تعیین اهداف اجتماعی برای تأثیر در جهان

در حالی که موفقیت شخصی را دنبال می کنید، باید در نظر داشته باشید که وظیفه بشری است که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنید – دست زدن به زندگی، حفظ طبیعت و سهمیه بندی خود برای کمک به مبارزه با مشکلات اجتماعی جهان، مانند فقر، گرسنگی، فقدان آموزش با کیفیت، HIV/AIDS، تغییرات آب و هوایی، سرطان و غیره. با صرف کمی زمان از برنامه شلوغ خود، می توانید ساعاتی را به صورت هفتگی یا ماهانه کنار بگذارید یا بخشی از مرخصی سالانه خود را برای پیگیری اهداف اجتماعی مختلف در محله، جامعه محلی یا سراسر جهان صرف کنید. در این مقاله می توانید نکاتی را در تعیین اهداف اجتماعی برای تأثیر در جهان بیابید.

اهداف اجتماعی چیست؟

اهداف اجتماعی را می توان اهدافی توصیف کرد که فرد یا گروهی را به دنیای نزدیک خود متصل می کند – ایجاد تأثیر، ایجاد ارزش، تأثیر بر زندگی، تأمین یا حفظ امکانات اجتماعی یا زیرساخت ها، حل مشکلات اجتماعی و/یا حفاظت از محیط طبیعی می تواند جزو اهداف باشد.  اهداف اجتماعی می تواند در سطح فردی یا شرکتی ظاهر شود. اهداف اجتماعی شرکت ها معمولاً به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) توصیف می شوند، در حالی که برخی از اهداف اجتماعی شخصی را می توان خدمات اجتماعی توصیف کرد. تمرکز این مقاله اهداف اجتماعی شخصی است.

چرا اهداف اجتماعی مهم هستند؟

چگونه می توان اهداف اجتماعی را برای تأثیرگذاری در جهان ایجاد کرد؟

تعیین و پیگیری اهداف اجتماعی می تواند به شما یادآوری کند که شما یک ذینفع مهم در توسعه کلی جامعه هستید. مشکلات گوناگونی در جوامع و سراسر جهان وجود دارد که بیش از تلاش دولت نیاز دارد. افراد می توانند برای حل برخی از این چالش ها دست به دست هم دهند. در زیر برخی از دلایلی که باید اهداف اجتماعی را تعیین کنید و “مشارکت کنید” ذکر شده است.

برای لمس زندگی

بسیاری از افراد محروم در سراسر جهان وجود دارند که پتانسیل بالایی نیز دارند. وقتی اهدافی را برای تأمین نیازهای اجتماعی مانند تغذیه فقرا و آموزش افراد محروم تعیین می کنید، زندگی را لمس می کنید و سرنوشت ها را تغییر می دهید.

برای یافتن اشتیاق واقعی خود

اهداف اجتماعی شما می تواند به شما در یافتن اشتیاق واقعی شما کمک کند. در بسیاری از موارد، حرفه انتخابی شما ممکن است علاقه واقعی شما نباشد، حتی اگر موفق باشید. با مشارکت در برخی مسئولیت های اجتماعی، ممکن است بتوانید اشتیاق واقعی خود را بیابید – چیزی که می توانید بقیه عمر خود را برای آن زندگی کنید.

برای با انگیزه ماندن

برآوردن نیازهای اجتماعی و دستیابی به اهداف اجتماعی نیز می تواند منبع انگیزه ای باشد که می تواند عملکرد شما را در سایر زمینه های زندگی افزایش دهد. هنگامی که بیش از حد بر خود و شغل خود تمرکز می کنید، ممکن است از کارهای روزمره خسته شوید و انگیزه خود را از دست بدهید، اما مشارکت و دستیابی به نتایج متفاوت می تواند منبع انگیزه ای باشد که می تواند به حرفه شما نیز سرایت کند.

برای تقویت تصویر عمومی خود

در حالی که وظایف صادقانه مربوط به لمس کردن زندگی و برآوردن نیازها را انجام می دهید، این شانس وجود دارد که از کارهایی که انجام می دهید قدری تشخیص دهید و این می تواند چهره عمومی شما را تقویت کند. همچنین می توانید با افراد زیادی ملاقات کرده و شبکه خود را در فعالیت های اجتماعی خود تقویت کنید.

با برنامه ریز زندگی کامل فوق العاده مولد شوید

برنامه ریز زندگی کامل خود را بگیرید تا روز خود را برای حداکثر بهره وری برنامه ریزی کنید و کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهید.

 تعیین اهداف اجتماعی برای تأثیر در جهان 

چگونه می توان اهداف اجتماعی را برای تأثیرگذاری در جهان ایجاد کرد؟

اکنون که می دانید اهداف اجتماعی چقدر می توانند مهم باشند، چگونه می توانید اهداف خود را تعیین کرده و مشارکت شخصی خود را انجام دهید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

علایق خود را در نظر بگیرید

برای شروع تعیین اهداف خود، باید با علایق خود شروع کنید. در اعماق خود جستجو کنید تا بدانید که آیا در حال حاضر یا در گذشته نگرانی فزاینده ای در مورد گروهی از افراد یا مسائل اجتماعی داشته اید. مایک مردوک، واعظ معروف آمریکایی، یکبار گفت:

“کسانی که مهر و محبت شما را باز می کنند، کسانی هستند که به آنها محول شده اید.”

مواردی که باعث می شود احساس کنید باید کاری را انجام دهید می تواند به شما در شناسایی مناطقی که می توانید کمک کنید کمک کند.

 کمی تحقیق کنید

برای یافتن نیازها و فرصت های موجود برای لمس زندگی و ایجاد تأثیر مثبت اجتماعی در سراسر جهان، جامعه یا آنلاین خود را جستجو کنید. به عنوان مثال، می توانید دستورالعمل 2030 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار  را مرور کنید تا مناطق اولویت نیاز را بدانید و از اطلاعات برای ترسیم برخی از اهداف خود استفاده کنید. همچنین می توانید با موسسات خیریه، گروه های حمایتی یا مراکز داوطلب صحبت کنید تا بدانید که آنها در حال حاضر به چه نیازهایی نیاز دارند.

به برنامه خود نگاه کنید

زمانی که می توانید به دلایل اجتماعی اختصاص دهید بستگی به برنامه فعلی شما دارد، و این امر بستگی دارد. تعیین کنید که چقدر می توانید درگیر باشید و چه اهدافی را باید تعیین کنید. اگر وقت ندارید، اهداف شما بیشتر تعهد مالی است تا مشارکت فیزیکی. با این حال، اگر در روزهای خاصی وقت بیشتری برای خود دارید، می توانید از نظر جسمی نیز درگیر شوید.

توانایی های خود را مرور کنید

این در مورد استعداد، مهارت ها، توانایی ها، تخصص و منابع شما است. تا آنجا که می خواهید کمک کنید، نمی توانید کاری خارج از ظرفیت خود انجام دهید. با توانایی ها و منابع خود، آنچه می توانید انجام دهید و چه نیازهایی را می توانید برآورده کنید، بررسی کنید. ممکن است شما ظرفیت لازم را نداشته باشید اما بتوانید منابع و تخصص خود را از منابع دیگر برای برآوردن نیازهای خاص بسیج کنید.

در مورد اهداف خود تصمیم بگیرید

گزینه های زیادی پیش روی شما خواهد بود، اما باید تصمیم بگیرید که بر اساس آنچه برایتان مهمتر است، به چه چیزهایی می توانید وقت خود را اختصاص دهید و منابع شما می توانند کدام اهداف را دنبال کنید.

10 نمونه از اهداف اجتماعی

در زیر 10 نمونه از اهداف اجتماعی را می توانید انتخاب کنید. آنها همچنین می توانند به شما انگیزه دهند تا اهداف خود را تعیین کنید.

داوطلب باشید

یکی از راه های “مشارکت” داوطلب بودن است و راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید داوطلب شوید تا موضوع مورد علاقه خود را در مدرسه محلی خود تدریس کنید، برای کمک به مرکز سالمندان مراجعه کنید، غذاها را در سرپناه بی سرپناه یا آشپزخانه تهیه کنید و غیره. اگر می خواهید نحوه مشارکت داوطلبانه را در برنامه خود بیاموزید، سایر مقالات وب سایت همکده ممکن است به شما کمک کند.

بخشی از درآمد خود را به امور خیریه اهدا کنید

هدفی را برای اهداء بخشی از درآمد ماهانه یا سالانه خود به امور خیریه تعیین کنید. اگر زمان لازم برای مشارکت فیزیکی در یک سازمان را ندارید، این نیز ممکن است یک گزینه باشد.

برای کاهش انتشار کربن به گروه حمایتی بپیوندید

اگر علاقمند به مهار اثرات تغییرات آب و هوایی یا جلوگیری از تخریب محیط زیست هستید، می توانید گروهی را برای آموزش، روشنگری و بسیج مردم در زمینه رعایت قوانین دفاعی راه اندازی کرده یا به آنها بپیوندید.

 راهنما شوید

گاهی اوقات، در دسترس قرار دادن خود برای راهنمایی افراد جوان و راهنمایی آنها ممکن است کاری باشد که می توانید به آنها کمک کنید. جوانان همیشه به دنبال کسی هستند که به دنبال او باشد. به اشتراک گذاشتن تجربیات غنی خود با جوانان جامعه خود و راهنمایی آنها در مورد گام هایی که برای موفقیت نیز باید بردارید می تواند ایده خوبی باشد.

در جلسات جامعه شرکت کنید

شرکت در جلسات جامعه چشم شما را به نیازهای اطراف شما باز می کند. حضور منظم داشته باشید و در ابتکارات مشترک جامعه شرکت کنید. همچنین می توانید برای خدمت در هیئت مدیره انجمن داوطلب شوید.

در روز تولد خود درخواست کمکهای خیریه کنید

چگونه می توان اهداف اجتماعی را برای تأثیرگذاری در جهان ایجاد کرد؟

یک ابتکار خوب دیگر استفاده از مناسبت های تولد شما برای کمک های خیریه است. درخواست از دوستان و نیک اندیشان برای حمایت از شما در این ابتکار می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

مربی یک تیم ورزشی جوانان

اگر عاشق ورزش هستید، می توانید با مربیگری در یک تیم ورزشی جوانان استعدادهای جدیدی را پرورش دهید. همچنین می توانید از فرصت برای مربیگری جوانان استفاده کنید.

لباسهای قدیمی خود را اهدا کنید

احتمالاً لباس های زیادی در کمد لباس خود دارید که اغلب نمی پوشید. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که هر سال کمد لباس خود را عوض کنید تا لباس های قدیمی خود را به کسانی که به آنها نیاز دارند اهدا کنید.

گواهینامه CPR بگیرید

احیای قلبی ریوی (CPR) یک مهارت نجات بخش است که می توانید برای نجات جان افراد در مواقع ضروری به دست آورید. در صورت دریافت گواهینامه، نه تنها می توانید از آن برای نجات جان افراد استفاده کنید، بلکه می توانید چندین نفر دیگر را نیز آموزش دهید.

 به قربانیان بلایای طبیعی کمک کنید

طوفان، گردباد، رانش زمین یا آتش سوزی در جنگل در سراسر جهان اتفاق می افتد. تعداد بی شماری از مردم از پیامدهای این بلایا رنج می برند. شما می توانید هدفی را برای کمک به این گونه افراد تعیین کنید. چه با ارسال مواد امدادی و یا ساختن پناهگاه های موقت.

سخن آخر در ارتباط با تعیین اهداف اجتماعی برای تأثیر در جهان 

افراد را می توان به خاطر دستاوردهای شخصی خود به یاد آورد،. اما خاطراتی که بیشتر از همه باقی می ماند این است که چگونه آنها از زندگی و منابع خود برای لمس زندگی و بهبود جوامع خود استفاده کرده اند. تعیین و پیگیری اهداف اجتماعی می تواند به شما این فرصت را بدهد که نام خود را در قلب انسان ها قرار دهید و در داستانهای زندگی دیگران نقش داشته باشید.

در این مقاله می توانید نکاتی را در تعیین اهداف اجتماعی برای تأثیر در جهان بیابید.

 

 
منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا