نحوه برخورد افراد با یکدیگر

داشتن شخصیت و رفتار مناسب برای هر فردی نشانه بزرگی و صفت های خوب او است. هر فردی دوست دارد که شخصیت خودش را حفظ کند. حالا این حقظ شخصیت می تواند در جمع باشد یا در برابر صحبت با یک فرد باشد. در این مقاله می خواهیم در ارتباط با نحوه برخورد افراد با یکدیگر صحبت کنیم.

شما ممکن است در اطرافیان یا دوستان خود افرادی را ببینید که رفتار آن ها شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد. برای مثال افرادی که حرف شما را قطع می کنند بسیار باعث آزار و اذیت شما خواهند شد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که نحوه برخورد با افرادی که حرف شما را قطع می کنند؟

نحوه برخورد افراد با یکدیگر، افرادی که حرف شما را قطع می کنند؟

چه در محل کار خود باشید، چه شام ​​با خانواده بخورید، یا روی نیمکت با فرد  مهمی بنشینید، همه در یک زمان یا زمان دیگری قطع شدن صحبت هایشان را تجربه کرده اند. حتی ممکن است خودتان در این امر مقصر باشید. اگرچه وقفه ای گاه به گاه در حین صحبت ممکن است آزاردهنده باشد، اما واقعاً شما راهی دارید که این مشکل را حل کنید و با این موضوع کنار بیایید.  اگر با یک مزاحم مزمن رو به رو هستید، این داستان کاملاً متفاوت است. وقفه های مداوم می تواند رابطه شما را خراب کند  خصوصاً اگر احساس می کنید هرگز این رفتار را کنار نخواهند گذاشت.

چرا مردم حرف دیگران را قطع می کنند؟

نحوه برخورد افراد با یکدیگر

بیایید با آن رو به رو شویم. همه می خواهند احساس شنیده شدن داشته باشند. و اگر احساس می کنید که این گونه نیستید، می تواند باعث از بین رفتن رابطه شود. از این گذشته، وقفه های مداوم توسط همان فرد نه تنها به منزله عدم احترام به شما و افکار شما است، بلکه نشان دهنده خودمحوری آشکار است. وقفه ها همچنین می توانند احساس بی اهمیت بودن و بی اهمیت بودن شما کنند – آنچه را که می خواهید بگویید شایسته گوش دادن نیست.

تمایلات به قطع ارتباط و اختلافات فرهنگی

برخی تمایلات به قطع ارتباط از اختلافات فرهنگی و زمینه های خانوادگی ناشی می شود. قطع کردن فقط برای آنها طبیعی به نظر می رسد. در همین حال ، سایر قطع کننده ها افرادی بی صبر و هدف محور هستند که دوست دارند مستقیماً به موضوع برسند. و روش آن ها برای تحقق این امر قطع و غصب کنترل در مکالمه است. بعضی از افراد به دلیل این که از آن چه شما می گویید بسیار هیجان زده شده اند، حرفشان را قطع می کنند و نمی توانند صبر کنند تا شما برای پایان دادن به افکار و احساسات آن ها پایان دهید. به همین ترتیب، بسیاری از قطع کننده های مزمن تصوری از این که حتی این کار را انجام می دهند ندارند. از نظر آن ها قطع صحبت دیگران باعث جذاب و پویا شدن مکالمه می شود.

نحوه برخورد افراد با یکدیگر، قطع کردن حرف ها توسط مردان

جالب این جا است که مردان بیش از این که در صحبت با آقایان فرآیند قطع کردن را انجام دهند در ارتباط با  زنان این کار را می کنند. به عنوان مثال، مطالعه ای از دانشگاه جورج واشنگتن نشان داد که مردان 33٪ بیشتر در بین صحبت های  مردان دیگر صحبت  زنان را قطع می کنند. به گفته محققان، مردان طی یک مکالمه سه دقیقه ای صحبت زنان را 2.1 بار قطع کردند. در مقابل، هنگام مکالمه با مردان برای مدت زمان مشابه، آن ها فقط 1.8 صحبت را قطع کردند. در همین حال، زنان به طور متوسط ​​فقط یک بار حرف آقایان را قطع می کنند.

قطع کردن صحبت برای ارتباط

اما صرف نظر از جنسیت یا این که چه کسی وقفه را انجام می دهد، واقعیت این است که در لحظه وقفه، قطع کننده در حال برقراری ارتباط است که سوال آن ها – یا آن چه که باید بگویند – بر افکار و عقاید شما اولویت دارد. علاوه بر این، خواه آن ها از این موضوع آگاه باشند یا نه، قطع کننده های مزمن در هنگام صحبت، دانش و ایده های خود را با هزینه قطع کرذن صحبت شما تأیید می کنند. 

در شرایط شدید، قطع ارتباط می تواند چیزی جز رفتار نوع دوستی باشد. در حقیقت، وقفه معمولاً تاکتیکی است که افراد سو استفاده کننده عاطفی از آن استفاده می کنند و از آن برای راهی برای تسلط و کنترل می کنند. به همین دلیل، مهم است که بدانید چگونه وقفه ها را با مهربانی و وقار اداره کنید و همچنان بتوانید نظر خود را بیان کنید. ما در ادامه به بررسی دقیقی در ارتباط با این مسئله می پردازیم که چگونه می توان با وقفه های مزمن کنار آمد؟

نحوه برخورد افراد با یکدیگر، کنار آمدن با وقفه های مزمن 

واقعیت این است که فقط در بسیاری از وقفه ها می توان یک بحث را پیش از پایان بحث کردن، انجام داد. به همین دلیل، وقفه های مزمن قاتل مکالمه هستند که تبادل سالم اطلاعات را مختل می کنند. پس از شما، اگر همه در حال صحبت هستند، پس هیچ کس گوش نمی کند. در نتیجه، مهم است که شما می دانید چطور می توانید وقفه های مکرر را قبل از این که روابط شما یا محیط کار شما کاملاً خراب شود، مدیریت کنید. در این جا چند نکته برای مقابله با قطع کننده های مزمن در زندگی شما آورده شده است.

قبل از شروع صحبت ذهن آن شخص را منحرف کنید

اگر مزاحم مزمن شما یک همکار است، ممکن است رفع وقفه ها قبل از وقوع بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، قبل از ارائه سخنرانی خود، می توانید آن چه را که قصد دارید بگویید پیش نمایش کنید و شرط بگذارید که چه زمان مناسبی برای طرح سوالات یا ورود به سیستم است.

چگونه این فرآیند را عملی کنیم؟

اگر افراد در حین صحبت شما حرفتان را قطع می کنند، می توانید به آن ها یادآوری کنید که در صحبتی که قرار است انجام دهید نکته ای برای آن ها وجود دارد که بعد از قحبت می توانند درباره آن نظر دهند. مطمئناً، ممکن است بتوانید با گفتن جملاتی مانند: “قسمت های مختلفی در این داستان وجود دارد، از همین روش برای شریک زندگی خود استفاده کنید. یا مثلا من را تحمل کنید. یا می توانید بگویید اجازه بده من خرفم را تمام کنم بعد تو صحبتت را بگو.

در مورد وقفه ها در یک زمان خنثی بحث کنید

خواه مزاحم مزمن شما شخصی باشد که در منزل شما حضور داشته باشد یا شریک زندگی در خانه باشد، بهتر است در مورد وقفه ها در زمانی صحبت کنید که هر دو آرام و عینی هستید. با شخص در مورد آن چه تجربه کرده اید صحبت کنید و توضیح دهید که چگونه به جای انگشت اشاره یا اتهام زدن یا حرف را قطع کردن، از عبارات مثبت که بر شما تأثیر می گذارد صحبت کنند. همچنین مهم است که این روند را برای کسی که حرف شما را قطع می کند کنترل کنید و به نفع خود سود ببرید. بعضی از افراد به راحتی نمی دانند که به همان اندازه که حرف دیگران را قطع می می کنند حرف خودشان هم قطع می شود. اگر افکار خود را تنظیم کنید این اتفاق کمتر خواهد افتاد. از نظر عملی در کل احتمال تغییر رفتار وجود دارد.

تصمیم بگیرید که چگونه وقفه های آینده را مدیریت کنید

نحوه برخورد افراد با یکدیگر

هنگامی که یک یا دو بحث در مورد وقفه های مزمن داشتید، باید به این فکر کنید که در صورت بروز مجدد چگونه پاسخ خواهید داد زیرا این امر باز هم اتفاق خواهد افتاد. هیچ کس نمی تواند یک الگوی رفتاری را بلافاصله تغییر دهد. در نتیجه، وقتی در آینده شما را دچار وقفه می کنند، چندین گزینه پیش رو دارید. به عنوان مثال، می توانید وقفه را نادیده بگیرید و به صحبت خود ادامه دهید. می توانید به طور کلی صحبت را متوقف کنید، یا می توانید بپرسید “می توانم صحبت خودم را تمام کنم؟” و سپس ادامه دهید. اگر می خواهید حتی می توانید از مکالمه دور شوید.

نکته اصلی در ارتباط با این موضوع

نکته اصلی این است که شما قبل از موعد آماده باشید که چگونه می توانید وقفه ها را کنترل کنید، تمرکز خود را حفظ کنید و اجازه ندهید آن ها شما را از خط صحبت خودتان خارج کنند. اگر به قطع کننده ها اجازه می دهید مکالمه را بدزدند، انگیزه ای برای توقف کاری که انجام می دهند وجود ندارد. آن ها وقتی حرفشان را قطع می کنند هنوز به آن چه می خواهند می رسند.

سبک ارتباطی خود را در نظر بگیرید

نگاهی خوب و سخت به نحوه برقراری ارتباط بیندازید. آیا داستان های طولانی و کشیده ای را به اشتراک می گذارید؟ آیا می توانید  دقیق تر باشید؟ شاید بتوان سبک ارتباطی شما را تغییر داد یا اصلاح کرد تا به طریقی از وقفه جلوگیری کند، خصوصاً اگر تمایل دارید مکالمه را در انحصار خود داشته باشید. همچنین در مورد سبک ارتباطات خود از شخصی که می خواهد حرف شما را قطع کند جلوتر باشید. ممکن است شما را دچار وقفه کنند زیرا به دیگران اجازه نمی دهید ایده های خود را به اشتراک بگذارند. همچنین به شما کمک می کند تا هنگام صحبت اعتماد به نفس داشته باشید. هنگامی که شما با اقتدار صحبت می کنید، مردم احتمالاً کمتر حرف شما را قطع می کنند.

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا