دلایلی که عشق مادر به دختر یک نیاز اساسی است

عشق مادر به دختر یک امر مهم است. البته که مادر و پدر به تمامی فرزندان خودشان عشق می ورزند و آن ها را دوست دارند. اما امروز ما می خواهیم در ارتباط با عشق بین مادر و دختر صحبت کنیم. زنان و مادران همیشه نیاز به حمایت در خانواده خود دارند. یا این که اگر هر روز به کودک خود ابراز علاقه کنید نشانه سلامت روان است. خیلی از اوقات ما خانواده هایی را می بینیم که به فرزندان خود تندخویی می کنند. در واقع آن ها این عقیده را دارند که با تنبیه بدنی باید فرزندان خود را تربیت کنند. اما متاسفانه این فرآیند باعث آسیب به سلامت روان کودکان می شود.

گاهی اوقات ما خیلی از افراد را در جامعه می بینیم که حتی در بهترین شرایط هم ناامید هستند. این موارد می تواند به علت فشار های زیادی در کودکی باشد. پزشکان و روان شناسان می گویند که دوران کودکی بسیار مهم و حیاتی است. متاسفانه خیلی از افراد و پدر مادران به این دوره اهمیتی نمی دهند. کوچک ترین حرکت یا رفتار اشتباهی می تواند آینده کودک را دچار مشکل کند. یکی از رفتارهایی که در آینده کودک بسیار تاثیر گذار است نظم و انضباط سخت توسط والدین است. رفتار های سرسختانه در خانواده بسیار عالی است اما تا حد تعادل خودش. در ادامه می خواهیم ببینیم که دلایلی که عشق مادر به دختر یک نیاز اساسی است؟

عشق مادر به دختر و سلامت روان مادر

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که عشق مادر به دختر یک نیاز اساسی است، صحبت کنیم.

چرا سلامت روان مادر و عشق مادر به دختر از همیشه مهمتر است؟

همه‌گیری کووید-19 یک بحران سلامت روانی ایجاد کرده است (یا، برخی استدلال می‌کنند، بحرانی را که قبلاً در میان آن بودیم بدتر می کند). هیچ کس از آن مصون نیست – به خصوص مادران. همه‌گیری ممکن است رو به کاهش باشد، اما تأثیر روانی یک دو سال زندگی آسیب‌زا قطعاً اینطور نیست. «قبل از همه‌گیری، میزان اختلالات خلقی و اضطراب پری ناتال (PMADs) یک در پنج بود. پیج بلنبام، مدیر مؤسس مرکز تحقیقات درباره شرایط مادری، می‌گوید طی دو سال همه گیری این نرخ‌ها به 50 تا 70 درصد افزایش پیدا کرد. او معتقد است که انزوا، عدم حمایت، و مجبور به مدیریت سطوح بالاتر استرس باعث ناراحتی شدید زنان پری ناتال شده است.

نظرات پزشکان در ارتباط با این زمینه

راشل بنجامین، درمانگر، از ترایبکا تراپی، موافق است که این بیماری همه گیر مادران را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنجامین توضیح می‌دهد: «این بیماری مشکلات سلامت روان مادر را در مورد مراقبت از خانواده، مراقبت از کودک، و مدرسه، و انزوا و تنهایی را با وادار کردن برخی از خانواده‌ها و مادران به ماندن در خانه و دور از ارتباطات اجتماعی حمایتی در کنار هم افزایش داد.»

فشار روانی همه گیری بر سلامت روان خانواده و عشق مادر به دختر

او می افزاید، برای مادرانی که شاغل ضروری نیز بودند، استرس اغلب با نیاز به ریسک بیماری یا بیمار شدن فرزندانشان تشدید می شد. آن‌ها همچنین مراقبت از کودکان محدودی داشتند و در یک محیط پر استرس کار می کردند. بنجامین می گوید: «همه این‌ها بر سلامت روان مادر تأثیر خواهد گذاشت. «برخی از اضطراب‌ها در لحظه همه‌گیری معقول بودند. در واقع فرد احساس می‌کرد که دنیا وارونه شده است، که می‌تواند باعث ناراحتی، اضطراب، پستی، عصبانیت یا بی‌حالی شود.»

عشق مادر به دختر در دوران های سخت

بنجامین می‌گوید: «مادران جدید به‌ویژه زمان سختی را سپری کردند، زیرا یک جامعه حضوری کامل وجود ندارد. «حتی در حال حاضر، احساس می‌شود مردم بیشتر در خانه می‌مانند تا اینکه خانه‌هایشان را ترک کنند و معاشرت کنند. مادران همچنین ممکن است تأثیر انزوا را بر روابط خود احساس کنند، به خصوص نداشتن فضای مستقل از روابط خود با فرزندان یا شریک زندگی خود.

تجدیدنظر استاندارد های قدیمی و عشق مادر به دختر

این بدان معنی است که بسیاری از مادران در حال تجدید نظر در استانداردهای قدیمی هستند و سعی می کنند بفهمند که آیا این همان چیزی است که آن‌ها می خواهند؟ یا می خواهند ساختار خود را ایجاد کنند. اگرچه در حال دوری از قرنطینه و محدودیت ها هستیم، اما انزوا هنوز برای بسیاری از مردم وجود دارد. بنجامین توضیح می‌دهد: «تقریباً به انزوا عادت کردیم و معاشرت مانند وسیله ای است که کمتر از آن استفاده می‌شود». مادران جدید بچه‌های کوچک‌تر، کودکان نوپا و نوزادان نیز هنوز با اضطراب در مورد بچه‌هایی که هنوز واکسینه نشده‌اند دست و پنجه نرم می‌کنند.»

دلایلی که عشق مادر به دختر یک نیاز اساسی است

عشق مادر به دختر خاص است و هیچ چیز مانند عشق مادر نیست. مادران نقش مهمی در زندگی دختر خود دارند، زیرا آن‌ها مسئول رشد عاطفی و روانی هستند. عشق مادر پایه ای است که در طول زندگی برای کسب رویاهایش استفاده می شود.

خواننده مشهور کانتری مارتینا مک براید آهنگی به نام “در چشمان دخترم” خواند. در اشعار، او در مورد اینکه چگونه دخترش او را به عنوان یک قهرمان می بیند صحبت می کند. او مادرش فردی قوی و خردمند می دانند. نه تنها دختر از رابطه محبت آمیز با مادر بهره مندی دارد، بلکه مادر نیز به همان اندازه از داشتن چنین پیوندی با فرزندش خوشبخت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بله، همه کودکان به والدین خود نیاز دارند. اما امروز قدردانی ویژه ای از عشق مادر به دختر خواهیم داشت.

دلایل مهمی که عشق مادر به دختر نیاز است

این روزها بسیاری از خانم‌های جوان توسط مادربزرگ‌ها و سایر اعضای خانواده بزرگ می‌شوند و در عین حال که الگو هستند، همیشه از مزایای داشتن عشق مادری غافل خواهند شد. مادر کسی است که در سال های شکل گیری خیلی چیزها را آموزش می دهد و به ایجاد اعتماد به نفس و قدرت برای بزرگسالی کمک می کند. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا یک کودک به این محبت بی قید و شرط نیاز دارد تا به رشد و بلوغ او کمک کند.

عشق مادر به دختر در حالی که مادربزرگ، خاله، پسرعموها و دوستان می توانند بچه ها را بزرگ کنند، اما جایگزینی مادر در زندگی کودک هرگز آسان نیست.

فرزندان شما اولویت‌ اصلی هستند

در دنیایی که روزانه چندین کار برای انجام وجود دارد و زمان کافی وجود ندارد، یک مادر خوب همیشه فرزندانش را در اولویت قرار می دهد. آن‌ها ممکن است همسر خود را دوست داشته باشند. اما عشق مادر به دختر غیرقابل توصیف هست. محبت مادر به قدری خالص است که اگر به این معنی باشد که کودک بتواند زندگی کند، جان خود را از دست می دهند و عشق فداکارانه چیزی است که او می کوشد به دخترش بیاموزد.

سخاوتمند و مشتاق کمک هستند

مهربانی همیشه مهم است. همیشه افرادی هستند که کمتر از شما دارای عشق و عواطف هستند و شما هرگز نباید به آن‌ها نگاه کنید. عشق یک مادر نشان می دهد که شما هرگز آنقدر خوب نیستید که دست خود را به دست افراد نیازمند دراز کنید و کمک کنید تا او را بلند کنید.

چگونه به همسر خود عشق بورزیم و پرورش دهیم

کودکان با تماشای والدین خود یاد می گیرند که چگونه با همسر خود رفتار کنند. اگر والدین آن‌ها با هم دعوا کنند، درگیری فیزیکی داشته باشند و از اصطلاحات توهین آمیز کلامی استفاده کنند، این ویژگی های وحشتناک را یاد می گیرند. طبق فرآیند عشق مادر به دختر یک دختر باید ببیند مادرش به پدرش عشق می ورزد و او یاد می گیرد که چگونه با شوهرش رفتار کند.

اهمیت وعده های غذایی سالم و میز شام خانوادگی

در حالی که کودکان ممکن است در یک وعده غذایی سالم شما را عصبی کنند، یک مادر می داند که برای رشد و سلامتی، فرزندش به غذای خوب نیاز دارد. عشق مادر به دختر باعث می شود که او دور میز شام بنشیند و بپرسد که روز هر کودک چگونه گذشت. حتی زمانی که او آنقدر خسته است که به سختی می تواند چشمانش را باز نگه دارد.

تعیین اهداف بسیار مهم است

تعیین اهداف ضروری است و یک دختر نظاره گر مادرش است که با هر هدفی که تعیین می کند مقابله می کند. عشق مادر به دختر و فرزندانش می آموزد که اگر رویاها و آرزوهایی در زندگی نداشته باشی به جایی نخواهی رفت.

در جهانی که می توانید هر چیزی باشید، فقط مهربان باشید

مهربانی هدیه ای به دنیاست. امروزه به کودکان آموزش دادند که می‌توانند هر چیزی که می‌خواهند باشند. اما عشق مادری به آن‌ها می‌آموزد که هیچ چیز از مهربانی بالاتر نیست. او می خواهد آن‌ها به موفقیت های جدیدی برسند و از هر مانعی که سر راهشان است بالا بروند. اما می خواهد که این کار را بدون آسیب رسانی روی دیگران انجام دهند.

عشق مادر به دختر زمانی که بلوغ با سن همراه می شود

دختران یک شبه به بلوغ نمی رسند، زیرا این فرآیندی است که با افزایش سن به وجود می آید. با این حال، همانطور که یک دختر به مادرش نگاه می کند، بلوغ او درس های زیادی به او می آموزد. همانطور که مادر رشد دختر را تماشا می کند، دختر نیز رشد و بلوغ مادر را با ورود به مراحل پیشرفته زندگی تماشا می کند.

دانایی و توسعه هوش اجتماعی

اعتقاد بر این است که برای داشتن یک زندگی و شغل خوب، باید هوش اجتماعی را توسعه دهید. با گذشت زمان، یک دختر یاد می‌گیرد که احساسات دیگران را ارزیابی کند و بر آن تأثیر بگذارد، که باعث می‌شود او در دنیای کسب‌وکار جا بیفتد. حتی در سخت ترین زمان ها، کنار آمدن با دیگران به شکل گیری شخصیت شما به یک زن بالغ کمک می کند.

اخلاق هنگام انجام کار سخت و عشق مادر به دختر

یک مادر حتی زمانی که خسته، غمگین یا مریض است هرگز از مهربانی متوقف نمی شود. آن‌ها مطمئن می شوند که خانه تمیز است، لباس های تمیز است و همیشه غذا در خانه وجود دارد. آن‌ها این لیست از مسئولیت‌ها را دارند که هر روز در ذهنشان مرور می‌شود و تا زمانی که همه آن‌ها کامل نشده باشند نمی‌توانند استراحت کنند.

اشکالی ندارد که گریه کنید

وقتی دنیا بیش از حد تحمل می شود، عشق مادر به دختر می آموزد که گریه اشکالی ندارد. مادر همچنین به او می‌گوید که وقتی کارش تمام شد، اشک‌هایش را خشک می‌کند، و او به کارش بازمی‌گردد. اگرچه زندگی ممکن است ضرباتی را به شما وارد کند که احساس تنهایی را در شما ایجاد کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا