نشانه هایی که شما یک قدرت روانی دارید

قدرت روانی همانند قدرت جسمانی حتی بیشتر بر زندگی شما تاثیر گذار خواهد بود. این که منتظر پذیرش از سوی دیگران باشیم درست نیست. همه ما آرزوی رسیدن به یک سعادت بزرگ در زندگی را داریم اما باید بدانیم که بدون تلاش این موضوع امکان پذیر نیست. تک تک اعضای درجه یک خانواده برای موفقیت کودک اهمیت دارند. نقش خانواده در موفقیت و پیشرفت کودک بسیار جدی است. البته همه موفقیت کودکان در آینده به خانواده مرتبط نیست.

گاهی اوقات افراد باید بتوانند از طریق راه های مختلفی توانایی خود را افزایش دهند. در مقاله های قبل گفتیم که کودکان در دوران حساس ابتدایی زندگی خود باید محیطی آرام بخش را تجربه کنند. خودپذیرشی در افراد بسیار مهم است. شما اگر به خودتان اعتماد نداشته باشید در زندگی دچار مشکل خواهید شد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اگر شما اعتماد و عزت نفس به خود را نداشته باشید دچار این اختلالات روانی خواهید شد. در ادامه می خواهیم ببینیم نشانه هایی که شما یک قدرت روانی دارید چگونه است.

پذیرش قدرت روانی در کودکان و بزرگسالان

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که شما یک قدرت روانی دارید، با شما صحبت کنیم.

نتیجه

حواس پرتی از دنیا آسان است، تمرکز بر چیزهایی که به شما گفته می شود باید برای شما مهم باشد. اما، اگر می‌خواهید شاد باشید، باید روی چیزهایی تمرکز کنید که به شما احساس رضایت می‌دهد. پذیرش خود یعنی احترام گذاری به اینکه چه کسی هستید و چه چیزی برای شما مهم است، صرف نظر از اینکه دنیا چه می گوید. در دنیای پر سر و صدایی که ما دائماً توسط انتظارات اجتماعی بمباران می‌شویم، مهم است که به خود یادآوری کنید که منحصربه‌فرد هستید. همچنین حق دارید خود واقعی خود باشید، حتی اگر با هنجارهای دیگران متفاوت باشید.

چند راه برای ایجاد قدرت روانی در پذیرش خود

گفته می شود که تنها کسانی می توانند واقعاً تغییر ایجاد کنند که بتوانند خود را بپذیرند. این ممکن است باعث شود کسی بپرسد که اگر پذیرش خود اتفاق بیفتد پس چرا باید تغییر کند. پذیرش خود به این معنا نیست که فقط زمانی که کامل هستید خود را بپذیرید و پذیرش خود به این معنا نیست که از خود غافل شوید. این بدان معنی است که از نقاط قوت و ضعف خود آگاه باشید، خود را به خاطر آن‌ها مغلوب نکنید. همچنین تغییراتی را به روشی سالم ایجاد کنید تا بهترین نسخه از خود باشید.

نکته

پذیرش خود نیز به طور باورنکردنی آزاد کننده است. وقتی که شما را به این قابلیت می رسید شگفت‌انگیز است. دیگر به پذیرش خود توسط دیگران اهمیت نمی‌دهید. شما متوجه می شوید که چقدر با دیگران متفاوت هستید و چگونه این تفاوت شما را به دنیا مرتبط می کند. تفاوت شما چیزی است که شما را متمایز می کند، اما دلیل نیاز دیگران به شما نیز همین است. زمان آن است که بپذیرید چقدر شگفت انگیز هستید. در این‌جا چند راه برای پذیرش خودپذیری بیان خواهد شد.

کمال گرایی را با قدرت روانی رها کنید

تصور جهانی از کمال غیرممکن و دست نیافتنی است. با این حال، شما می توانید دنبال راهی برای حد مناسبی از کمال خود باشید. بدانید که شما فقط ناراحتی را در تلاش برای رسیدن به یک استاندارد غیرممکن از کمال پرورش خواهید داد. هر آنچه را که کامل می‌دانید رها کنید و نگرش محبت آمیز نسبت به نقص را در خود پرورش دهید.

خودت باش

شما هم می توانید با پذیرش خود خوشحال باشید و هم می توانید تمام زندگی خود را با حسرت و اهمیت به حرف دیگران سپری کنید. افرادی که در مورد شما قضاوت خواهند کرد این کار را ادامه می دهند زیرا آن‌ها ناسالم هستند. این معامله آنهاست و مال شما نیست. افراد سالم در مورد شما صحبت نمی کنند. آن‌ها فقط شما را تشویق می کنند.

دست از آسیب به خود بردارید

انتقاد از هر کار کوچکی که انجام می دهید سریع‌تر از هر چیز دیگری رشد شما را متوقف می کند. وقتی از خود انتقاد می کنید اساساً می گویید که به اندازه کافی خوب نیستید. بنابراین بخشی از خودتان که انتقاد می کنید حتی تلاش نمی کند. وقتی بتوانید با محبت در مورد اشتباهات خود با خودتان صادق باشید، امکان جستجوی تغییر دارید.

قدرت روانی یعنی خودتان را دوست داشته باشید

خیلی از مردم خودشان را دوست ندارند و ادعا می کنند که دیگران را دوست دارند. تا زمانی که واقعا خود را دوست نداشته باشید، نمی توانید دیگران را دوست داشته باشید. زیرا دوست داشتن خود، نشانه سلامت روان است. برخی توصیه های نوظهور وجود دارد که می توانید دیگران را دوست داشته باشید حتی اگر خودتان را دوست نداشته باشید. این یک راه اشتباه است. اگر خودتان را دوست نداشته باشید، واقعاً دیگران را دوست نخواهید داشت، به این معنی که به آن‌ها احترام نخواهید گذاشت. دوست داشتن خود به معنای پرورش خود، مراقبت از خود و نگرشی است که نشان می دهد به رفاه خود اهمیت می دهید.

مراقب خودت باش

با همان استدلال آخر نکته، نمی‌توانید از دیگران مراقبت کنید، مگر اینکه ابتدا مراقب خودتان باشید. این خودخواهانه نیست که از خود مراقبت کنید. اگر می خواهید به چیزی برسید، یا هر چیز دیگری که به زندگی شما مربوط می شود، باید آن تصمیم اولیه را بگیرید و آن را دنبال کنید.

نظر شما مهم است

شما می دانید که چه احساسی دارید و همه افکاری را که فکر می کنید می دانید. با این اوصاف، نظر شما در مورد خودتان بی نهایت مهمتر از آن چیزی است که دیگران در مورد شما فکر می کنند. علاوه بر این، اینکه آن‌ها در مورد شما چه فکر می کنند به شما مربوط نیست. این فقط یک راه برای بیان پذیرش خود است که تمرکز خود را روی خود نگه دارید و نه اینکه مردم در مورد شما فکر می کنند. شما منتظر پذیرش دیگران نیستید.

اهداف خود را دنبال کنید

این کار باعث می شود تا با خود واقعی خود در تماس باشید و زندگی راحت تر و شادتر را تسهیل می کند. ایجاد زندگی مورد نظر و اهدافی که می خواهید به آن‌ها برسید به شما کمک می کند تا شاد باشید و از خود به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود قدردانی کنید.

نشانه هایی که شما یک قدرت روانی دارید

علم روانشناسی به عنوان چیزی که نمی تواند توسط علم پشتیبانی شود مورد مناقشه قرار گرفت. با این حال همه ما لحظات باورنکردنی داشتیم که در آن به نظر می رسد شهود ما ما را به سمت یک انتخاب یا عمل معین سوق می دهد که بعداً ثابت شد که دقیقاً درست برای زمان دقیق است. . آیا این قدرت روحی شما بود؟ آیا این ادراک فراحسی (ESP) بود؟ این مقاله نحوه تشخیص اینکه آیا دارای قدرت های روانی خاصی هستید بحث خواهد کرد.

قدرت روانی خود را بیازمایید

یک آزمون پیشرفته برای ESP وجود دارد که در آن می‌توانید در آزمونی شرکت کنید تا پیش‌بینی کنید که کدام یک از پنج نوع بعدی در طبقه اشکال تصادفی کشیده می‌شود. این یک تست حدس چندگانه است که در آن می توانید یکی از پنج کارت مختلف را که در سراسر عرشه ظاهر می شوند انتخاب کنید. در پایان آزمون، امتیاز شما نشان می دهد که آیا شانس تصادفی را شکست دادید یا خیر.

آگاهی فیزیولوژیکی یا قدرت روانی چگونه است؟

داریل بم بیش از هشت سال را صرف مطالعه بیش از 1000 شرکت کننده از 9 آزمایش قبل از نهایی کردن نتایج خود کرد تا مشخص کند که آیا نیروی روانی واقعی است یا خیالی. بم از سال 1978 تا 2007 در دانشگاه کرنل کار کرد.

نتیجه گیری ها از آزمایش در مورد قدرت روانی

بم در آخرین آزمایش خود که ثابت کرد انسان ها توانایی های روانی دارند. آزمایش را از یک فرضیه قابل پیش بینی به آزمایشی تغییر داد که پاسخ بدن را به آن‌چه نمایش داده می شود اندازه گیری می کند.

شرکت‌کنندگان در تحقیق به تجهیزاتی شبیه به یک دستگاه دروغ سنج متصل شدند که برانگیختگی عاطفی را اندازه‌گیری می‌کرد. آن‌ها تصاویری را که به‌طور تصادفی انتخاب شدند با تعدادی عکس وابسته به عشق شهوانی یا منفی روی رایانه تماشا کردند.

نکته

بم در مقاله‌ای در نیوزویک درباره تحقیقات خود گفت: «زمانی که یکی از آن عکس‌ها را پس از تماشای یک سری مناظر یا عکس‌های خنثی می‌بینید، فیزیولوژی شما بالا می‌رود. “اما اطلاعات قابل توجه این است که قدرت روانی شما قبل از اینکه تصویر تحریک آمیز واقعاً روی صفحه ظاهر شود از بین می رود. چیزی که نشان می دهد این است که فیزیولوژی شما می تواند یک رویداد آینده را پیش بینی کند، حتی اگر خودآگاه شما نتواند.

رویدادهای مختلف در زندگی و قدرت روانی

اگر قبل از وقوع یک رویداد پاسخی دهیم، ممکن است منطقی باشد که آگاهی بیشتر از پاسخ فیزیولوژیکی شما ممکن است به شما در بهبود قوای روانی شما کمک کند. در ٨ آزمایش از نه آزمایش بم، او توانست قدرت روانی مشابهی را از سوژه هایش نشان دهد. این شانس بسیار فراتر از شانس تصادفی یا خطای آماری است.

قدرت های روانی و امنیت ملی

اگرچه ممکن است شما به توانایی های روانی اعتقاد نداشته باشید. نیوزویک گزارش می دهد که چندین سازمان دولتی قدرت های روانی را در سال 1979 مورد مطالعه قرار دادند. فرماندهی اطلاعات و امنیت ارتش آزمایشاتی را روی قدرت های روانی برای CIA، NSA، FBI و سرویس مخفی انجام داد. بر اساس یک جلسه توجیهی دولتی «بیش از 85 درصد از مأموریت های عملیاتی ما اطلاعات هدف دقیقی را تولید کردند».

مثالی در ارتباط با این زمینه

در این‌جا گزیده ای از یک جلسه توجیهی اطلاعات ارتش در مورد تحقیقات قدرت روانی است که اکنون از طبقه بندی خارج است:

“ماموریت ما همانطور است که در نمودار بعدی نشان می دهد. جمع آوری اطلاعات و عملیات ضد جاسوسی با استفاده از همه فرآیندهای انرژی روانی قابل اجرا انجام دهید.

نکته

دولت بر این باور بود که قدرت روانی ارزش بررسی دارند. به ویژه در رقابت برای عقب نماندن از دشمنان احتمالی ما که ممکن است مهارت‌های روانی برای یادگیری اطلاعات فوق سری داشته باشند. وب سایت های روانشناسی همچنین دارای تمرینات آموزشی ESP برای تمرین تقویت قوای روانی شماست. اگر فکر می کنید که می تواند به شما کمک کند تا بدانید در آینده چه خواهد شد، ممکن است ارزش زمان تلاش برای بهبود قدرت های روانی خود را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا