تمرینات آموزشی مغز که مردم را شادتر می کند

تمرینات آموزشی مغز کارهایی است که ما برای تقویت روان و احساس شادی خود انجام می دهیم. همه افراد سعی می کنند در کنار حس شجاعت از خود مراقب کنند. شاید کلمه ترسیدن از نظر همه ما باعث تمسخر شود اما نکته ای که باید بدانید این است که ترسیدن تا حدودی باعث پیشرفت ما می شود. در واقع هر حسی برای بدن لازم است اما به شرطی که قابل کنترل و مدیریت باشد. گاهی اوقات می بینیم افرادی وجود دارند که همیشه محتاط عمل می کنند. خوب اگر این رفتار بخواهد ادامه پیدا کند ممکن است آسیب های مختلفی را ایجاد کند.

یکی از این آسیب ها می تواند اختلالات وسواس باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که تمرینات آموزشی مغز که مردم را شادتر می کند؟ مراقبت های فردی در روان شناسی انواع مختلفی دارد و ممکن است شیوه های آن در هر شخصی متفاوت با شخصی دیگر باشد. تمرینات خود مراقبتی که موضوع امروز مقاله ما است نیز در ارتباط با همین فرآیند صحبت خواهد کرد.

یک سری از تعاریف در روان شناسی برای رفتار های دفاعی است. در واقع این تعاریف برای زمانی است که اگر شما یا فردی دچار مشکل شوید بدانید چگونه آن را مدیریت کنید و از خود دفاع کنید. برخی از تعاریف هم برای پیشگیری هستند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تمرینات آموزشی مغز که مردم را شادتر می کند، صحبت کنیم.

تمرینات آموزشی مغز و مراقبت از خود می تواند به طرق مختلف انجام شود

مراقبت از خود می تواند به طرق مختلف از جمله پرورش حس زندگی سالم، کاهش فشار خون، محافظت از سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. این می تواند به سلامت کلی جسمی شما، افزایش تولید اندورفین، مدیریت روابط و موارد دیگر کمک کند. وقتی به خوبی از خود مراقبت کنید، متوجه خواهید شد که با این کار می توانید اضطراب را کاهش دهید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید از خود مراقبت کنید. و هنگامی که این کار را انجام می دهید، متوجه می شوید که مدیریت استرس را در دست گرفته اید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از مراقبه شخصی منظم با استفاده از مدیتیشن، ورزش و سایر وسایل استفاده می کنند، سطح استرس کمتری دارند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها کمتر است.

نکته ای در ارتباط با تمرینات آموزشی مغز

از نظر ذهنی واضح، از نظر جسمی مناسب، محتوا یا آرام، می تواند به شما در عملکرد در زندگی روزمره کمک کند. در زیر برخی از نکات خوب مراقبت از خود و این که چه افرادی از آن ها سود می برند بحث خواهیم کرد.

داشتن یک زندگی سالم می تواند از بیماری هایی مانند بیماری قلبی جلوگیری کند

داشتن یک زندگی سالم می تواند از بیماری هایی مانند بیماری قلبی جلوگیری کند یا احتمال سایر بیماری های استرس زای ایمنی را کاهش دهد. توجه به این نکته ضروری است که سلامت جسمانی و مراقبت از خود با هم ارتباط دارند. تحقیقات انجام شده از نظر پزشکی نشان می دهد که بیماری قلبی و کار زیاد به هم مرتبط هستند. تمرین آن می تواند به ذهن و بدن کمک کند. افرادی که دارای بیماری های روانی مانند اختلال دوقطبی، افسردگی یا اضطراب مزمن هستند، می توانند از مراقبت از خود به عنوان بخشی از رژیم مراقبت جامع بهره مند شوند. مراقبت از خود، علاوه بر بهبود کیفیت زندگی، می تواند بر اطرافیان شما نیز تأثیرات موثری داشته باشد. این می تواند با آرامش سیستم عصبی و ایمنی، به روابط شما کمک کند و به شما این امکان را می دهد تا بیشتر به خواسته های دیگران گوش دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مراقبت از خود می تواند به شما در شارژ مجدد باتری، فرآیند، استراحت، فرار موقت از افکار یا موقعیت های نگران کننده کمک کند و به شما اجازه می دهد تا نیازهای ذهن و بدن خود را برآورده کنید. به همین دلایل، مراقبت از خود بخش مهمی از برنامه روزانه افراد است. در این جا افرادی که از مراقبت از خود سود می برند و چگونه افراد می توانند به خوبی از خود مراقبت کنند، آمده است:

فرسودگی شغلی و تمرینات آموزشی مغز خود مراقبتی

هنگامی که شما به عنوان مثال سرایدار هستید، کمک یا مراقبت از دیگران می تواند یک تجربه فوق العاده مفید باشد، اما همچنین می تواند شغلی استرس زا یا سپاسگزارانه باشد. تحقیقات نشان می دهد که مراقبین می توانند با نرخ هشداردهنده دچار فرسودگی شغلی شوند. وقتی در حال گذراندن وقت با افرادی هستید که به حمایت شما و انرژی جسمی و روحی شما نیاز دارند، باید به یاد داشته باشید که اگر از نیازهای خود غافل شوید، کمک به آن ها دشوار می شود. هنگامی که بر برنامه عملی آن شخص تمرکز می کنید، به یاد داشته باشید که زمانی را برای انجام همین کار برای خود اختصاص دهید. تمرکز بر مدیریت استرس به عنوان سرپرست بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از دیگران مراقبت می کنند، اگر اضطراب خود را کاهش ندهند، می توانند خود را در آستانه فرسودگی شغلی قرار دهند.

استفاده از فرآیند های مختلف برای تمرینات آموزشی مغز

برای مثال، می توانید با استفاده از فرآیند های مختلف و  اساسی (با فرض این که هیچ گونه حساسیتی در کار نیست)، مراقبت از خود را تمرین کنید، خود را تسکین دهید، خود را آرام کنید و در کنار سایر اشکال مراقبت های روانی به آرامش برسید. به عنوان یک سرپرست، می تواند به شما در انجام فعالیت های اوقات فراغت زمانی که در کار نیستید کمک کند تا بتوانید فشرده سازی خود را از بین ببرید.

وقتی مراقبت از خود را تمرین نمی کنید، می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد و تأثیر منفی بالقوه ای بر شخص یا افراد یا حیوانات یا گیاهانی که از آن ها مراقبت می کنید داشته باشد، که نمی خواهید این اتفاق بیفتد.

مطمئن شوید که فرآیند و تمرینات آموزشی مغز را به درستی انجام می دهید، برای تمرکز بر روی خود وقت بگذارید تا بتوانید از کسانی که به آن ها اهمیت می دهید یا مسئولیت آن ها را بر عهده دارید استفاده کنید و احساس بهتری در زندگی خود داشته باشید.

تمرینات آموزشی مغز که مردم را شادتر می کند

برای شادی چه کاری می توانید انجام دهید؟ به نظر می رسد که پاسخ ساده است – به افکار مثبت فکر کنید. اما این بدون آموزش مغز برای پذیرش مثبت اندیشی آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. مغز شما به سادگی با حساسیت بیشتری نسبت به اخبار ناخوشایند ساخته می شود. منفی گرایی آنقدر خودکار است که می توان آن را در اولین مرحله پردازش اطلاعات مغز تشخیص داد. ~ هارا استروف مارانو

بسیاری از مردم تفکر منفی را به یک عادت تبدیل می کنند.

این چند کلمه ممکن است ازنظر برخی عادی به نظر برسد، اما این یک حقیقت ناگوار است. در این‌جا نمونه‌ای از یکی از چندین آزمایش توسط جان کاچیوپو، دکترا، و استاد دانشگاه شیکاگو بیان خواهد شد:

کاچیوپو به تعدادی از مردم برخی از تصاویری را نشان داد که برای ایجاد احساسات مثبت شناخته شدند (به عنوان مثال، یک حیوان زیبا یا یک ماشین خوب). سپس همان تصاویر مرتبط با احساسات منفی و خنثی را نشان داد.

نکته ای در ارتباط با تمرینات آموزشی مغز

تصاویر قشر مغز نشان می دهد که مغز به دنبال محرک های منفی فعالیت الکتریکی بیشتری تولید می کند. (قشر مغز نقش اساسی در آگاهی ایفا می کند.) ما تمایلات مغز برای تمرکز بر موارد منفی را – یک بار دیگر – به واکنش جنگ یا گریز خود نسبت می دهیم.

برای غلبه بر پاسخ منفی ذاتی، باید ذهن و مغز خود را دوباره آموزش دهیم. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، تمرینات مثبت اندیشی است.

نکته

اگر تمرین مثبت اندیشی را به عادت تبدیل کنیم، تقریباً در همه زمینه های زندگی شاهد تحولات مثبت خواهیم بود. ما با مثبت اندیشی بیشتری شروع به فکر، احساس و عمل خواهیم کرد. به نوبه خود، این تمرینات آموزشی مغز روابط ما را بهبود می بخشد، ما را سازنده تر می کند، احساسات قدرتمندی از قدردانی ایجاد می کند. به طور کلی ما را قادر می سازد تا چیزها را با دید مثبت تری ببینیم. در این‌جا تمرینات آموزشی مغز وجود دارد که افراد را شادتر می کند.

از لحظه حال لذت ببرید

مارتین سلیگمن، مدیر شبکه روانشناسی مثبت، بر اهمیت تعریف «زندگی خوب» برای ما تأکید می کند. سلیگمن تمرینی را توصیه می کند که «روز زیبا» نامیده می شود. تمرین روز زیبا شامل تشریح این است که روز ایده آل شما چگونه خواهد بود. هنگامی که طرح کلی خود را تهیه کردید، در حالی که از لحظه حال هر موقعیت لذت می برید، هر مرحله را عملی کنید.

یکی از تمرینات آموزشی مغز این است که با دقت نفس بکشید

از بین هر شش نکته، این ممکن است مهم ترین باشد. تنفس زمانی که به سادگی به آن توجه کنید قدرت باورنکردنی دارد. اغلب اوقات، ما از تنفس خود بی خبر هستیم. مگر اینکه شما یک استاد یوگا یا چیز دیگری باشید، تنفس شما احتمالاً کمتر از حد مطلوب است. خشم، اضطراب، ترس، استرس و تنش تقریباً به طور خودکار به تنفس کم عمق کمک می کنند.

نکته

تنها چیزی که نیاز دارید پنج دقیقه تمرین است. خواه مضطرب، غمگین یا هر چیز دیگری هستید، چند بار در روز پنج دقیقه وقت بگذارید تا روی نفس خود تمرکز کنید. در این‌جا یک تمرین سریع وجود دارد:

  • – صاف بنشینید. شانه ها به عقب، سینه بیرون.
  • – دستان خود را در موقعیتی آرام استراحت دهید.
  • – اکنون با تمرکز روی نوع تنفس با بینی، به مدت 3 ثانیه عمیق نفس بکشید. دم باید شکم و دیافراگم شما را پر کند.
  • – لب های خود را به هم فشار دهید، به مدت شش ثانیه به آرامی بازدم کنید.
  • – شش بار تکرار کنید.

یک راه آسان برای به خاطر سپردن تمرین، به خاطر سپردن اعداد 3-6-6 است. 3 ثانیه دم، 6 ثانیه بازدم، 6 بار.

برای شادی بیشتر به موسیقی گوش دهید

هر موسیقی که حال شما را خوب می کند، به آن گوش دهید. موسیقی خوب در تمام انواع مطالعات برای افزایش مواد شیمیایی “احساس خوب” در مغز معرفی می شود.

یکی از تمرینات آموزشی مغز: ابراز قدردانی کنید

طبیعت انسان این است که همیشه در مورد هر چیزی که ممکن است مستلزم اتفاقات خوب باشد فکر کند.

“وقتی کالج را تمام کنم، خوشحال خواهم شد.” «وقتی به آن خانه زیبا رسیدم…» «وقتی به شغلی که می‌خواهم رسیدم…» «وقتی بالاخره پولی را که لیاقتش را دارم به دست آوردم…» وقتی ازدواج کردم…» آن‌ها قدرت خود را برای خوشحالی ما از دست می دهند. اما وقتی آن‌ها را فراموش می کنیم تمرین قدردانی بسیار قدرتمند است. زیرا یادآور چیزهایی است که قبلاً داریم. علاوه بر این، ممکن است به ما یادآوری کند که ما به بسیاری از کارهایی که فکر می کنیم انجام می دهیم نیاز نداریم.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا