رفتارهای یک مادر سمی که باعث می شود بچه ها مشکلاتی در رابطه داشته باشند.

رفتارهای یک مادر سمی چه برای همسر خودش و چه برای فرزندان خطرناک است. ما در مقاله های قبل گفتیم که یک نوع رابطه سمی چه بین دو زوج یا بین مادر و فرزند می تواند باعث فشار های روانی شود. فشار های روانی همیشه به علت مشکلات زندگی نیست گاهی رفتارها هم آسیب هایی خواهد زد. رابطه به عنوان مهم ترین بخش از زندگی ما است. همه ما نیاز داریم که با شخص با اشخاصی در ارتباط باشیم. تنهایی باعث آسیب های مختلفی در افراد می شود. یکی از این آسیب ها آسیب های روانی است.

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. بعضی از این اختلالات روانی را ممکن است بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. برخی از دوستان شما ممکن است بارها اعلام کنند که دوست دارند تنها باشند. این تنهایی شاید از نظر آن ها مفید باشد اما روان شناسی این رفتار را تایید نمی کند. بهتر است آن ها برای برقراری ارتباط به مشاوره مراجعه کنند. رابطه سمی در دنیا وجود دارد. برخی از این روابط را برای شما گفتیم. به عنوان مثال شخصی در اداره یا محل کار خود با همکاران خود ارتباط دارد. این نوع ارتباط با رابطه های عاشقانه تفاوت دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که رفتارهای یک مادر سمی که باعث می شود بچه ها مشکلاتی در رابطه داشته باشند.

رفتارهای یک مادر سمی و شادی و خوشبختی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رفتار سمی مادر و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهای یک مادر سمی که باعث می شود بچه ها مشکلاتی در رابطه داشته باشند.

ماندن در رابطه سمی و رفتارهای یک مادر سمی

وقتی صحبت از رابطه سمی به میان می آید، گاهی اوقات درک این که شما در یک رابطه هستید دشوار است. برای بسیاری از مردم تشخیص این که رابطه بد است دشوار هست. زیرا همه چیز به تدریج اتفاق می افتد. سوء استفاده کنندگان به ندرت در ابتدای رابطه این کار را انجام می دهند. زیرا می دانند که هیچ کس اجازه چنین کاری را نمی دهد.

آن ها از نظر روانی سوء استفاده می کنند

سوء استفاده روانی به معنای هر چیزی است که ممکن است کسی برای کنترل شما بگوید. این گونه افراد شخصیت شما را می شناسند و سعی دارند با این فرآیند رفتارهای یک مادر سمی رابطه سمی را ایجاد کنند. طبیعی است که یک شریک یا دوست بخواهد شما در امنیت باشید. اما هنگامی که آن ها نظارت می کنند که کجا می روید، با چه کسی و چه زمانی این می تواند سوء استفاده روانی تلقی شود. کنترل تصمیماتی که می گیرید یا تصمیماتی که بر شما تأثیر می گذارد، با وجود او تهدیدتان می کند. شریک شما طوری رفتار می کند که گویی نمی توانید انتخاب های خودتان را انجام دهید.

شریک شما ادعا می کند که دیگران هم با آن ها موافق هستند، همه انواع سوءاستفاده روانی هستند. آن ها ممکن است حسادت کنند، شما را به خاطر برخوردی که با شما دارند سرزنش کنند. یا شما را متهم به هر چیزی که می خواهند کنند.

رفتارهای یک مادر سمی که باعث می شود بچه ها مشکلاتی در رابطه داشته باشند.

محیطی که در آن بزرگ شده اید می تواند بر رشد عاطفی و ذهنی شما تأثیر زیادی بگذارد. به این ترتیب، تعجب آور نیست که روابط والدین شما می تواند بر روابط عاشقانه ای که بعداً در زندگی درگیر می شوید تأثیر بگذارد. اگر رفتارهای یک مادر سمی  هنگام بزرگ کردن شما ایجاد می شود، احتمالاً با مشکلاتی مواجه می‌شوید که به روابط جدید نفوذ می‌کند. اکنون، کاری که باید انجام دهید این است که تشخیص دهید درمان مادرتان چگونه بر حال شما تأثیر گذاشته است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این یک اقدام ارزشمند است. زیرا می تواند بینشی در مورد اینکه روابط شما چگونه پیش می رود به شما ارائه دهد. ممکن است اغلب روابط عاشقانه ای داشته باشید که به سرعت و دردناک از هم می پاشند. شما ممکن است به طور کلی از این نوع اتصالات اجتناب کنید. علاوه بر این، حتی ممکن است متوجه رفتارهای سمی در خود شوید.

خوشبختانه، این تجربیات منحصر به فرد نیستند و شما در غلبه بر آن‌ها تنها نیستید. بنابراین اطلاعاتی در مورد الگوهای رایج این نوع دوران کودکی وجود دارد.

چند نمونه رفتارهای یک مادر سمی  نشان می دهد که باعث می شود بچه ها در روابط خود دچار مشکل شوند

فقدان پیوند مادری سالم منجر به اسطوره سازی عاشقانه می شود

درست است که وقتی مادری سمی دارید، تصور این که زندگی در یک خانواده کمتر ناکارآمد چگونه است دشوار است. اما این بدان معنا نیست که شما ناخودآگاه هوس یک رابطه صمیمانه و سالم را ندارید. از نوع روابطی که ممکن است دیده باشید دوستانتان با مادرانشان از آن لذت می برند.

مشکل این است که شما ایده خوبی از آنچه که یک رابطه مثبت و سالم مستلزم آن است ندارید. اگر مادرتان رفتارهای ناسالمی با شما داشت، احتمالاً رابطه خوبی با پدرتان هم نداشت. این یک ایده منحرف از آنچه که عاشقانه قرار است باشد ایجاد می کند. به این ترتیب، شما ممکن است شروع به اسطوره سازی عاشقانه کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اساساً، این باعث می شود که هنگام جستجوی عاشقانه بیش از حد کمال گرا باشید. ناخودآگاه شروع به جستجوی شریکی می کنید که ایده شما را در مورد اینکه چه پدر و مادری عالی می تواند باشد به شما یادآوری کند. این می تواند باعث شود:

  • نسبت به اشتباهات شریک زندگی بیش از حد انتقاد کنید
  • فهرستی بسیار طولانی از معامله گران داشته باشید
  • در اولین نشانه مشکل تصمیم بگیرید که رابطه خود را قطع کنید
  • وقتی متوجه شدید که این نوع رابطه وجود ندارد، عصبانی یا افسرده شوید

نظر پزشکان در ارتباط با این زمینه

طبق گفته Reverend Sheri Heller، مددکار اجتماعی بالینی و روان درمانگر، چرخه اشتیاق و خشمی که ممکن است از این نوع سناریو احساس کنید، می تواند در درازمدت آسیب زا باشد. حتی می تواند شما را به این باور برساند که یک عاشقانه خوب وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد.

رفتارهای یک مادر سمی منجر به نقض بیشتر مرزها می شود

بسیاری از والدین سمی به مرزهای فرزندان خود احترام نمی گذارند. تفاوتی بین سخت گیر بودن، همانطور که بسیاری از والدین هستند، و زیر پا گذاشتن شدید مرزهایشان وجود دارد. می توان بدون این که سرتاسر کودک راه برود محکم و مقتدر بود. کودکی که در این شرایط بزرگ می‌شود، اغلب نمی‌داند چگونه مرزهای سالم و مثبت را تعیین کند. مرزها برای تعاملات و روابط سالم، چه عاشقانه، افلاطونی یا حتی خانوادگی، کاملاً ضروری هستند. برای شراکت های عاشقانه، این می تواند باعث مشکلاتی شود که باعث می شود:

  • احساس ناراحتی کنید اما نمی خواهید چیزی در مورد آن بگویید از ترس عواقب آن
  • هرگز مرزها را به شریک زندگی خود بیان نکنید. اما زمانی که ناآگاهانه از آن‌ها عبور کردید، آن‌ها را به شدت مورد تجاوز قرار دهید
  • قادر به اعمال و حفظ مرزهای ثابت با یک شریک نباشید
  • مستعد روابط توهین آمیز یا دستکاری شوید که از فقدان مرزهای شما سوء استفاده می کند

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین این احتمال وجود دارد که شما خودتان در احترام گذاشتن به مرزهای افراد دیگر دچار مشکل شوید. زیرا با این باور بزرگ شده اید که آن‌ها هیچ معنایی ندارند. با این حال، این یک نتیجه کمتر رایج است. زیرا اکثر مادران سمی با عبور از خطوط به شدت عصبانی و بدرفتار می شوند.

رفتارهای یک مادر سمی منجر به انتظارات غیر واقعی از شما می شود

بسیاری از مادران سمی انتظارات بسیار غیر واقعی از فرزندان خود دارند. به همان اندازه که تلاش کردید، احتمالاً در برآوردن هر یک از این استانداردهای مضحک بالا مشکل داشتید و هر زمان که شکست می خوردید به طور ناعادلانه تنبیه می شدید. که با توجه به غیرممکن بودن آن انتظارات همیشه بود. متأسفانه، این انتظارات به بقیه زندگی شما منتقل می شود. نه تنها ممکن است به استانداردهای غیرممکن خود ادامه دهید و باعث احساس بی ارزشی و افسردگی شوید. بلکه ممکن است از اطرافیان خود نیز انتظار این چیزها را داشته باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این می تواند باعث شود که در روابط عاشقانه نگرش های سمی نشان دهید. شما انتظار دارید که آنها همان کاری را انجام دهند که مادرتان از شما انتظار داشت. این می تواند منجر به روابط بسیار ناسالم به دلیل مسائل زیر شود:

  • از هر کاری که شریکتان انجام می دهد احساس نارضایتی می کنید.
  • نگران این هستید که چون انتظارات بالای خود را برآورده نمی کنید، شریک زندگی تان شما را ترک کند.
منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا