در یک رابطه استرس زا برای ذهن و بدن شما چه اتفاقی می افتد؟

رابطه استرس زا هم برای جسم هر فرد و هم برای ذهن او خطراتی دارد. همه ما می دانیم که آسیب های ناشی از استرس چقدر خطرناک است. امروزه بسیاری از ما دچار استرس هایی می شویم. اما معمولا استرس در بین زوجین کمی دشوارتر است. اختلالاتی که از گذشته وجود داشته ممکن است ارتباطی به رابطه آن ها نداشته باشد. اما برخی از این مشکلات در هنگام شروع زندگی ایجاد می شود. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد.

هر فردی باید بداند که اختلال روانی به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. نکته ی دیگر این است که افراد باید بدانند خودشیفتگی ممکن است در آینده به شما آسیب های بزند. نحوه برخورد در هر فردی می تواند متفاوت باشد. رفتار هر فردی باعث می شود آن فرد ویژگی های خود را نشان دهد. نوع رفتار باید به گونه ای باشد که قابل انعطاف و در بعضی موارد قابل کنترل باشد. رفتار در افراد مختلف متفاوت است. در ادامه می خواهیم ببینیم در یک رابطه استرس زا برای ذهن و بدن شما چه اتفاقی می افتد، چگونه است.

رفتار در زوجین و آرامش در رابطه استرس زا

این رفتار می تواند شامل گزینه های مختلفی باشد. برای مثال وقتی که فرد بتواند رفتار خود را در زمینه های مختلف بهبود بخشد می تواند توانایی‌ خود را افزایش دهد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با در یک رابطه استرس زا برای ذهن و بدن شما چه اتفاقی می افتد، صحبت کنیم.

رفتار روان پریشی و آرامش رابطه استرس زا

رفتار روان پریشی با توجه به شیوه ای که باعث می شود فرد متأثر از آن تصور انحرافی از واقعیت داشته باشد، طبقه بندی می شود. این می تواند باعث شود فرد دچار توهم یا هذیان شود ، که این تجارب حسی است که در آن شخصی چیزی را که در آن نیست، می بیند یا احساس می کند.

علائم و نشانه های صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند ترسناک باشد

علائم و نشانه های صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند ترسناک باشد و برای کسانی که دچار آن می شوند زندگی را تغییر دهد. روان پریشی غالباً در کنار یک بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی ظاهر می شود، اما ممکن است در کسانی که بیماری های دیگری دارند یا از داروها یا سایر داروها استفاده می کنند که با چنین عوارض جانبی همراه هستند نیز وجود داشته باشد.

رفتار در رابطه استرس زا: از دست دادن لمس با واقعیت

علامت بارز روان پریشی از دست دادن ارتباط با واقعیت است. کسانی که روان پریشی را تجربه می کنند، در تمایز بین آن چه اتفاق می افتد و آن چه می بینند، بسیار دشوار هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که تغییر در واقعیت رخ می دهد، این باعث می شود فرد گمراه و گیج شود. آن ها ممکن است توهم چیزها یا افرادی که آن جا نیستند داشته باشند. این توهمات می توانند سرخوشی یا ترسناک باشند. بسته به تجربه ای که فرد در آن زمان تجربه می کند، صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند خطرناک تلقی شود.

توهم منفی و رابطه استرس زا

فردی که دچار توهم منفی شده است ممکن است در برابر کمک مقاومت کند و یا به دیگران ضربه بزند. سرخوردگی آن ها ممکن است توسط کسانی تقویت شود که اصرار دارند آن چه را می بینند، یا احساس واقعی نیستند. واقعیت این است که این لحظات واقعیت آن ها است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این وقایع در دنیای واقعی پایه ریزی شده یا نشوند، برای شخصی که دچار روان پریشی می شود بسیار واقعی است.

رابطه استرس زا در برابر صفات روان‌پریشی شریک زندگی

هنگام تجربه یک دوره روان پریشی، فرد ممکن است حرف های خود را لجن یا گفتار نامشخص دیگری منتشر کند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه نشان می دهد که کلمات ما از افکار و احساسات قبلی شکل می گیرند. وقتی این افکار و عواطف با رفتار روان پریش آشفته می شوند، این تأثیر مهمی در زبانشناسی ما دارد. وقتی مغز یک شخص ریشه در واقعیت نداشته باشد، کلماتی که هنگام مکالمه بیرون می آیند می توانند پوچ باشند.

نکاتی در مورد این موضوع

علاوه بر کلمات مبهم، ممکن است فردی با رفتار روان پریش یا اسکیزوفرنیک جمله را در میان فکر تغییر دهد. آن ها چندین ایده را با هم در یک فکر دنبال می کنند، که اغلب منطقی نیست. آن ها همچنین توجه کمی به دستور زبان دارند. این می تواند ثابت کند که در گفتگو بسیار گیج کننده است.

صفات روان‌پریشی شریک زندگی: رفتار بی نظم

رفتار بی نظم همراه با سایر علائم، کسانی که رفتارهای روان پریشی یا اسکیزوفرنی را تجربه می کنند، همراه است.

برخی از نمونه های رفتارهای بی نظم در رابطه استرس زا

برخی از نمونه های رفتارهای بی نظم، لباس پوشیدن در فصل نامناسب یا بی توجهی به محیط پیرامون آن ها است. همچنین ممکن است فرد به اخباری که به آن ها داده شده پاسخ نامناسبی بدهد یا در مدیریت احساسات یا پاسخ های او مشکل داشته باشد.

نکته

این می تواند برای افرادی که بیماری را درک نمی کنند بسیار گیج کننده تلقی شود.

درمانگران چند راه برای آرامش در رابطه استرس زا توضیح می دهند

همه ممکن است دچار استرس شوند و دانستن اینکه وقتی شریک زندگی شما در موقعیت استرس زا قرار می گیرد چه کاری باید انجام دهید می تواند چالش برانگیز باشد. اگر مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم یا کمتر از ایده‌آل داشته باشند، درک چگونگی کمک به آن‌ها می‌تواند حتی سخت‌تر باشد. البته، با توجه به شریک زندگی خود، نمی خواهید او این درد عاطفی را تجربه کند. اما چگونه می توانید بدون تشدید مشکل به آن‌ها کمک کنید تا از فرآیند آرامش شریک استرس زا استفاده کنند؟ در این‌جا بیان می کنیم که چگونه کارشناسان چنع راه را برای آرامش در رابطه استرس زا توصیه می کنند.

ریشه را پیدا کنید

استرس شریک زندگی شما از کجا می آید؟ چرا باعث می شود این گونه رفتار کنند؟ سوزان کراوس ویتبورن، نویسنده و  دکترای ABPP، می گوید: هیچ کس نمی خواهد تحت استرس باشد، بنابراین چیزی باعث این اتفاق می شود.

شریک استرس زا به روز یا شرایط فعلی زندگی شریک خود فکر کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی ممکن است باعث این استرس شود. در این‌جا چند سوال برای کمک به شما در آرامش شریک استرس زا وجود دارد:

  • روزشون چطور بود؟
  • آیا روابط آن‌ها با دیگران، مانند خانواده یا دوستان، خوب پیش می رود؟
  • آن‌ها تحت تأثیر رویدادهای جهانی هستند؟
  • آیا آن‌ها در مورد چیز استرس زا برای شما صحبت کردند؟
  • به نظر می رسد چه چیزی باعث استرس آن‌ها می شود؟
  • آیا آن‌ها الگوهایی برای استرس در شرایط خاص دارند؟

وقتی ریشه استرس را پیدا کردید، می توانید بهتر به آن پاسخ دهید و به شریک زندگی خود کمک کنید تا از آن عبور کند.

در یک رابطه استرس زا برای ذهن و بدن شما چه اتفاقی می افتد؟

بسیاری از ما تاکنون به خوبی می دانیم که پریشانی (نوع استرس “منفی”) برای سلامتی مضر است. بدتر از آن، ما در جهانی زندگی می کنیم که حفظ «تعادل» استرس را بسیار دشوار می کند.

به بیان خیلی ساده، اکثر ما بیش از حد کار می کنیم، دستمزد کمتری دریافت می کنیم و مورد تقدیر قرار می گیریم. ما اغلب مجبور می‌شویم اولویت‌های متعددی را کنار بگذاریم. و حتی گاهی مجبور می‌شویم بین خانواده، دوستان، کار یا چیز دیگری یکی را انتخاب کنیم.

خوشبختانه، ما افرادی را داریم که به ما اهمیت می دهند و دوستمان دارند.  خوب، بیشتر روابط تأثیرات مثبتی بر زندگی ما دارند. با این حال، وقتی افرادی که ما از آن‌ها مراقبت می کنیم دائماً باعث افزایش ” استرس” داخلی ما می شوند، یک مشکل جدی وجود دارد.

نکته ای در ارتباط با رابطه استرس زا

به هر حال، قرار است عزیزان پناهی برای ناامیدی های ما باشند، نه منبع بیشتر استرس. در بدترین روز، باید بتوانیم به کسی تکیه کنیم که به ما آرامش می دهد. شاید تعجب آور نباشد که بدانیم روابط، پیوندهایی که قرار است شادی را به ارمغان بیاورند، بسته به شخصی که با آن سر و کار دارید نیز می توانند استرس را تشدید کنند.

این موضوع به موضوع ما برای این مقاله می پردازد: رابطه استرس زا می تواند (به معنای واقعی کلمه) کشنده باشد. در واقع این اتفاق به دلیل استرس ناشی از افرادی است که بیش از حد در اطراف ما باعث استرس می شوند.

دانشمندان توضیح می دهند که چگونه روابط استرس زا بر سلامت شما تأثیر می گذارد؟

در دانشگاه کپنهاگ دانمارک، Rikke Lund به همراه همکارانش به دنبال کشف تأثیر روابط استرس زا بر سلامت ما بودند. این سوال ساده از 10000 نفر پرسش شد: “آیا در زندگی روزمره خود با هر یک از افراد زیر درگیری دارید؟”

شرکت‌کنندگان بین 36 تا 52 سال پاسخ دادند: «همیشه»، «اغلب»، «گاهی اوقات»، «به ندرت».

نکته

پس از 11 سال، چند نفر از این افراد نفر مردند. اکنون، این عدد هیچ چیز غیرعادی نیست – این یک نرخ استاندارد مرگ و میر برای این گروه های سنی است. با این حال، آنچه جالب است این است که کسانی که در این نظرسنجی پاسخ «همیشه» یا «اغلب» دادند، دو تا سه برابر بیشتر از سایر شرکت‌کنندگان جان خود را از دست دادند.

خوشبختانه هیچ یک از افرادی که فوت کردند قربانی خشونت نبودند. علل مرگ علاوه بر رابطه استرس زا دارای گستردگی بود. با این حال، آنها شاهد تعداد نامتناسبی از افراد در اثر سیروز کبدی (ناشی از اعتیاد به الکل)، سرطان و بیماری قلبی بودند. پریشانی و استرس نیز نقش مهمی در ایجاد الکلیسم و ​​بیماری قلبی دارد.

روابط های بین همسران و فرزندان تحت تاثیر رابطه استرس زا

علاوه بر این، تعداد مرگ و میر برای روابط نزدیکتر (همسر، فرزندان) بسیار بیشتر از روابط دورتر بود. این یکی دیگر از اطلاعاتی است که به این مفهوم اعتبار می دهد که روابط استرس زا می تواند منجر به مرگ شود. لوند و همکارانش در همین گروه سؤال اندکی متفاوتی را مطرح کردند: “آیا در زندگی روزمره خود احساس می کنید که یکی از آن افراد (در سوال قبلی) بیش از حد از شما مطالبه می کنند یا به طور جدی شما را نگران می کنند؟” به نظر می رسد (متاسفانه) کسانی که با تقاضاها یا نگرانی های مکرر از سوی همسر یا فرزند مواجه شدند، 50 تا 100 درصد شانس بیشتری برای مرگ در طول 11 سال داشتند.

درک اهمیت ضرر رابطه استرس زا

درک این موضوع که رابطه استرس زا  مضر است اولین (شاید مهمترین) قدم است. با این حال، اکنون این وظیفه هر یک از ماست که روی دو چیز کار کنیم: (1) مهارت های مدیریت تعارض و (2) توانایی تصمیم گیری.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا