مبارزه با ترسو بودن

چگونه از ترسو بودن دست برداریم؟ آیا شما یک ترسو هستید؟ احساس می کنید با برآورده نکردن انتظارات خود انتخاب های اشتباهی می کنید؟ آیا از مسئولیت های زندگی خود شانه خالی می کنید؟ یا شاید چیزی شخصی تر باشد. شاید احساس کنید که باید در مواجهه و برخورد با افراد سرکشی که در دنیا با آنها برخورد می کنید، راحت تر باشید. مبارزه با ترسو بودن در این مقاله از وب سایت همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

مبارزه با ترسو بودن

چیزی که در مورد شجاعت وجود دارد این است که تعادل وجود دارد. مهم است که از آنچه به آن اعتقاد دارید دفاع کنید، اجازه ندهید دیگران از شما سوء استفاده کنند و اطمینان حاصل کنید که با شما محترمانه رفتار می شود. با این حال، گاهی اوقات بهترین انتخاب همیشه انتخاب شجاعانه نیست. گاهی اوقات بهتر است به جای مردن در نبرد، به طور استعاری برای جنگیدن یک روز دیگر زندگی کنیم. چگونه از ترسو بودن دست بردارید؟ خوب، بیایید به چند نکته برای تقویت شجاعت خود نگاه کنیم.

ارزش های خود را تعیین کنید

آیا ارزش هایی دارید؟ همه این کار را نمی کنند. بسیاری از مردم فقط به ارزش های خود یا آنچه واقعاً برای آن ایستاده اند فکر نکرده اند. و یک حقیقت ناگوار وجود دارد که برخی از مردم واقعاً هیچ چیز را نمی پذیرند. چقدر بدشانسی است که آنقدر ترسو هستند که حاضر نمی شوند برای چیزی بایستند. آیا برای صداقت ارزش قائل هستید؟ کرامت؟ کار درست را انجام دادن؟ چه چیزی شما را صدا می کند؟ چه چیزی با روح شما به عنوان چیزی ارزشمند و خاص صحبت می کند؟ و برای تجسم بهتر آن ایده آل چه کاری می توانید انجام دهید؟

من، نویسنده، ارزش هایم را در فلسفه رواقی گری یافتم. انسان برای کمک به همنوعانش وجود دارد. فضیلت بالاترین خیر است. زندگی با فضیلت، عمل با عدالت، خرد، شجاعت و میانه روی است. این چیزی نیست که من همیشه درست می گویم. اما این چیزی است که من دریافته ام که من را از طریق اضطراب، بیماری روانی و چالش های زندگی خود هدایت می کند. ارزش های شما چیست؟ آیا شما دارید؟ اگر نه، کمی مطالعه کنید و چیزی را پیدا کنید که با شما همراه شود.

فلسفه و دین هر دو مکان های خوبی برای نگاه کردن هستند. در مورد دین، لزوماً نیازی نیست که به جنبه ماوراء طبیعی اعتقاد داشته باشید تا ارزش‌های آن‌ها را در صورتی که برای شما جذاب هستند، قرض بگیرید.

مبارزه با ترسو بودن برای در آغوش گرفتن ناراحتی

شجاعت می تواند ناراحت کننده باشد. در واقع، احتمالاً تا زمانی که واقعاً به خارج شدن از منطقه راحتی خود عادت نکنید، بیشتر اوقات ناراحت کننده خواهد بود. شجاع بودن یعنی تمایل به رویارویی با ناشناخته ها. ناشناخته چیزی است که انسان را معمولاً  ناراحت می کند. خبر خوب این است که می توانید با ابزار و دانش به ناشناخته ها نزدیک شوید. علاوه بر این، احتمالاً تجربیات و دانشی دارید که به شما کمک می کند تا از پس آن بربیایید. و اگر این کار را نکنید، همیشه می توانید آنها را توسعه دهید.

وقتی با یک انتخاب دشوار روبرو می شوید و نیاز به شجاعت دارید، به خود یادآوری کنید: «طبیعی است که هنگام انجام کار درست، ناراحت باشید. شجاعت ناراحت کننده است، اما ناراحتی مرا نمی کشد.» مگر اینکه در موقعیتی قرار داشته باشید که ممکن است صدمه ببیند، در این صورت می‌خواهید در حین کار احتیاط کنید.

به عنوان مثال، ممکن است به نظر ایده خوبی باشد که وارد یک دعوا شوید، اما این نیز راه خوبی برای آسیب دیدن یا کشته شدن است. ممکن است سعی کنید به فردی که روی زمین است کمک کنید، اما اگر به سرش ضربه خورده باشد یا برایش خوب نبود، ممکن است متوجه نشوند که شما می‌خواهید کمک کنید. گاهی اوقات کار شجاعانه تر این است که افراد مطلع را مطلع کنید و از یک موقعیت سخت دوری کنید.

برای ایجاد تحمل، خود را در معرض ناراحتی های کوچکتر قرار دهید

مبارزه با ترسو بودن نیاز به اطلاع از موارد زیادی دارد. بنابراین، برای بحث، بیایید بگوییم که شما به شدت از کار خاصی که واقعاً می خواهید انجام دهید وحشت دارید. این تغییرات بزرگ زیادی را به همراه خواهد داشت که کاملاً وحشتناک هستند. یکی از کارهایی که می توانید برای کمک به افزایش تحمل خود در برابر آن ناراحتی انجام دهید این است که مقادیر کمتری از ناراحتی را که بتوانید مدیریت کنید، تحمل کنید. برخی این را نوعی «درمان مواجهه» می نامند. یعنی کم کم خود را در معرض چیزی قرار می دهید که آزارتان می دهد تا بتوانید در برابر آن تحمل کنید.

ممکن است متوجه شوید که این نوع رویکرد باعث کاهش یا از بین رفتن قدرت اضطراب شما در مورد انجام کار می شود. برای ایجاد تحمل چه کارهای کوچکتری می توانید انجام دهید؟ به عنوان مثال، فرض کنید از ارتفاع می ترسید. ممکن است به فکر رفتن به یک استخر شنای محلی و شیرجه رفتن از تخته غواصی باشید. بله، کمی پایین تر است، اما شما از انجام آن آسیب نخواهید دید. حداکثر، شما فقط ناراحت خواهید شد. سپس، اگر تخته های غواصی بالاتری دارند، می توانید تا زمانی که با آن راحت شوید، به سمت بالا حرکت کنید. شاید بخواهید در مورد اینکه چه کسی هستید با دنیا صادق تر باشید.

شما همیشه می توانید انتخاب کنید که تکه های کوچکتر خود را بیرون بگذارید تا زمانی که به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید که کاملاً از آن خارج شوید.

برای مبارزه با ترسو بودن ذهن خود را قوی نگه دارید

شجاعت به قدرت ذهنی بستگی دارد. ما به ثبات و عزم برای انجام مداوم کار درست در مواجهه با ناملایمات نیاز داریم زیرا شجاعت اغلب مستلزم سختی است. این ناملایمات ممکن است ناشی از شرایط بیرونی باشد، مانند افراد دیگر یا عواقب انجام کاری که درست است. اما، از سوی دیگر، ممکن است از درون، ناشی از اضطراب خود شما در مورد نتیجه یا قرار گرفتن در رویارویی با مردم باشد.

یک ذهن قوی، کنار آمدن با همه آن چیزها را بسیار آسان تر می کند. رفتار درست با بدن و ذهن به شما کمک می کند تا شجاعت خود را افزایش دهید. وقتی از آنچه در زندگی تان می گذرد خسته یا ناراحت هستید، مواجه شدن با شرایط سخت چالش برانگیز  است. بسیار وسوسه انگیزتر است که فقط با جریان حرکت کنید، حتی اگر آن جریان کار درستی نباشد. به خودتان لطف بزرگی کنید و کمی ورزش کنید، بهتر غذا بخورید، بهتر بخوابید و سعی کنید استرس خود را مدیریت کنید. اجازه ندهید دنیا شما را به تسلیم درآورد.

همدلی خود را در آغوش بگیرید و آن را تقویت کنید

برای مبارزه با ترسو بودن، همدلی بسیار مهم است. همدلی بخش مهمی از شجاعت است زیرا می تواند فشار اضافی را برای کاهش رنج دیگران فراهم کند. شجاعت گاهی اوقات می تواند به شکل دفاع از دیگران باشد، زمانی که آنها نمی توانند برای خود بایستند. شجاعت می تواند برای دفاع یا کمک به کسی باشد که به او اهمیت می دهید، وقتی اوضاع برای او خوب نیست. همچنین ممکن است انتخاب انجام کار درست باشد در حالی که دیگران این کار را نمی کنند.

با این حال، ما اغلب این کارها را انجام می دهیم، نه برای خودمان، بلکه برای افراد آسیب پذیری که ممکن است به این کمک اضافی نیاز داشته باشند. زمانی که نسبت به رنج آن شخص احساس همدردی می کنید، سخت است که بیکار بنشینید و ناعادلانه را تماشا کنید. اما ما همیشه کار بزرگی انجام نمی دهیم که خود را به جای دیگران بگذاریم.

چگونه همدلی را پرورش می دهید؟ یک راه خوب برای انجام این کار این است که خود را در موقعیتی قرار دهید که ببینید دیگران چه چیزی را تجربه می کنند. کارهای داوطلبانه برای افراد دیگر انجام دهید. از خانه سالمندان دیدن کنید تا مدتی را با افراد تنها بگذرانید. حتی یوتیوب و کانال های رسانه های اجتماعی با افراد مختلف از طبقات خشن وجود دارد که داستان های خود را به اشتراک می گذارند. و سپس می توانید مدتی را صرف فکر کردن به پیاده روی مسیری طولانی در کفش آنها کنید.

مبارزه با ترسو بودن با انتخاب مسیر دشوارتر

شجاعت و بزدلی اغلب یک انتخاب است. ما فعالانه راه کمترین مقاومت را انتخاب می کنیم، مبارزه نمی کنیم، فقط با جریان صلح و آرامش پیش برویم. اما این همیشه انتخاب خوبی نیست. عدالت اغلب مسالمت آمیز یا آرام نیست. اغلب ناراحت کننده و دشوار است. و اگر چه ممکن است عادت داشته باشیم که مسیر کمترین مقاومت، مسیر بزدلی را انتخاب کنیم، اما می توانیم از انجام آن دست برداریم.

هیچ چیز شما را از زندگی بهتر از ذهن خود باز نمی دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید آن کار را انجام دهید، عواقب آن اعمال را بپذیرید و شجاعانه عمل کنید. “اما به این سادگی نیست!” ممکن است مقابله با عواقب آن سخت باشد. فشار دادن به یک عقیده نامطلوب ممکن است دشوار باشد و باعث درگیری با افراد دیگر شود. نکته مهم این است که وقتی بزدلی روی میز است، سعی کنید شجاعت را انتخاب کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، آسان تر می شود. مسیر دشوار را انتخاب کنید. شجاعت را انتخاب کنید.

 

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا