خواب در نوجوانان چه اندازه باید باشد؟

روان شناسی نکات مختلفی را برای ما می گوید. ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برخی موارد در زندگی بسیار مهم هستند. چیزهایی که به سادگی از کنار آن می گذریم بسیار می تواند در زندگی تاثیر گذار باشد. برای مثال همین مسئله ساده خواب یک موضوع بسیار مهم است. شاید برای خیلی ها این یک مسئله پیش پا افتاده باشد. روان شناسان می گویند که خواب و سلامتی روان ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند. افراد اگر نتوانند خواب کافی داشته باشند در دراز مدت دچار مشکلاتی خواهند شد. در مقاله های قبل در ارتباط با خواب و اختلالات آن صحبت کردیم. خوابیدن یک امر مهم برای همه افراد است. در ادامه می خواهیم ببینیم که خواب در نوجوانان چه اندازه باید باشد؟ در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است.

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با خواب در نوجوانان چه اندازه باید باشد؟ صحبت کنیم.

دیدن بیدار ماندن نوجوان در تمام ساعات شب می تواند نگران کننده باشد

خواب در نوجوانان
خواب در نوجوانان

دیدن بیدار ماندن نوجوان در تمام ساعات شب می تواند نگران کننده باشد. از این گذشته، آن ها ممکن است احساس کنند بزرگسال هستند. اما مغز آن ها هنوز در اوایل 20 سالگی رشد می کند. بنابراین آن ها به خواب بیشتری نسبت به بزرگسالان معمولی نیاز دارند. اما، زمانی که مهلت هایی مانند اوراق و تکالیف مربوط به سررسید فرا می رسد أوضاع پیچیده می شود.،ممکن است متوجه شوید که نوجوان شما بیشتر از آن چه که باید کار را به موقع انجام دهد، قربانی می شود. این امر در دراز مدت برای نوجوان شما مضر است. بنابراین خواب در نوجوانان مهم است.

خواب در نوجوانان و نیاز آن ها به این موضوع

مطالعات در مورد میزان خواب در نوجوانان در هر شب متفاوت است. با این حال، به طور متوسط ​​می توان گفت که نوجوانان به هشت تا ده ساعت خواب در شب نیاز دارند. این ممکن است زمان زیادی به نظر برسد. به ویژه در مقایسه با هفت ساعت یا بیشتر که معمولاً بزرگسالان برای استراحت خوب نیاز دارند. اما به خاطر داشته باشید که مغز نوجوانان هنوز در حال توسعه است.

نه تنها این، بلکه نوجوانان نیز دارای زندگی فوق العاده ای هستند. مغز نوجوانان آن ها را دائماً فعال نگه می دارد و باید ذهن های خود را با رعایت خواب در نوجوانان دوباره شارژ کنند. این کار باعث می شود تا بتوانند به کار خود ادامه دهند. بسیاری از نوجوانان در حال تعادل بین کارهای مدرسه ، استرس های خانه و زندگی اجتماعی خود هستند. آن ها در حال برنامه ریزی برای مشاغل پاره وقت و فعالیت های فوق برنامه هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چیزهایی که برای زنده ماندن به آن نیاز داریم شامل غذا، آب، هوا و خواب هستند.  خواب معمولاً در مورد مراقبت از خود نادیده گرفته می شود. با این حال، ما نباید خواب در نوجوانان را نیز قربانی کنیم.  زیرا اطمینان از این که شما در اوج عملکرد خود هستید به اندازه بقیه مهم است.

عدم رعایت زمان مناسب خواب در نوجوانان و بزرگسالان

برخی از نوجوانان (و حتی بزرگسالان) فکر می کنند می توانند تمام هفته را تا دیروقت بیدار بمانند. آن ها عقیده دارند که آخر هفته ها فقط خواب خود را جبران کنند. با این حال، خواب شما فقط یک روز از دست رفته را شامل می شود. بنابراین، به عنوان مثال، اگر دو ساعت در شب، هر شب، به مدت یک هفته از دست بدهید خطرناک است. و بعد از آن دو ساعت در روزهای شنبه و یکشنبه بخوابید، هنوز شش ساعت در طول هفته کم خواب هستید.

خوابیدن مناسب شبانه برای یک نوجوان ممکن است دشوار باشد

خواب در نوجوانان

خوابیدن مناسب شبانه برای یک نوجوان ممکن است دشوار باشد.  و دلیل آن ممکن است ربطی به مهلت های پیش رو نداشته باشد. در حقیقت، شاید او تقصیری نداشته باشد. به طور کلی، الگوی خواب در نوجوانان ممکن است حکم کند که نمی تواند قبل از ساعت 11 شب بخوابد. در حالی که او عادت داشت ساعت 8:00 بخوابد. و اگر هشت تا ده ساعت از آن جا حساب کنید تغییراتی ایجاد می شود.  به این معنی است که او بطور طبیعی بین 7:00 تا 9:00 صبح بیدار می شود. نه زمانی که یک نوجوان معمولی باید برای مدرسه بیدار شود.

پیامدهای از دست دادن خواب در نوجوانان

از دست دادن خواب در نوجوانان، تأثیر مشابهی بر والدین آن ها نیز دارد. در واقع آن ها تمرکز کمتری دارند که گوش دادن و حل مشکلات را برایشان دشوارتر می کند. مشکل دیگر برای نوجوانان این است که خواب کمتر می تواند منجر به افزایش آکنه و سایر بیماری های پوستی شود. چرا که وقتی بدن کمتر استراحت می کند، پوست نیز قادر به ترمیم نیست. محرومیت از خواب همچنین می تواند خلق و خوی فرد را که در دوران نوجوانی در حال تغییر است، خراب کند. نوجوانی که خواب خود را از دست می دهد آسیب زا خواهد بود.  به احتمال زیاد به راحتی ناامید می شود یا از کوچکترین چیزها ناراحت می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که یک نوجوان را پشت فرمان می گذارید، همه این عواقب در واقع می توانند خطرناک شوند. علاوه بر خطرات ناشی از نوشیدن الکل یا فشار همسالان، یک نوجوان کم خواب به احتمال زیاد هنگام رانندگی به خواب می رود. یا به علت عدم رعایت فرایند خواب در نوجوانان انتخاب های درستی را انجام نمی دهد. به عبارت دیگر، آن ها ممکن است سعی کنند رانندگی کنند در حالی که احساس ناامیدی یا ناراحتی از چیزی می کنند. اگر آن ها به اندازه کافی بخوابیده بودند، به این اندازه آزار نمیی دیدند.

خواب در نوجوانان و دوومیدانی

خواب در نوجوانان

پس از خواندن این مقاله، ممکن است به نظر برسد که نوجوانان باید نیمی از عمر خود را بخوابند. اما این واقعیت دارد. نوجوانانی که ورزش می کنند حتی بیشتر از نوجوانانی که این کار را انجام نمی دهند باید بخوابند. به طور دقیق، به یک ساعت وقت بیشتر نیاز دارند. خواب خوب علاوه بر افزایش سطح هوشیاری، برای زمان واکنش و عملکرد ورزشکاران نیز مفید است. علاوه بر این، خواب بیشتر به بدن زمان بیشتری می دهد تا آسیب های ورزشکار را ترمیم کند.

کاهش تعهدات خواب در نوجوان

بله، این خوب است اگر او بتواند مدعی شود که با فرآیند های دانشجویی، باشگاه نمایشی، فعالیت های داوطلبانه  یا رهبری گروه فعالیت دارد. یه طوری که این ها در برنامه های کالج نوجوان شما فوق العاده به نظر می رسد. به سختی می توان نیاز به تأثیرگذاری بزرگ در مدرسه مورد نظر خود را با پیامدهای منفی (از جمله سلامت روانی) با چنین شیوه زندگی شلوغ، متعادل کرد. سلامت روان و بهزیستی فرزند شما مهمترین چیز است. اگر او بتواند همه این فعالیت ها را مدیریت کند مشکل خواب در او هم حل می شود. و از انجام آنها لذت می برد که بسیار عالی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر این احساس را دارید که او  کارهای سنگین را انجام می دهد باید با او صحبت کنید. چرا که ممکن است بر فرایند خواب در نوجوانان او تأثیر بگذارد. ممکن است وقت آن رسیده باشد که با او دقیق صحبت کنید. برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را می تواند قطع کند. در حالی که هنوز کارهایش را انجام می دهد.

چرت زدن را کوتاه کنید

بسیاری از دانش آموزان از مدرسه به خانه می آیند و چرت می زنند. مشکل این است که ” چرت زدن سریع” برای یک نوجوان ممکن است به معنی سه ساعت خواب باشد.  و یک چرت سه ساعته هنگام تلاش برای داشتن یک برنامه خواب معمولی بیش از حد مشکل ساز است. نوجوانانی که برنامه خواب منظم تری دارند ممکن است نیازی به چرت زدن نداشته باشند. با این حال، اگر چرت زدن ضروری است، چرت زدن را هر کدام به 30 دقیقه محدود کنید. به این ترتیب، او طراوت سریعی پیدا می کند و به اوج درک درباره خواب در نوجوانان می رسد. حتی  بعداً کمتر در خوابیدن مشکل خواهد داشت.

به خواب بیشتر نوجوان خود کمک کنید

خواب در نوجوانان

چگونه به نوجوان خود کمک می کنید تا چند ساعت بیشتر بخوابد؟ یکی از مواردی که باید سعی کنید در نظر داشته باشید این است که محل تحصیل نوجوان خود را تغییر دهید. یعنی اگر معمولاً در اتاق خواب خود درس می خواند آن را تغییر دهید. یکی از دلایلی که برخی از بزرگسالان از بی خوابی رنج می برند همین است. بنابراین به خواب در نوجوانان اهمیت دهید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا