بعد از مثبت شدن تست بارداری چه اتفاقی می افتد؟

مثبت شدن تست بارداری یک اتفاق خوب برای هر خانواده است. همه خانوم ها دوست دارند بارداری را تجربه کنند. تجربه داشتن کودک و مادر شدن می تواند شیرین ترین لحظه در زندگی هر شخصی باشد. نکته ای که باید بدانیم نحوه تربیت و نحوه رفتار در بعد از بارداری و حین بارداری است. این رفتار ها خصوصا در آقایان اهمیت بیشتری دارد. بارداری در دنیای امروزی بسیار مهم است. مادران زنانی می توانند باردار شوند که آمادگی های لازم را داشته باشند.

آمادگی ذهنی برای بارداری بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی در دوران بارداری مهم است شرایط خانواده است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که بعد از مثبت شدن تست بارداری چه اتفاقی می افتد؟ این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید.

رفتار فرد و مثبت شدن تست بارداری

بعد از مثبت شدن تست بارداری چه اتفاقی می افتد؟

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با بعد از مثبت شدن تست بارداری چه اتفاقی می افتد؟ صحبت کنیم.

احساسات بعد از مثبت شدن تست بارداری

طبیعی است که یک تست بارداری مثبت، احساسات، نگرانی ها، تردیدها و اضطراب های مختلفی را به همراه داشته باشد. سعی کنید چند نفس عمیق بکشید. چه این یک بارداری برنامه ریزی شده بود یا نه، قدم های مهم بعدی وجود دارد که باید در مورد آن ها فکر کنید.

ممکن است مانند بسیاری از افراد، مطمئن نیستید که این مراحل بعدی چیست. در این جا لیست مفیدی از کارهایی است که باید در صورت مثبت شدن تست بارداری انجام دهید.

برنامه ریزی کنید

یک برنامه ریزی درست برای بعد از مثبت شدن تست بارداری خود داشته باشید.  همه چیزهایی را که باید در مورد سلامت دوران بارداری، غربالگری ها و موارد دیگر برای آمادگی برای بارداری سالم بدانید، بیاموزید. اول این که موعد زایمان کودک شما چه زمانی است؟

با ارائه دهنده خود تماس بگیرید

به محض این که بارداری شما تایید شد یا مشکوک به بارداری هستید، یک قرار ملاقات با پزشک خود بگذارید.  برخی از افراد ممکن است اولین قرار ملاقات را تا زمانی که دو دوره قاعدگی را از دست داده‌اید، برنامه‌ریزی نکنند. در حالی که برخی دیگر خواستار دیدار فوری شما هستند.

حتی اگر قرار قبلی ندارید، سؤالاتی در مورد مواردی مانند داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، علائم نگران‌کننده یا شرایط سلامت مزمنی که ممکن است بر بارداری شما تأثیر بگذارد، بپرسید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بعد از مثبت شدن تست بارداری چه اتفاقی می افتد؟

اگر سابقه ای دارید که ممکن است نشان دهد باید زودتر دیده شوید، آن را بیان کنید. برای مثال، سابقه از دست دادن بارداری قبلی، عوارضی مانند درد یا خونریزی، یا شرایط مزمنی که قبل از بارداری داشته‌اید. همانند دیابت یا کم‌کاری تیروئید، باید حتما به پزشک خود این موارد را بگویید.

یک قرار ملاقات همچنین می تواند به شما کمک کند تا از شر هرگونه شک و تردید در مورد مثبت شدن تست بارداری خلاص شوید. این در واقع تأیید می کند که واقعاً بچه دار هستید یا خیر.

نتایج خود را تایید کنید

با انجام تست های بارداری خانگی، گاهی اوقات ممکن است در مورد نتیجه شک داشته باشید. ممکن است تعجب کنید که آیا مثبت شدن تست بارداری کاذب است؟ هنگام ارزیابی نتیجه تست بارداری باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

 نشانگر دستگاه  را بررسی کنید

معمولاً وقتی افراد در مورد مثبت شدن تست بارداری تعجب می کنند، نگران هستند که نشانگر دستگاه اشتباه کرده باشد. این زمانی است که آزمایش بارداری مثبت به نظر می رسد. در واقع یک نوع خط ضعیف وجود دارد – اما در واقع نتیجه مثبتی نیست.

نشانگر دستگاه به ندرت دارای رنگ مشخص است. این بیشتر شبیه یک خط کم رنگ است که در آن انتظار دارید یک خط صورتی ببینید. نشانگر دستگاه با مارک های خاصی از تست های بارداری رایج تر است. اگر به زمان توصیه شده نگاه کنید، معمولاً خطوط تبخیر در آزمایش ظاهر نمی شوند. اکثر تست‌ها به شما می‌گویند که به تعداد دقیقه‌های مشخصی رسیدگی کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، آزمایش بارداری ممکن است به شما دستور دهد که سه دقیقه پس از انجام آن به آزمایش نگاه کنید. پیروی از این دستورالعمل‌ها برای جلوگیری از اشتباه خواندن تست بارداری بسیار مهم است.

نشانگر دستگاه مشکلی مثبت شدن تست بارداری به صورت کاذب را حل می کند. تست های دیجیتال نتایج را به صورت «بارداری» یا « عدم بارداری» نمایش می دهند. هیچ نشانگری برای رمزگشایی یا تفکر بیش از حد وجود ندارد. این یکی از مزایای تست های دیجیتال است، اگر چه معمولاً گران تر هستند.

موارد مثبت کاذب را در نظر بگیرید

بعد از مثبت شدن تست بارداری چه اتفاقی می افتد؟

اگر آزمایش شما به وضوح مثبت باشد، به احتمال زیاد باردار هستید. مثبت شدن تست بارداری کاذب ممکن است اما بسیار نادر است. برخی از داروها و شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند باعث مثبت کاذب شود.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، اگر درمان باروری شما شامل تزریق hCG باشد، می توانید نتیجه آزمایش بارداری مثبت را دریافت کنید. این در واقع حاملگی را نشان نمی دهد. این به این دلیل است که hCG هورمونی است که با آزمایش بارداری اندازه گیری می شود.

با صبر کردن حداقل 10 روز پس از تزریق قبل از انجام تست بارداری، از این مشکل جلوگیری کنید. اگر شک دارید، آزمایش دیگری انجام دهید یا به پزشک مراجعه کنید.

به علائم بارداری توجه کنید

علائم و نشانه های بارداری، شاخص های دقیق بارداری نیستند. برخی از افراد هرگز تهوع صبحگاهی یا علائم دیگر را تجربه نمی کنند. اما آن ها نیز به اندازه سایرین باردار هستند. فقدان علائم حاملگی به این معنی نیست که باردار نیستید.

از طرف دیگر، برخی از افراد ممکن است گرفتگی عضلات را تجربه کنند. این معمولاً با پریود شدن همراه است که به این معنی است که شما حامله نیستید. طبیعی است که اگر مثبت شدن تست بارداری را تجربه کرده اید اما گرفتگی عضلات دارید، نگران باشید. بدانید که ناراحتی خفیف لگن در دوران بارداری طبیعی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اتفاقات زیادی در رحم شما برای کمک به آماده شدن برای میزبانی از نوزاد وجود دارد. همچنین، اگر مضطرب هستید، ممکن است ناخودآگاه عضله شکم خود را منقبض کنید، که می تواند باعث گرفتگی خفیف شود.

اگر داروهای باروری مصرف کرده‌اید، ممکن است تخمدان‌های شما همچنان در اثر تحریک متورم باشند. تحریک خفیف تخمدان (OHSS) می تواند باعث ناراحتی لگن و نفخ شود. OHSS می تواند توسط پزشک شما کنترل یا درمان شود.

گرفتگی عضلات بعد از مثبت شدن تست بارداری

اگر گرفتگی عضلات شما شدید است یا با علائم نگران کننده دیگری مانند لکه بینی یا خونریزی واژینال همراه است، با پزشک خود تماس بگیرید.

مقایسه نتایج آزمایش خون بارداری

آزمایش خون بارداری می تواند حاملگی شما را در مطب ارائه دهنده شما تایید کند.  پزشک شما ممکن است آزمایش کیفی حاملگی را بر خلاف آزمایش کمی بارداری تجویز کرده باشد. حتی ممکن است آزمایش خون شما منفی باشد در حالی که آزمایش خانگی شما می تواند مثبت باشد.

یک تست کیفی بارداری فقط یک نتیجه مثبت یا منفی می دهد. این  اغلب به سطح بالاتری از هورمون بارداری نسبت به بسیاری از تست های خانگی اولیه بارداری نیاز دارد. تست‌های کمی حاملگی گاهی اوقات می‌توانند هورمون بارداری را قبل از آزمایش خانگی تشخیص دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اکثر پزشکان باروری یک آزمایش کمی حاملگی را تجویز می کنند که میزان hCG در گردش را اندازه گیری می کند. معمولاً چند روز بعد آزمایش دیگری انجام می شود تا ببیند سطح hCG با چه سرعتی در حال افزایش است (نشانه ای از مثبت شدن تست بارداری و حاملگی سالم).

همچنین ممکن است، اگر آزمایش خون شما خیلی زود مثبت شد، چند روز بعد به دلیل سقط جنین زودهنگام، در خانه آزمایش منفی دریافت کنید. در این صورت احتمالا پریود شدن شما به زودی شروع می شود. در هر صورت، در مورد این که چرا نتایج ممکن است متفاوت باشد، با پزشک خود مشورت کنید

به بارداری خود واکنش نشان دهید

بعد از مثبت شدن تست بارداری چه اتفاقی می افتد؟

طیف وسیعی از احساسات مختلف وجود دارد که ممکن است با توجه به اخبار و تأثیر آن بر زندگی شما، شما را ناراحت کند.

بعد از مثبت شدن تست بارداری ایجاد ترس و وحشت نکنید

همه یک بارداری برنامه ریزی شده ندارند یا بلافاصله از این خبر خوشحال نمی شوند. همانطور که اخبار را پردازش می کنید به خود زمان بدهید.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا