حمایت از شریک خود پس از از دست دادن نوزاد

شریک زندگی انسان باید باعث آرامش و پیشرفت او شود. پیشرفت می تواند از زمینه های شغلی باشد تا موارد دیگر مثل موفقیت در زندگی. همان طور که شما به حمایت شریک خودتان نیاز دارید او نیز به شما احتیاج دارد. فرزندان نیز به همان ترتیب به حمایت ها خانواده خودشان نیاز دارند. بعد از از دست دادن نوزاد این حمایت باید بیشتر شود. به راستی اگر این حمایت ها در خانواده وجود نداشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا به این فکر کرده اید که رابطه بدون حمایت چگونه خواهد بود؟

طبیعتاً اگر شما و همسرتان از یکدیگر حمایت نماید باعث اتفاقات بد در زندگی می شود. از دست دادن نوزاد یکی از مواردی است که نیاز شدید به حضور همسر دارد. ممکن است شریک زندگی شما بعد از این اتفاق دچار آزار و اذیت توسط دیگران و آسیب های روانی شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که حمایت از شریک خود پس از از دست دادن نوزاد چگونه است.

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است.  حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله و در وبسایت همکده (به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران) است. و علاوه بر این یک از ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با حمایت از شریک خود پس از از دست دادن نوزاد با شما صحبت کنیم.

از دست دادن نوزاد در هر مرحله از بارداری می تواند مخرب باشد.

از دست دادن نوزاد

از دست دادن نوزاد در هر مرحله از بارداری می تواند مخرب باشد. متخصص غم و نویسنده کتاب چرا کودک از دست دادن اهمیت دارد کی کینگ بررسی هایی کرده است. این که چگونه می توانید در این زمان غم و اندوه از شریک زندگی خود حمایت کنید. بنابراین، شما و شریک زندگی خود تصمیم گرفته اید که می خواهید یک خانواده تشکیل دهید یا به خانواده قبلی خود اضافه کنید. این کار باعث خوشحالی شما می شود. تصمیم برای ایجاد زندگی جدید، گسترش عشق بین شما به یک فرد جدید بسیار هیجان انگیز است. خصوصا داشتن خواهر و برادر یکی از مقدس ترین و خاص ترین تجربیات رشد خانواده است

سفر به سمت بارداری و تأیید بارداری برای همه ما متفاوت است. همان طور که حاملگی برای والدین و به خصوص برای هر زن و شریک زندگی او متفاوت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که تصمیم گرفتید خود را به سوی داشتن فرزند سوق دهید قدم بزرگی برداشته اید. این می تواند یک فرزند جدید یا تعداد بچه های بیشتر باشد. هیچ زوجی از ابتدا به مرگ فرزند خودش اصلا فکر نمی کند. مگر این که قبلاً در زندگی شما نفوذ کرده باشد. خیلی از افراد متاسفانه این فرآیند را بسیار خوش بینانه می بیند. همین امر باعث می شود فشار بیشتری به شریک زندگی بیاید. به همین علت بهتر است با کمک مشاور این مشکل را پشت سر بگذارید.

شمارش معکوس برای داشتن فرزند

همه خانواده ها دوست دارند که صاحب فرزند شوند و برای آن انتظار خواهند کشید. حال فرض کنید با این اشتیاق، به طور ناگهانی فرزند خود را از دست بدهند. به نظر شما چه اتفاقی برای این زوج ها می افتد؟ آیا می توانند این غم را فراموش کنند و به زندگی عادی خود برگردند؟ در این بخش از زندگی حمایت نقش بیار بالایی دارد. متاسفانه بسیاری از زوجین هنوز نمی توانند در هنگام نارحتی همدیگر را درک کنند. چگونه و چه کاری باید انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که به حمایت از شریک زندگی خود ادامه می دهیم و رابطه خود را با آن ها تقویت می کنیم؟

احساسات مختلف پس از نبود فرزندان در خانواده

از دست دادن نوزاد

فقط شما نیستید که برای از دست دادن فرزند خود ناراحت هستید. چگونگی بروز اندوه برای ما به طور جداگانه کاملاً منحصر به فرد خواهد بود. این با دیگران در اطراف ما بسیار متفاوت خواهد بود. شما و شریک زندگی خود ممکن است واکنش های احساسی متفاوتی نسبت به یک فقدان داشته باشید. با این احساس که این میزان از دیگری کمتر قابل توجه است. اگر در طول دوره بارداری فرزند خود را زا دست بدهید در شدیدی خواهید کشید. احساس دیگر که این یک “اشتباه” در مسیر حاملگی های آینده است. دانستن این که چگونه می توان فضای لازم را برای پاسخ منحصر به فرد هر کس به ضرر حفظ کرد، یک مذاکره چالش برانگیز است. این می تواند ارتباط شما را با یکدیگر تحت فشار قرار دهد.

به عنوان یک متخصص پیشرفته بازیابی غم، یکی از آموزه های اصلی وی این گونه بود. او با مشتریان خود به مواردی را به اشتراک می گذارد. این چیزی است که ما آن را شش افسانه اندوه می نامیم. این افسانه ها:

  • ناراحت نباشید
  • مشغول باشید
  • برای دیگران قوی باشید
  • زمان شفا دهنده است
  • ضرر را جایگزین کنید
  • تنها غصه بخورید

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این موارد در بسیاری از درک های ما از غم رخنه کرده است و می تواند تأثیر زیادی بر نحوه ادامه زندگی ما پس از فقدان داشته باشد. آن ها واکنش‌های متداولی به نحوه آموزش بسیاری از ما هستند. این که باید با ضرر پاسخ دهیم و با این وجود هر یک از آن ها به جای آن که با تجربه خود به آرامش برسند، از آن ها اجتناب می کنند. لحظه ای را با خودتان خلوت کرده و تفکر کنید. به این فکر کنید که آیا موارد گفته شده با احساسات شما همخوانی دارد یا خیر؟ به احتمال زیاد شما و همسرتان هر دو می دانید که برای گذراندن این اتفاق سخت به همدلی نیاز دارید.

جوامع امروزی بی اهمیت نسبت به مرگ هستند

از دست دادن نوزاد

ما یک جامعه بسیار منکر مرگ هستیم. ما از دست دادن خود را پنهان می کنیم، در سکوت رنج می بریم، از صحبت درباره خطر مرگ می ترسیم و در طول زندگی خود از مرگ می ترسیم. با این وجود حمایت کردن نیز سخت خواهد شد چرا که نمی توانیم قضیه مرگ نوزاد خود را به زبان بیاوریم. وقتی می بینیم که همسر ما رنج می برند و درد می کشند، این یک واکنش طبیعی است که بخواهیم برای آن ها آرامش ایجاد کنیم یا آن ها را تسلی دهیم. دل شکستگی افرادی که دوستشان داریم و برای ما عزیز هستند بسیار سخت است. ما به سادگی آموزش ها و الگوها یا تکنیک هایی را در اختیار نداریم که بدانیم چگونه از این امر حمایت کنیم.

غم و اندوه یک فرایند مهم از طریق گروهی از احساسات

بسیاری از ما تفکرات متفاوتی داریم. برخی افراد می گویند که غم و اندوه یک اتفاق ناگهانی از طریق مجموعه ای از احساسات  مختلف در زندگی است. یک روانپزشک آمریکایی-سوئیسی الیزابت کوبلر “مراحل غم” را به ما داد. و به عنوان راهی که غم برای همه ما آشکار می شود، از طریق انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی و پذیرش به ما یاد داد. برخی فرآیند ها نشان دهنده یک غم و احساس افسرده بودن بعد از این اتفاقات است. البته درک ما از این اتفاق نیز می تواند به بهبود خود و اطرافیانمان کمک بسیاری کند.

غم و اندوه خطی نیست، یک فرایند ثابت یا مشخص نیست. شما به طور ناگهانی با گذشت زمان و یا به دنیا آوردن فرزند دیگر به طور ناگهانی از این ناراحتی بیرون نمی آیید. غم و اندوه منحصر به فرد است و نحوه تجربه آن، پاسخ شخصی شما به از دست دادن، 100٪ تجربه شما است.  احتمالاً با اطرافیان شما بسیار متفاوت است. تجربیات ناراحتی پس از نبود فرزند در هر خانواده ای متفاوت است. تجربه شما کاملاً معتبر است و ملاحظات خاص خود را می طلبد.

حمایت از شریک زندگیتان از طریق دل شکستگی دردناک است

همدلی با شریک زندگیتان از طریق دل شکستگی دردناک است. همدردی از همسرتان پس از این اتفاق ناراحت کننده بسیار دشوار خواهد بود. این می تواند ددر یک رابطه صمیمی یکی از سخت ترین چالش هایی باشد که شما با آن روبرو خواهید شد. رابطه شما ممکن است بین ارتباط بسیار قوی و حمایتی که در کنار هم قرار دادن غم و اندوه خود دارید پیش بیاید. و یا احساس تنهایی و سوء تفاهم کنید. همه زوج ها دوست دارند که پدر و مادر شدن را تجربه کنند. امیدواریم که هیچ یک از زوجین این اتفاق را در زندگی خود تجربه نکنند.

در مقالات و کتاب های مختلف برخورد های جالبی نسبت به این موضوع شده است.

از دست دادن نوزاد

به یاد داشته باشید که در کتاب های مختلف معانی متفاوتی از غم وجود دارد. در یک نوع تعریف والدین یک غم جداگانه ای نسبت به ناراحتی های دیگر تجربه خواهند کرد. ما اطمینان حاصل می کنیم که همه اطرافیان خود آگاه هستند. در واقع این نکته را بدانید که تنها کار مهم و با ارزش آن ها در زندگی با همسرشان حمایت کردن از اوست. آن ها هر گونه نیاز یا چالش های احساسی که با آن رو به رو هستند را درک می کنند.

https://welldoing.org/article/supporting-your-partner-after-baby-loss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا