باورهای افراد خوشبین

مدت هاست بحث هایی در مورد اینکه آیا خوش بین بودن چیز خوبی است یا اینکه دیدگاه بدبینانه در درازمدت برای شما محافظت کننده تر و بهتر است وجود داشته است. اخیراً، تحقیقات نشان داده است که افراد خوش بین در واقع زندگی طولانی تری با سلامت روان و کیفیت زندگی بهتر دارند. بنابراین، چه چیزی یک فرد خوش بین را ایجاد می کند؟ کدام باورها اساس شیوه زندگی آنهاست؟ باورهای افراد خوشبین در این مقاله از همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

باورهای افراد خوشبین

هدف این مقاله بررسی تعدادی از باورهای رایج‌تر در میان افراد خوش‌بین است تا بفهمیم ذهن آن‌ها چگونه کار می‌کند و چرا اینگونه فکر می‌کنند. در ادامه راهکارهایی برای این مورد بیان می شود.

پاسخ من انتخاب نهایی من است

یک فرد خوش بین معتقد است که صرف نظر از موقعیتی که با آن مواجه می شود، تنها چیزی که همیشه بر آن کنترل دارد، نحوه واکنش آنهاست. چه اتفاقات خوب، خنثی یا بد رخ داده باشد، انتخاب با آنهاست که هر طور که می خواهند واکنش نشان دهند. آنها به سادگی ترجیح می دهند بیشتر به جنبه های مثبت نگاه کنند تا اینکه روی جنبه های منفی تمرکز کنند.

من قدرت تغییر زندگی ام را دارم

افراد خوش بین به شدت معتقدند که قدرت ایجاد تغییرات مثبت را در درون خود دارند. آنها به توانایی های خود و پشتکار خود ایمان دارند. آنها اعتماد دارند که اگر رویاهای خود را با شجاعت و قاطعیت دنبال کنند، شانس خوبی برای تبدیل آن رویاها به واقعیت دارند.

چیزهای خوب هرگز دور نیستند

خوبی ها جزو باورهای افراد خوشبین است. وقتی دیدی خوش بینانه به زندگی دارید، طبیعی است که باور کنید چیزهای خوبی در گوشه و کنار در انتظار شما هستند. و در حالی که آینده را نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد، اگر فکر می کنید که خیر در راه شماست، باعث می شود زمانی که اتفاق می افتد بهتر آن را ببینید. با این حال، وقتی به آن فکر می‌کنید، اگر چشمانتان برای دیدن آن‌ها باز باشد، همیشه چیزهای خوبی در آینده وجود دارد.

تروما موقتی است، اما بهبودی نیاز به زمان دارد

افراد خوش بین کاملاً از آسیب مصون نیستند. آنها فقط به آن به عنوان یک رویداد ناپایدار نگاه می کنند که روزی به گذشته سپرده خواهد شد. آنها مطمئناً این واقعیت را انکار نمی کنند که التیام زخم های عاطفی می تواند زمان بر باشد. آنچه متفاوت است این است که، حتی در دوره‌ای از زندگی‌شان، لحظات خوبی را که داشته‌اند فراموش نمی‌کنند و می‌دانند که چنین خوشبختی بار دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.

باورهای افراد خوشبین می گوید ابراز قدردانی ضروری است

وقتی چیزهای خوب به دنیای یک خوش بین سرازیر می شود، آنها آنها را بدیهی نمی دانند. درعوض، تشکر می کنند تا بخت و اقبال خود را یادآوری کنند. آنها بر این باورند که اگر با چشمانی تیزبین به اطراف نگاه کنید، شگفت زده خواهید شد که چقدر باید سپاسگزار باشید و ابراز قدردانی آنها فقط به تقویت دیدگاه مثبت آنها نسبت به جهان کمک می کند.

فردا یک روز جدید است

یک فرد خوش بین همیشه یک روز جدید را فرصتی تازه برای یافتن یا ایجاد خیر در واقعیت خود می بیند. اگر در مسیر زندگی خود با شکست مواجه شوند، با غروب و طلوع خورشید احساس آرامش می کنند زیرا هر روز جدید این پتانسیل را دارد که راهی را برای بازگشت به مسیری که از آن منحرف شده اند نشان دهد. آنها قدرت زمان برای ایجاد تغییرات مثبت در یک فرد را درک می کنند و کاملاً در معرض پتانسیل هایی هستند که هر صبح به همراه دارد.

مخالفان در باورهای افراد خوشبین راهی ندارند

وقتی یک خوشبین با کسی روبرو می شود که رویاهای او را کوچک می کند و اعتقاداتش را تحقیر می کند، توجه چندانی به آنها نمی کند. آنها درک می کنند که چنین فردی هنوز از ظرفیت شگفت انگیز انسان برای دستیابی به چیزهای بزرگ آگاه نشده است. بحث هر چه که باشد، یک فرد خوش بین به خود و به فراوانی که می تواند در صورت تمایل به جستجو و مبارزه برای آن باشد، ایمان می آورد. از نظر آنها، منکر کسی است که نمی تواند راهی به رویاهای خود متصور شود. فردی که نسبت به پتانسیل خود کور است.

بر سختی ها در هر نوبت غلبه می شود

اگر یک روح خوش بین نیاز به یادآوری توانایی ذاتی خود برای غلبه بر موانع داشته باشد، فقط به اطراف خود نگاه می کند. هر کجا که جستجو کنید، می توانید نمونه هایی از افرادی را ببینید که با زمان های پر دردسر مواجه شده اند، با شیاطین مبارزه کرده اند و پیروز شده اند. این مدل‌های عزم ثابت می‌کنند که اگر باور داشته باشید چقدر ممکن است. آنها به عنوان انگیزه ای برای افراد خوش بین عمل می کنند تا به خوبی هایی که به آنها می رسد اعتقاد داشته باشند.

زندگی متناهی از باورهای افراد خوشبین

روزهای ما در این زمین محدود است و یک خوش بین معتقد است که بهتر است روی همه چیزهای مثبتی که اتفاق افتاده و ممکن است اتفاق بیفتد تمرکز کنیم. شکنندگی و نامطمئن بودن زندگی آنها را برمی انگیزد که تا حد امکان زمان خود را با ذهنیت مثبت سپری کنند زیرا تنها در این صورت می توانید واقعاً از زمانی که دارید لذت ببرید.

من نبردهایم را عاقلانه انتخاب می کنم

هیچ خوش بین نمی تواند همیشه چشم انداز شادی داشته باشد، اما آنها می توانند تلاش کنند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی روحیه ضعیف تری بر آن حاکم می شود، دلایل خوبی برای آن وجود دارد. اجازه ناراحتی های کوچک را نمی دهند. آنها در یک چشم به هم زدن ذهن خود را ادامه می دهند و غم، عصبانیت، اضطراب و سایر احساسات منفی را برای رویدادهای جدی تر ذخیره می کنند. به عبارت دیگر، آنها انتخاب می کنند که چه زمانی و چه زمانی با واقعیت خود مبارزه نکنند. آن‌ها می‌توانند هر بار که مشکلی پیش بیاید، خود را تنبیه کنند، اما وقتی فقط چیزهای کوچکی باشد، عرق نمی‌کنند.

پذیرش بدی ها نشانی از مثبت بودن

یکی دیگر از باورهایی که یک فرد خوش بین به احتمال زیاد به آن اعتقاد دارد این است که ما از زمان های خوبی که مایل به پذیرش بدی ها هستیم، شادی و خوشحالی بسیار بیشتری را تجربه می کنیم. آنها متوجه می شوند که اگر هیچ اتفاق بدی برای ما رخ ندهد، ممکن است به خوبی قدردان خوبی های زندگی نباشیم. به این فکر کنید که در مکانی زندگی می کنید که در آن خورشید هر روز می تابد، جایی که دمای آن همیشه راحت است و نسیم در فروتنی خود طراوت می بخشد. اگر هرگز سرما، مرطوب و طوفانی را نمی‌شناختید، احتمالاً چنین هوایی را نمی‌دانستید.

باورهای افراد خوشبین باعث خوشی و شادی است

وقتی یک فرد خوش بین افکار مثبتی در مورد احتمالات آینده دارد، شخصیت خوش بین خود را نیز تقویت می کند. آنها می‌دانند که وقتی خوش‌بینی را تمرین می‌کنید، با تقویت مسیرهای عصبی خود، چشم‌انداز آینده خود را به‌طور طبیعی شادتر می‌کنید. برای آنها، خوش بینی صرفاً یک ویژگی ذاتی شخصیتی نیست که از آن برخوردار بوده اند، بلکه چیزی است که توسعه یافته و در طول زمان به رشد خود ادامه می دهد. این بخشی از رژیم مراقبت از خود آنها می شود، مانند ورزش و رژیم غذایی سالم.

شخصی نبودن خوب و بد از باورهای افراد خوشبین

خیلی راحت می‌توان تصور کرد که وقتی اتفاقات بدی می‌افتد، به این دلیل است که شما لیاقت آن‌ها را دارید یا به این دلیل که از شانسی که به نظر می‌رسد دیگران دارند، خوشبخت نیستید. با این حال، این برخلاف باور یک خوشبین است که خوب و بد را صرفاً به عنوان اتفاقاتی می بیند. افراد خوش بین بهتر می توانند خود را از رویدادهای زندگی خود جدا کنند. از دیدگاه آنها، زندگی باید فراز و نشیب های خود را داشته باشد و همیشه نمی توان سرزنش را به هیچ چیز تقسیم کرد، چه رسد به خودتان. گاهی اوقات زندگی فقط اتفاق می افتد.

عدم وجود بدی ها در درون فرد

یک فرد خوش بین حاضر نمی شود که حوادث و افکار منفی برای مدت طولانی در آنها باقی بماند. آنها بر این باورند که چنین الگوهای فکری تکراری ارزش کمی دارند و می توان انتخاب کرد که تمرکز شما را به چیز دیگری منتقل کند. آنها می دانند که اگر بتوانید افکار خود را به چیز خوب تغییر دهید. چیزی که برای آن احساس شکرگزاری می کنید، در این صورت زندگی بسیار آرام تری خواهید داشت.

شارژ مجدد باتری های من مهم است

خوش‌بینی به استراحت بستگی ندارد، اما مطمئناً وقتی احساس می‌کنید بیدار هستید و مشتاق انرژی هستید، خوش‌بینی بسیار آسان‌تر است. به همین دلیل است که یک خوش بین به قدرت «زمان من» و سایر فعالیت هایی که به آرامش بدن و ذهن کمک می کنند اعتقاد دارد. بدبینی می تواند از فرسودگی رشد کند. زیرا شما در تلاش برای تجسم خوبی های آینده هستید. به همین دلیل است که یک خوش بین زمانی برای استراحت و بازیابی زمانی که باتری آنها کم است، وقت می گذارد.

نحوه تعامل من با جهان از باورهای افراد خوشبین

زندگی ما بیشتر حول یک سری تعاملات مداوم با جهان بنا شده است. فرد خوش بین می داند که نحوه نگرش ما به این تعاملات و نحوه اجرای آنها می تواند تأثیر زیادی بر مثبت بودن ذهنی ما داشته باشد. اگر هر تعاملی را به عنوان یک مبارزه ببینید، آنگاه تبدیل به یک مبارزه می شود. اما اگر به دنبال فرصت هایی برای ارتباط عمیق تر با جهان و افراد موجود در آن باشید، می توانید آرامش درونی را پیدا کنید. با گوش دادن، دادن، کمک کردن و درک دیگران، تصمیم گرفته اید که تعامل شما با آنها بر اساس عشق باشد. این رویکردی است که اکثر خوش بینان اتخاذ می کنند.

آیا شما فردی خوش بین هستید؟ آیا با آنچه در اینجا نوشته شده موافق هستید؟

 

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا