دلایل ترک رابطه توسط زنان (حتی زمانی که عاشق هستند)

ترک رابطه توسط زنان آسیب های زیادی به همراه دارد. زنان به علت های مختلفی رابطه را ترک می کنند. همه ما نیاز داریم که با شخص با اشخاصی در ارتباط باشیم. تنهایی باعث آسیب های مختلفی در افراد می شود. یکی از این آسیب ها آسیب های روانی است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشناسید.

برخی هم برای شما تازگی دارند. بعضی از دوستان شما ممکن است بارها اعلام کنند که دوست دارند تنها باشند. این تنهایی شاید از نظر آن ها مفید باشد اما روان شناسی این رفتار را تایید نمی کند. بهتر است آن ها برای برقراری ارتباط به مشاوره مراجعه کنند. رابطه سمی در دنیا وجود دارد. برخی از این روابط را برای شما گفتیم. به عنوان مثال شخصی در اداره یا محل کار خود با همکاران خود ارتباط دارد. این نوع ارتباط با رابطه های عاشقانه تفاوت دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که دلایل ترک رابطه توسط زنان (حتی زمانی که عاشق هستند)، چگونه است.

شادی و خوشبختی با ترک رابطه توسط زنان

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایل ترک رابطه توسط زنان (حتی زمانی که عاشق هستند)، صحبت کنیم.

چند دلیلی که ممکن است کسی از ترک رابطه توسط زنان بترسد

وقتی کسی در یک رابطه بد است و می ترسد ترک کند، دلایلی برای ترس او وجود دارد. ترک یک رابطه بد یا خوب به دلایل زیادی ممکن است سخت باشد، و اگر کسی هرگز آن را گذرانده باشد، درک آن سخت است. با این حال، برای بسیاری از افراد این اتفاق می افتد، و شما یا کسی که می شناسید ممکن است در این موقعیت باشید. حتی با انعطاف و قدرت، کسی می تواند خود را در چنین رابطه بدی بیابد. قربانی کسی را دوست خواهد داشت که با او بدرفتاری می کند، حتی اگر می داند که باید ترک کند. ترک یک رابطه سمی پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، با این حال، آن را به یک مخمصه سخت تبدیل می کند.

دلایلی که ممکن است کسی از ترک رابطه توسط زنان ترس داشته باشد

هیچ کس لیاقت داشتن یک رابطه ناسالم نیست، اما ترک یک رابطه بد سخت تر از آن است که فکرش را بکنید. روابط بد می تواند باعث غم و اندوه، افسردگی، مسائل مربوط به عزت نفس و سایر مشکلاتی شود که مانع از توانایی فرد برای بیرون آمدن می شود. اگر می خواهید بفهمید که چرا ممکن است کسی از ترک یک رابطه بد می ترسد، این دلایل ممکن است کمک کنند.

آن‌ها فکر می کنند همه چیز بهتر خواهد شد

برای کسی آسان است که تصور کند رابطه آن‌ها در مقطعی بهتر خواهد شد. آن‌ها عاشق یک نفر  شدند، و اعتراف به اینکه فردی که می‌شناختند الان مثل او نیست، سخت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حقیقت تاسف بار این است که وقتی کسی به شما صدمه می زند، چهره واقعی خود را نشان می دهد. این نشان می‌دهد که آن‌ها برای شما ارزشی قائل نیستند و به شما احترام نمی‌گذارند، و با فرض اینکه آن‌ها به سمت رشد تغییر کنند، ضرر بیشتری به همراه خواهد داشت. وقتی کسی واقعاً اهمیت می‌دهد، کارهایی را انجام نمی‌دهد که شما را از روی عمد ناراحت کند.

اگر در این موقعیت هستید، بپذیرید که لایق بهترین هستید. وقت خود را برای کسی که به میل خود به شما صدمه می زند، چه از نظر روحی و چه از لحاظ جسمی، تلف نکنید. اگر کسی که می‌شناسید در این موقعیت است، به او کمک کنید تا ببیند که شایسته بهتری است.

خاطرات خوش را حفظ می کنند

هر رابطه ای، حتی بدترین آن‌ها، در مقطعی لحظات خوشی داشت. خاطرات شروع رابطه گاهی اوقات باعث می شود که فرد در یک رابطه بد باقی بماند. آن‌ها زمان‌هایی را که شریک زندگی‌شان سمی نبود به یاد می‌آورند و آن خاطره را حفظ می‌کنند. مردم همیشه بهترین رفتار خود را در ابتدای یک رابطه دارند. با این حال، هنگامی که سمیت و پستی ظاهر شد، آن‌ها نشان می دهند که واقعاً چه کسی هستند.

بنابراین، حتی اگر خاطرات خوشی بین زوجین وجود داشته باشد، اوضاع را تغییر نخواهد داد. گاهی اوقات ترک رابطه توسط زنان بهتر است.

شکستن الگوها سخت است

اگر زن و شوهری مدتی با هم بوده اند، عادت هایی در کنار هم پیدا کردند. شکستن این عادت ها حتی در صورت عدم ترک یک رابطه بد سخت خواهد بود. این عادات باعث می شود که زن و شوهر با هم راحت شوند و فردی که می خواهد از رابطه بیرون بیاید می ترسد. حتی وقتی می بینند که رابطه منفی است، عاداتی که ایجاد می شود، گاهی اوقات برای هر دو شریک زندگی عادی و روزمره خواهد بود.

این می تواند شامل مکان هایی باشد که آن‌ها به آن‌جا می روند یا افرادی که می بینند. به سختی می توانید مکان های مورد علاقه خود و نزدیک ترین دوستان خود را حذف کنید. بنابراین این چیزها به تنهایی ممکن است باعث ترس کسی از ترک شود.

عزت نفس آن‌ها آسیب می بیند

روابط ناسالم به عزت نفس افراد آسیب می رساند. شرکای سمی طرف مقابل خود را تحقیر می کنند و به مرور زمان آن‌ها را دچار فرسودگی می کنند. زمانی که این اتفاق افتاد، قربانی در این رابطه احساس می کند که هیچ کس دیگری او را نخواهد. اعتماد به نفس آن‌ها به حدی پایین می آید که از ترک رابطه توسط زنان می ترسند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن‌ها همچنین ممکن است از ترک رابطه بترسند. زیرا اگر تلاش کنند، شریک زندگی آن‌ها این احساس را در آن‌ها ایجاد می کند که آن‌ها کسانی هستند که از دست می دهند.

این افراد به گونه ای نسبت به آینده کور شدند

کسانی که در یک رابطه بد هستند ممکن است از ترک رابطه توسط زنان بترسند زیرا عشق آن‌ها را کور می کند. آن‌ها شریک زندگی خود را دوست دارند و به نظر می رسد کارهای بدی که انجام می دهند را نمی بینند. حتی زمانی که اعمال شریک با کلمات او مطابقت ندارد. در حالی که این معمولا برای روابط سالم صادق است، اما در روابط بد اینطور نیست. با این حال، دیدن تفاوت ها برای قربانی سخت است.

دلایل ترک رابطه توسط زنان (حتی زمانی که عاشق هستند)

عشق و عاشقی چیزهای زیبایی هستند. اما در یک رابطه طولانی مدت، عشق به تنهایی برای تضمین یک شراکت سالم، متعادل و شاد کافی نیست. به همین دلیل است که گاهی ممکن است شخصی عمیقاً عاشق باشد. اما همچنان تصمیم بگیرد که از شریک عاشقانه خود جدا شود. وقتی این اتفاق می افتد واقعاً دلخراش است. چیزی که این موضوع را غمگین‌تر می‌کند این است که معمولاً می‌توان از دلایل پشت چنین تصمیمی جلوگیری کرد. این چیزها اغلب ظریف اما نگران کننده هستند.

نکته

در این‌جا دلایلی وجود دارد که زنان رابطه خود را ترک می کنند. حتی زمانی که عاشق هستند. چند دلیل که ترک رابطه توسط زنان را در ادامه بررسی می کنیم.

عدم حضور

وقتی با کسی رابطه دارید، دوست دارید با او باشید و می خواهید با آن‌ها وقت بگذرانید. شما می خواهید در حضور یکدیگر آرامش داشته باشید، از وعده های غذایی لذت ببرید و فقط در کنار یکدیگر باشید. اما گاهی اوقات، یک شریک بهانه ای برای عدم حضور کافی دارد. آن‌ها ممکن است تمام وقت خود را با دوستان بگذرانند. ممکن است در 90 درصد مواقع تا آخر شب کار کنند که نشانه ترک رابطه توسط زنان است.

اوقات فراغت آن‌ها ممکن است به طور کامل مشغول سرگرمی باشد.

نکته

همه این‌ها باعث می‌شود که شریک زندگی‌شان در گوشه‌ای، پایین‌ترین فهرست اولویت‌ها، قرار بگیرد. غم انگیزترین بخش این است که افرادی که این کار را انجام می دهند اغلب افراد خوبی هستند که از روی بدخواهی این گونه عمل نمی کنند. قاضی شانفاربر، مشاور ازدواج مشهور، بیان می کند که این ترک رابطه توسط زنان حتی برای بهترین افراد نیز می افتد. اما کسانی که این کار را انجام می دهند،  همسر خود را بدیهی می دانند و این هرگز برای هیچ رابطه ای خوشایند نیست.

احساس تنهایی و عدم شناخت در هنگام ترک رابطه توسط زنان

همه می خواهند احساس کنند که مهم هستند، حتی فقط برای مهم ترین افراد زندگی شان. اگر زنی تنها باشد بدون اینکه همسرش از او حمایت کند، ممکن است تعجب کند که آیا تصمیم به ادامه کار بگیرد یا خیر. این بدان معنی است که وقتی همسر  شما در مورد مشکلات خود صحبت می کند، نباید آن‌ها را نادیده بگیرید. یا به او بگویید که نیاز به آرامش دارد. هنگامی که او درباره چیزی که در مورد آن هیجان زده یا مشتاق است صحبت می کند. شما نباید فقط سرتان را تکان دهید تا وانمود کنید به حرف های او گوش می دهید. وقتی او در مورد برنامه های آینده یا ایده ای که دارد صحبت می کند، نباید آن را رد کنید یا بگویید مسخره است.

نکته

تنهایی ناشی از ترک رابطه توسط زنان، دردناک است. برخی اشتباهات شما می تواند باعث شود که یک زن احساس بی ارزشی کند – چیزی که یک روز متوجه می شود که لیاقتش را ندارد.

ناامنی

همه ما لحظات ناامنی خود را داریم، و هیچ اشکالی در برخی از آن وجود ندارد. صحبت در مورد ناامنی ها با شریک زندگی خود راهی عالی برای نزدیکی به یکدیگر است. اما وقتی این ناامنی همه چیز را در رابطه شما تحت الشعاع قرار می دهد، می تواند ترک رابطه توسط زنان را ایجاد کند. این ناامنی باعث ایجاد حسادت می شود و حسادت رفتارهای کنترل کننده را ایجاد می کند.

  • همه با ناامنی دست و پنجه نرم می کنند، اما این چیزی است که باید روی آن کار کرد.
  • این چیزی نیست که باید اجازه داد تا هر عملی را مصرف کند.
  • اگر احساس می‌کنید که بیش از حد حسادت می‌کنید یا به زن زندگی‌تان اعتماد ندارید، دلیل آن را بپرسید.
  • با او طوری رفتار نکنید که نمی توان به او اعتماد کرد فقط به این دلیل که شما باید برخی از مشکلات را حل کنید.

ترک رابطه توسط زنان یعنی اشتیاق بین آن ها مرده است (مخصوصاً در اتاق خواب)

صمیمیت ممکن است یک عامل کلیدی در همه روابط نباشد. اما قطعا در بیشتر آن‌ها وجود دارد. در واقع، صمیمیت منظم برای شادی و سلامت رابطه مثبت در بیشتر روابط غیرجنسی ضروری است. اما لحظات کسل کننده و معمولی صمیمی اصلاً سرگرم کننده نیستند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا