نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی

هر کسی که برای انجام کاری تلاش کرده است به شما خواهد گفت که در مسیر خود سختی هایی را تجربه کرده است. آیا اهدافی دارید که می خواهید به آنها برسید؟ ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که در مسیر خود مشکل زیادی را تجربه نکنید. یا ممکن است زندگی موانعی پشت سرتان به سمت شما پرتاب کند. ممکن است به نظر برسد که تمام کائنات سعی دارند جلوی شما را بگیرند. اما اینطور نیست. گاهی اوقات اینطوری می شود. نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی در این نوشته از وب سایت همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده در کنار خدمات حضوری، مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می کند.

نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی

شاید مشکل از کائنات که در مقدمه بیان کردیم نباشد. در عوض، شاید مشکل دست بدی است که زندگی با شما برخورد کرده است. این می تواند تراژدی یا تروما، یک بیماری مزمن، یک بیماری روانی یا یک فقدان بزرگ باشد که شما برای آن آمادگی ندارید. گاهی اوقات مواجهه با ناملایمات خیره شدن به شرایط وحشتناکی است که ممکن است نتوانید آن را برطرف کنید. این اتفاق هم می افتد. همه دیر یا زود تحت تأثیر از دست دادن قرار می گیرند. با این حال، هر چیزی که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید، راه‌هایی برای رویارویی با ناملایمات و بیرون آمدن از طرف مقابل وجود دارد. البته ممکن است کامل نباشد.

گاهی اوقات تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در شرایطی که در آن قرار دارید زنده بمانید. اما تا زمانی که از طرف دیگر چالش خود عبور کنید، می توانید سعی کنید از موقعیت خود بهترین استفاده را ببرید. نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی عبارتند از:

واقعیت آنچه هست را بپذیرید

اولین قدم در مسیر شفا اغلب به عنوان پذیرش آنچه هست تلقی می شود. این کاملا درست نیست اولین قدم اغلب انکار است. اما دو نوع انکار وجود دارد. اولین نوع ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که در ابتدا با یک تجربه دردناک مواجه شوید. این یعنی مغز شما سعی می کند از تحت فشار قرار گرفتن خود توسط استرس و اضطراب موقعیت جلوگیری کند.

نوع دوم انکار، یعنی انکار عمدی، مشکل سازتر است. انکار ارادی یعنی امتناع از پذیرش واقعیت موقعیت جدید. این خودداری از پذیرش مشکل باعث ایجاد مشکلات کوچکی می شود که می تواند در ادامه راه به مشکلات بسیار بزرگتری تبدیل شود. به عنوان مثال، یک مشکل پزشکی جدی می تواند هر چه بیشتر آن را نادیده بگیرید بدتر شود. پرداختن فوری به آن ممکن است شانس بهتری برای بهبودی به شما بدهد. از ناملایمات فرار نکنید. قبول کنید. مستقیم در چشمانش نگاه کنید و بفهمید برای عبور از آن چه کاری باید انجام دهید.

نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی: چشم انداز خوش بینانه

چشم انداز خوش بینانه داشته باشید. مردم اغلب خوش بینی را با مثبت اندیشی غلط اشتباه می گیرند. اوه، فقط مثبت فکر کن! درست میشه! همه چیز درست می شود!

درست! اما اگر این طور نباشد چه؟ اگر با مشکلی طولانی مدت مواجه شدید که احتمالاً بهتر نمی شود؟ عزیزتان بمیرد، دیگر برنخواهد گشت. اگر بیماری مزمن شما تشخیص داده شد، این چیزی است که فقط باید با آن زندگی کنید. زندگی گاهی اوقات سخت می شود. هیچ کس نمی تواند از آن اجتناب کند. اما چیزی که می توانید از آن اجتناب کنید، فرو رفتن در ناامیدی ناامیدکننده و ماندن در آنجا است. گاهی اوقات خوش بینی بر این آگاهی متمرکز می شود که شما در شرایطی جان سالم به در خواهید برد، اگرچه این همیشه هم درست نیست. یک بیماری لاعلاج ممکن است شما را با مرگ روبرو کند. در این صورت، بهترین خوشبینی که می تواند برای شما انجام دهد این است که به شما اجازه می دهد تا بهترین استفاده را از روزهایی که هنوز در پیش دارید داشته باشید.

خوش بینی نیازی به انکار واقعیت ندارد. در عوض، خوش بینی گاهی اوقات فقط بهترین استفاده از یک موقعیت بد است.

شوخ طبعی از نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی

شوخ طبعی یک مکانیسم مقابله ای قدرتمند است. زنده ماندن و غلبه بر ناملایمات بسیار آسان تر است وقتی بتوانید طنز را در آن بیابید. این ممکن است برای برخی افراد به نوعی ضربه یا از دست دادن باشد. اگرچه خنده دار است که این اغلب از جانب افراد خارجی یک مشکل به نظر می آید. مسلماً، مردم ممکن است احمق باشند، و ممکن است موقعیتی را که شما با آن روبرو هستید، نادیده بگیرند. بنابراین، اگر به شما می خندند، بد نیست از این موضوع ناراحت شوید. اما اگر قادر به خندیدن هستید، آن را در آغوش بگیرید. پردازش احساساتی که تجربه می کنید آسان تر می کند.

از دیگرانی که موارد مشابهی را پشت سر گذاشته اند، بیاموزید

کمک حرفه ای اغلب بخش مهمی از روند بهبودی است. دانش بالینی از سال ها مطالعه، بررسی همتا و آزمایش های دقیق در میان افرادی که می توانند از آن بهره مند شوند، به دست می آید. این یک چیز قدرتمند است، اگرچه همیشه به خوبی کار نمی کند. گاهی اوقات یک مشکل قابل حل نیست، فقط کوچکتر می شود. اما گاهی اوقات، دانش بالینی و پشتیبانی آن چیزی نیست که شما نیاز دارید. گاهی اوقات نیاز به حمایت افراد دیگری دارید که راهی را که در حال حاضر در آن هستید طی کرده اند. مطمئن باشید، مهم نیست چه مشکلی دارد.

قطعاً افرادی نیز وجود دارند که آن را پشت سر گذاشته اند. به دنبال گروه های پشتیبانی یا جوامع دیگر افراد باشید که مشکلی را که شما با آن مواجه هستید تجربه می کنند. آنها می توانند حمایت عاطفی و خردی را ارائه دهند که فقط از دانش بالینی ناشی نمی شود.

نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی : اطراف خود را با افراد حمایت کننده احاطه کنید

افراد اطراف شما در حلقه های نزدیک شما می توانند چالش های شما را بسیار ساده تر یا سخت تر کنند. به هر حال، وقتی کسی که دوستش دارید به شما می‌گوید که شما شخص بی ارزشی هستید که احتمالاً نمی‌توانید موفق شوید، چگونه می‌توانید انتظار موفقیت داشته باشید؟ وقتی کسی که به او اهمیت می دهید مدام به شما می گوید که به اندازه کافی باهوش نیستید، چه موانعی را می توانید در ذهن خود برطرف کنید؟ به اندازه کافی سخت نیست؟

هرکسی در زندگی یک انتخاب دارد که ظالم باشد یا مهربان و ظلم را انتخاب می کند. بهتر است تنها باشید تا در کنار آن افراد زیرا طرز فکر سمی و سوء استفاده آنها در مغز شما نفوذ می کند. آنها شما را وادار می کنند که از خودتان سؤال کنید. شاید من به اندازه کافی خوب نیستم؟ شاید من لیاقت موفقیت را ندارم. این درست نیست و آنها اشتباه می کنند. آنها فقط یک فرد سمی هستند.

حلقه های خود را حسابرسی کنید. افرادی را که سرتان را با منفی بافی و شک به خود پر می کنند، کنار بگذارید. و اگر نمی توانید آنها را از بین ببرید، از روش سنگ خاکستری برای به حداقل رساندن تأثیر آنها بر شما استفاده کنید. اگر در زندگی تان افرادی دارید که روحیه شما را بالا می برند و باعث می شوند احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و شرایطتان را بهتر کنید، زمان بیشتری را با آنها بگذرانید. و افراد بیشتری مانند آنها را نیز پیدا کنید. دایره ای بسازید که بر اساس مثبت بودن، حمایت، مراقبت و احترام متقابل باشد.

به موانع گذشته که بر آنها غلبه کرده اید نگاه کنید

یکی از نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندکی نگاه به گذاشته است. گاهی ما نیاز به یادآوری قدرت و انعطاف خود داریم. نگاه کردن به ناملایمات گذشته که بر آنها غلبه کرده اید می تواند مفید باشد تا به خود یادآوری کنید که توانایی دارید. شما از هر روزی که تاکنون داشته اید زنده مانده اید و از پس آن برآمده اید. مسلماً، ممکن است از زنده ماندن آن چیزها، تجربیات و آسیب های وحشتناکی داشته باشید. اجازه ندهیم که زندگی و مردم گاهی وحشتناک باشند. اما تو هنوز اینجایی تو هنوز زندگی میکنی شما هنوز می توانید راهی برای غلبه بر و پیشرفت پیدا کنید.

این یک چیز قدرتمند است زیرا جایگزین مرگ است. و پیشرفت در زمانی که مرده اید بسیار سخت است، بنابراین اجازه دهید این مسیر را دنبال نکنیم.

به ناملایمات به عنوان چالشی برای غلبه بر نگاه کنید

ناامیدی ذهنیتی است که به راحتی می توان در آن گرفتار شد. تقریباً شبیه ماسه روان است. شما به طور تصادفی وارد آن می شوید، و چیز بعدی که می دانید، فقط سعی می کنید سر خود را بالاتر از سطح نگه دارید. با بیرون راندن ناامیدی از مجموعه افکار خود از آن قدم اولیه اجتناب کنید.

سختی هایی که برای شما پیش می آید چالشی است که باید بر آن غلبه کنید. حتی وقت خود را با «چرا من؟» تلف نکنید. و برای کمک به شما در این فرآیند، به شما می گویم “چرا شما”. به این دلیل است که هیچ یک از ما خاص نیستیم. چیزهای وحشتناکی از تک تک افراد این سیاره دیدن خواهند کرد. هر چقدر هم که بد باشد، این همان دستی است که به شما داده شده است. در حال حاضر، شما باید راهی برای بازی آن پیدا کنید. به دنبال حمایت از افراد حامی باشید یا اگر در این طرز فکر فرو رفتید از متخصصان کمک بگیرید. مشاوره می تواند یک ستون حمایتی عالی باشد.

نکات مهم برای رویارویی با ناملایمات زندگی: ذهنیت حل مسئله را تطبیق دهید

به جای تمرکز بر مشکلات، به دنبال راه حل باشید. با تمرکز بر روی مانع به عنوان مشکلی که باید حل شود، یک جزء احساسی واضح را از مشکل حذف می کنید که ممکن است مسیر شما را مختل کند. بسیاری از موانعی که در زندگی با آنها روبرو خواهید شد، راه حل هایی دارند. آنها ممکن است راه حل های ناخوشایندی باشند که شما نمی خواهید، اما با این وجود راه حل هایی هستند.

به عنوان مثال، فرض کنید به یک بیماری روانی مبتلا شده اید. فقط یک احمق می خواهد یک بیماری روانی داشته باشد. هیچ کس نمی خواهد بیمار روانی باشد. این بدان معناست که با سیستم سلامت روان برخورد کنید، سعی کنید متخصصانی را پیدا کنید که بتوانید با آنها به خوبی کار کنید، شرکت در درمان، شاید مصرف دارو، مقابله با عوارض جانبی، مقابله با اثرات مستقیم بیماری روانی بر زندگی خود، و تلاش برای یافتن راهی برای بهبود کیفیت ذهن و زندگی شما. می توانید در این مسیر با متخصصان مرکز مشاوره همکده همراه شوید.

در احساسات خود زندگی نکنید

داشتن احساسات منفی اشکالی ندارد. به خودتان آزادی و عشق بدهید تا احساسات منفی را که ممکن است در حال جوشیدن هستند احساس کنید. شاید شما احساس ناامیدی یا بدی کنید. ممکن است شما هیچ نوری را در انتهای تونل نبینید. شاید مشکلی که با آن روبرو هستید راه حل واقعی نداشته باشد و فقط باید با آن زندگی کنید. اشکالی ندارد که در ماشین خود گریه کنید، ناامید باشید و فریاد بزنید. همانطور که گفته شد، اگر می توانید اجازه دهید احساسات شما جریان یابد. آنچه را که نیاز دارید احساس کنید و سپس آن را رها کنید. از آویزان شدن به احساسات و چرخیدن در اطراف افکار ناشی از آن اجتناب کنید. با انجام این کار، رفتن به کار دیگری را بسیار دشوارتر خواهید کرد.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا