درمان اتحاد مجدد چیست؟

درمان اتحاد مجدد یکی از انواع درمان های مناسب در دنیای امروزی است. این نوع روش درمان می تواند برای افرات مختلف متفاوت باشد. در دنیای امروزی به علت وجود بیماری همه گیری مشکلات روانی بسیار شایع شده است. از این رو افراد بیشتر از قبل به مشاوره مراجعه می کنند. طبیعتاً هر کس باید سرنوشت و آینده خودش را با تلاش و کوشش ایجاد کند. خانواده می تواند نقش همراه را داشته باشد. در مقاله های قبل گفتیم که روش خانواده درمانی ساختاری چگونه است.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که فقط خانواده مسئول موفقیت کودکانشان نیستند. در زندگی مشکلاتی وجود دارد که به تربیت فرزندان و خانواده مربوط نیست. گاهی اوقات خود فرد باید مشکلات مختلف را تجربه کند تا بزرگ شود. یکی از مواردی که در خانواده باید مورد اهمیت باشد مشاور خانواده است. خانواده درمانی ساختاری موضوعی مهم در دنیای امروز است. این یک فرایند آموزشی و مشاوره ای برای هر خانواده ای است. یکی از مواردی که ما باید در زندگی خود بدانیم این است که سعی داشته باشیم روی پای خود بایستیم. در ادامه می خواهیم ببینیم درمان اتحاد مجدد چیست؟

شادی در خانواده و درمان اتحاد مجدد

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با فرآیند درمان اتحاد مجدد، صحبت کنیم.

درمان اتحاد مجدد چیست؟

پیوند درمانی به خانواده درمانی اشاره دارد که هدف آن اتحاد مجدد یا برقراری مجدد یک رابطه، معمولاً بین والدین و فرزند است. بر دلبستگی تأکید می کند، ارتباطات سالم را ترویج می کند و برای التیام آسیب های رابطه کار می کند. هدف آن بهبود روابط درون خانواده یا درمان بیگانگی است. هدف اولیه  درمان اتحاد مجدد، ایجاد مجدد اعتماد بین والدین و کودک است، بنابراین اجازه دادن به درمان با سرعت کودک ضروری است. کار اتحاد مجدد می تواند طولانی مدت باشد، اگرچه برنامه های فشرده کوتاه مدت نیز در دسترس هستند

انواع درمان اتحاد مجدد

در بیشتر موارد، درمان پیوند مجدد پس از یک طلاق با تعارض بالا اتفاق می افتد. قاضی اغلب دستور می دهد که این درمان برای ترمیم پیوند بین والدین و فرزند پس از اختلافات و اختلافات شدید در طول جدایی والدین و نبرد قانونی آن ها انجام شود. هنگامی که اتحاد مجدد پس از طلاق به حکم دادگاه صادر می شود، اغلب شامل کار مشترک والدین علاوه بر جلسات والدین و فرزند نیز می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور معمول، درمان اتحاد مجدد ممکن است زمانی توصیه شود که کودک از خانه خارج شده باشد. زمانی که کودک به دلیل بی توجهی تحت سرپرستی قرار گرفته است، یا اگر کودکی علیه کودک دیگری در خانه مرتکب آزار و اذیت شده باشد. در این موارد، اتحاد مجدد با هدف ایجاد یک محیط زندگی امن برای همه اعضای خانواده است.

تکنیک

از آن جایی که درمان پیوند مجدد نوعی خانواده درمانی است، درمانگری که کار اتحاد مجدد را انجام می دهد ممکن است از تکنیک هایی استفاده کند که در انواع دیگر جلسات خانواده درمانی دیده می شود. با این حال، تاکیدات خاصی وجود دارد که منحصر به درمان اتحاد مجدد است.

همکاری مشترک والدینی

هنگامی که پس از یک طلاق با تعارض بالا به درمان اتحاد مجدد نیاز است، کار مشترک والدین بخشی ضروری از فرآیند است. والدگری مشترک به کار با یکدیگر برای بزرگ کردن کودک یا فرزندان بدون توجه به رابطه والدین با یکدیگر، از جمله والدین ناتنی اشاره دارد. چیزی که من همیشه به والدین مطلقه می‌گویم این است: “اگر با هم خوب بودید، باز هم با یکدیگر ازدواج می‌کردید.” کشمکشی که منجر به طلاق شد معمولاً در توانایی والدین برای جمع شدن برای فرزندانشان اختلال ایجاد می کند. علاوه بر این، اگر نیاز به کار اتحاد مجدد ناشی از بیگانگی والدین کودک از والدین دیگر باشد، معمولاً احساس آسیب و عصبانیت وجود دارد که باید از بین برود. کار مشترک والدین اساساً مشاوره و تربیت زوجین برای والدینی است که دیگر با هم نیستند.

 گسستگی و درمان اتحاد مجدد

از آنجا که اتحاد مجدد اغلب به دلیل گسستگی در رابطه والدین-کودک توصیه می شود (یا اجباری می شود)، مداخلات اغلب بر تقویت دلبستگی قوی متمرکز هستند. این می تواند از تسهیل مکالمه در مورد بحث گذشته تا صرفاً یک بازی با هم و داشتن یک تعامل مثبت باشد.

مهارت های ارتباطی یا حل تعارض

بهبود مهارت‌های ارتباطی نه تنها به اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا از طریق تعارضات خاص در روابط خود کار کنند. بلکه به آن‌ها این توانایی را می‌دهد که در صورت بروز مشکلات آینده، به آن ها رسیدگی کنند. همه اعضای خانواده یاد می گیرند که حتی از طریق موضوعات دشوار، خود را به روش های مناسب و سازنده بیان کنند.

درمان اتحاد مجدد چه کمکی می کند

ایجاد مرزهای مشترک والدینی

فرزندپروری مشترک پس از طلاق یا جدایی به چه معناست؟ هنگامی که خانواده آینده خود را به تصویر می کشید، ممکن است انتظار بزرگ کردن فرزندان را خارج از رابطه خود نداشته باشید. اتحاد مجدد می تواند به شما کمک کند تا با والدین دیگر همگام شوید و مرزها و روال هایی را به نفع فرزندانتان تعیین کنید.

بیگانگی

اتحاد مجدد می تواند به بیگانگی نیز بپردازد. بیگانگی به فاصله بین اعضای خانواده اشاره دارد و این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که کودک در طول طلاق نسبت به والدین خود احساس رنجش یا خشم کند. اتحاد مجدد برای رسیدگی به احساسات کودک و بهبود رابطه بین والدین و کودک کار می کند.

بیگانگی به چه زمانی اطلاق می شود؟

از سوی دیگر، بیگانگی به زمانی اطلاق می شود که کودک با یکی از والدین بر دیگری به دلیل باور نادرست مبنی بر مضر یا خطرناک بودن والد از خود بیگانه شده باشد. (اگر کودک از والدین بدسرپرست خود فاصله بگیرد، این بیگانگی نیست.) وقتی کودک از والدین خود بیگانه شده است، اتحاد مجدد به کودک کمک می کند. این کار باعث می شود تا دید واقع بینانه تری نسبت به شخصیت والدین پیدا کند.

برنامه ریزی ایمنی

در نهایت، اتحاد مجدد نیز می تواند به برنامه ریزی ایمنی کمک کند. اگر کودکی به دلیل رفتار ناایمن والدین یا کودک از خانه خارج شد، هدف مهم درمان اتحاد مجدد ایجاد و اجرای اقدامات احتیاطی مناسب برای جلوگیری از مشکلات آینده است.

هنگامی که کودک از والدین خود بیگانه شده است، اتحاد مجدد به کودک کمک می کند. این کار باعث می شود تا دید واقع بینانه تری نسبت به شخصیت و رفتار والدین ایجاد کند و اجازه می دهد تا یک رابطه سالم آشکار شود.

مزایای درمان اتحاد مجدد

درمان اتحاد مجدد می تواند یک جزء ضروری برای ترمیم روابط درون خانواده ای باشد که دچار اختلال یا بیگانگی شده است. این می تواند وابستگی سالم بین والدین و فرزندان را تقویت کند. این به والدین کمک کند تا به خاطر فرزندان پس از یک طلاق با تعارض بالا، در یک صفحه قرار بگیرند.

اثربخشی

اثربخشی درمان اتحاد مجدد متفاوت است. با هر درمانی، مشارکت مشتری برای پیشرفت ضروری است، و کسانی که به دادگاه دستور داده شده اند در درمان شرکت کنند، ممکن است کمتر تمایل به مشارکت داشته باشند. در موارد بیگانگی والدین، والدین ممکن است مانع از اتحاد مجدد کودک با والدین بیگانه شوند. با این حال،  دکتر های متخصص در درمان اتحاد مجدد به مداخلات و مدل‌های درمانی دسترسی دارند که نشان داده‌اند مؤثر هستند. جلسات مشترک بین والدین، تمایل درمانگر برای رسیدگی به موانع درمان و رفع آن‌ها، و انعطاف‌پذیری با مدل درمانی موفقیت در درمان اتحاد مجدد را پیش‌بینی می‌کند.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

اگرچه درمان اتحاد مجدد اغلب برای موارد بیگانگی توصیه می شود، اما این تنها روش درمان خانواده نیست. طلاق استرس زا و ناراحت کننده است و درمان متمرکز بر ترمیم روابط درون خانواده می تواند سودمند باشد. اگر والدینی مشکوک به بیگانگی باشند، می توانند به طور مستقل به دنبال درمان اتحاد مجدد باشند یا از قاضی درخواست کنند. این امر می‌تواند محرمانه‌بودن را محدود کند. زیرا درمان با دستور دادگاه اغلب مستلزم این است که اطلاعات مربوط به درمان، از جمله محتوای جلسه، با قاضی به اشتراک در بیاید.

چه طور باید این روش درمانی را شروع کرد

احساسات جریحه دار شدگی و خشم بین یک زوج مطلقه مورد انتظار و مشترک است. درمان پیوند مجدد می تواند فضایی را برای زوجین فراهم کند تا از پس این مسائل برآیند، حتی اگر بدانند که دوباره به هم نمی رسند. می تواند راه را برای یک رابطه والد مشترک سالم در آینده هموار کند.

اتحاد مجدد به دستور دادگاه

ممکن است قاضی به شما دستور داده است که در درمان اتحاد مجدد شرکت کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا