راه هایی که یک ذهنیت مثبت بهتر از یک ذهنیت منفی است

ذهنیت مثبت یکی از عوامل موفقیت است. موفقیت لازمه تلاش است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این تا امیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی که یک ذهنیت مثبت بهتر از یک ذهنیت منفی است چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی یک نوع از ذهنیت مثبت

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی که یک ذهنیت مثبت بهتر از یک ذهنیت منفی است  صحبت کنیم.

مقاله با استرس با ذهنیت مثبت

برای چندین دهه، ما می دانستیم که ” مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم این فرآیند  را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر این فرآیند با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد ذهنیت مثبت

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصتهایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم. ما همچنین زیبایی بیشتری را در جهان می بینیم و قدر آن را بیشتر می دانیم. به طور کلی توانایی ما در مدیریت استرس افزایش می یابد.  بنابراین کمتر به مارپیچ نزولی واکنش می پردازیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور کلی، هنگامی که به نقطه ای می رسیم که احساسات مثبت را به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از احساسات منفی تجربه می کنیم.  این چرخه مثبت ماندگار به حرکت در می آید و دستیابی به آن و حفظ آن بسیار آسان تر می شود.

چقدر به ذهنیت مثبت نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

راه هایی برای ذهنیت مثبت در مواجهه با افراد استرس زا

وقتی احساس استرس می کنید، لحظه ای به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که اینطور فکر کنید. اولین منابعی که به ذهن می رسد احتمالاً برجسته ترین نقش ها در سطح استرس شما هستند. اگر افراد استرس‌زای خاصی به ذهنتان می‌آیند، بهترین گزینه این است که از آن ها دوری کنید، اما این همیشه ممکن نیست. در عوض، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که افرادی که باعث استرس می شوند را شناسایی کنید و راه هایی برای محافظت از خود در برابر طرز فکر منفی آن ها بیابید. چه از بستگان، چه همکاران یا رئیستان، می توانید یاد بگیرید که به طور موثر با این موقعیت کنار بیایید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر می ترسید که کسی شادی شما را از بین ببرد، ممکن است حتی قبل از دیدن او احساس استرس کنید.

شناسایی افراد سمی در زندگی

شناسایی افراد سمی در زندگی می تواند به شما کمک کند تا کمی بهتر با آن ها برخورد کنید. بررسی عوامل استرس زا می تواند تفاوت زیادی در حفظ خونسردی شما و محافظت از رفاه شما ایجاد کند. خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در برخورد با افراد استرس‌زا مثبت باشید.

راه هایی که یک ذهنیت مثبت بهتر از یک ذهنیت منفی است

سوال قدیمی برای تعیین اینکه آیا شما دارای یک ذهنیت مثبت هستید یا بدبین این است که آیا لیوان را نیمه خالی می بینید یا نیمه پر. این ضرب المثل چیزی بیش از یک لیوان است، زیرا می تواند دیدگاه شما را نسبت به زندگی نشان دهد. بیشتر مردم ارتباط مستقیم بین طرز ذهنیت مثبت و سلامت کلی شما را درک نمی کنند، اما درک تأثیر افکارتان بر شما ضروری است. برخی از مردم فکر می کنند که برای داشتن ذهنیت مثبت باید چیزهای بدی را که برای شما اتفاق می افتد نادیده بگیرید. هیچ راهی برای دوری آن روزهای بد وجود ندارد. اما همه چیز به نگرش شما و نحوه برخورد با این موقعیت ها بستگی دارد. اولین راه برای مثبت اندیشی استفاده از خودگویی برای مبارزه با فرآیندهای تفکر منفی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

خودگویی منفی به این دلیل اتفاق می‌افتد که تصورات غلط متعددی در ذهن شما وجود دارد و همچنین ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشید و زود نتیجه بگیرید. تمام این افکار ناگفته ای که در ذهن شما می چرخد، مثبت یا منفی خواهند بود و اگر افکار بدی بیشتر از خوب داشته باشید، طرز فکر شما را نشان می دهد. افسوس، این بدان معنا نیست که همه امیدها از دست رفته است. شما این قدرت را دارید که طرز فکر و کل زندگی خود را تغییر دهید.

نتایج تحقیقات درباره این زمینه

وقتی این افکار منفی به سراغتان می آیند، می توانید با چیزی مثبت با آن‌ها مقابله کنید. به عنوان مثال، شما در اتاق استراحت نشستید، و یک همکار وارد اتاق می شود، و آن فردی است که با او رابطه خوبی ندارید. شما فوراً شروع به ایجاد افکار نشخوار کننده در مورد اینکه چرا این شخص شما را دوست ندارد به ذهنتان خطور می کند. زیرا شما هیچ کاری برای ایجاد ذهنیت مثبت در او انجام ندادید.

ذهن شما سناریوی کاملی را ساخت که بر اساس اطلاعات غلط درست نبود. ببینید چقدر آسان است که ذهن خود را از مسیر اشتباه خارج کنید؟ اما اگر از دید دیگری به این شخص نگاه کنید چه؟

نکته

آیا احساس شما و پویایی بین شما دو نفر را تغییر می دهد؟ ممکن است یک دوستی قابل توجه را از دست بدهید، زیرا کسی به گونه ای رفتار نمی کند که شما قابل قبول می دانید.

چرا طرز ذهنیت مثبت بهتر است؟

شما می دانید که هم مسیری در ذهنیت مثبت بهترین راه برای زندگی است، اما به دلایلی نیاز دارید که چرا باید ذهنیت خود را تغییر دهید. در این‌جا چند راه وجود دارد که یک طرز فکر مثبت می تواند شما را به فرد بهتری تبدیل کند و کل زندگی شما را بهبود بخشد.

اگر ذهنیت مثبتی داشته باشید، بیشتر زندگی خواهید کرد

این خیلی خوب به نظر می رسد، اما تحقیقات ثابت می کند که اگر کمتر استرس داشته باشید، عمر طولانی تری خواهید داشت. وقتی دائماً در مورد اتفاقات روزمره زندگی خود نگران هستید، در این صورت التهاب بیشتری در بدن خود ایجاد خواهید کرد. طبق مطالعه ای که توسط کلینیک مایو انجام شده است، زمانی که ذهنیت مثبتی دارید، پنجاه درصد کمتر احتمال دارد که زود بمیرید.

مطالعه آن‌ها بیش از 30 سال انجام شد و آن‌ها دریافتند افرادی که مثبت اندیش بودند نسبت به افرادی که بدبین بودند زندگی بسیار بهتر و سلامتی بهتری داشتند.

با ذهنیت مثبت عزت نفس بهتری خواهید داشت

آیا تا به حال به اولین افکار صبح خود فکر کردید؟ اگر از خواب بیدار شوید و شروع کنید به این فکر کنید که چقدر سر و کمرتان درد می کند. یا به این فکر کنید که همه چیزهایی که در لیست کارهایتان قرار دارند سخت است، قبل از شروع، خودتان را شکست می دهید.  اگر با ذهنیت مثبت فکر کنید، می توانید عزت نفس خود را افزایش دهید و یاد بگیرید که خود را در یک نور مثبت تر ببینید. اولین افکار شما در این روز باید این باشد که نفس در بدنتان داشته باشید، غذا روی میزتان باشد و یک روز فوق العاده داشته باشید. تغییر طرز فکر می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد و گام شما را تقویت کند.

با ذهنیت مثبت کمتر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید

افسردگی که تجربه می کنید می تواند شرایطی یا ژنتیکی باشد. برخی از موقعیت‌ها خارج از کنترل شما هستند و وقتی با اخراج از شغل، مرگ یا یک تحول بزرگ دیگر مواجه هستید، خوش‌بینی چالش برانگیز است. با این حال، داشتن ذهنیت منفی می تواند باعث ناراحتی شما شود. آیا می‌دانستید که طبق مطالعات کتابخانه ملی پزشکی، افراد منفی‌گرا بیشتر در معرض افسردگی هستند؟ وقتی روی چیزهای مضر و سمی زندگی تان فکر می کنید، آن‌ها ذهن شما را از بین می برند. منفی گرایی مانند سرطانی است که رشد می کند و منطقه ای را در بر می گیرد و هر چیزی را که لمس می کند، از بین می برد.

هنگامی که اجازه دهید این سموم در ذهن شما شروع به رشد کنند، طولی نمی کشد که این سموم را به خود اختصاص دهد و خوب را مسموم کند.

ذهنیت مثبت فرصت های جدیدی را جذب می کند

شما عصبانی یا ناراحت هستید و احساس می کنید زندگی ضربه مهمی به شما وارد می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا