رفتارهایی که شفافیت عاطفی را ایجاد می کنند

شفافیت عاطفی نوعی از رفتار است که در روابط بین زوجین ایجاد می شود. در مقاله های قبل گفتیم که سو استفاده عاطفی چگونه است و چه آسیب هایی به زوجین خواهد رساند. همچنین در ارتباط با شوک عاطفی هم صحبت کردیم. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد. همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است شفافیت عاطفی است.

اختلالات مختلف در دنیا و شفافیت عاطفی

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات جنسی است. اعتیاد جنسی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات جنسی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم نارسایی جنسیتی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

بی قراری عاطفی در دوران کودکی – شفافیت عاطفی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهایی که شفافیت عاطفی را ایجاد می کنند، صحبت کنیم.

شناخت بی قراری عاطفی و شفافیت عاطفی

 

با همه فراز و نشیب هایش، تجربه احساسات بخشی عادی از زندگی است. هرکسی تجربه متفاوتی از احساسات دارد.

بی قراری عاطفی

صمیمیت عاطفی اصطلاحی است که گاهی اوقات برای توصیف واکنش عاطفی محدود یک فرد استفاده می شود. آن ها حتی ممکن است هیچ احساسی را برای ایجاد تجربه نکنند، و افراد مبتلا به بی حسی عاطفی ممکن است به جای احساسات، احساس بی حسی ناخوشایندی را گزارش کنند. دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد ممکن است دچار بی حسی عاطفی شود. این می تواند شامل نسخه های روانپزشکی، مصرف مواد و داشتن برخی اختلالات سلامت روان باشد.

علائم بی قراری عاطفی در مقابل شفافیت عاطفی

این شامل احساس درونی فرد نیز می شود. کمرنگ شدگی عاطفی می تواند با عاطفه کم رنگ همراه باشد. همچنین ممکن است با ناتوانی در بیان احساسات در چهره، رفتارها و سایر اشکال ارتباطی تعریف شود. بی قراری عاطفی که همراه با بی‌حرکتی عاطفی است، به‌ویژه در میان افراد مبتلا به افسردگی متوسط ​​تا شدید رایج است. همچنین می تواند در کنار اسکیزوفرنی یا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) ظاهر شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

زمانی که افراد احساسات را به گونه ای نشان می دهند که اکثر افراد دیگر آن را محدود می دانند، کارشناسان گاهی از آن به عنوان “عاطفه صاف” یاد می کنند.

رفتارهایی که شفافیت عاطفی را ایجاد می کنند

اصطلاح شفافیت عاطفی اغلب در دنیای روانشناسی استفاده می شود، اما تعداد کمی واقعاً معنای آن را درک می کنند. این یک مفهوم ساده است که شما چیزها را پنهان نمی کنید و به دیگران می گویید که چه احساسی دارید. به عنوان مثال، اگر شخصی به جای این که آن را به پنهان کند تا با مسائل دیگر جمع آوری کنید، اظهاراتی را بیان می کند که باعث ناراحتی یا عصبانیت شما می شود.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، همسر خود را در نظر بگیرید. هر یک از شما هر روز کارهای کوچکی انجام می دهید که یکدیگر را آزار می دهد. با این حال، شما نمی خواهید صحنه ای ایجاد کنید یا زمانی برای رسیدگی به این موضوع دارید، بنابراین آن را د درون خود پنهانی قرار می دهید. در حالی که این امر در زمان حال به جلوگیری از درگیری و مشاجره احتمالی کمک می کند، به این معنی است که شما انواع احساسات حل نشده را در خود دارید. وقتی کسی هلیوم را در بالون می‌ریزد، فشار زیادی وجود دارد که بالون می‌تواند تحمل کند. هنگامی که جسم به حداکثر ظرفیت خود برسد، منفجر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تا به حال در چند جشن تولد شرکت کرده‌اید که در آن بادکنک‌ها می‌ ترکند و اطرافیان را می‌ترسانند؟ همین مفهوم می تواند در مورد شما نیز صدق کند. وقتی عصبانی می‌شوید زیبا نخواهد بود و برای سلامت روان شما هم خوب نخواهد بود. بنابراین، با نشان شفافیت عاطفی و رسیدگی به مسائل در زمان وقوع، از خود و اطرافیانتان محافظت می کنید.

اکنون که می دانید شفافیت عاطفی در مورد احساسات خود به چه معناست، آیا با احساسات خود روشن هستید یا ترجیح می دهید همه چیز را پنهان نگه داری؟

چند رفتار برای ایجاد شفافیت عاطفی

شفافیت با احساسات و عواطف می تواند شما را به همسر، دوست، والدین یا کارمند بهتری تبدیل کند. توسعه این سطح از شفافیت برای قابل اعتماد بودن بسیار مهم است. زیرا همیشه بهتر است که مردم بدانند شما در کجا ایستاده اید. در این جا چند رفتار ساده وجود دارد که به شما کمک می کند تا شفافیت عاطفی خود را توسعه دهید.

راستگو باشید – حتی اگر آزاردهنده باشد.

با توجه به مقاله ای توسط کریستین هاموند، MS، LMHC در Psych Central، او بیان می کند که دلیل شماره یک دروغگویی افراد، محافظت از خود است. این ماهیت تدافعی می تواند از یک مشکل فرار کند، اما می تواند باعث ایجاد مشکل مهم تری در خط شود. شما باید با اطرافیانتان صادق باشید، مهم نیست چقدر آزاردهنده است. این مثال را در نظر بگیرید. دریک ده سال است که با آلیسون ازدواج کرده و همه چیز در ازدواج آن‌ها به سمت بدی پیش رفت. او زن دیگری را در کنارش پیدا کرد و او تمام چیزی بود که در زندگی فعلی اش داشت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دریک می‌خواست با دختر جدیدش وقت بگذراند، بنابراین به آلیسون گفت که باید برای یک کنفرانس آخر هفته به خارج از شهر برود. این دروغ در اینجا و اکنون به او چیزی را داد که می خواست. اما او می دانست که وقتی آلیسون ماجرا را بفهمد گرفتار خواهد شد.

نتیجه گیری

این دروغ شروع مسائل مربوط به اعتماد بود. زیرا او نمی توانست در مورد شفافیت عاطفی خود صادق باشد. دریک اگر صادقانه با این موضوع برخورد می کرد، می توانست از درد بسیار بیشتری در این داستان فرضی جلوگیری کند. در عوض، او تصمیم گرفت فریبنده باشد و با هر دو رابطه داشته باشد، به همین دلیل است که آن ها احتمالاً طلاق خواهند گرفت. شفافیت ضروری است، حتی اگر به شما صدمه بزند. همیشه بهتر است یکباره همه چیز را بگویید تا اینکه به آرامی آن را درست کنید.

قابل اعتماد باشید

هیچ چیز به اندازه کسی که قابل اعتماد نیست مردم را عصبانی نمی کند. اگر همسرتان به شما بگوید ظرف‌ها را می‌شویند و زباله‌ها را بیرون می‌آورند تا بتوانید استراحت کنید، اما شما روز بعد بیدار می‌شوید و هیچ‌کدام از این کارها انجام نشده است؟ مطمئناً، اینها مسائل مهمی نیستند. اما فقط به این نقطه منجر می‌شود که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. در زندگی خود می خواهید به عنوان یک فرد قابل اعتماد شناخته شوید. اگر به دوست خود بگویید که در یک زمان خاص آن‌جا خواهید بود، آن‌ها روی شما حساب خواهند کرد. شما به اندازه شفافیت عاطفی خوب هستید، پس مطمئن شوید که هر چیزی را که می‌گویید و قول می‌دهید اجرا کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

گاهی اوقات، مردم بهترین نیت را دارند، اما بیش از حد آن را انجام می دهند. قابل اعتماد بودن به معنای ظاهر شدن و حضور است و این راه دیگری برای نشان دادن شفافیت احساسی است. شاید چیزهایی می‌گویید که مردم می‌خواهند بشنوند تا آن‌ها را از خود دور کنند. اما حرف‌هایتان خوب نیست، دیری نمی‌گذرد که مردم یاد می‌گیرند که نباید به شما اعتماد کرد.

برای ایجاد شفافیت عاطفی، پیوندهای اعتمادی با دیگران ایجاد کنید

فرض کنید رئیسی هستید با بیش از 25 کارمند. شما به شرکت پاسخ می دهید و باید اطمینان حاصل کنید که سهمیه های مالی و همچنین الزامات بهره وری را برآورده می کنید. شما باید تیم خود را یاد بگیرید و با هر یک ارتباط برقرار کنید. در فرآیند یادگیری هر فرد و شخصیت او، شما یک رابطه اعتماد ایجاد خواهید کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا