محققان چند نوع رویا که نشانه‌های سلامتی روانی شما را آشکار می‌کنند توضیح می‌دهند.

سلامتی روانی در هر کس نشانه های مختلفی دارد. امروزه روانشناسان تاکید بسیاری بر راه های ایجاد سلامت روانی در افراد دارند. هر نوع احساسی چه تنهایی و چه ارتباطات بیش از حد عاطفی آسیب‌های خود را به همراه دارد. احساس تنهایی در افراد با مشکلات روانی معمولاً با افسردگی و اضطراب‌ همراه است. طبیعتاً همه چیز در زندگی خوشحال بودن نیست. همه ما تجربیات تلخ را خواهیم دید. در این بین ایجاد تعادل و مدیریت درست بین همه احساسات در هر فرد می تواند کمک کننده باشد. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی و آسیب های آن

نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با محققان چند نوع رویا که نشانه‌های سلامتی روانی شما را آشکار می‌کنند توضیح می‌دهند، صحبت کنیم.

راه های تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی افراد

بسیاری از مردم در مورد درونگرایی و دوست داشتن زمان تنهایی صحبت می کنند، و این کاملاً خوب است. اما زمانی ممکن است مشکل ایجاد شود که تنهایی به احساس تنهایی تبدیل شود و باعث شود شما از دیگران احساس بیگانگی کنید. از نظر اجتماعی منزوی شوید و برای برخی اتفاقات مضطرب شوید. به طور کلی، این بر سلامت روانی شما تأثیر منفی می گذارد. در ظاهر، تنهایی آنقدرها هم مهم به نظر نمی رسد. حتی ممکن است فکر کنید که باید یاد بگیرید که اگر احساس تنهایی می کنید بیشتر دوست داشته باشید در بین اطرافیان خود باشید. باز هم، این یک جمله کاملاً نادرست نیست، اما واقعیت این است که تعامل اجتماعی برای زندگی انسان ضروری است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انسان ها به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند و حتی درونگراترین افراد در میان ما از احساس انزوا و جدایی از دیگران رنج خواهند برد. در این‌جا چند روشی که تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی ما می گذارد، بیان خواهد شد.

می تواند مقابله با استرس را سخت تر کند

اگر تا به حال از شخصی جدا شدید، احتمالاً به خوبی می دانید که چگونه داشتن یک ساختار حمایت اجتماعی عالی اغلب می تواند این وضعیت بسیار استرس زا را ایجاد یا از بین ببرد. و این چیزی است که توسط علم نیز پشتیبانی می شود. یک مطالعه نشان داد که داشتن یک گروه اجتماعی:

  • تاب آوری ذهنی شما را افزایش می دهد
  • به روش های مثبتی بر پاسخ عصبی شیمیایی شما تأثیر می گذارد
  • با تأثیرات استرس زا از محیط شما مقابله می کند
  • سطح استرس شما را کاهش می دهد

در مقابل، تنهایی به این معنی است که شما از همه این مزایای ارزشمند برخوردار نمی شوید. حتی ممکن است در مقایسه با سطوح بالاتر استرس را تجربه کنید – حتی زمانی که در حال استراحت هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فهمیدن دلیل آن سخت نیست- خصوصا با کمک یک گروه پشتیبانی، فضای امنی برای تخلیه و افرادی که در آن‌جا هستند. این کار باعث می شود تا هر زمان که درگیر هستید به شما از لحاظ روحی، جسمی و مالی کمک کنند، پیدا خواهید کرد.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی ممکن است منجر به رفتار ناسالم شود

فقط چند بار به لطف کسانی که دوستشان دارید از انتخاب های بد زندگی دور شدید؟ یا حتی (به شوخی و محبت) شما را به ایجاد عادات سالم تر تهدید می کند؟ همانطور که مشخص است، تحقیقات ثابت می کند که داشتن پیوندهای اجتماعی مثبت در زندگی شما می تواند:

  • تشویق به مصرف غذاهای بهتر
  • مطمئن شوید که خواب کافی دارید
  • شما را مجبور به مراقبت بهتر از سلامت جسمانی خود کنید
  • شما را به انجام ورزش به اندازه کافی سوق دهد
  • احتمال درگیری در مصرف مواد را کاهش می دهد
  • عادات مثبت اندیشی را تشویق کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برعکس، تنهایی بودن اغلب بر شما تأثیر منفی می گذارد. شانس شما را برای درگیری در رفتارهای مخاطره آمیز افزایش می دهد.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی با ایجاد افسردگی می تواند باعث رفاه روانی شود

شاید متوجه باشید که وقتی تنها هستید چقدر افسرده تر می شوید – و این فقط تخیل شما نیست. یک مطالعه نشان داد که تنهایی یک عامل خطر مهم و قابل توجه در ایجاد افسردگی است. درک دلیلش هم خیلی سخت نیست. زیرا وقتی به آن فکر می کنید، تنهایی اغلب به این معنی است:

  • بیشتر احتمال دارد که تفکر منفی کنید، که می تواند شما را به تمرکز روی افکار منفی سوق دهد.
  • به احتمال زیاد کنترل تحریکات را ندارید، كه یك عامل خطر برای ابتلا به افسردگی است.
  • شما از نیاز اولیه انسانی برای ارتباط اجتماعی و عاطفی محروم هستید
  • شما به طور فزاینده ای با تفکر مثبت دست و پنجه نرم می کنید

این چند عامل اغلب به طور کلی منفی تر و بر خود متمرکز می شوند که در نهایت می تواند منجر به افسردگی شود.

تاثیر تنهایی بر سلامتی روانی ممکن است خطر خودکشی شما را بدتر کند

در رسانه ها این موضوع بسیار رایج است که این فرد تنها و نادیده گرفته شده است که در نهایت خودکشی می کند. هر چقدر هم که تلخ باشد، یک نوع داستان سرایی است که متاسفانه ریشه در واقعیت دارد.

محققان چند نوع رویا که نشانه‌های سلامتی روانی شما را آشکار می‌کنند توضیح می‌دهند.

رویاها چیزهای عجیب و گیج کننده ای هستند. برخی از افراد هستند که سعی می کنند چیزهایی را که ما خواب می بینیم تعبیر کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که در رویاهای ما هیچ چیز مهمی جز افکار ناخودآگاه ما وجود ندارد. با این حال، محققان اخیراً چند رویا را یافتند که در واقع نشانگر خوبی از سلامتی روانی شما هستند و همچنین تأثیر واقعی بر سلامت جسمی و روانی شما دارند.

ارسطو یک بار گفت: “آغاز بیماری ها و سایر بیماری هایی که در شرف هستند … باید در حالت خواب بیشتر آشکار شود.” مانند همه چیزهایی که در مغز ما اتفاق می افتد، رویاها اغلب نشانگر ناخودآگاه سلامت روحی و جسمی ما هستند. در این‌جا برخی از راه هایی که رویاها می توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارند در این‌جا بیان می شود. در این‌جا چند روشی که رویاها بر سلامتی روانی شما تأثیر می گذارند بیان خواهد شد:

کابوس ها علامت هشدار هستند

هیچ کس دوست ندارد کابوس ببیند. بسیاری از مردم از قبل می‌دانند که کابوس‌های شبانه می‌توانند نتیجه بیماری روانی باشند. با این حال، محققان دریافتند که کابوس‌های شبانه می‌توانند با مواردی مانند بیماری قلبی و آپنه خواب نیز مرتبط باشند. این به دلیل اختلال در ضربان قلب و همچنین تنفس شما ایجاد می شود که می تواند باعث شود مغز شما علائم هشدار دهنده را به شکل کابوس در هنگام خواب تفسیر کند.

نکته

میچل، ای جی در رویای تشخیصی فیزیولوژیکی نوشت: «مردی [که] رویای تکراری را تجربه کرد که در آن یک موش در حال گاز گرفتن قسمت پایین شکمش بود… به زودی به زخم اثنی عشر مبتلا شد.» اگر شروع به دیدن کابوس‌های شبانه کردید، درباره تمام معاینات پزشک به‌روز باشید.

شرایط مرتبط با فرکانس رویا و سلامتی روانی

اعصاب از هر قسمت از بدن به مغز می‌آیند و سیگنال‌های بیماری قریب‌الوقوعی را که ناخودآگاه به رویا تبدیل می‌شود، منتقل می‌کنند.» – کاساتکین

بیشتر مردم خواب هایی را که در طول شب دیدند به یاد نمی آورند. بلکه فقط خواب هایی را که درست قبل از بیداری از خواب دیدند، به خاطر می آورند. اگر متوجه شدید که بیشتر به خاطر رویاها بیدار می شوید، این می تواند نتیجه شرایط خاصی باشد. در واقع خواب شما را در طول چرخه REM مختل می کند. اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی می تواند عامل بیداری در نیمه شب باشد که می تواند منجر به یادآوری بیش از حد معمول رویاهای شما شود.

رویاهای واضح یا عجیب

مردم همیشه رویاهای واضح یا عجیبی می بینند، بنابراین به طور خودکار نشانه ای از اشتباه جدی نیست. با این حال، استفاده از الکل می تواند رویاهای واضح، عجیب و به یاد ماندنی تری ایجاد کند. شرایطی مانند پارکینسون همچنین می‌تواند باعث شود مغز ما رویاهای واضح یا عجیب‌تری ببیند که به نظر می‌رسد در ساعات بیداری با ما می‌مانند.

نکته

کلینیک و مرکز تحقیقات بیماری پارکینسون می گوید: «به طور کلی، تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون نسبت به افراد مسن مشابه بدون این بیماری، اختلالات خواب و مشکلات سلامتی روانی بیشتری دارند. افراد مبتلا به بیماری پارکینسون همچنین دارای موارد ذیل هستند. خواب‌آلودگی در طول روز، کابوس‌های شبانه، رویاهای واضح، صداهای شبانه، حرکات پاهای سندرم پاهای بی‌قرار، ناتوانی یا مشکل در چرخیدن در رختخواب، و بیداری از خواب برای رفتن به دستشویی را گزارش می‌کنند.

داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی نیز می‌توانند رویاهای ما را بسیار واضح‌تر از آن‌چه قبلا تجربه کردیم تبدیل کنند.

رویاهایی که شما را زود بیدار می کنند

رویاهایی که ما را از خواب بیدار می کنند نادر نیستند. اما برخی از رویاها همیشه ما را یک ساعت زودتر از زنگ هشدار بیدار می کنند. رویاهایی که ما را در شب – یا صبح زودتر از آنچه دوست داریم از خواب بیدار می کنند. این ممکن است نشان دهد  کسی که زودتر به خواب REM می رود زودتر از آن خارج می شود. این می تواند نشانه ای از اختلالات خلقی، مانند اضطراب یا افسردگی باشد. پزشکان اغلب مشاهده کرده‌اند که افرادی که این نوع اختلالات خلقی دارند، زودتر به REM مبتلا می‌شوند و در نتیجه شب‌ها و صبح زودتر از خواب بیدار می‌شوند.

خواب های بد در نتیجه محرک های روزانه برای سلامتی روانی

همه انواع چیزها می توانند روی رویاهای شما تأثیر بگذارند. از غذایی که می خورید تا چیزهایی که در طول روز تماشا می کنید و به آن‌ها گوش می دهید. اگر رویاهای بد مختلفی می بینید، ممکن است بخواهید نگاه دقیق تری به کارهایی که در طول روز انجام می دهید بیندازید.

لوری کویین لوونبرگ، تحلیلگر حرفه ای رویا و نویسنده می گوید: “کابوس زمانی است که ما در طول REM (حرکت سریع چشم) به مسائل دشوار فکر می کنیم و سعی می کنیم آن‌ها را حل کنیم.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا