راه هایی برای اتمام رابطه دارای استرس

اتمام رابطه دارای استرس با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. امروزه بسیاری از ما دچار استرس هایی می شویم. اما معمولا استرس در بین زوجین کمی دشوارتر است. اختلالاتی که از گذشته وجود داشته ممکن است ارتباطی به رابطه آن ها نداشته باشد. اما برخی از این مشکلات در هنگام شروع زندگی ایجاد می شود. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد.

هر فردی باید بداند که اختلال روانی به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. نکته ی دیگر این است که افراد باید بدانند خودشیفتگی ممکن است در آینده به شما آسیب های بزند. رفتار در هر فردی می تواند متفاوت باشد. رفتار هر فردی باعث می شود آن فرد ویژگی های خود را نشان دهد. رفتار باید به گونه ای باشد که قابل انعطاف و در بعضی موارد قابل کنترل باشد. رفتار در افراد مختلف متفاوت است. در ادامه می خواهیم ببینیم در یک راه هایی برای اتمام رابطه دارای استرس، چگونه است.

رفتار در زوجین و اتمام رابطه دارای استرس

این رفتار می تواند شامل گزینه های مختلفی باشد. برای مثال وقتی که فرد بتواند رفتار خود را در زمینه های مختلف بهبود بخشد می تواند توانایی‌ خود را افزایش دهد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با در یک راه هایی برای اتمام رابطه دارای استرس، صحبت کنیم.

رفتار روان پریشی و اتمام رابطه دارای استرس

رفتار روان پریشی با توجه به شیوه ای که باعث می شود فرد متأثر از آن تصور انحرافی از واقعیت داشته باشد، طبقه بندی می شود. این می تواند باعث شود فرد دچار توهم یا هذیان شود ، که این تجارب حسی است که در آن شخصی چیزی را که در آن نیست، می بیند یا احساس می کند.

علائم و نشانه های صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند ترسناک باشد

علائم و نشانه های صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند ترسناک باشد و برای کسانی که دچار آن می شوند زندگی را تغییر دهد. روان پریشی غالباً در کنار یک بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی ظاهر می شود، اما ممکن است در کسانی که بیماری های دیگری دارند یا از داروها یا سایر داروها استفاده می کنند که با چنین عوارض جانبی همراه هستند نیز وجود داشته باشد.

رفتار در رابطه استرس زا: از دست دادن لمس با واقعیت

علامت بارز روان پریشی از دست دادن ارتباط با واقعیت است. کسانی که روان پریشی را تجربه می کنند، در تمایز بین آن چه اتفاق می افتد و آن چه می بینند، بسیار دشوار هستند.

نکته ای در ارتباط با اتمام رابطه دارای استرس

هنگامی که تغییر در واقعیت رخ می دهد، این باعث می شود فرد گمراه و گیج شود. آن ها ممکن است توهم چیزها یا افرادی که آن جا نیستند داشته باشند. این توهمات می توانند سرخوشی یا ترسناک باشند. بسته به تجربه ای که فرد در آن زمان تجربه می کند، صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند خطرناک تلقی شود.

توهم منفی و اتمام رابطه دارای استرس

فردی که دچار توهم منفی شده است ممکن است در برابر کمک مقاومت کند و یا به دیگران ضربه بزند. سرخوردگی آن ها ممکن است توسط کسانی تقویت شود که اصرار دارند آن چه را می بینند، یا احساس واقعی نیستند. واقعیت این است که این لحظات واقعیت آن ها است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این وقایع در دنیای واقعی پایه ریزی شده یا نشوند، برای شخصی که دچار روان پریشی می شود بسیار واقعی است.

رابطه استرس زا در برابر صفات روان‌پریشی شریک زندگی

هنگام تجربه یک دوره روان پریشی، فرد ممکن است حرف های خود را لجن یا گفتار نامشخص دیگری منتشر کند.

مطالعاتی در ارتباط با اتمام رابطه دارای استرس

یک مطالعه نشان می دهد که کلمات ما از افکار و احساسات قبلی شکل می گیرند. وقتی این افکار و عواطف با رفتار روان پریش آشفته می شوند، این تأثیر مهمی در زبانشناسی ما دارد. وقتی مغز یک شخص ریشه در واقعیت نداشته باشد، کلماتی که هنگام مکالمه بیرون می آیند می توانند پوچ باشند.

نکاتی در مورد این موضوع

علاوه بر کلمات مبهم، ممکن است فردی با رفتار روان پریش یا اسکیزوفرنیک جمله را در میان فکر تغییر دهد. آن ها چندین ایده را با هم در یک فکر دنبال می کنند، که اغلب منطقی نیست. آن ها همچنین توجه کمی به دستور زبان دارند. این می تواند ثابت کند که در گفتگو بسیار گیج کننده است.

صفات روان‌پریشی شریک زندگی: رفتار بی نظم

رفتار بی نظم همراه با سایر علائم، کسانی که رفتارهای روان پریشی یا اسکیزوفرنی را تجربه می کنند، همراه است.

برخی از نمونه های رفتارهای بی نظم و اتمام رابطه دارای استرس

برخی از نمونه های رفتارهای بی نظم، لباس پوشیدن در فصل نامناسب یا بی توجهی به محیط پیرامون آن ها است. همچنین ممکن است فرد به اخباری که به آن ها داده شده پاسخ نامناسبی بدهد یا در مدیریت احساسات یا پاسخ های او مشکل داشته باشد.

نکته

این می تواند برای افرادی که بیماری را درک نمی کنند بسیار گیج کننده تلقی شود.

درمانگران چند راه برای آرامش در رابطه استرس زا توضیح می دهند

همه ممکن است دچار استرس شوند و دانستن اینکه وقتی شریک زندگی شما در موقعیت استرس زا قرار می گیرد چه کاری باید انجام دهید می تواند چالش برانگیز باشد. اگر مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم یا کمتر از ایده‌آل داشته باشند، درک چگونگی کمک به آن‌ها می‌تواند حتی سخت‌تر باشد. البته، با توجه به شریک زندگی خود، نمی خواهید او این درد عاطفی را تجربه کند. اما چگونه می توانید بدون تشدید مشکل به آن‌ها کمک کنید تا از فرآیند آرامش شریک استرس زا استفاده کنند؟ در این‌جا بیان می کنیم که چگونه کارشناسان چنع راه را برای آرامش در رابطه استرس زا توصیه می کنند.

ریشه را پیدا کنید

استرس شریک زندگی شما از کجا می آید؟ چرا باعث می شود این گونه رفتار کنند؟ سوزان کراوس ویتبورن، نویسنده و  دکترای ABPP، می گوید: هیچ کس نمی خواهد تحت استرس باشد، بنابراین چیزی باعث این اتفاق می شود.

شریک استرس زا به روز یا شرایط فعلی زندگی شریک خود فکر کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی ممکن است باعث این استرس شود. در این‌جا چند سوال برای کمک به شما در آرامش شریک استرس زا وجود دارد:

روزشون چطور بود؟

آیا روابط آن‌ها با دیگران، مانند خانواده یا دوستان، خوب پیش می رود؟

آن‌ها تحت تأثیر رویدادهای جهانی هستند؟

آیا آن‌ها در مورد چیز استرس زا برای شما صحبت کردند؟

به نظر می رسد چه چیزی باعث استرس آن‌ها می شود؟

آیا آن‌ها الگوهایی برای اتمام رابطه دارای استرس در شرایط خاص دارند؟

وقتی ریشه استرس را پیدا کردید، می توانید بهتر به آن پاسخ دهید و به شریک زندگی خود کمک کنید تا از آن عبور کند.

راه هایی برای اتمام رابطه دارای استرس

استرس یک چیز فیزیکی نیست که بتوانید بیرون بروید و بردارید یا بخرید. نه می توانید آن را زمین بگذارید یا دور بیندازید. استرس تنها در ذهن شما به عنوان پاسخی به چیزها، افراد یا اعمال در محیط شما وجود دارد. استرس زمانی اتفاق می‌افتد که شما به یک تهدید درک شده، خواه واقعی یا خیالی، نسبت به شخص خود یا منابعی که برای زنده ماندن نیاز دارید، واکنش نشان دهید. شما به عنوان پاسخی به محیط خود استرس ایجاد می کنید، به این معنی که کاهش استرس شما کاملاً در حد توان شماست. شما کنترل کاملی بر خود و نحوه واکنش خود به مسائل دارید.

چند کار برای اتمام رابطه دارای استرس

در این‌جا چند  کاری وجود دارد که می توانید برای اتمام رابطه دارای استرس خود انجام دهید:

نه گفتن را یاد بگیرید

زمان یک منبع با ارزش است. شما فقط مقدار زیادی از آن را در یک روز یا یک عمر دارید. فقط به این دلیل که کسی از شما می خواهد کاری برای او انجام دهید به این معنی نیست که باید بله بگویید. نه گفتن به این معنی نیست که آن‌ها را دوست ندارید یا برای شما مهم نیستند.

شما به چیز دیگری که بالاتر از لیست اولویت شما است، بله می گویید. نه گفتن می‌تواند فوق‌العاده رهایی بخش باشد و اگر مردم واقعاً شما را دوست داشته باشند، متوجه خواهند شد که چه زمانی شما را محترمانه رد می‌کنید. نه گفتن ممکن است دشوار باشد. اگر برای شما به عنوان یک فرد و به عنوان یک کارمند ارزش قائل شوند، متوجه خواهند شد که آیا شما تعهداتی خارج از کار دارید که برایتان مهم است یا خیر.

با ترس خود روبرو شوید

“ترس قاتل ذهن است، ترس مرگ کوچکی است که نابودی کامل را به همراه دارد.” فرانک هربرت هنگام نوشتن آن سطرها می دانست در مورد چه چیزی صحبت می کند. کمی ترس چیز خوبی است و ما را از انجام کارهای واقعا احمقانه ای که می تواند به ما یا دیگران صدمه بزند، باز می دارد. اما ترس در تمام طول زندگی شما از طریق اشکال مختلف رسانه ها مورد استفاده قرار گرفته است. از نداشتن پول کافی می ترسید. می ترسید شغل خود را به دست شخص دیگری از دست بدهید. شاید از جنایتکاران و تروریست ها در آن سوی کره زمین می ترسید.

ترس و اتمام رابطه دارای استرس

ترس در وهله اول دلیل وجود استرس است. استرس ذهن و بدن را آماده می کند که یا با ترس خود روبرو شود یا از آن فرار کند. اگر همیشه از شرایط مختلف کنید، همیشه می ترسید. اما اگر با ترس خود روبرو شوید و بر آن غلبه کنید، استرس شما از بین می رود زیرا اکنون می دانید که نمی تواند به شما آسیب برساند. اگر واقعاً می‌خواهید استرس خود را کاهش دهید، ترس‌های خود را پایین بیاورید و قبل از اینکه بر شما غلبه کنند با آن‌ها کنار بیایید.

افکار منفی را از بین ببرید

ترس باعث ایجاد استرس می شود و تفکر منفی دوباره به گردش در می آید و این ترس ها را تقویت می کند. آن افکار و ترس های منفی همدیگر را دور سرتان تعقیب می کنند تا زمانی که وحشت بر شما غلبه کند. هنگامی که افکار منفی مانند “من شکست خواهم خورد” یا “من هرگز از این آشفتگی خارج نمی شوم” را شناسایی می کنید، یک قدم به کاهش استرس خود نزدیک می شوید.

نکته ای در ارتباط با اتمام رابطه دارای استرس

هنگامی که آن افکار را شناسایی کردید، متوقف شوید و آن‌ها را برای آنچه هستند صدا کنید. ترس های غیر منطقی و شک به خود را با افکار مثبت و شجاعانه مانند “من این قابلیت را دارم” جایگزین کنید. یا “من قرار است از این طریق عبور کنم.” تشویق کننده خود باشید هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد. وقتی به مشکلات خود به‌عنوان موانعی که باید به جای زندان‌های گریزناپذیر بر آن‌ها غلبه کنید نگاه کنید، آنگاه سطح استرس شما به سطح عادی کاهش می‌یابد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا