نشانه هایی که نشان می دهد شما یک فرد برون گرای خجالتی هستید

فرد برون گرای خجالتی ویژگی هایی دارد که با یک شخص برون گرای عادی متفاوت است. یک فرد برون گرا و اجتماعی تر طبیعتاً شاخصه های جذابی دارد. تنهایی باعث ایجاد آسیب های روانی مختلف در افراد می شود. بهترین راه برای شناخت فردی که می خواهید با او رابطه داشته باشید استفاده از مشاور است. اما ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا قرار ملاقات با نزدیک ترین دوست خود کار درستی است یا خیر؟ خیلی اوقات دو دوست صمیمی به هم علاقه پیدا می کنند اما مسئله اصلی این است که این علاقه دو طرفه باشد. بنابراین روان شناسان می گویند که اولین مورد در ایجاد روابط باید علاقه دو طرقه باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که نشان می دهد شما یک فرد برون گرای خجالتی هستید، چگونه است.

استرس های مختلف در افراد و تبدیل شدن به فرد برون گرای خجالتی

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که نشان می دهد شما یک فرد برون گرای خجالتی هستید، صحبت کنیم.

چگونه به یک فرد برون گرای خجالتی تبدیل شویم؟

تبدیل شدن به یک فرد برون گرا و اجتماعی تر آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. کارهایی وجود دارد که می توانید برای نشان دادن شفقت، همدلی و مهربانی در تعاملات روزمره خود با دیگران انجام دهید.

با مهربانی عمل کنید

فرآیند تبدیل یک فرد برون گرای خجالتی به معنای رفتار با مهربانی است و تحقیقات نشان می دهد که مهربانی می تواند تأثیر مثبتی بر مغز شما بگذارد. اعمال محبت آمیز فردی باعث ترشح اکسی توسین و اندورفین می شود و به نظر می رسد که باعث ایجاد ارتباطات عصبی جدید می شود.

مهربانی عادتی است که شخصیت را تقویت می کند. ما مشتاق احساس خوب مهربانی هستیم، بنابراین یک عمل مهربانانه می تواند به راحتی منجر به دیگری شود.

برقراری ارتباط به عنوان فرد برون گرای خجالتی

اگر شروع مکالمه با فردی که نمی‌شناسید برایتان دشوار است. اگر شرکت در یک بحث با همکارانتان برایتان دردناک است، یا شرکت در مهمانی که فقط چند نفر را می‌شناسید برایتان استرس‌زا است، تنها نیستید. اما این بدان معنا نیست که شما باید در حاشیه مکالمه بمانید. با چند تغییر کوچک در استایل خود، می‌توانید در موقعیت‌های اجتماعی راحت‌تر، خوش‌نشین‌تر و راحت‌تر شوید، و زمانی که در جمع دیگران هستید، بیشتر سرگرم خواهید شد. در این جا چند نکته برای شروع تبدیل به فرد برون گرای خجالتی وجود دارد.

با قدم های کوچک شروع کنید

با برداشتن گام‌های کوچک برای برقراری ارتباط با افراد اطرافتان، چه غریبه، چه آشنا، چه همکاران یا دوستان، شروع کنید. تماس چشمی و ژست های کوچک و دوستانه می تواند کمک زیادی به شما کند. می گویند لبخند مسری است. بنابراین، اگر زمانی که در حال خرید از خواربارفروشی،  رفتن به محل کار یا نشستن در اتاق استراحت در دفتر هستید، به فرد مقابل خود لبخند بزنید. متوجه خواهید شد که اکثر مردم واکنش مثبتی نشان می دهند و احتمالاً به لبخند شما پاسخ می‌دهند. از لبخند برگشتی به عنوان تقویت کننده فوری اعتماد به نفس استفاده کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

پس از تسلط بر لبخند، فارغ التحصیل شوید تا سلام کنید، از کسی راهنمایی بخواهید، یا تعریف کنید. هر چه بیشتر به برقراری ارتباط با غریبه ها و آشنایان عادت کنید، راحت تر و طبیعی تر می شوید. احتمالاً متوجه خواهید شد که رفتار دوستانه و خوب با اطرافیانتان احساس خوبی دارد. شما اغلب در ازای آن بازخورد مثبت دریافت خواهید کرد. این  به توسعه اعتماد به نفس کمک می کند که تقریباً در هر محیط اجتماعی برای تبدیل به فرد برون گرای خجالتی مفید است.

از ارتباطات متقابل خود استفاده کنید

همنشینی با افرادی که به شما احساس راحتی و امنیت می‌دهند آسان است، اما هرگز در محیط‌های اجتماعی و حرفه‌ای نمی‌تواند مضر باشد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای صمیمی‌تر شدن این است که از دوستان، همکاران یا همکلاسی‌های خود بخواهید که شما را به دوستان خود معرفی کنند. به عنوان مثال، اگر وارد اتاقی می‌شوید و دوستتان با شخص دیگری صحبت می‌کند، یک نکته را برای سلام کردن و معرفی خود مطرح کنید. دفعه بعد که آن شخص را دیدید، می توانید سلام کنید و از آنجایی که قبلاً معرفی شده اید، پلی برای ارتباط آینده ایجاد کرده اید.

هنگامی که ارتباط برقرار کردید، از فرد سؤالاتی در مورد خودش بپرسید. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک مکالمه و ادامه دادن آن، پرسیدن سؤالات باز و فعالانه گوش دادن به آن است. اگر متوجه شدید که  در مورد چه چیزی صحبت کنید یا از صحبت های کوچک ناراحت هستید، این یک ترفند عالی است.

از منطقه راحتی خود خارج شوید

انجام کاری که باعث می شود کمی احساس ناراحتی کنید شاید سخت باشد. ساده ترین راه برای افزایش اعتماد به نفس و کمک به شما برای تبدیل به فرد برون گرای خجالتی است. با هر پیروزی کوچک، این اعتماد به نفس را به دست می آورید که از منطقه آسایش خود فراتر بروید. تلاش و کوشش هیچ ضرری ندارد. تمام تلاش خود را بکنید تا با صدای درونی که می گوید نمی توانید کاری را انجام دهید مقابله کنید یا خودتان را با کاری که فکر می کنید باید انجام دهید تعریف کنید.

اگر قبلا  نرقصیده اید اما می خواهید یک درس سالسا بروید، آن را امتحان کنید. کارها را به این دلیل انجام دهید که آن ها به شما علاقه دارند، نه به این دلیل که آن ها همان کارهایی هستند که همیشه انجام داده اید.

چیزهای کوچک را عرق نکنید

آسان است که چنان در تصویر خود غرق شوید که ساکت شدگی یا فرآیند محتاطی  می تواند امن ترین انتخاب به نظر برسد. اما فرد برون گرا و اجتماعی تر به شما این شانس را می دهد که چیزهای جدید را امتحان کنید و با افراد جدید ملاقات کنید.

در پایان روز، هیچ کس قرار نیست به خاطر بیاورد که در اولین باری که آن ها را ملاقات کردید چقدر عصبی بودید. آن‌ ها شما را به‌عنوان فردی که تلاش می‌کرد تا با او ارتباط برقرار کند می شناسند.

نشانه هایی که نشان می دهد شما یک فرد برون گرا خجالتی هستید

“من دوست داشتم در گروه های مردمی باشم و به دنبال پذیرش بودم. اما دوست نداشتم صحبت کنم یا در مرکز توجه باشم. من بسیار درونگرا بودم، اما دوست داشتم افکارم را با دیگران به اشتراک بگذارم.» ~ یک فرد برون گرا خجالتی

برونگرا چیست؟

به گفته ایزابل بریگز مایرز، بنیانگذار نشانگر نوع مایرز-بریگز (MBTI)، “برونگراها انرژی خود را به دنیای بیرون هدایت می کنند.” به عبارت دیگر، برونگراها انرژی خود را از طریق تعامل با مردم دریافت می کنند. در مقابل، درونگراها تمایلات خود را از طریق تنهایی تجدید می کنند. در حالی که برونگراها تمایل دارند اجتماعی یا برونگرا باشند – و درونگراها خجالتی یا گوشه گیر هستند.

نکته

درک این نکته مهم است که درون گرایی و برون گرایی به چگونگی افزایش انرژی فرد مربوط می شود. برون گراها انرژی خود را با «درون جمع و اجتماعی بودن» به دست می آورند. اما این لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها اجتماعی هستند. فرد برون گرای خجالتی کمیاب هستند. آن‌ها همچنین تمایل دارند بسیار وظیفه شناس، باهوش، دیپلماتیک و دوستانه باشند. در این‌جا نشانه وجود دارد که شما ممکن است فرد برون گرا خجالتی باشید.

شما اهل معاشرت هستید، اما اهل صحبت نیستید

بر خلاف سایر برونگراها، فرد برون گرای خجالتی به آرامش و سکوت اهمیتی نمی دهند. در حالی که یک « برون‌گرا» ممکن است احساس کند که به جریان گفتگو نیاز دارد، همتای خجالتی او اینطور نیست. فرد برون گرای خجالتی (“S.E”) اگر مکالمه ای جریان نداشته باشد، هیچ ناراحتی احساس نمی کند.

شما شنونده بهتری نسبت به بیشتر افراد برونگرا هستید

فرد برون گرای خجالتی به اطرافیان خود و آنچه که آن‌ها باید بگویند بسیار علاقه مند هستند – چیزی که آن‌ها را قادر می سازد با دقت گوش دهند. علاوه بر این، به عنوان یک فرد خجالتی، ناامیدی ناشی از عدم توجه را درک می‌کنند و سخت تلاش می‌کنند. این کار باعث می شود تا به فرد بفهمانند که به حرف‌هایش توجه می‌شود.

از مهمانی های کوچک خوشتان نمی آید

فرد برون گرای خجالتی به تمام معنا ناظر هستند. آن‌ها دوست دارند در جایی که عمل است باشند، اما ترجیح می دهند مردم تماشا کنند. از دانستن اینکه آن‌ها «جزئی از چیزها» هستند راضی هستند. جنبه خجالتی شخصیت آن‌ها باعث ناراحتی آن‌ها در جمع های کوچکتر و ساکت تر می شود که در آن افراد تمایل بیشتری به صحبت های شخصی دارند.

عاشق گفتگوی عمیق هستید

این یک استعداد استثنایی است که به توضیح اینکه چرا آن‌ها در میان با استعدادترین سیاستمداران، مدیران و فروشندگان هستند کمک می کند. خجالتی ها اغلب با این شرایط سازگار نیستند. در واقع، فرد برون گرای خجالتی بهش زیادی از رفتار شخص درونگرا را حذف می کند. زیرا از مکالمات کوچک متنفر است.

شما می خواهید تنها باشید، تا زمانی که این کار را نکنید

فرد برون گرای خجالتی می توانند نقش درون گرا را به خوبی برای مدتی کوتاه بازی کنند. اگر آن‌ها یک هفته طولانی پر فعالیت داشته باشند، SE ممکن است خود را برای چند ساعت در اتاق خواب خود حبس کنند. سپس آن‌ها باید از آن جا خارج شوند.

شما از قرارگیری در مرکز توجه متنفر هستید

مرکز توجه – چیزی که برون گراهای خروجی ما از آن لذت می برند. در حالی آن‌ها معمولاً در سرگرم کردن جمعیت بسیار چالش برانگیز هستند. به هر حال، فرد برون گرای خجالتی در این زمینه نیز ممکن است دچار مشکلات شود.

شما عاشق مهمانی هستید

برونگراها عاشق مهمانی هستند. درونگراها نیز این کار را می کنند، البته برای مدت زمانی (بسیار) کوتاهتر. این‌ها همچنین مستعد ابتلا به انواع احساس ناجور هستند، که باعث ایجاد یک دوراهی می شود. می بینید، آن ها با افراد دیگر معاشرت می کردند، اما قبلاً آن‌جا را ترک کردند. آن‌ها قبلاً به مردم پر سر و صدا گفتند که نمی توانند در جمع آن ها باشند

شما یک فرد قابل اعتماد هستید

فرد برون گرای خجالتی واقعاً عاشق توجه به دیگران هستند و همانطور که گفته شد نیازی به قرار گیری در مرکز توجه ندارند. این بدان معناست که مردم (از جمله افراد درونگرا) به آن‌ها اعتماد می کنند. وقتی نوبت به درگیری در یک مکالمه واقعی و عمیق می رسد، ممکن است هیچ کس به اندازه برونگراهای خجالتی این وظیفه را نداشته باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا