علت گریه در طول رابطه جنسی

گریه در طول رابطه جنسی برای اکثر زوجین ممکن است اتفاق بیفتد. رابطه جنسی یکی از نیاز های مهم در جامعه است. هر فردی بالاخره روزی باید این نیاز را برطرف کند. اما این که ما به هر نحوی یا با هر کسی بخواهیم رابطه جنسی برقرار کنیم فاجعه است. بیماری های ناشی از رابطه های جنسی زیاد از حد و با کسی که نمی شناسید می توان خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. هر نوع رابطه ای بعد از مدتی ممکن است نیاز به برقراری ارتباط جنسی داشته باشد. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که علت گریه در طول رابطه جنسی چیست؟

خوشبختی در زندگی و گریه در طول رابطه جنسی

علت گریه در طول رابطه جنسی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علت گریه در طول رابطه جنسی، صحبت کنیم.

برای جلوگیری از گریه در طول رابطه جنسی با یکدیگر صادق باشید

هرچه با شریک خود صادق تر باشید و به آن ها اجازه دهید آسیب پذیری بیشتری را ببینند. می توانید نسبت به یکدیگر متعهدتر باشید و رسیدن به بالاترین خود آسان تر خواهد بود.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقات نشان می دهد که رضایت جنسی نقش اساسی در روابط سالم بر اساس تحقیقات دارد. اما تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند بر کیفیت زندگی جنسی زوجین و همچنین میل جنسی فردی در طول یک رابطه تاثیر بگذارد.

رابطه جنسی برای برخی افراد احساسی است

هنگام داشتن رابطه جنسی، ممکن است متوجه شوید که احساسات بسیاری از لذت تا شادی را تجربه می کنید. اگر تا به حال در چنین موقعیتی قرار گرفته اید، اولین چیزی که باید بدانید این است که در اکثر موارد کاملا طبیعی است. در حالی که ممکن است نسبتاً خجالت آور باشد، معمولاً جای نگرانی نیست. این کمک می کند تا بفهمید چرا این اتفاق افتاد و اگر گریه در طول رابطه جنسی را ع تجربه کردید می تواند کارهایی را انجام دهید تا از تکرار آن جلوگیری کنید.ذاین مقاله به این موضوع می پردازد که چرا ممکن است در حین رابطه جنسی گریه کنید و بعد از وقوع آن چه باید کرد.

چرا ممکن است دچار گریه در طول رابطه جنسی شوید؟

اگر تا به حال در حین رابطه جنسی گریه کرده اید، سوال فوری که از خود می پرسید این است که “چرا این اتفاق می افتد؟” به خصوص اگر به نظر می رسد که اشک از هیچ جا سرازیر شده است. در حالی که گریه معمولاً با غم و اندوه همراه است. بسیاری از احساسات می توانند باعث گریه شما شوند، از خوشحالی گرفته تا ناامیدی.

شما در حالت درد ناخواسته هستید

رابطه جنسی هرگز نباید به شکلی ناخواسته و ناراحت کننده دردناک باشد. اگر در حین رابطه جنسی درد و ناراحتی ناخواسته ای را تجربه کنید، ممکن است شروع به گریه کنید. برای رفع این مشکل، فوراً به شریک خود اطلاع دهید که درد دارید و یا به طور کامل متوقف شوید. یا به طور قابل توجهی سرعت کار را کاهش دهید، فقط با رضایت، مراقبت و ارتباط واضح ادامه دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درد حین رابطه جنسی به همراه گریه در طول رابطه جنسی، که به نام دیسپارونی نیز شناخته می شود. این ممکن است در نتیجه عفونت، آسیب، یا به دلیل کمبود روان کننده باشد. زنان مبتلا به بیماری به نام واژینیسموس اغلب در حین رابطه جنسی احساس درد می کنند. واژینیسموس وضعیتی است که رابطه جنسی دخول را برای زنان دشوار می کند. معمولاً باید با ترکیبی از دارو و درمان درمان شود.

شما غمگین یا افسرده هستید

اگر با احساس غم و اندوه یا افسردگی دست و پنجه نرم کرده اید، این احساسات در طول رابطه جنسی از بین نمی روند. حتی اگر رابطه جنسی یک فعالیت لذت بخش باشد. اگر غمگین یا افسرده هستید، ممکن است در لحظات تصادفی روزتان ناگهان گریه کنید و این ممکن است شامل رابطه جنسی نیز باشد. افسردگی یک وضعیت چالش برانگیز است که باید با دارو، درمان یا ترکیبی از هر دو درمان شود.

گریه در طول رابطه جنسی به خاطر خوشحالی

باور کنید یا نه، ممکن است در حین رابطه جنسی فقط به این دلیل که بسیار خوشحال هستید گریه کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که شما در حال داشتن رابطه جنسی با شریکی هستید که عمیقاً دوست دارید یا واقعاً از رابطه جنسی با شریک زندگی خود لذت می برید. بنابراین، اگر متوجه شدید که دارید گریه می کنید، جلوی خود را نگیرید و اجازه دهید اشک جاری شود. زیرا بسیار سرحال هستید.

این می تواند یک لحظه پیوند صمیمی بین شما و همسرتان باشد. مطمئناً ضروری است که به شما بگوید در حال گریه کردن هستید. زیرا بسیار خوشحال هستید تا شریک زندگی خود را نگران نکنید.

شما از داشتن رابطه جنسی خجالت میکشید

بسیاری از مردم با محتاط بودن در مورد رابطه جنسی مشکل دارند. این عمدتا زمانی اتفاق می افتد که خارج از ازدواج یا یک شراکت متعهد باشد. حتی برخی افراد رابطه جنسی را یک عمل کثیف می دانند. اگر فردی هستید که به رابطه جنسی به عنوان یک عمل شرم آور فکر می کنید، مهم است که این احساسات را برای داشتن و لذت بردن راحت از رابطه جنسی فراموش نکنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فرض کنید در مورد داشتن رابطه جنسی با یک فرد خاص یا در یک موقعیت خاص، احتیاط دارید. در این صورت، رابطه جنسی را تا زمانی که این احساسات برطرف نشده و احساس راحتی بیشتری در رابطه جنسی داشته باشید، متوقف کنید.

شما به تازگی حالت ارگاسم داشته اید

برخی از افراد متوجه می شوند که هر بار که به ارگاسم می رسند، دچار گریه در طول رابطه جنسی  می شوند. ارگاسم یک واکنش شدید بدن به لذت هنگام داشتن رابطه جنسی است. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷، محققان دریافتند که افراد طیف وسیعی از احساسات را تجربه می‌کنند، از گریه گرفته تا عطسه و حملات پانیک پس از ارگاسم. این پدیده به عنوان “پدیده دور ارگاسم” شناخته می شود و نادر است.

شما احساس غرق شدگی می کنید

اگر کار، زندگی یا هر مشکل شخصی دیگری بر شما غلبه کند، ممکن است در طول رابطه جنسی روی شما تأثیر بگذارد. هنگام داشتن رابطه جنسی، بدن شما به طور پیوسته ترکیبی از هورمون ها را آزاد می کند. اگر افزایش هورمون ها را با استرس یا اضطراب ترکیب کنید، ممکن است گریه کنید. برخی از افراد همچنین دارای وضعیتی به نام اضطراب عملکرد جنسی هستند که می تواند باعث گریه آنها در حین رابطه جنسی شود. تحقیقات نشان می دهد که این اختلال 9 تا 25 درصد مردان و 6 تا 16 درصد زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شما با ترومای حل نشده روبرو هستید

اگر در گذشته مورد آزار جنسی یا عاطفی قرار گرفته اید، این می تواند باعث آسیب شود. زندگی از طریق آسیب های جنسی می تواند داشتن و لذت بردن از رابطه جنسی پس از حادثه را پیچیده کند، به خصوص اگر هنوز از ترومای خود بهبود نیافته اید. توصیه می‌شود با شرکت در گروه‌های درمانی یا حمایتی به آسیب‌های حل‌نشده‌ی خود متمایل شوید. برای جلوگیری از گریه در طول رابطه جنسی  شریکی را در نظر بگیرید که می‌تواند از طریق ارتباط عاطفی و جنسی دلسوزانه، درک، و محترمانه از بهبودی شما حمایت کند.

شما مبتلا به نارسایی پس از ازدواج هستید

دیسفوری پس از مقاربت عارضه ای است که باعث ایجاد احساس غم و اندوه شدید در زنان می شود. در مطالعه‌ای در سال 2015، محققان دریافتند که حدود 46 درصد از شرکت‌کنندگان حداقل یک بار در زندگی خود نارسایی پس از مقاربت را تجربه کرده‌اند. اگر این بیماری را دارید، ممکن است ناگهان بعد از رابطه جنسی یا در حین رابطه جنسی گریه کنید، حتی اگر از آن لذت می‌بردید. در برخی موارد، حتی ممکن است در حین رابطه جنسی بدون هیچ دلیلی با شریک زندگی خود دعوا کنید.

شما از شریک زندگی خود ناراضی هستید

گریه کردن می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه شما باشد. اگر با شریک زندگی خود با مشکلات عاطفی روبرو شده اید یا در فکر جدایی هستید، همه این ها می تواند در طول رابطه جنسی به مشکل بخورد.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا