روانشناسی چگونگی تغییر به یک ذهنیت مثبت را توضیح می دهد

تغییر به یک ذهنیت مثبت زمانی اتفاق می افتد که شما آمادگی ذهنی لازم برای قبول شکست خود را داشته باشید. اگر همیشه بخواهید با هر اتفاقی در زندگی دچار منفی گرایی شوید آسیب خواهید دید. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که روانشناسی چگونگی تغییر به یک ذهنیت مثبت را توضیح می دهد، چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی یک نوع از تغییر به یک ذهنیت مثبت

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی چگونگی تغییر به یک ذهنیت مثبت را توضیح می دهد  صحبت کنیم.

مقاله با استرس با تغییر به یک ذهنیت مثبت

برای چندین دهه، ما می دانستیم که “ مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم این فرآیند  را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش دادند. این منجر به تمرکز بر این فرآیند با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد و تغییر به یک ذهنیت مثبت

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصت هایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم. ما همچنین زیبایی بیشتری را در جهان می بینیم و قدر آن را بیشتر می دانیم. به طور کلی توانایی ما در مدیریت استرس افزایش می یابد.  بنابراین کمتر به مارپیچ نزولی واکنش می پردازیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور کلی، هنگامی که به نقطه ای می رسیم که احساسات مثبت را به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از احساسات منفی تجربه می کنیم.  این چرخه مثبت ماندگار به حرکت در می آید و دستیابی به آن و حفظ آن بسیار آسان تر می شود.

چقدر به تغییر به یک ذهنیت مثبت نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

راه هایی برای تغییر به یک ذهنیت مثبت در مواجهه با افراد استرس زا

وقتی احساس استرس می کنید، لحظه ای به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که اینطور فکر کنید. اولین منابعی که به ذهن می رسد احتمالاً برجسته ترین نقش ها در سطح استرس شما هستند. اگر افراد استرس‌زای خاصی به ذهنتان می‌آیند، بهترین گزینه این است که از آن ها دوری کنید، اما این همیشه ممکن نیست. در عوض، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که افرادی که باعث استرس می شوند را شناسایی کنید و راه هایی برای محافظت از خود در برابر طرز فکر منفی آن ها بیابید. چه از بستگان، چه همکاران یا رئیستان، می توانید یاد بگیرید که به طور موثر با این موقعیت کنار بیایید.

راه هایی که یک تغییر به یک ذهنیت مثبت بهتر از یک ذهنیت منفی است

سوال قدیمی برای تعیین اینکه آیا شما دارای یک ذهنیت مثبت هستید یا بدبین این است که آیا لیوان را نیمه خالی می بینید یا نیمه پر. این ضرب المثل چیزی بیش از یک لیوان است، زیرا می تواند دیدگاه شما را نسبت به زندگی نشان دهد.

روانشناسی چگونگی تغییر به یک ذهنیت مثبت را توضیح می دهد

آیا تا به حال با خلق و خوی بد از خواب بیدار شدید؟ مهم نیست چقدر می خوابید یا چقدر احساس خوبی دارید. وقتی روح و حس خاموش است گاهی اوقات با احساس عالی از خواب بیدار می شوید. اما کوچکترین چیز می تواند شما را خسته کند و شما را در روحیه منفی قرار دهد. با این حال، با تغییر به یک ذهنیت مثبت، زندگی شادتر و رضایت بخشی تری خواهید داشت.

ممکن است شخصی در ذهن خود اظهار نظر بدی کند. همه چیزهای منفی که باید در یک روز با آنها کنار بیایید می توانند بر روحیه شما تأثیر بگذارند. با این حال، شما نمی توانید در این خلق و خو بمانید، زیرا برای یک زندگی شاد مفید یا سازنده نیست.

چرا خلق و خوی شما در نوسان است؟

آیا می‌دانستید که خلق و خوی شما می‌تواند همه‌چیز با منیت شما مرتبط باشد؟ تحقیقات نشان می دهد که مردم از عزم خود برای جلوگیری از وسوسه استفاده می کنند.  هر فردی یک آستانه استرس دارد که تعیین می کند چقدر می تواند تحمل کند. هنگامی که از آن آستانه فراتر رفتید، عدم تغییر به یک ذهنیت مثبت رخ می دهد. ممکن است بدخلق، تحریک پذیر یا سندیکال دیگران شوید.

در حالی که می بینید در خارج از بدنتان چه می گذرد، آیا می دانید برای ایجاد این تغییرات در داخل چه می گذرد؟ با مواجهه با عوامل استرس زا، فشار خون شما بالا و پایین می شود. با این نوسانات فشار خون باعث افزایش کورتیزول می شود که به عنوان هورمون استرس بدن شما نیز شناخته می شود.

آستانه هر فرد متفاوت است

از آنجایی که آستانه هر فرد متفاوت است، می تواند یک چیز کوچک باشد که خلق و خوی شما را تغییر می دهد، یا ممکن است چیزی مهم باشد. اگر نیاز  به تغییر به یک ذهنیت مثبت دارید، بدخلقی را کنار بگذارید. کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

چند راه برای تغییر به یک ذهنیت مثبت

خلق و خوی منفی از احساسات قوی ناشی می شود که نمی توانید آن‌ها را از بین ببرید. به جای رویارویی با موضوع و مقابله با احساسات، انتخاب می کنید که واکنش نشان دهید. خوشبختانه، هنگامی که مشکلات خود را حل می کنید و با چیزهایی که شما را آزار می دهد روبرو می شوید، به تغییر ذهنیت مثبت کمک می کند.

مطمئناً این یک ناراحتی است، اما به جای اینکه در مورد چنین مشکل جزئی بپزید، می توانید آن را برطرف کنید. در این‌جا چند راه وجود دارد که به شما کمک می کند خوش بین باشید.

با تغییر به یک ذهنیت مثبت به استراحت برسید

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری ها، از هر سه نفر در این کشور یک نفر ساعات خواب مورد نیاز خود را ندارد. آیا می دانید وقتی به اندازه کافی نخوابید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟ احتمال ابتلا به ناراحتی روانی، فشار خون بالا، دیابت و مشکلات قلبی را افزایش می دهد. اگر هر شب حداقل هفت ساعت نخوابید، می تواند شما را در یک ذهنیت منفی قرار دهد. وقتی در بدن خود احساس خوبی ندارید، می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. اگر مشکل خواب دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

گیاهان و چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند شبی آرام داشته باشید، مانند ملاتونین. وقتی خواب خود را به حالت عادی برگردانید، حفظ تغییر به یک ذهنیت مثبت آسان تر است.

شکرگزاری را تمرین کنید

قدردانی توانایی تغییر ذهن خود از حالت بدبینانه به حالت خوش بینانه است. جامعه امروزی بسیار آسان است که در یک ذهنیت منفی غرق شود. با این حال، زمانی که می توانید ساختار مولکولی مغز خود را با استفاده از سپاسگزاری تغییر دهید، مجبور نیستید در مکان نارضایتی زندگی کنید.

آیا می دانستید اگر به جای چیزهایی که ندارید، بر نعمت های خود تمرکز کنید، سالم تر و شادتر خواهید بود؟ مطالعات زیادی انجام شد که ثابت می کند وقتی نگرش شکرگزاری دارید، هیپوتالاموس در مغز شما برای بهبود خلق و خوی شما تحریک می شود. برای تغییر به یک ذهنیت مثبت ابتدا از کارهای کوچک شروع کنید. به زیبایی چهره فرزندتان توجه کنید. آیا می‌دانستید که قدردانی می‌تواند به همان اندازه منفی‌گر و بدخلق بودن اعتیادآور باشد؟

با مدیتیشن آرام شوید

اگر به نظر نمی رسد که بر تغییر به یک ذهنیت مثبت مسلط شدید، باید مراقبه را امتحان کنید. پیدا کردن زمان برای جای‌گذاری همه چیزهایی که در یک روز نیاز دارید ممکن است طاقت فرسا باشد و تمام استرس می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. بنابراین، می توانید با صرف زمان برای هدایت انرژی مثبت و رهاسازی منفی آن، این مشکل را برطرف کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

گاهی لازم است درست نفس بکشید. از نظر علمی، دلیلی وجود دارد که چرا تنفس آگاهانه و آرامش حاصل از مدیتیشن موثر است. وقتی استرس دارید یا نوسانات خلقی دارید، قشر جلوی مغز شما به حالت بیش فعالی می رود که می تواند منجر به افسردگی شود. هنگامی که از تنفس آگاهانه استفاده می کنید، مغز را دوباره آموزش می دهید تا بر موفقیت تمرکز کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا