مشاوران برای رهاسازی فوری احساسات منفی را آشکار می کنند.

احساسات منفی در هر فردی یا زوجی باعث مشکلات فراوانی می شود. البته که یک سری اتفاقات در دنیای امروزی ناگهانی است و باعث ایجاد احساسات مختلف در شما خواهد شد. یکی از این آسیب ها به علت اتفاقات ناگوار یا همان استرس پس از سانحه می تواند رخ دهد. اما این فقط بخشی از دلایل زیاد مبارزه با احساسات است. اگر در زندگی برای احساسات خود اهمیت قائل نشویم کسی برای ما ارزش قائل نمی شود. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم. احساست در زندگی بسیار مهم است.

شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

رفتارهای مختلف و مبارزه‌ با احساسات

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی شأن دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مشاوران برای رهاسازی فوری احساسات منفی را آشکار می کنند، صحبت کنیم.

مبارزه‌ با احساسات منفی اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد

مبارزه‌ با احساسات منفی اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد. همیشه سالم ترین راه برای حرکت در زندگی نیست. این رویکرد ما را از بحث در مورد نیازهای خود باز می دارد (که می تواند به یک موضوع چرخه ای تبدیل شود) و ما را از ارتباط واقعی با دیگران باز می دارد. در درازمدت، نگه داشتن احساسات می‌تواند حتی به روش‌های غیرمنتظره‌ای که مربوط به سلامت روانی و جسمی ما باشد و نتیجه معکوس داشته باشد.

چرا ما تمایل داریم که احساسات منفی خود را کاهش دهیم؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن احساس می کنیم مجبوریم احساسات خود را سرکوب کنیم. برای مثال، ممکن است فقط بخواهیم مقامات را با خودمان سپری کنیم، به خود می گوییم که بعداً با این احساس کنار می آییم.  فکر می کنیم این احساس ارزش کاوش را ندارد، یا سعی می کنیم مبارزه‌ با احساسات خود را ایجاد کنیم تا یک رابطه را به نتیجه برسانیم. ”

با این حال، در نهایت، ما تمایل داریم احساسات خود را به یک دلیل کلیدی کاهش دهیم: به نظر می رسد انجام این کار آسان تر و ایمن تر است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای برخی، والدین مبارزه‌ با احساسات خود را نادیده می گیرند یا به حداقل می رسانند.

مشاوران برای رهاسازی فوری احساسات منفی را آشکار می کنند.

آیا می‌دانستید که احساسات منفی در بدن ما ذخیره می‌شوند و باعث می‌شوند احساس استرس مزمن کنیم؟ وقتی احساسات خود را رها نمی کنیم، آن‌ها در درون ما جمع می شوند تا این که در نهایت دچار آسیب می شویم. این یک مشکل بزرگ در دنیای مدرن است زیرا بسیاری از مردم احساس می‌کنند در موقعیت‌های خاصی گرفتار شده‌اند. این منجر به استرس می شود که می تواند مشکلات سلامتی بیشماری ایجاد کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، حتی اگر نتوانیم محیط خود را تغییر دهیم، می توانیم نگرش خود را نسبت به آن تغییر دهیم. اغلب، این شرایط نیست که باعث ایجاد احساسات منفی می شود، بلکه ادراکات ما هستند. برای داشتن یک زندگی شاد و کامل، رهاسازی افکار و احساسات منفی ضروری است. با انجام این کار، احساس سبکی بسیار بیشتری خواهید داشت و با زندگی و مردم در سطح عمیق تری ارتباط برقرار خواهید کرد.

مشکلات جسمی و روانی به خاطر این احساسات

اگر احساسات منفی باقی مانده باشد، می تواند منجر به مشکلات روانی و جسمی شود. برخی از تحقیقات نگرش های منفی را به استرس مزمن، بیماری قلبی، بیماری قلبی عروقی و فشار خون بالا مرتبط می کند تا به چند مورد اشاره کند. امروزه مردم به دلایل مختلفی که خارج از کنترل آنهاست، دچار بیماری می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، ما می توانیم نگرش خود را در مورد زندگی کنترل کنیم، که به شرایط بیرونی بستگی ندارد. به عنوان مثال، بسیاری از مردم در کشورهای جهان سوم شادتر از مردم جهان غرب هستند که این نظریه را ثابت می کند. بنابراین، اگر می‌خواهید خوش‌بین‌تر شوید و احساسات منفی را رها کنید، هنگام سم‌زدایی عاطفی، این موارد را در نظر داشته باشید.

احساس گیر افتادن

وقتی رویاها و اهداف زیادی دارید اما به نظر نمی رسد آن را در ذهن داشته باشید، این احساس را می دانید. یا زمانی که احساس می‌کنید مانند یک فرد عادی تماشاگر زندگی خود هستید، اهداف شما هم از بین خواهد رفت. این احساس به این معنی است که شما انرژی را در جایی در ذهن یا بدن خود به دام انداخته اید. باید از خود بپرسید که چه چیزی باعث آن شده است و چگونه می توانید از این احساس فراتر بروید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شاید این فقط یک یادآوری ملایم باشد که باید روال خود را تغییر دهید یا چیز جدیدی را امتحان کنید. این می تواند به معنای انجام اقدامات پیشگیرانه از احساسات منفی باشد، مانند تغییر شغل یا نقل مکان به یک شهر جدید. در هر صورت، احساس به دام افتادگی به این معنی است که برای کشف علت اصلی باید کمی عمیق تر فکر کنید.

احساس گناه

احساس گناه زمانی در  ما ظاهر می شود که بیش از حد نسبت به خود سخت گیری کنیم. ممکن است وقایع گذشته را تکرار کنیم و به سرزنش خودمان ادامه دهیم یا در زمان حال احساس گناه کنیم. این احساس مسموم باعث می شود افراد زیادی بی جهت رنج بکشند. ما بیش از حد از خود و دیگران توقع داریم، بنابراین به طور طبیعی وقتی انتظارات غیرواقعی خود را برآورده نمی کنیم، احساس ناامیدی و شرمساری می کنیم. وقتی متوجه شدید که این احساسات منفی در شما موج می زند، به یاد داشته باشید که از قبل شایسته هستید و نیازی به انجام کاری برای پذیرش ندارید.

شرمندگی

بسیاری از مردم امروز نیز این احساس منفی را در خود دارند. ما به دلایل زیادی احساس شرم می کنیم. همانند وزن، وضعیت مالی، انتخاب شغل، درونگرا بودن و غیره. نیاز ما به برچسب زدن به خود و ایده ها به عنوان “خوب” یا “بد” ما را به این مخمصه سوق داد. اگر احساس خجالت می‌کنید، کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید و بعد این جمله را تکرار کنید: «من برای خودم کافی هستم. من به کسی که تبدیل شده ام که به آن افتخار می کنم. نظرات دیگران درباره من به من مربوط نیست.»

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شرم یک انرژی ارتعاشی بسیار کم است که نیروی زندگی را مستقیماً از شما دور می کند. به جای اینکه خودتان را قضاوت کنید و هر کاری را که اشتباه انجام داده اید تجزیه و تحلیل کنید، چرا این انرژی را به چیزی مثبت تر منتقل نکنید؟ اجازه ندهید که احساسات منفی فضایی ذهن شما اشغال کند.

غرق شدگی

این احساس منفی زمانی به وجود می آید که ما مقدار زیادی در ذهن خود داشته باشیم. شخصیت های تیپ A احتمالاً می توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند زیرا آن‌ها همیشه فعالیت هایی در حال انجام دارند. با این حال، حتی افرادی که سرگرمی های زیادی دارند گاهی اوقات به استراحت نیاز دارند. بنابراین به یاد داشته باشید که وقتی احساس خستگی می‌کنید، تمام کار خود را کنار بگذارید. هیچ اشکالی در دستیابی دیر به برخی موارد در زندگی وجود ندارد، اما نباید به قیمت سلامتی، خانواده و آرامش درونی شما تمام شود.

اضطراب (یکی از مهمترین پیامدهای احساسات منفی)

اضطراب میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و یکی از شایع ترین بیماری های روانی است. متأسفانه، به نظر می رسد این بیماری همه گیری مشکلات سلامت روان را در این زمان های نامشخص تشدید کرده است. با این حال، هنوز هم می‌توانیم با تمرین ذهن آگاهی، این احساسات منفی را مهار کنیم. اگر با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، این نکات ساده را امتحان کنید:

هنگامی که مضطرب هستید، تنفس شما سریع و سطحی می شود، که فقط باعث بدتر شدن احساس شما می شود. عمیق و آرام نفس بکشید و فقط بر نفس خود تمرکز کنید. این به شما کمک می کند تا تعادل را دوباره به دست آورید و ذهن خود را پاک کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا