد به دنبال پاسخ به این سوال بودند. سوئینی و گاسفیلد در مجموع با 36 فوق العاده موفق مصاحبه کردند و این را گفتند:

هدف پرسش ها در افراد واقعاً موفق

“در ابتدا، هدف ما این بود که آن‌چه را که در مورد هر یک از ده ها فرد فوق العاده موفقی که با آن‌ها مصاحبه کردیم، کشف کنیم. اما پس از ماه‌ها تحقیق و بیش از 100 ساعت مکالمه، اغلب متعجب می‌شدیم که یک قهرمان تنیس (و) یک گروه راک چقدر شبیه هم فکر می‌کنند.

به عبارت دیگر، ویژگی‌های مشترکی وجود دارد که موفقیت‌کنندگان بزرگ آن‌ها را تجسم می‌کنند. در این‌جا چند قانون موفقیت وجود دارد که زندگی شما را تغییر می دهد:

سازگاری

طبق یک مطالعه موسسه ملی بهداشت، سازگاری فرد را قادر می‌سازد تا در صورت لزوم، یک کار متفاوت را تغییر دهد یا توسعه دهد. افراد با میزان سازگاری بالا نسبت به افرادی که سطح سازگاری پایینی دارند منابع روانی بیشتری دارند. افراد واقعاً موفق می توانند سازگار شوند. در واقع، آن‌ها اجازه نمی دهند مشکلات یا شکست ها آن‌ها را منصرف کند. آن‌ها بدون تزلزل به مبارزه روزمره متعهد می شوند.

نکته

اگرچه آن‌ها به تعهد خود به پروژه پایبند هستند. اما اگر پروژه نیاز به تغییر داشته باشد، می توانند بدون تسلیم شدن این کار را انجام دهند. راه هایی برای گنجاندن سازگاری در زندگی خود بیابید. در محل کار یا خانه انعطاف پذیر باشید. راه‌هایی برای انجام کارها به روشی جدید پیدا کنید یا به شخص دیگری اجازه دهید برای رهبری یک پروژه قدم جلو بگذارد. از این که چگونه سازگاری به شما دیدگاه تازه ای در زندگی شما می دهد شگفت زده خواهید شد.

اشتیاق

افراد واقعاً موفق انگیزه انجام کارها را دارند. آن‌ها کاری را که دوست دارند انجام می دهند و کاری را که انجام می دهند دوست دارند. اشتیاق آن‌ها مطابق با احساساتشان نمی آید و نمی رود. بسیاری از مردم معتقدند که سخاوت یا پشتکار عنصر اصلی موفقیت افراد موفق است. با این حال، مطالعات نشان داد که در کنار پشتکار، فرد باید اشتیاق به داشتن سطح بالاتری از عملکرد و موفقیت را نیز داشته باشد. این چیزی است که افراد واقعاً موفق را از سایر افراد متوسط ​​جدا می کند.

اگر به چیزی علاقه دارید، در کارهایی که دنبال می‌کنید از آن استفاده کنید. شاید شما مشتاق آموزش به بچه ها یا یافتن راهی برای حل یک مشکل هستید. اجازه دهید اشتیاق آمیخته با عزم شما را راهنمایی کند و به شما کمک کند در مسیر کسب اهداف بلندمدت خود بمانید.

پشتکار

هنرمندان بزرگ دائماً روی هنر خود کار می کنند، نوآوران ضروری در حال یادگیری و سرهم بندی هستند و بهترین روزنامه نگاران دائماً در حال تحقیق و ویرایش هستند. این افراد باید به اهداف خود پایبند باشند. افراد موفق سرسخت هستند و خود را به سختی می رانند. بعلاوه، آن‌ها نمی نشینند و منتظر نمی مانند تا دیگران شروع کنند.

نکته ای در ارتباط با افراد واقعاً موفق

بر اساس فرهنگ لغت آنلاین Merriam-Webster، پشتکار به عنوان “تلاش مداوم برای انجام یا رسیدن به چیزی علیرغم مشکلات، شکست یا مخالفت ها” تعریف می شود. این افراد موفق با پشتکار به دنیا نیامدند. بدون شک آن‌ها آن را آموختند، از والدینی که سرسختی و امید را در آن‌ها پرورش دادند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا