نشانه هایی که در دنیا تفاوت مثبت ایجاد می کنید (حتی اگر فکر می کنید نیستید)

تفاوت مثبت یعنی این که شما اخلاقیاتی متمایز تر از دیگران داشته اسید. اما گاهی اوقات این امر باعث اختلالات شخصیتی می شود. اگر همیشه بخواهید با هر اتفاقی در زندگی دچار منفی گرایی شوید آسیب خواهید دید. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که در دنیا تفاوت مثبت ایجاد می کنید (حتی اگر فکر می کنید نیستید)، چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی یک نوع از ایجاد تفاوت مثبت

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که در دنیا تفاوت مثبت ایجاد می کنید (حتی اگر فکر می کنید نیستید) صحبت کنیم.

روانشناسی چگونگی تفاوت مثبت را توضیح می دهد

آیا تا به حال با خلق و خوی بد از خواب بیدار شدید؟ مهم نیست چقدر می خوابید یا چقدر احساس خوبی دارید. وقتی روح و حس خاموش است گاهی اوقات با احساس عالی از خواب بیدار می شوید. اما کوچکترین چیز می تواند شما را خسته کند و شما را در روحیه منفی قرار دهد. با این حال، با تغییر به یک ذهنیت مثبت، زندگی شادتر و رضایت بخشی تری خواهید داشت.

ممکن است شخصی در ذهن خود اظهار نظر بدی کند. همه چیزهای منفی که باید در یک روز با آنها کنار بیایید می توانند بر روحیه شما تأثیر بگذارند. با این حال، شما نمی توانید در این خلق و خو بمانید، زیرا برای یک زندگی شاد مفید یا سازنده نیست.

چرا خلق و خوی شما در نوسان است؟

آیا می‌دانستید که خلق و خوی شما می‌تواند همه‌چیز با منیت شما مرتبط باشد؟ تحقیقات نشان می دهد که مردم از عزم خود برای جلوگیری از وسوسه استفاده می کنند.  هر فردی یک آستانه استرس دارد که تعیین می کند چقدر می تواند تحمل کند. هنگامی که از آن آستانه فراتر رفتید، عدم تفاوت مثبت رخ می دهد. ممکن است بدخلق، تحریک پذیر یا سندیکال دیگران شوید.

در حالی که می بینید در خارج از بدنتان چه می گذرد، آیا می دانید برای ایجاد این تغییرات در داخل چه می گذرد؟ با مواجهه با عوامل استرس زا، فشار خون شما بالا و پایین می شود. با این نوسانات فشار خون باعث افزایش کورتیزول می شود که به عنوان هورمون استرس بدن شما نیز شناخته می شود.

آستانه هر فرد متفاوت است

از آنجایی که آستانه هر فرد متفاوت است، می تواند یک چیز کوچک باشد که خلق و خوی شما را تغییر می دهد، یا ممکن است چیزی مهم باشد. اگر نیاز  به تغییر به یک ذهنیت مثبت دارید، بدخلقی را کنار بگذارید. کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

چند راه برای ایجاد تفاوت مثبت

خلق و خوی منفی از احساسات قوی ناشی می شود که نمی توانید آن‌ها را از بین ببرید. به جای رویارویی با موضوع و مقابله با احساسات، انتخاب می کنید که واکنش نشان دهید. خوشبختانه، هنگامی که مشکلات خود را حل می کنید و با چیزهایی که شما را آزار می دهد روبرو می شوید، به تغییر ذهنیت مثبت کمک می کند.

مطمئناً این یک ناراحتی است، اما به جای اینکه در مورد چنین مشکل جزئی بپزید، می توانید آن را برطرف کنید. در این‌جا چند راه وجود دارد که به شما کمک می کند خوش بین باشید.

با تغییر به یک ذهنیت مثبت به استراحت برسید

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری ها، از هر سه نفر در این کشور یک نفر ساعات خواب مورد نیاز خود را ندارد. آیا می دانید وقتی به اندازه کافی نخوابید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟ احتمال ابتلا به ناراحتی روانی، فشار خون بالا، دیابت و مشکلات قلبی را افزایش می دهد. اگر هر شب حداقل هفت ساعت نخوابید، می تواند شما را در یک ذهنیت منفی قرار دهد. وقتی در بدن خود احساس خوبی ندارید، می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. اگر مشکل خواب دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

گیاهان و چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند شبی آرام داشته باشید، مانند ملاتونین. وقتی خواب خود را به حالت عادی برگردانید، حفظ تغییر به یک ذهنیت مثبت آسان تر است.

شکرگزاری را تمرین کنید

قدردانی توانایی تغییر ذهن خود از حالت بدبینانه به حالت خوش بینانه است. جامعه امروزی بسیار آسان است که در یک ذهنیت منفی غرق شود. با این حال، زمانی که می توانید ساختار مولکولی مغز خود را با استفاده از سپاسگزاری تغییر دهید، مجبور نیستید در مکان نارضایتی زندگی کنید.

آیا می دانستید اگر به جای چیزهایی که ندارید، بر نعمت های خود تمرکز کنید، سالم تر و شادتر خواهید بود؟ مطالعات زیادی انجام شد که ثابت می کند وقتی نگرش شکرگزاری دارید، هیپوتالاموس در مغز شما برای بهبود خلق و خوی شما تحریک می شود. برای ایجاد تفاوت مثبت ابتدا از کارهای کوچک شروع کنید. به زیبایی چهره فرزندتان توجه کنید. آیا می‌دانستید که قدردانی می‌تواند به همان اندازه منفی‌گر و بدخلق بودن اعتیادآور باشد؟

با مدیتیشن آرام شوید

اگر به نظر نمی رسد که بر ایجاد تفاوت مثبت مسلط شدید، باید مراقبه را امتحان کنید. پیدا کردن زمان برای جای‌گذاری همه چیزهایی که در یک روز نیاز دارید ممکن است طاقت فرسا باشد و تمام استرس می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. بنابراین، می توانید با صرف زمان برای هدایت انرژی مثبت و رهاسازی منفی آن، این مشکل را برطرف کنید.

نکته

گاهی لازم است درست نفس بکشید. از نظر علمی، دلیلی وجود دارد که چرا تنفس آگاهانه و آرامش حاصل از مدیتیشن موثر است. وقتی استرس دارید یا نوسانات خلقی دارید، قشر جلوی مغز شما به حالت بیش فعالی می رود که می تواند منجر به افسردگی شود.

نشانه هایی که در دنیا تفاوت مثبت ایجاد می کنید (حتی اگر فکر می کنید نیستید)

“این نیاز به هر یک از ما دارد که برای همه ما تفاوت ایجاد کنیم.” – جکی موچسون – جستجوی نقل قولی از یک مولتی میلیاردر یا میلیونر برای معرفی این مقاله کار سختی بود – اما این امر بیشتر هدف آن را شکست می داد.

شنیدن اخباری در مورد فرزندخواندگی بچه‌ها یا کارهای برخی از افراد مشهور یا چهره‌های عمومی، امری عادی است. در واقع، این مقاله از چند نفر نیکوکار ثروتمند نام می برد. (از قضا، آن‌ها خیلی به پول اهمیت نمی دهند.)

نکته

اما بسیاری از معلمان، افسران پلیس، مددکاران اجتماعی، پرستاران، سرایداران، مکانیک‌ها، کشاورزان – و بسیاری دیگر – امرار معاش می‌کنند. و تفاوتی آرام اما متمایز در جهان ایجاد می‌کنند. بیایید از چند مثال از لیست بالا در مورد تفاوت مثبت استفاده کنیم.

– با عدم حضور معلمان، بسیاری از ما بی سواد خواهیم بود.

– با عدم حضور افسران پلیس، جهان ما از خشونت و ضرب و شتم اشباع خواهد شد.

– بدون سرایدار، ساختمان های کثیف و بهره وری کمتری خواهیم داشت.

– بدون کشاورزان، ما غذای کمی خواهیم داشت.

ما می‌توانیم ادامه دهیم، اما شما این ایده را می‌فهمید. نکته این است که همه ما در زندگی نقشی داریم. در واقع، شما احتمالاً بدون اینکه آگاه باشید، دنیا را بهتر می کنید.

چند مورد تفاوت مثبت در بین افراد

بیایید در مورد چند راه برای ایجاد تفاوت مثبت  در جهان صحبت کنیم:

شما وقف کار خود هستید – و آن را با اخلاق انجام دهید

فرقی نمی کند که در چه نوع بخشی هستید؛ غیر انتفاعی، انتفاعی، تولید، صنعت، فناوری. اگر با ذهن و قلب اختصاصی وارد کار شوید، تفاوت ایجاد می کنید. این نوع فداکاری هیچ ربطی به پول ندارد – و همه چیز به سود دیگران مربوط می شود.

شما همیشه به دنبال حقیقت هستید

حقیقت این است: ترکیبی از افراد خوب و بد وجود دارد. خوشبختانه، به نظر می رسد اکثر مردم نیز این را باور دارند. در یک نظرسنجی که توسط YouGov انجام شد، 45٪ از مردم معتقدند که “افراد بد بسیار نادر هستند.” تنها 25 درصد معتقدند که از هر دو نفر یک نفر “بد” است. صرف نظر از این که رسانه های جمعی ممکن است سعی کنند چه مواردی را به ما بفروشند. اما افراد خوب و صادق زیادی وجود دارند. اگر شما جزو این گروه باشید، در حال ایجاد تفاوت مثبت هستید.

شما متعهد به خودسازی هستید

این سوال را از خود بپرسید: چرا مردم تلاش می کنند و خودشان را بهتر می کنند؟ در مورد آن فکر کنید.

– افزایش فرصت ها

– برای جلب احترام و تحسین

– برای بهبود زندگی مردم.

آیا افراد خودشیفته و خودخواه در این گروه وجود دارند؟ اما اگر در حال بهبود خود هستید، احتمالاً به دلایلی عالی این کار را انجام می دهید.

شما تلاش می کنید و به دیگران “دسترسی” پیدا می کنید

افرادی که تفاوت مثبت ایجاد می کنند، اهمیت ارتباطات انسانی، تعامل و روابط را درک می کنند. شاید تحسین برانگیزترین این باشد که برخی از افراد فراتر از محدودیت های درک شده (خجالتی، تنبلی و غیره) فشار می آورند تا این ارتباطات را ایجاد کنند.

نکته

در نتیجه، دیگران از دانش و استعدادهای آنها یاد می گیرند. بسیاری از مشاوران، مددکاران اجتماعی و معلمان قبل از اینکه بتوانند اشتیاق خود را دنبال کنند: کمک به مردم، مجبور بودند از “منطقه آسایش” خود خارج شوند.

ایجاد تفاوت مثبت یعنی دیگران را بالا می برید

چیزی که در مورد بسیاری از افرادی که تفاوت ایجاد می‌کنند بسیار شگفت‌انگیز است این است که آن‌ها دارای ویژگی یکسان با دیگران تیستند. به عبارت دیگر، الهام بخشیدن به دیگران به عنوان یک “شغل” تلقی نمی شود، بلکه یک روش زندگی است.

اگر بخش زیادی از زمان خود را صرف لبخند به دیگران کنید، در واقع تفاوت ایجاد کردید. برای شما، هر لبخند واقعی محصول جانبی خیرخواهی و عشق است.

ایجاد تفاوت مثبت شما با خوشحالی دانش خود را به اشتراک می گذارید

به احتمال زیاد، شما هرگز نام تان لی، مدیر عامل Emotiv را نشنیدید. Emotiv اولین شرکتی است که هدست تجاری با قابلیت استفاده از امواج مغزی برای دستکاری اشیاء تولید می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا