روانشناسی توضیح می دهد که چگونه یک ذهن آرام به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید

ذهن آرام تاثیرات بسیاری بر زندگی ما دارد. طبیعتاً هیچ کدام از ما دوست نداریم که ذهن درگیری داشته باشیم. روانشناسان راه های زیادی را برای ایجاد آرامش روانی و ذهنی ایجاد کرده‌اند. اگر یک فرد نتواند برنامه درستی برای استراحت و زمان خواب خود داشته باشد در طول روز دچار مشکل خواهد شد. خواب خوب نیازمند وعده های غذایی مناسب، عدم استرس و اضطراب است. آرامش ذهن را می توانید از طریق فرآیندی مثل مدیتیشن ایجاد کنید. خواب مناسب می تواند تاثیر بسیار خوبی برای افراد داشته باشد.

خواب برای همه افراد مهم است. برای مثال برخی از افراد هستند که در طول زندگی خود دارای خواب کم یا خواب بیش از حد هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که خواب کافی چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کند. در روان شناسی این گزینه مهم است که افراد بتوانند خواب مورد نیاز خود را داشته باشند. مشاوران برای هر موضوعی توضیحاتی دادند. به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید.

ایجاد فشار های روانی در صورت عدم ایجاد ذهن آرام برای خواب بهتر

یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی توضیح می دهد که چگونه یک ذهن آرام به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید، صحبت کنیم.

چند روش برای ایجاد ذهن آرام در زمانی که احساس ناراحتی می کنید

آیا احساس غرق شدگی می کنید؟ شما گرفتار روند بی پایان کارهای روزمره شدید. شما شغل، خانواده، مسئولیت‌ها، صورت‌حساب‌ها دارید و هیچ وقت وقت کافی برای شما وجود ندارد. اگر برای خودمراقبتی وقت بگذارید، کمک خواهد کرد. جامعه و بسیاری از کارفرمایان از شما انتظار دارند که ساعات طولانی کار کنید و روزهای تعطیل را رها کنید. اما با این نوع برنامه نمی توانید برای مدت طولانی دوام بیاورید. طبق تحقیقات دانشگاه جنوبی نیوهمپشایر، شما باید سلامتی خود را از نظر جسمی، آرامش ذهن و معنوی در نظر بگیرید، همانطور که باید دوباره تنظیم کنید. طبق این مقاله، اگر وقتی برای خود وقت بگذارید، اضطراب و افسردگی شما را بهبود می‌بخشد، خشم را کاهش می‌دهد، انرژی شما را افزایش می‌دهد و بسیار شادتر خواهید بود.

چند روش برای ایجاد ذهن آرام در مواقع استرس

شما می دانید که آرامش ذهن کاری است که باید انجام دهید. اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید. در این‌جا فهرستی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر استرس، آرامش ذهن خود و جوان‌سازی ذهنتان بیان خواهد شد.

ماساژ بگیرید

چیزهای کمی در این زندگی به اندازه یک ماساژ عالی است. زمانی که تحت استرس هستید، ماهیچه های شما کشش زیادی را تحمل می کنند. با دستکاری و مالش این ماهیچه های دردناک، می تواند بلافاصله کل بدن شما را آرام کند.

چرت بزنید

یک چرت ممکن است همان چیزی باشد که باید آن را ایجاد کنید. بهترین چیز در مورد این استراحت های کوتاه 10 تا 20 دقیقه ای این است که می توانید آن‌ها را در ساعت ناهار یا قبل از پختن شام در شب انجام دهید. این به شما فرصت می دهد تا قبل از ادامه روز خود را در حالت ذهن آرام قرار دهید.

از آروماتراپی استفاده کنید

رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس، نعناع فلفلی و ترنج به دلیل توانایی‌های آرام‌بخش‌شان در آرامش ذهن شما شناخته می‌شوند. به عنوان یک امتیاز، آن‌ها همچنین بوی خانه یا محل کار شما را منحصر به فرد می کنند تا دیگران نیز بتوانند از عطرهای آرام لذت ببرند.

برای ایجاد ذهن آرام با یک دوست تماس بگیرید

گاهی اوقات، لازم است آن‌چه را که در ذهن دارید از آن‌جا بیرون بیاورید. بهترین راه برای انجام این کار تماس تلفنی با یک دوست است. شما می توانید استرس خود را به کسی بریزید که می تواند به شما کمک کند تا روز پر دردسر را پشت سر بگذارید. یک دوست خوب به شما گوش می دهد و به شما توصیه های حکیمانه می کند که چگونه به راه خود ادامه دهید، حتی زمانی که می خواهید دست به کار شوید.

ژورنال نویسی و ذهن آرام

روانشناسی توضیح می دهد که چگونه یک ذهن آرام به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید

بر اساس گزارش Daily Stoic، ژورنال نویسی دارای مزایای علمی است. اختصاص تنها 10 تا 15 دقیقه در روز می تواند به سلامت جسمی و روانی کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که پریشانی عاطفی را کاهش می‌دهد و همچنین نشخوار فکری را کاهش می‌دهد.

تنفس جعبه ای

تنفس جعبه ای در میان کسانی که مشکلات وحشت و اضطراب دارند رایج است. اگر احساس خستگی می کنید و باید آرامش ذهن خود را ایجاد کنید، ممکن است متوجه شوید که برای شما نیز مفید است. نفس بکشید و آن را نگه دارید، سپس به آرامی نفس ها را رها کنید.

برای ایجاد ذهن آرام دستگاه های تکنولوژی را خاموش کنید

شاید تنها چیزی که نیاز دارید فاصله گیری از تکنولوژی باشد. تلفن همراه، رایانه، تبلت، ساعت هوشمند و هر چیز دیگری که می تواند صدا ایجاد کند را خاموش کنید. گاهی اوقات نشستن در خلوت تنها چیزی است که برای رهایی از استرس و احساساتی که بر شما غلبه می کنند نیاز دارید. این به شما فرصت می دهد تا بدون وقفه دائمی با کسانی که دوست دارید دوباره ارتباط برقرار کنید.

روانشناسی توضیح می دهد که چگونه یک ذهن آرام به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید

هر تصمیمی که می‌گیریم کائنات را به حرکت در می‌آورد که ما را به خاطر اعمالمان پاداش می‌دهد یا مجازات می‌کند. جهان به سادگی به وضعیت آگاهی ما و انتخاب هایی که انجام می دهیم پاسخ می دهد. بنابراین منطقی است که هنگام تصمیم گیری ذهن آرام داشته باشید. جهان هیچ برنامه ثابتی ندارد. وقتی هر تصمیمی می گیرید، حول آن تصمیم کار می کند. هیچ درست یا نادرستی وجود ندارد، فقط یک سری از احتمالات وجود دارد که با هر فکر، احساس و عملی که تجربه می کنید تغییر می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جهان ممکن است مانند یک فرآیند بی نظم و تصادفی از انرژی و رویدادها به نظر برسد. اما در درون آن انرژی پرآشوبی نهفته است. با ذهن آرام، می‌توانیم راهی را انتخاب کنیم که نتایج بهتری برای خودمان داشته باشیم. دانشمندان و محققان ده ها سال است که مدیتیشن را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها بارها و بارها فواید سلامتی بسیاری را که می تواند از روش های باستانی ناشی شود، کشف می کنند.

مدیتیشن و ذهن آرام

افرادی که به طور منظم مدیتیشن را تمرین می کنند، تمایل به آرامش بیشتری دارند. این ذهن آرام به این معنی است که آن‌ها می توانند شهود خود را بسیار واضح تر بشنوند. شهود ما به ما کمک می کند تصمیم بگیریم، و اگر توسط یک ذهن ناآرام تیره و تار شود، ممکن است انتخابی نه چندان مطلوب داشته باشیم. «اگر در مورد اینکه آیا تصمیم درستی می‌گیرید وسواس دارید، اساساً فرض می‌کنید که جهان برای یک چیز به شما پاداش می‌دهد و برای چیز دیگر شما را مجازات می‌کند.

در زیر، به این خواهیم پرداخت که دقیقاً چگونه ذهن آرام می تواند به شما در افزایش نتایج مثبت در زندگی خود کمک کند. چگونه یک ذهن آرام به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند:

به شما امکان می دهد بر لحظه حال تمرکز کنید.

متأسفانه بسیاری از مردم بر اساس شرایطی که در گذشته اتفاق می افتد یا نتایج در آینده تصمیم می گیرند. با این حال، از آنجایی که ما فقط می‌توانیم واقعاً در زمان حال زندگی کنیم، باید بر اساس حال امروزی و اکنون تصمیم بگیریم. مطالعات نشان می دهد که افراد هنگام تمرین مراقبه ذهن آگاهی تصمیمات بهتری می گیرند. محققان دریافتند که تنها چند دقیقه از این نوع مراقبه می تواند شما را در زمان حال قرار دهد که به شما کمک می کند ذهن آرام داشته باشید. به نوبه خود، تصمیمات بهتری خواهید گرفت زیرا می توانید وضعیت و انتخاب های موجود را شفاف سازی کنید.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

در یک مطالعه، محققان دریافتند که فقط 15 دقیقه مراقبه تنفس متمرکز می تواند به افراد کمک کند تصمیمات بهتری بگیرند. محققان INSEAD این فرضیه را آزمایش کردند که مدیتیشن تمرکز حواس می‌تواند مهارت‌های تصمیم‌گیری را تقویت کند. این تفکر تمایل ما به ادامه سرمایه گذاری در یک پیشنهاد را به دلیل زمان، پول یا انرژی که قبلاً برای آن صرف کردیم، توضیح می دهد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

اگر فیلمی را با وجود اینکه از آن لذت نبردید تا آخر تماشا کردید یا در یک رابطه سمی باقی ماندید، این را تجربه کردید. البته، این سناریوها منطقی به نظر نمی رسند. اما انسان ها دوست ندارند بپذیرند که وقت یا انرژی خود را برای چیزی تلف کردند.

متخصصان ارتباط بین ذهن آرام و تصمیم گیری خوب را توضیح می دهند

اندرو هافن براک، همراه با نویسندگان همکار زوئی کینیاس و سیگال بارساد، چهار مطالعه مختلف را برای آزمایش فرضیه خود در مورد ارتباط بین مدیتیشن و تصمیم گیری بهتر انجام دادند. در نهایت، آن‌ها دریافتند که مدیتیشن ذهن آگاهی می تواند به طور موثر چرخه سرمایه گذاری منابع را به چیزی که دیگر نتایج قابل قبولی ایجاد نمی کند، بشکند.

اندرو هافنبراک، نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید: «بیشتر مردم زمانی که تصمیم‌های اولیه‌شان منجر به نتایج نامطلوب می‌شود، در اعتراف به اشتباه خود مشکل دارند. وی افزود: «آن ها نمی خواهند احساس شکست کنند. از قضا، این نوع تفکر اغلب باعث می‌شود که افراد در تلاش برای کسب ذهن آرام خود منابع بیشتری را هدر دهند یا از دست بدهند.

تفاوت استفاده از مدیتیشن برای ذهن آرام و استفاده از موارد دیگر

برای این مطالعه، یک گروه از شرکت‌کنندگان به مدیتیشن 15 دقیقه‌ای گوش دادند که به آن‌ها می‌گفت بر نوع تنفس خود تمرکز کنند. گروه دیگر به صدای ضبط شده ای گوش دادند که به آن‌ها دستور می داد به هر چیزی که به ذهنشان می رسد فکر کنند. سپس، محققان به هر دو گروه گفتند که بر اساس سناریوهای مختلف تصمیم بگیرند. محققان دریافتند که مدیتیشن ذهن آگاهی، به افراد کمک می کند بر لحظه حال تمرکز کنند و هر چیز دیگری را مسدود کنند. همچنین می تواند به افراد در تصمیم گیری بهتر کمک کند.

مراقبه ذهن آگاهی و ایجاد ذهن آرام

هافنبراک توضیح می‌دهد: «ما دریافتیم که یک دوره کوتاه مراقبه ذهن‌آگاهی می‌تواند افراد را تشویق کند تا با در نظر گیری اطلاعات موجود در لحظه کنونی تصمیم‌های منطقی‌تری بگیرند. و در عین حال برخی از نگرانی‌های دیگر را که معمولاً تشدید می‌کنند، نادیده بگیرند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا