راه های داشتن شجاعت بیشتر

در دنیایی که زندگی می کنیم شجاعت مهم ترین بخش در زندگی است. بسیاری از افراد در زندگی ترسیدن را تجربه کرده اند. ترسیدن می تواند زندگی را دچار مختل کند. ترسیدن انواع مختلفی دارد و علت های متفاوتی دارد. یکی از مواردی که ترسیدن را بیشتر می کند اتفاقات مختلف  در دوران کودکی یا حوادث ناگوار است. ترسیدن اگر ادامه داشته باشد می تواند تبدیل به فوبیا شود. فوبیا ها همان طور که گفتیم می تواند زندگی را مختل کند. فوبیا ها انواع مختلفی دارند و می توانند باعث ایجاد مشکلات روحی روانی شوند. با شجاعت شما می توانید جلوی بسیاری از ترس ها را بگیرید. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های داشتن شجاعت بیشتر  وجود دارد.

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چند راه برای داشتن شجاعت بیشتر چگونه است. 

 راه های داشتن شجاعت بیشتر از نظر مردم

اگر مانند بسیاری از مردم هستید، احتمالاً شجاعت را با نترس بودن برابر می دانید، اما این تفسیر نادرست است. در واقع، شجاعت این است که علی رغم ترس شما اقدام کنید. شجاعت عبارت است از تمایل به پاسخگویی بدون ترس با وجود اضطراب و نگرانی که ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد. در واقع، یکی از بهترین راه های شجاعت این است که بفهمید از چه چیزی می ترسید و سپس اجازه ندهید که این ترس شما را فلج کند. زیرا اگر اجازه دهید، ترس این قدرت را دارد که شما را از حرکت رو به جلو، ریسک پذیری و استفاده بهینه از فرصت ها باز دارد. در همین حال، شجاع بودن به شما این امکان را می دهد که از فرصت استفاده کنید، رویاهایتان را دنبال کنید و از زندگی به آنچه می خواهید برسید.

راه های ایجاد شجاعت بیشتر از نظر مردم

راه های داشتن شجاعت بیشتر

اگر با ترس دست و پنجه نرم کرده اید و می خواهید شجاعت بیشتری در زندگی خود احساس کنید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید ماهیچه های شجاعت خود را تمرین دهید و از هر موقعیتی حداکثر استفاده را ببرید. در اینجا مروری بر آن‌ چه شما باید در مورد شجاعت بدانید و همچنین نکاتی در مورد این که چگونه مطمئن شوید که زندگی پر از شجاعت را سپری می کنید.

فواید شجاعت بیشتر 

شجاعت بیشتر در زندگی به شما کمک می کند تا به طور مناسب به خطرات پاسخ دهید و کارهای مثبت را در زندگی انجام دهید. اما برای فراتر رفتن از ترس های خود به کار نیاز است. در حقیقت، شجاع بودن این است که همه چیز را به خوبی بررسی کنید، خطرات و مزایا را بررسی کنید و علی رغم ترسی که ناگزیر ایجاد می کند، عمل کنید. علاوه بر این، شجاعت به شما این قدرت را می دهد که دنبال چیزهایی باشید که برای شما مهم هستند. همچنین اعتماد به نفس شما را تقویت می کند و به شما امکان می دهد به توانایی های خود ایمان داشته باشید. به همین ترتیب، مهم است که بدانید شجاعت فقدان ترس نیست.

احساس ترس بسیار مفید است

احساس ترس بسیار مفید است. زیرا باعث می شود سرعت خود را کاهش داده و خطرات را به درستی ارزیابی کنید. اگر احساس ترس می کنید. هرگز خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید و تصور نکنید که شجاع نیستید. شجاع بودن به این معناست که می توانید علی رغم احساس ترس، عمل کنید. علاوه بر این، هر چه بیشتر بتوانید با ترس های خود رو به رو شوید، بیشتر پاسخ ترسناک خود را با یک پاسخ شجاعانه جایگزین خواهید کرد.

برخی دیگر از مزایای شجاعت

  • شجاع بودن در میان ترس می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند.
  • پذیرش شجاعت به شما این امکان را می دهد که جهان را از منظر دیگری ببینید.
  • تبدیل شجاعت به بخشی از زندگی، شما را قادر می سازد تا دیگران را نیز در انجام این کار توانمند سازید.
  • انتخاب این که از منطقه راحتی خود خارج شوید و شجاع تر باشید، شما را به فردی قوی تر تبدیل می کند و تجربیات خود را در زندگی گسترش می دهد.
  • شجاع بودن شما را به فردی موفق تر تبدیل می کند زیرا به احتمال زیاد رویاهایتان را دنبال می کنید و از فرصت هایی که خودشان نشان می دهند استفاده می کنید.
  • پذیرش شجاعت و گنجاندن آن در زندگی باعث افزایش حس شادی شما می شود.

 

چگونه شجاعت بیشتری احساس کنیم

ترسناک بودن نیرویی قدرتمند است که می تواند منجر به رکود شود. اگر به ترس به درستی نگاه نشود، می تواند شما را از رسیدن به اهداف و دنبال کردن فرصت ها باز دارد. در نتیجه، بسیاری از مردم به ترس اجازه می دهند آن ها را در منطقه راحتی خود گیر بیاندازند تا این که شجاعت خود را منعطف کرده و علیرغم خطرات، چیز جدیدی را امتحان کنند.

اگر این سناریو بسیار شبیه زندگی شما به نظر می رسد، ممکن است بخواهید کمی عمیق تر تحقیق کنید و زمینه هایی را در زندگی خود تعیین کنید که می توانید شجاع تر باشید. به عنوان مثال، آیا شما باید به دنبال ارتقاء در محل کار باشید نه این که فقط امیدوار باشید که متوجه سختی کار شما شوند؟ یا، آیا احساس می کنید باید دفعه بعد که زورگیر دفتر کسی را زمین می زند باید صحبت کنید؟ احتمالاً حوزه های بی شماری در زندگی شما وجود دارد که می توانید کمی شجاع تر باشید. در این جا چند راه برای کمک به شما در پذیرش شجاعت و پیاده سازی آن در زندگی وجود دارد.

نگاه سالم را برای خودتان  حفظ کنید

راه های داشتن شجاعت بیشتر

بسیاری اوقات، مردم تصور می کنند که شما یا شجاع به دنیا آمده اید یا نیستید. و در حالی که این درست است که برخی افراد می توانند مستعد نشان دادن شجاعت باشند، این بدان معنا نیست که همه چیز برای شما از دست رفته است. و در حالی که برخی از افراد ممکن است با ماهیچه های مشخص تری نسبت به دیگران متولد شوند، همه می توانند با تمرین و تمرین مناسب، عضلات شجاعت خود را بهبود بخشند. به همین ترتیب، مهم است که تشخیص دهیم ترس چیز بدی نیست. در حقیقت، ترس از برخی جهات سالم است. به عنوان مثال، ترس باعث تحریک سیستم عصبی و غرایز بقا شما می شود که برای حفظ امنیت شما طراحی شده اند.

به همین دلیل، ممکن است هنگامی که یک غریبه در کوچه ای تاریک به شما نزدیک می شود احساس ترس کنید یا در هنگام گردباد احساس ترس کنید.

ترسیدن چیز بدی نیست

به جای این که فرض کنید ترسو بودن چیز بدی است ، به آن به عنوان فرصتی نگاه کنید تا بیشتر بدانید که چه کسی هستید و چرا ممکن است از خروج از منطقه راحتی خود بترسید یا کمتر از آن هیجان زده باشید. ممکن است متوجه شوید که اگر وقت بگذارید و ترس خود را نام ببرید و دلیل وجود آن را بفهمید، می توانید ایده بهتری برای غلبه بر آن پیدا کنید یا علیرغم آن شجاع باشید. تحقیقات نشان می دهد که بیان احساسات شما در مهار پاسخ های منفی شما به ترس کمک می کند. 2 علاوه بر این، ابراز ترس شما را ضعیف نمی کند. در عوض، شما را شجاع می کند. به هر حال، تشخیص آسانی که در آن آسیب پذیر هستید، کار آسانی نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در نتیجه، به جای این که ترس خود را به حداقل برسانید یا وجود آن را انکار کنید، آن چه را که شما را عقب می اندازد تشخیص دهید. با تصدیق ترس خود – یا با نوشتن آن یا با به اشتراک گذاشتن آن با یک فرد حامی – به خود قدرت می دهید که علیرغم احساس ترس، شجاع باشید.

نقاط قوت خود را به درستی مشخص کنید

راه های داشتن شجاعت بیشتر

وقتی نوبت به زندگی پر از شجاعت می رسد، این فرایند کمک می کند تا با شناسایی آن چه در آن مهارت دارید و همچنین در جایی که موفق بوده اید شروع کنید. در واقع، تحقیقات نشان می دهد افرادی که نقاط قوت خود را تشخیص داده و توسعه می دهند، نه تنها احساس خوشبختی بیشتری می کنند، بلکه انعطاف پذیری بیشتری نیز در خود ایجاد می کنند. به همین ترتیب، هنگامی که به توانایی های خود اطمینان دارید، بسیار مایل هستید که در صورت فراهم شدن فرصتی برای انجام همه کارها اقدام کنید.

 
منابع
verywellmind.com

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا