رویای انسان ها ادامه زندگی واقعی آن ها هستند

رویای انسان ها در زندگی متفاوت است. از آن جایی که علاقه های افراد در زندگی متفاوت است رویاهای آن ها برای رسیدن به اهداف هم تفاوت هایی دارد. در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند. اختلالات اگر درمان نشوند می توانند آسیب زا باشند.

مشکل خواب هم اگر درمان نشود می تواند در طولانی مدت تبدیل به اضطراب و افسردگی شود. همیشه باید خودمان را برای چالش های سخت زندگی آماده کنیم. در واقع ما باید این واقعیت را بپذیریم که مشکلات برای همه است. یکی از مواردی که امروز می خواهیم در ارتباط با آن صحبت کنیم رویاهای استرس زا است. در ادامه می خواهیم ببینیم که رویای انسان ها ادامه زندگی واقعی آن ها هستند چگونه است. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد.

استرس و رویای انسان ها

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا نوجوانان وارد می شود استرس های ناشی از خواب است. این بدان معنی نیست که آن ها دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در آن ها شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رویای انسان ها ادامه زندگی واقعی آن ها هستند، صحبت کنیم.

خواب و رویای انسان ها یکی از مهمترین فعالیت های روزانه است

خواب یکی از مهمترین فعالیت های روزانه است که به حفظ سلامت روانی شما کمک می کند. کمبود خواب می تواند باعث خستگی، بی حالی، ضعف شناختی شود و می تواند باعث ایجاد یا تشدید انواع مختلف بیماری های روانی از جمله اضطراب، افسردگی و موارد دیگر شود. اما وقتی مسائلی مانند استرس و اضطراب بر خواب شما تأثیر می گذارد، چه اتفاقی می افتد؟ اگر تا به حال در خواب دیده اید که با لباس زیر در مقابل دوستان خود در دبیرستان ایستاده اید یا در یک کلاس که فراموش کرده اید ثبت نام کرده اید، تلاش کرده اید تا از یک بلای طبیعی فرار کنید، با رویای انسان ها آشنا شده اید.

رویاهای استرس زا روشی رایج برای برخورد ذهن با رویدادها و موقعیت های استرس زای زندگی است، اما هنگامی که خواب های استرس زا خواب شما را مختل می کند، می تواند منجر به یک چرخه معیوب استرس و بی خوابی شود.

رویاهای استرس زا و رویای انسان ها

خواب های استرس زا می توانند به هر نوع رویایی که شامل رویدادها یا احساسات استرس زا و اضطراب زا باشد، اشاره کنند. در حالی که رویاهای استرس زا از فردی به فرد دیگر و همچنین در فرهنگ ها و جوامع مختلف متفاوت است، رویاهای استرس زا اغلب با ترس از افتادن، تعقیب شدن، بلایای طبیعی، یا برآورده نشدن مسئولیت های شخصی یا شغلی خود را نشان می دهند. رویاهای استرس زا می توانند شما را با عرق سرد بیدار کنند و محتوای مزاحم آن ها اغلب شما را مضطرب یا ناراحت می کند.

چرا موارد استرس زا در رویای انسان ها هاتفاق می افتد؟

رویاهای استرس یک واکنش بسیار رایج در شرایط استرس زا هستند. آن ها همچنین می توانند نتیجه حوادث استرس زا یا آسیب زا در گذشته باشند، زیرا مغز شما برای پردازش رویدادهایی که تأثیر روانی و عاطفی پایدار داشته اند، کار می کند، حتی اگر مدت ها پیش اتفاق افتاده باشد. در حالی که اکثر مردم به عنوان راهی برای فرار از مشکلات خود در پایان روز و شروع دوباره صبح به نظر می رسند، تحقیقات نشان می دهد که خواب نقش مهمی در پردازش وقایع روز قبل دارد، به ویژه اگر از نظر احساسی باشد. رویاها گاهی اوقات می توانند مفید باشند و به ذهن اجازه می دهند تا حوادث گذشته و نگرانی های آینده را در نظر بگیرد و پردازش کند و افراد رویایی را برای شرایط استرس زایی که ممکن است رخ دهد آماده کند.

ممکن است گاهی اوقات یک راه سالم برای مغز برای مقابله با استرس باشد

اگر چه ممکن است گاهی اوقات یک راه سالم برای مغز برای مقابله با استرس باشد، اما رویاهای استرس زا می توانند به سرعت مشکل ساز شوند، به ویژه هنگامی که آن ها بیش از حد معمول زنده هستند، تکرار می شوند یا با افزایش دفعات تکرار می شوند. رویاهای استرس زا می توانند خواب را مختل کرده و در نتیجه باعث افزایش اضطراب و کاهش عملکرد شناختی شوند. و از آن جا که رویاهای استرس زا اغلب ناشی از استرس و اضطراب از قبل هستند، می تواند منجر به یک چرخه معیوب شود. برای کسانی که از رویاهای پایدار رنج می برند، می توانند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی روزمره تأثیر بگذارند.

رویاهای رایج استرس زا

در حالی که رویاهای استرس زا از فردی به فرد دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است، چند موضوع مشترک وجود دارد که بسیاری از رویاهای استرس زا را به هم پیوند می دهد و آن ها را به یک پدیده جهانی تبدیل می کند.

برهنه بودن در انظار عمومی

برهنه شدن در انظار عمومی یک رویای شایع استرس زا است که اغلب با اضطراب اجتماعی و ترس از قضاوت و طرد شدن در محیط اجتماعی مرتبط است. به ویژه در فرهنگ هایی که برهنگی ممنوع است، خواب دیدن برهنگی در ملاء عام می تواند نشانه این باشد که شما در مورد شیوه هایی که توسط اطرافیان تصور می شوید استرس دارید.

رویای انسان ها ادامه زندگی واقعی آن ها هستند

در گسترده ترین مطالعه روی رویاها تا به امروز، دانشمندان دریافته اند که رویای ما ادامه زندگی واقعی است. دانشمندان که در مجله علمی Royal Society Open Science منتشر شد، در تحقیقات رویایی خود دریافتند که رویاها و زندگی واقعاً چقدر به هم مرتبط هستند. قرن هاست که مردم می پرسند رویاها از کجا می آیند و چه معنایی دارند. اکنون، به نظر می رسد که دانشمندان پاسخ های مشخصی در مورد راز رویاهای ما پیدا کرده اند. بسیاری از تمدن های باستانی فکر می کردند رویاها به دلایل ماوراء طبیعی یا معنوی اتفاق می افتد. با این حال، در دنیای امروز، مردم تمایل دارند به زندگی بیداری خود برای سرنخ هایی برای تعبیر خواب خود نگاه کنند. ما اغلب زندگی خود را حتی در خواب با خود حمل می کنیم، شاید سعی می کنیم موقعیت های واقعی زندگی را در حالتی مثل رویای انسان ها حل کنیم.

تحقیقات درباره این زمینه

محققان در این مطالعه می‌گویند: «تحقیقات مکرراً از آنچه دانشمندان به عنوان «فرضیه تداوم رویاها» یاد می‌کنند، پشتیبانی کرده‌اند: بیشتر رویاها ادامه اتفاقاتی هستند که در زندگی روزمره اتفاق می‌افتد. به نظر می رسد که زندگی روزمره بر رویاپردازی تأثیر می گذارد (مثلاً، اضطراب در زندگی منجر به رویاهایی با تأثیر منفی می شود) و بالعکس (مثلاً، رویا بر مهارت های حل مسئله تأثیر می گذارد).

رویای انسان ها واقعاً چه معنایی دارند؟

دانشمند کامپیوتر، الساندرو فوگلی، محققی از دانشگاه Roma Tre در ایتالیا، این مطالعه را رهبری کرد. تیم او شامل محققین Daniele Quercia و Luca Maria Aiello نیز بود. این تیم بیش از 24000 رویا را از یک پایگاه داده عمومی گسترده از گزارش های رویا به نام DreamBank تجزیه و تحلیل کردند. با انجام این کار، آن‌ها به فرضیه های زیر در مورد رویای انسان ها رسیدند:

حدود 80 درصد از رویاهای ما از دیدگاه اول شخص تجربه می شوند. آن‌ها تمایل دارند موقعیت های معمولی را در بر گیرند که در طول زندگی روزمره در آن قرار می گیریم.

رویاهای زنانه بیشتر با احساسات مشخص می شوند. آن‌ها معمولاً سطح محدودی از پرخاشگری را شامل می شوند. مردان تمایل به دید تهاجمی تری دارند، شاید به این دلیل که در زندگی واقعی احساسات را بیشتر سرکوب می کنند. زنان بیشتر در مورد احساس خود صحبت می کنند، بنابراین رویاهای آنها اغلب شامل احساسات می شود.

رویاهای نوجوانان چگونه است؟

رویاهای نوجوانان معمولاً به دلیل قرار گرفتن در معرض تجارب اجتماعی جدید، احساسات منفی بیشتری را شامل می شود. در اوایل زندگی بزرگسالی، آن‌ها ممکن است رویای ملاقات های صمیمی را در هنگام تعامل جنسی ببینند.

رویای یک شخص جانباز

رویاهای جانباز جنگ شامل احساسات منفی و پرخاشگری بود. در میان کهنه سربازان ویتنام، محققان دریافتند که این اتفاق درست است. زیرا رویاپردازان احساس گناه و خشونت را در رویاها تجربه می کردند. افراد نابینا، به طور قابل درک، تخیل بالایی در رابطه با شخصیت ها و تصویرسازی در رویا نشان می دادند. بسیاری از آن‌ها در زندگی واقعی به مراقبانی نیاز دارند که اغلب آن‌ها زن هستند.

رویای انسان ها در زمان ناآرامی

رویاهایی که در زمان ناآرامی های اجتماعی ثبت می شدند، پرخاشگری بیشتری داشتند. به عنوان مثال، در طول حملات تروریستی 11 سپتامبر، بسیاری از مردم در سراسر کشورهای آمریکایی رویاهای انفجار، مرگ و آتش سوزی را دیدند. حتی فقط شنیدن این رویداد و تجربه نکردن آن از نزدیک باعث افزایش رویاهای آسیب زا شد.

تاریخچه و تعبیر مدرن رویای انسان ها

تحقیقات انجام شده در قرن بیستم نتایج مشابهی را در مورد رویاها نشان داد. به عنوان مثال، زیگموند فروید و دیگران دریافتند که معانی رویا می تواند از تجربیات زندگی واقعی یک فرد نشات بگیرد. امروزه، درمانگران تلاش می‌کنند تا با استفاده از گزارش‌های رویا، رویاهای ثبت اختراع را رمزگشایی کنند. آن‌ها سعی می کنند سرنخ ها یا الگوهایی را بیابند که ممکن است آینه چیزهایی باشد که در زندگی روزمره خود تجربه می کنند. این کار باعث می شود تا رویاهای خود را توضیح دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تعبیر خواب می تواند به افراد کمک کند تا زندگی خود را بهبود بخشند. زیرا آن‌ها برای کشف معانی پنهان تلاش می کنند. دانشمندان علوم خواب روش های پیچیده ای برای درک رویاها ایجاد کرده اند. تا به امروز، سیستم هال و قلعه ون دو مشهورترین سیستم باقی مانده است. این سیستم برای تفسیر گزارش های رویاها، رویاها را با سه معیار اصلی رمزگذاری می کند:

  • شخصیت هایی که ظاهر می شوند
  • تعامل بین شخصیت ها
  • تأثیراتی که این تعاملات بر شخصیت ها می گذارد

فرآیندهای آزمایشی برای شناسایی رویای انسان ها

با این حال، فرآیند خسته کننده غربال گزارش های رویای انسان ها برای شناسایی مضامین و الگوها می تواند مدتی طول بکشد. برای مقابله با این مشکل، دانشمندان علوم خواب به دنبال سیستم‌هایی بوده‌اند که وظیفه تجزیه و تحلیل رویاها را خودکار می‌کنند. در این آخرین مطالعه روی رویاها، محققان راهی برای انجام تحقیقات رویاها با استفاده از راه حل های الگوریتمی یافته اند.

در مطالعه جدید، فوگلی و تیمش بیش از 24000 رویا را با استفاده از پایگاه عمومی غول پیکر به نام DreamBank ردیابی کردند. این تضمین می کرد که آن‌ها می توانند رویاها را در مقیاس وسیع مطالعه کنند. وی می‌گوید: «ما ابزاری طراحی کردیم که به‌طور خودکار گزارش‌های رویای انسان ها را با عملیاتی کردن مقیاس تجزیه و تحلیل خواب پرکاربرد توسط هال و وان دی کسل، امتیاز می‌دهد».

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا