راه هایی برای تازگی یک رابطه بلندمدت

رابطه بلندمدت نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت انجام کارهای مناسب است. گاهی اوقات استفاده از ویژگی ها مختلف مثل همدردی می تواند به رابطه بلندمدت کمک کند. ازدواج باعث آرامش روانی در زندگی افراد می شود. متاسفانه در جوامع امروزی افراد ازدواج ها را آسان می گیرند. زوجین باید سعی داشته باشند قبل از این که ازدواج کنند مشاوره های ازدواج را پشت سر بگذارند.

یک نوع مشاوره که به این مشاوره قبل از نامزدی معروف است نیز می تواند برای ازدواج مفید باشد. این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید. بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های شخصیت چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم راه هایی برای تازگی یک رابطه بلندمدت چگونه است.

کنترل استرس های زوجین و رابطه بلندمدت

یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای تازگی یک رابطه بلندمدت، صحبت کنیم.

خواستگاری از کسی که دوستش دارید می تواند یک تجربه صمیمانه باشد

خواستگاری از کسی که دوستش دارید می تواند یک تجربه صمیمانه باشد، اما باید با دقت فکر کنید. گاهی اوقات، احساسات مانع بحث و برنامه ریزی می شود که می تواند منجر به ازدواجی شود که احتمال شکست آن بیشتر است.

برخی بدون شناخت کافی از طرف مقابل یا ندانند که چگونه با فشارهای عدم حفظ رابطه بلندمدت مقابله خواهند کرد، وارد ازدواج می شوند. به محض این که واقعیت های زندگی مشخص شود، ممکن است سعی کنند از ازدواج عقب نشینی کنند. اما متوجه می شوند که خیلی دیر شده است.

مشاوره قبل از ازدواج و رابطه بلندمدت

چگونه می توان آن را برطرف کرد؟ یک راه مشاوره قبل از نامزدی است. مشاوره قبل از نامزدی کمی عجیب به نظر می رسد. با این حال، اگر درست قبل از ازدواج منتظر بمانید، ممکن است احساس کنید که برای بازگشت به عقب، بیش از حد پیش رفته اید. حتی اگر همه مشکلات حل نشده باشند. به‌علاوه، شاید بخواهید از نامزدی فراتر بروید. ممکن است هزینه ای را برای یک حلقه خرج کنید، فقط برای این که بفهمید ازدواج برای شما مناسب نیست.

به همین دلیل ایده خوبی است که حتی قبل از طرح سوال به یک مشاور مراجعه کنید. در اینجا چند راه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به شما کمک کند.

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که رابطه بلندمدت را ایجاد کنید

در ابتدا، این کمی احمقانه به نظر می رسد. احتمال این وجود دارد که شما دو نفر برای مدت طولانی با هم قرار داشته باشید. یا حتی معتقدید که شریک زندگی خود را از درون و بیرون می شناسید. با این حال، شریک زندگی شما شاید رازها، خصلت ها و ویژگی های دیگری داشته باشد که ممکن است ندانید. به خصوص اگر شما دو نفر هنوز فرصتی برای زندگی مشترک نداشته باشید. در این فضا مشاوره قبل از نامزدی مفید است.

شما ممکن است آن شخص را از صمیم قلب دوست داشته باشید. اما زمانی که شما دو نفر به خانه می روید، ممکن است شما یا شریک زندگی تان خصلت هایی داشته باشید که یکدیگر را دیوانه کند. ممکن است یک شخص از دیگری بهتر باشد. شما ممکن است در برخی رفتارها در خانه ایجاد مشکل  کنید در حالی که دیگری آن مشکل را ندارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، این فقط در مورد عجیب و غریب و مسائل منفی نیست. یک مشاور می تواند از شما سوالاتی بپرسد که جرقه گفتگوی عمیقی را ایجاد کند، سوالاتی که تا آن زمان به آن ها فکر نکرده اید. یک مشاور ممکن است سوالات ساده ای مانند “بزرگترین دستاورد شما چیست؟” بپرسد. این باعث می شود تا تبدیل به بحث و جدل نشود.

رابطه بلندمدت و مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از نامزدی  زمانی که  ممکن است شما دو نفر یکدیگر را به خانواده خود معرفی نکرده باشید، مهم است. یا ممکن است سابقه کامل خانوادگی خود را فاش نکرده باشید. در طول مشاوره قبل از نامزدی، این امر بسیار مهم می شود. سوالات عبارتند از:

سابقه خانوادگی شما چقدر روی رابطه بلندمدت تاثیر گذاشته است؟

هرکسی تأثیرات متفاوتی دارد، و در حالی که افرادی که شما را بزرگ کرده اند تأثیر دارند، اما تا چه حد قابل بحث است. در مورد ارزش هایی که از خانواده خود آموخته اید صحبت کنید.

رابطه شما با پدر و مادر، خواهر و برادر، خاله و عموهایتان چقدر نزدیک است؟

برخی افراد به خانواده خود بسیار نزدیک هستند. دیگران ارتباط دارند اما ممکن است استقلال بیشتری داشته باشند. سپس برخی ترجیح می دهند هر زمان که بتوانند از خانواده خود دوری کنند. دانستن این موضوع می تواند به شما کمک کند تا در مورد شخصی که قرار ملاقات دارید بیشتر بدانید.

ممکن است این سوالات بی ربط به نظر برسند، اما خانواده های شما پس از ازدواج شما به هم مرتبط می شوند، چه بخواهید یا نه. ممکن است مجبور نباشید همیشه با خانواده شریک زندگی خود روبرو شوید، اما باید آن ها را بهتر بشناسید.

راه هایی برای تازگی یک رابطه بلندمدت

اگر برای مدت طولانی در یک رابطه بودید، پس می دانید که همه چیز ممکن است کهنه شود. این به این معنا نیست که شما شریک زندگی خود را دوست ندارید، بلکه هر رابطه بلندمدت نیاز به تجدید دارد. اگر احساس می‌کنید در بلاتکلیفی گیر کردید، در این‌جا کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای تغییر آن انجام دهید.

چند روشی که می توانید رابطه خود را تازه کنید

سفر کنید

بیشتر زوج ها آنقدر درگیر مسائل روزمره می شوند که خواسته ها و نیازهای شریک زندگی خود را فراموش می کنند. سفر یک راه عالی برای رابطه بلندمدت است. بچه ها را به یک پرستار بچه بسپارید و برای مدتی مرخصی از محل کار خود در نظر بگیرید. شما حداقل به چند روز زمان نیاز دارید تا فقط با هم استراحت کنید. با این حال، اگر بتوانید یک هفته این کار را انجام دهید، حتی بهتر است. شما فقط باید بدون اینکه چند چیز مزاحم شما شود، به همسرتان توجه کنید.

برای ایجاد رابطه بلندمدت زمان مشخصی برای دوری از تکنولوژی داشته باشید

جامعه شیفته تکنولوژی است. شما باید زمانی را صرف کنید تا از کارهای روزمره جدا شوید و حرف های همسرتان را بشنوید. اگر شب شما به بازی های ویدیویی و ارسال پیامک به دوستانتان می گذرد، به راحتی می توانید متوجه شوید که آن‌ها چگونه می توانند کنار گذاشته شوند. یک قانون وضع کنید که یک یا دو ساعت از تکنولوژی جدا شوید. یک مثال خوب این است که هر شب ساعت 7 بعد از ظهر تلفن ها را خاموش کنید. هر چیزی که بتوانید در برنامه خود قرار دهید بهترین را برای رابطه بلندمدت است. به یاد داشته باشید، شریک زندگی شما نیز به عشق و مراقبت نیاز دارد. اگر گیاه را آبیاری نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ شما باید صمیمیت عاطفی خود را افزایش دهید.

روزهای خوب اول را به یاد بیاورید

همه به دلایل خاصی عاشق می شوند. برای برخی، جذابیت صرفاً فیزیکی است، در حالی که دیگران به نظر می‌رسد کسی را به خاطر عقلشان دوست دارند. زمان های سرگرم کننده و نقاط عطف در رابطه خود را دوباره زنده کنید. تمام مواقعی را که قلبتان فقط با دیدن صورتشان یا استشمام عطرشان تپش می‌زد را به خاطر بسپارید. به آن‌ها بگویید که چه احساسی دارید و هنوز در مورد آن‌ها احساس شادی می کنید زیرا می تواند به رابطه بلندمدت شما کمک کند.

از حرکات ساده مانند گرفتن دست استفاده کنید

گاهی اوقات لازم نیست کارهای بزرگی انجام دهید تا عشق را به یک رابطه بازگردانید. اما یک حرکت ساده مانند گرفتن دست می تواند بسیار خاص باشد. این راهی برای اتصال است حتی در حالی که جهان هنوز در اطراف شما جریان دارد. فقط یک عمل ساده دست گرفتن همه چیز را معنا می کند. زبان بدن شما این است که می‌گوید: «درک می‌کنم»، «دوستت دارم».

برای ایجاد رابطه بلندمدت یک فیلم تماشا کنید و بخوابید

تماشای فیلم روی کاناپه بسیار راحت به نظر می‌رسد، اما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از مردم حتی برای لذت‌های کوچک با شریک زندگی خود وقت ندارند. مقداری لوازم راحتی برای خواب، یک ظرف پاپ کورن بردارید و یکی از فیلم های مورد علاقه خود را پخش کنید. اگر کمک کرد، می توانید بچه ها را زودتر بخوابانید. این زمان را در مورد خود و شریک زندگی خود برای ایجاد رابطه بلندمدت بگذارید. این یک روش مفید برای گذراندن وقت با هم است که هیچ هزینه‌ای هزینه ندارد.

هدایای غیرمنتظره بدهید

عنصر غافلگیری همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. آیا تا به حال برای معشوق خود گل فرستاده اید؟ زندگی سخت است و کار تنها جایی است که در آن یک هدیه خاص می تواند به آن‌ها کمک کند تا برای رابطه بلندمدت مصمم شوند.

اگر تولد یا مناسبت های خاص دیگری است، می توانید حضور پیدا کنید و آن‌ها را به ناهار دعوت کنید.

برای قدم زنی در پارک بروید

هیچ چیز بهتر از پیاده روی در طبیعت برای طراوت و رابطه بلندمدت وجود ندارد. دست در دست هم قدم بزنید و در مورد رویاها و اهداف خود برای آینده صحبت کنید. بخندید، زمانی را صرف جذب پرتوهای طلایی خورشید کنید و فقط با هم باشید.

هیچ چیز برای آرامش روحیه شما بهتر از پیاده روی با هم نیست.

برای ایجاد رابطه بلندمدت به نوبت برنامه ریزی های ویژه ترتیب دهید

هر هفته یک شب در نظر بگیرید و آن شب را کنار هم بگذارنید. اکنون، هر یک از شما به نوبت بر اساس ترجیحات دیگری برای این شب برنامه ریزی می کند. وقتی هر کدام از شما در رویدادهایتان به یک اندازه حرف می زنند، از اینکه چقدر می توانید لذت ببرید شگفت زده خواهید شد.

از اینکه خارج از چارچوب فکر کنید نترسید تا بتوانید رابطه طولانی مدت خود را تازه کنید. شما همچنین می توانید زوج های دیگر را برای تفریح ​​و کمی تنوع به برنامه هفتگی خود درگیر کنید. رفتن به شام ​​و سینما با دوستان شب قرار را هیجان انگیز می کند.

مدیریت مالی داشته باشید

مسائل مالی برای برنامه ریزی یک رابطه بلندمدت مهم است. با این حال، یکی از دلایل متعددی که زوج ها با هم نمی مانند، مشکلات مالی است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا