آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است؟

متاهل بودن چیزی است که قرار بود شما را شاد کند، اما مدتی است که احساس خوشبختی نمی کنید. بسیاری از افرادی که مشکلات مربوط به رابطه را تجربه می کنند، خاطر نشان می کنند که احساس تنهایی می کنند. این احتمال وجود دارد که شما اکنون به اندازه همسرتان قبل از ازدواج نزدیک نباشید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد و ممکن است همه چیز بتواند به سمت بهتر تغییر کند. آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است؟

این لزوماً طبیعی نیست، اما احساس عادی بودن در افراد هنگام ازدواج در مواردی وجود دارد که باید برطرف شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنهایی در ازدواج و اینکه می توانید برای برگرداندن اوضاع چه کاری انجام دهید، به مطالعه ادامه دهید. برای رفع این مشکل می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چرا یک فرد متاهل احساس تنهایی می کند؟

آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است؟

شاید شما انتظار ندارید فردی متأهل از اینکه شخص دیگری در کنار او زندگی می کند احساس تنهایی کند. با این حال، تنهایی در ازدواج کمی بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید. می بینید که غیر معمول نیست که زوجین با گذشت سالها وقت کمتری را با هم می گذرانند. این اتفاق به دلایل مختلفی رخ می دهد. بعضی از ازدواج ها به دلیل مشغله زیاد بودن به عنوان پدر و مادر دچار چالش می شوند و مشکلات دیگری ممکن است به دلیل تمرکز بیشتر افراد بر اهداف شغلی رخ دهد. در هر صورت، تنهایی در ازدواج اغلب ناشی از نوعی فاصله است.

اگر در حال حاضر احساس تنهایی می کنید، این ممکن است به این دلیل باشد که از همسرتان زیاد توجه دریافت نمی کنید. این مسئله ای است که اگر می خواهید همه ان را برطرف کنید می توانید روی آن کار کنید. موقعیت های بسیاری وجود دارد که در آن یکی از همسران در جنبه های دیگر زندگی دچار سختی می شود و متوجه نمی شود که ازدواج را به چالش می برد. اگر هر دو طرف بخواهند برای حل مسائل وقت بگذارند، بهبود شرایط ازدواج قابل جبران است. اما شما باید ابتدا در مورد موضوعات صحبت کنید.

صحبت کردن در مورد احساس شما

صحبت در مورد احساسی که دارید اولین قدم ضروری برای حل ازدواج شما خواهد بود. آیا احساس می کنید اکنون بین شما و همسرتان فاصله وجود دارد؟ اگر چنین است، پس باید شهامت پیدا کردن در مورد چیزهایی را پیدا کنید و به همسرتان بگویید چه احساسی دارید. گرفتن بهترین نتیجه از این مکالمه شامل نزدیک شدن دقیق مسائل است. شما نباید سعی کنید همسر خود را بدون هیچ مدرکی به چیزی متهم کنید و همچنین نباید از منظر عصبانیت به آن نزدیک شوید. اصیل باشید و به همسرتان اطلاع دهید که احساس تنهایی می کنید زیرا در ازدواج خود فاصله دارید. باید بدانید که آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است؟

اگر همسرتان به شما اهمیت می دهد، پس آنها تمایل دارند بیش از این در مورد آنچه که می گذرد صحبت کنند. گاهی اوقات با موقعیت هایی روبرو خواهید شد که همسرتان کاملاً از این واقعیت غافل می شود که اوضاع تغییر کرده است. اگر مکالمه درستی داشته باشید، مکالمه ای از این دست می تواند برای هر دوی شما وضعیت چشم نوازی باشد. این مربوط به صادق بودن با یکدیگر در عین احترام است. تا زمانی که اتفاق بدی در ازدواج شما نیفتاده است که باعث این فاصله شود، پس باید بتوانید روی تغییرات لازم کار کنید.

خیانت همه چیز را تغییر می دهد

ادامه دادن این مکالمه بدون پرداختن به این واقعیت که خیانت گاهی دلیل این مسائل ازدواج است دشوار است. فاصله در ازدواج شما می تواند به دلیل خیانت همسرتان باشد یا برعکس. بهتر است که نتیجه نگیرید، همانطور که در بالا ذکر شد. هرگز نباید کسی را بی دلیل به چیزی متهم کنید و این یک اتهام مضر است.

با این حال، اگر همسرتان اعتراف کند که وفادار نبوده اند، این امر می تواند در ازدواج شما تغییراتی ایجاد کند. ازدواج های با حس تنهایی لزوماً ناشی از خیانت در همسران نیست، اما گاهی اوقات چنین است. برخی از ازدواج ها توانسته اند از خیانت دوام بیاورند و برخی دیگر نه. شما باید خودتان تصمیم بگیرید که اگر چنین اتفاقی افتاده می خواهید زندگی خود را تنها ادامه دهید  یا می خواهید با همسرتان جلو بروید.

تعهدات کاری و احساس تنهایی در ازدواج

آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است؟

آیا شما با یک متخصص معتاد به کار ازدواج کرده اید؟ ممکن است تعجب کنید که یک فرد در ازدواج تمام وقت خود را به کار اختصاص دهد. همسر شما ممکن است ساعتهای طولانی کار کند و وقتی در خانه است احساس نمی کند که کار زیادی انجام دهد. قطعاً این باعث می شود که شما بیش از حد معمول احساس تنهایی کنید و تشخیص اینکه برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام دهید دشوار است. داشتن شغل مهم است و داشتن اخلاق کاری خوب قطعاً قابل تحسین است. با این حال، ممکن است حد خستگی کار کنید. این روند سالم ترین رفتار برای هیچ کس نیست.

شاید لازم باشد در این مورد با همسرتان صحبت کنید تا ببینید برای تغییر اوضاع چه کاری می توان انجام داد. برخی از زوج های متاهل توانسته اند تغییرات برنامه ای را ایجاد کنند تا برخورد با آنها راحت تر شود. برخی دیگر حتی درباره تغییرات شغلی یا تغییر قرارداد بحث کرده اند که باعث می شود ساعات کمتری کار کنید. اگر شما کسی هستید که تمام وقت کار می کنید& باید تشخیص دهید که احتمالاً خودتان باعث برخی از این مسائل شده اید. برای ارزیابی خود آماده باشید و سپس با همسرتان صحبت کنید تا بفهمید چگونه با هم حرکت می کنیم.

پدر و مادر بودن و احساس تنهایی در ازدواج

پدر و مادر بودن نیز می تواند باعث تنهایی در ازدواج شما شود. شما ممکن است زمان زیادی را برای مراقبت از کودکان خود صرف کنید و زمان بسیار کمی را به تمرکز بر روی یکدیگر اختصاص دهید. آیا می دانید در ازدواج شما والدین قبل از هر چیز دیگری قرار دارند؟ خوب است که شما به پدر و مادر خوب بودن متعهد هستید، اما نمی توانید رابطه خود را فراموش کنید. تنهایی که احساس می کنید می تواند نوعی آرزو برای اوقات ساده تری باشد که می توانید کمی عاشقانه از سبک زندگی لذت ببرید. این روزها لازم نیست که از زندگی شما دور شوند فقط به این دلیل که پدر و مادر بودن برای شما مهم است. در حقیقت، تلاش برای گذراندن مدتی دور از بچه ها در صورت امکان، برای شما خوب خواهد بود.

ازدواج شما ممکن است فقط به کمی حال عاشقانه و سرگرم کننده احتیاج داشته باشد تا اوضاع دوباره طبیعی شود. بعضی اوقات در ازدواج والد بودن بر نیازهای عاشقانه اولویت دارند. شما برای داشتن یک ازدواج سعادتمندانه باید رفتار عاشقانه و عشق داشته باشید. راه حل این کار این است که برای یکدیگر وقت بگذارید و از لحظات صمیمی لذت ببرید. اگر می توانید هر ماه قرار ملاقات بگذارید، این امر می تواند به شما کمک کند تا از تردیدهایی که داشته اید خلاص شوید. ببینید آیا یک دوست خانوادگی می تواند آخر هفته بچه ها را نگهداری کند یا یک پرستار کودک استخدام کنید. این به شما فرصتی می دهد که به اصول اولیه برگردید و یاد بگیرید دوباره لذت بردن از یکدیگر را شروع کنید.

در پایان روز با یکدیگر صحبت کنید

حتی فقط صحبت منظم با یکدیگر می تواند برای رفع مشکلات تنهایی کافی باشد. اگر به طور منظم صحبت نکنید، حل مشکلات یک ازدواج با حس انهایی دشوار خواهد بود. حتی اگر عصر هم خسته باشید، گذراندن وقت برای گفتن رویدادهای روزمره به یکدیگر مثبت خواهد بود. شما می توانید احساس ارتباط بیشتری داشته باشید و می تواند به علاقه واقعی همسرانتان نیز علاقه مند شود. در مورد سرگرمی ها، نمایش های مورد علاقه و موارد دیگر در کنار کار صحبت کنید. اگر زندگی مانند دو غریبه را متوقف کنید و شروع به صحبت کنید، دوباره احساس ارتباط خواهید کرد.

برنامه های زیادی در فروشگاه برنامه تلفن شما موجود است که می توانند به شما و شریک زندگی شما در گفتگو بیشتر کمک کنند. یک برنامه کاربردی ممکن است موضوعات جدیدی را پیشنهاد کند و شروع بحث را آسان تر کند یا به شما یادآوری کند اطلاعات جدیدی درباره شریک زندگی خود که قبلاً نمی دانید را به شما ارائه دهد.

زندگی جنسی

افراد تنها ممکن است احساسی را که احساس می کنند به دلیل کمبود رابطه جنسی نیز داشته باشند. زندگی جنسی شما در گذر زمان هنگامی که با شخصی ازدواج کرده اید، تکامل می یابد. لزوماً نمی توانید انتظار داشته باشید كه اوضاع دقیقاً به همان شكلی باشد كه قبل از ازدواج و بچه دار شدن شما بوده است. یافتن وقت برای رابطه جنسی اکنون الزاماً به این راحتی نیست و همچنین باید صبح ها برای کار خود بلند شوید. مسئولیت های زندگی می توانند مانع از رضایت جنسی شوند، اما شما می توانید کارها را حتی اگر فردی مشغول هستید نیز  مدیریت کنید. شما فقط باید مایل باشید که تلاش کنید. اگر می خواهید بدانید آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است باید به این نکته توجه کنید.

نکته قابل توجه

آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است؟

سعی کنید وقت بیشتری برای رابطه جنسی اختصاص دهید و آنچه می توانید انجام دهید تا هم برای شما و هم برای همسرتان لذت بخش باشد. حتی صرف کمی وقت برای لحظات صمیمی نیز گامی در مسیر درست خواهد بود. زوج هایی که وقت خود را برای نشان دادن محبت می گذرانند، بیشتر از کسانی که خود را به زحمت نمی اندازند خوشبخت هستند. یکدیگر را ببوسید، روی کاناپه هم را بغل کنید، احساسات خود را به اشتراک بگذارید و سعی کنید وقتی هر دو روحیه دارید رابطه جنسی برقرار کنید. شاید ایجاد یک برنامه جنسی عملی نباشد، اما خوب است که سعی کنید حداقل در عصر برخی از زمان های تنهایی را با هم برنامه ریزی کنید. می توانید با تمرکز بر راه های عملی برقراری ارتباط مجدد با یکدیگر، ازدواج تنها خود را برطرف کنید.

گاهی اوقات می توان ازدواج با حس تنهایی را با درک اینکه چگونه در اتاق خواب سرگرم کننده تر شد نیز حل کرد. رضایت در زندگی جنسی شما می تواند منجر به عادی بودن امور شود. ممکن است فقط از یک موقعیت رابطه داشته باشید و به نظر برسد که بسیار رویه ای است. این خوشحال کننده نیست و هیچ کس نمی خواهد یک زندگی جنسی قابل پیش بینی و ناپسند داشته باشد. تغییر چیزها می تواند ازدواج تنها شما را قبل از اینکه بدانید به یک ازدواج هیجان انگیزتر تبدیل کند.

یک درمانگر پیدا کنید

اگر احساس می کنید که در ازدواج شما می توان از کمی کمک اضافی استفاده کرد، یافتن یک درمانگر مفید خواهد بود. ازدواج تنها شما ممکن است از داشتن یک حرفه ای که همه کارها را بر عهده دارد بسیار سودمند باشد. آنها می توانند به شما کمک کنند یادگیری بهتر را برقرار کنید و می توانید به هر مسئله ای که مانع ازدواج شما می شود رسیدگی کنید. گذر از مشکلات دشوار ازدواج ممکن است زمان بر باشد، اما اگر متعهد به یکدیگر باشید و بخواهید کارها را به درستی انجام دهید، می توانید این کار را انجام دهید. برای این که بدانید آیا احساس تنهایی در ازدواج طبیعی است یا نه باید با مشاور صحبت کنید.

بعضی از زوجین علاقه مند به درمان سنتی در مطب هستند. دیگران ممکن است درمان تلفنی روان شناسی را انتخاب کنند. ار دو در مرکز مشاوره همکده در دسترس است.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا