درمانگران اهمیت وضع قوانین اساسی قبل از ازدواج را توضیح می دهند

قوانین اساسی قبل از ازدواج برای آینده رابطه شما مفید است. برخی از این قوانین را می توانید از طریق مشاوره بدست آورید. ازدواج باعث آرامش روانی در زندگی افراد می شود. متاسفانه در جوامع امروزی افراد ازدواج ها را آسان می گیرند. زوجین باید سعی داشته باشند قبل از این که ازدواج کنند مشاوره های ازدواج را پشت سر بگذارند.

یک نوع مشاوره که به این مشاوره قبل از نامزدی معروف است نیز می تواند برای ازدواج مفید باشد. این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید. بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های شخصیت چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که درمانگران اهمیت وضع قوانین اساسی قبل از ازدواج را توضیح می دهند چگونه است.

استرس های زوجین و قوانین اساسی قبل از ازدواج

یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمانگران اهمیت وضع قوانین اساسی قبل از ازدواج را توضیح می دهند، صحبت کنیم.

خواستگاری از کسی که دوستش دارید می تواند یک تجربه صمیمانه باشد

خواستگاری از کسی که دوستش دارید می تواند یک تجربه صمیمانه باشد، اما باید با دقت فکر کنید. گاهی اوقات، عدم قوانین اساسی قبل از ازدواج مانع بحث و برنامه ریزی می شود که می تواند منجر به ازدواجی شود که احتمال شکست آن بیشتر است.

برخی بدون شناخت کافی از طرف مقابل یا ندانند که چگونه با فشارهای ازدواج مقابله خواهند کرد، وارد ازدواج می شوند. به محض این که واقعیت های زندگی مشخص شود، ممکن است سعی کنند از ازدواج عقب نشینی کنند.  اما متوجه می شوند که خیلی دیر شده است.

مشاوره ‌و قوانین اساسی قبل از ازدواج

چگونه می توان آن را برطرف کرد؟ یک راه مشاوره قبل از نامزدی است. مشاوره قبل از نامزدی کمی عجیب به نظر می رسد. با این حال، اگر درست قبل از ازدواج منتظر بمانید، ممکن است احساس کنید که برای بازگشت به عقب، بیش از حد پیش رفته اید. حتی اگر همه مشکلات حل نشده باشند. به‌علاوه، شاید بخواهید از نامزدی فراتر بروید. ممکن است هزینه ای را برای یک حلقه خرج کنید، فقط برای این که بفهمید ازدواج برای شما مناسب نیست.

به همین دلیل ایده خوبی است که حتی قبل از طرح سوال به یک مشاور مراجعه کنید. در اینجا چند راه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به شما کمک کند.

قوانین اساسی قبل از ازدواج به شما کمک می کند که یکدیگر را بهتر بشناسید

در ابتدا، این کمی احمقانه به نظر می رسد. احتمال این وجود دارد که شما دو نفر برای مدت طولانی با هم قرار داشته باشید. یا حتی معتقدید که شریک زندگی خود را از درون و بیرون می شناسید. با این حال، شریک زندگی شما شاید رازها، خصلت ها و ویژگی های دیگری داشته باشد که ممکن است ندانید. به خصوص اگر شما دو نفر هنوز فرصتی برای زندگی مشترک نداشته باشید. در این فضا مشاوره قبل از نامزدی مفید است.

شما ممکن است آن شخص را از صمیم قلب دوست داشته باشید. اما زمانی که شما دو نفر به خانه می روید، ممکن است شما یا شریک زندگی تان خصلت هایی داشته باشید که یکدیگر را دیوانه کند. ممکن است یک شخص از دیگری بهتر باشد. شما ممکن است در برخی رفتارها در خانه ایجاد مشکل  کنید در حالی که دیگری آن مشکل را ندارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، این فقط در مورد عجیب و غریب و مسائل منفی نیست. یک مشاور می تواند از شما سوالاتی بپرسد که جرقه گفتگوی عمیقی را ایجاد کند، سوالاتی که تا آن زمان به آن ها فکر نکرده اید. یک مشاور ممکن است سوالات ساده ای مانند “بزرگترین دستاورد شما چیست؟” بپرسد. این باعث می شود تا تبدیل به بحث و جدل نشود.

سابقه خانوادگی و قوانین اساسی قبل از ازدواج

مشاوره قبل از نامزدی  زمانی که  ممکن است شما دو نفر یکدیگر را به خانواده خود معرفی نکرده باشید، مهم است. یا ممکن است سابقه کامل خانوادگی خود را فاش نکرده باشید. در طول مشاوره قبل از نامزدی، این امر بسیار مهم می شود. سوالات عبارتند از:

سابقه خانوادگی شما چقدر روی قوانین اساسی قبل از ازدواج تاثیر گذاشته است؟

هرکسی تأثیرات متفاوتی دارد، و در حالی که افرادی که شما را بزرگ کرده اند تأثیر دارند، اما تا چه حد قابل بحث است. در مورد ارزش هایی که از خانواده خود آموخته اید صحبت کنید.

رابطه شما با پدر و مادر، خواهر و برادر، خاله و عموهایتان چقدر نزدیک است؟

برخی افراد به خانواده خود بسیار نزدیک هستند. دیگران ارتباط دارند اما ممکن است استقلال بیشتری داشته باشند. سپس برخی ترجیح می دهند هر زمان که بتوانند از خانواده خود دوری کنند.

درمانگران اهمیت وضع قوانین اساسی قبل از ازدواج را توضیح می دهند

ازدواج یک پیوند توافقی است که در آن دو نفر به یکدیگر عشق می ورزند و برای زندگی به یکدیگر متعهد می شوند. در حالی که ارتباط از روی عشق انجام می شود، یک زن و شوهر واقعاً معنای کلمه را نمی فهمند تا زمانی که طوفان های زندگی را با هم پشت سر بگذارند. ازدواج برای افراد ضعیف نیست. اما تعیین قوانین اساسی می تواند از سوء تفاهمات در مسیر جلوگیری کند. برخی متوجه می شوند که پس از ازدواج، بیشتر احساس می کنند که هم اتاقی هستند تا همسر. کار روزانه می تواند به همه برسد و مسئولیتی که با چنین تعهدی همراه است می تواند طاقت فرسا باشد. قوانین اساسی قبل از ازدواج ضروری هستند و باید قبل از اینکه در راهرو قدم بزنید، وضع شوند.

قوانین اساسی برای یک ازدواج موفق

اگر می خواهید یک شراکت موفق و یک زندگی شاد داشته باشید، باید قوانین اساسی را از همان ابتدا تعیین کنید. ممکن است فکر کنید احمقانه به نظر می رسد که الزاماتی را برای رابطه ای که پایه و اساس آن عشق است، قرار دهید. اما هیچ چیز نمی تواند بدتر از عدم قوانین اساسی قبل از ازدواج یک زوج متاهل در حین مشاجره باشد. در این‌جا چند قانون اساسی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که اتحادیه شما طولانی و سعادتمند است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین، بدانید که در حالی که با این قوانین اساسی موافق هستید، آن‌ها می توانند انعطاف پذیر باشند – زمانی که هر دو طرف موافق باشند. به عنوان مثال، احساسات شما در مورد تشکیل خانواده ممکن است روزی تغییر کند. تا زمانی که هر دوی شما موافقت کنید که این تصمیمات را اصلاح کنید – و طبق قوانین اساسی قبل از ازدواج عمل کنید – به خوبی انجام خواهید داد!

عصبانی به رختخواب نروید

این موضوع بسیار مهم است، زیرا هر چه مدت طولانی‌تری اجازه دهید ناامیدی‌ها در زندگی شما وجود داشته باشد، فاصله بین شما دو نفر بیشتر ‌ می شود.

اکثر مشاجرات بر سر چیزهای احمقانه شروع می شوند و باید قبل از رفتن به رختخواب حل شوند.  همانطور که وقایع را در ذهن خود تکرار می کنید، موقعیت را بزرگتر از آن‌چه هست می سازید و به راحتی می تواند باعث رنجش شما از همسرتان شود.

با قوانین اساسی قبل از ازدواج که هرگز به خانواده اجازه دخالت نخواهید داد

یکی از مهم‌ترین مشکلات در ازدواج، رابطه زناشویی است. در بسیاری از موارد، وقتی صحبت از عزیزانشان می شود، مانند قانون شکنان رفتار می کنند. ایجاد مرزهای محکم در مورد اقوام در اوایل ضروری است. هرگز اجازه ندهید والدین یا خواهر و برادرتان در مورد شریک زندگی شما بد صحبت کنند. اتحاد بین شما باید قوی باشد و نمی توانید اجازه دهید بستگان شما شراکت موفق شما را خراب کنند.

نکته

همسران می توانند به سرعت رابطه شما را با مداخله از بین ببرند، به خصوص وقتی بچه دارید. بنابراین بهترین کار این است که با آن‌ها مرزهای محکمی در مورد رفتارهایی که انتظار دارید و آن‌چه را که تحمل نمی کنید تعیین کنید.

در مورد مسائل مالی تصمیم بگیرید

در زمان های قدیم یک حساب جاری مشترک وجود داشت و یک نفر تمام صورت حساب ها را انجام می داد. زوج های امروزی در نحوه انجام امور مالی کمی متفاوت تر هستند. آیا تمایل به قوانین اساسی قبل از ازدواج دارید؟ بحث در مورد این مسائل مادی از گذشته مهم است. اگر دو نفر بخواهند صورتحساب‌ها را بپردازند، ممکن است بسیار دچار مشکلاتی شوند. مسائل مالی یکی از مشکلاتی است که می تواند قوانین اساسی قبل از ازدواج را زودتر از هر چیز دیگری خراب کند. بنابراین زودتر نحوه انجام کارها را مشخص کنید. در مورد برنامه ای تصمیم بگیرید که برای هر دوی شما قابل قبول باشد.

نکته

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که هیچ یک از طرفین نباید بدون صحبت با یکدیگر خرید قابل توجهی انجام دهند. یک حد امکان برای انجام کارهای مالی تعیین کنید که نباید بدون بحث در مورد آن از آن عبور کنید. در مورد گشایش اعتبار و بدهکاری هم باید همینطور گفت.

تعیین کنید که آیا بچه می خواهید

یکی دیگر از مسائلی که در بین زوجین رایج است، تمایل به پدر و مادر بودن است. ممکن است یکی بخواهد مادر یا پدر شود در حالی که دیگری علاقه ای به فرزندان ندارد. فرقی نمی کند که به کدام قوانین اساسی قبل از ازدواج پایدار هستید. شما باید خواسته های خود را به شریک زندگی خود بیان کنید. از این موضوع غافل نشوید زیرا می ترسید به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی دارید. ممکن است بعداً شکاف مهمی ایجاد کند.

گذشته را مطرح نکنید

هر کس گذشته ای دارد، و برخی از تاریخ ها از بقیه ترسیم تر هستند. وقتی یک اتحادیه ایجاد می‌کنید، نمی‌توانید به طور مداوم شرکای خود را در مقابل آن‌ها بیاندازید. اگر همسر شما زمانی به مواد مخدر معتاد بود اما خود را از آن سبک زندگی کنار گذاشت. شما نمی توانید گذشته خود را تغییر دهید، اما می توانید آینده خود را تغییر دهید. آنچه را که پشت سر شماست به حال خود رها کنید زیرا این یک حبس ابد نیست.

یکی از قوانین اساسی قبل از ازدواج این است که همیشه صادق باشید

عدم صداقت می تواند راهی سریع برای مراجعه به دادگاه طلاق باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا