اهمیت داشتن دوستی های حمایتی

دوستی یک اصل مهم در روابط ما است. همه ما به دوستلتی نیاز داریم. هیچ کس دوست ندارد همیشه تنها باشد. دوستی ها و روابط اگر به درستی انتخاب شوند و مدیریت شوند بسیار باعث پیشرفت افراد می شود. در جهانی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. هر چه که شما توانایی برقراری ارتباط موثر را بالا ببرید می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید. نکته ای که باید بدانید این است که رابطه و دوستی نیازمند رعایت قوانین مختلفی است. این قوانین حتی در کشور های مختلف در صورت انجام نشدن با مجازات همراه است. در کل بهتر است قبل از این که با شخصی ارتباط برقرار کنید منطقی فکر کنید. دوستی باعث ایجاد حمایت می شود. همه ما در زندگی به حمایت توسط دیگران نیاز داریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که اهمیت داشتن دوستی های حمایتی چقدر است؟

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اهمیت داشتن دوستی های حمایتی صحبت کنیم.

آیا برای ایجاد دوستی های حمایتی به کمک احتیاج دارید؟

 دوستی های حمایتی

روابطی که ما در زندگی خود داریم به شکل گیری شخصیتی که هستیم کمک می کند. کسانی که ما خود را با آن ها احاطه کرده ایم درباره ما همه چیز را می دانند. دوستان ما نشان می دهند که ما دوست داریم چه کسانی باشیم.  با چه کسانی هویت داریم و به چه کسانی اهمیت می دهیم. با این حال، بسیار معمول است که ما درگیر دوستی هایی شویم که برای ما مفید یا شاید حتی سالم نباشند. برخی افراد خود را دوست شما می نامند، اما می توانند برای شما مضر باشند. شما باید به دنبال دوستی های حمایتی باشید. وقتی دوستان مناسب را پیدا می کنید احساس بهتری دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها برای تکیه بر شما و برعکس تکیه شما بر آن ها آن جا هستند. درست است که دوستان حامی خانواده می شوند. این دوستی ها درست به نظر می رسند و برای حفظ آن تلاش بسیار کمی می کنند.

دوستی سمی در برابر دوستی های حمایتی

مواقعی وجود دارد که برای دوستان مهم است که راه های جداگانه خود را طی کنند. با این حال، مواردی نیز وجود دارد که دوستی ها طاقت فرسا می شوند. آن قدری که شروع به تأثیر منفی بر زندگی ما می کنند. به این دوستی ها دوستی های سمی گفته می شود. در دوستی های سمی، این دوست تمام وقت و توجه خود را به خود معطوف می کند. آن ها علاوه بر دوستی های حمایتی فضای بسیار کمی برای نیازهای شما می گذارند. آن ها ممکن است به شما این احساس را بدهند که مشکلی در شما وجود دارد. آن ها به شما پیشنهاد می کنند که خود را تغییر دهید.

آن ها ممکن است به شما این احساس را بدهند که هر لحظه منتظر اتفاقی باشید. این دوستی ها انرژی و احساسات شما را از بین می برند و مهم است که در اسرع وقت با آن ها نباشید. این کار آسان نخواهد بود، اما با حمایت سایر دوستان، خانواده یا درمانگر می توان آن را آسان تر کرد.

دوستی گاه به گاه در برابر دوستی های حمایتی

دوستانی که هر از گاهی یا به طور تصادفی می بینید، همان هایی هستند که شما آن ها را دوستان معمولی می نامید. شما هر بار با آن ها شام نمی خورید یا روزانه با آن ها تلفنی چت نمی کنید. اما آن ها گروهی از افرادی هستند که دوست دارید هر از گاهی با آن ها معاشرت کنید. در واقع آن ها مانند دوستی های حمایتی نیستند. آن ها سرگرم کننده هستند و وقتی در کنار آن ها هستید همیشه اوقات خوشی را سپری می کنید. ممکن است مکالمات شما همیشه حول محور تفریح ​​و عمیق نرفتن باشد. ممکن است به آن ها در سختی های زندگی اعتماد نکنید.  اما این دوستان سالم و مهم هستند. می دانید که وقتی با آن ها بیرون می روید، اوقات خوشی خواهید داشت و استرس نخواهید داشت.

دوستی با حیوانات آیا جز دوستی های حمایتی است؟

دوستی های حمایتی

مجموعه ای دیگر از دوستی هایی که بسیار سالم هستند، آن هایی هستند که با حیوانات انجام می شوند. حیوانات موجودات درمانی و جز دوستی های حمایتی هستند. آن ها ما را بدون قید و شرط دوست دارند، مهم نیست که چه گفته ایم یا چه کرده ایم. آن ها وفادار هستند و همیشه در مواقعی که به آن ها احتیاج داریم کنار ما هستند. و در لحظه زندگی می کنند به جای این که منفی بافی باشند تاکید به حال خوب شما دارند. برخی از درمانگران حتی سگ های درمانی را در مطب خود برای بیماران خود در دسترس دارند.

حیوانات می توانند به کاهش احساسات از افراد کمک کنند

حیوانات می توانند به کاهش احساسات از افراد کمک کنند.،اغلب بدون این که ما حتی متوجه آن باشیم.  و آن ها را در درمان بسیار مفید می کند. همچنین، اگر در طول یک جلسه با سگ درمانی بازی کنید، اغلب محافظ مشتری راحت تر پایین می آید. آن ها بهتر می توانند در مورد موضوعات مورد بحث صحبت کنند. بسیاری از حیوانات خانگی دارای مزایای درمانی هستند. همانند سگ، گربه، پرنده، خرگوش، خوکچه هندی، ماهی و غیره. حیوانات اغلب از پاک ترین دوستانی هستند که می توانیم داشته باشیم.

ویژگی های یک دوست حمایتی چیست؟

دوستی های حمایتی

معمولاً، حامی ترین دوستان آن‌ هایی هستند که از رده دوست معمولی شروع می شوند. آن ها با گذشت زمان رشد و تعمیق می یابند. دوستی های حمایتی کسانی هستند که می فهمند شما که هستید و به چه چیزی نیاز دارید. به سرعت خواهید آموخت که آن ها از طریق مختلف با شما خواهند بود. هر دوی شما لحظات سخت و برخی اوقات بسیار خوبی را پشت سر خواهید گذاشت. با این حال، یک چیز ساده مانند دعوا شما را از دوستی سالم باز نمی دارد. در عوض، شما دو نفر از مبارزه خود درس خواهید گرفت. حتی رشد خواهید کرد و از آن قوی تر بیرون خواهید آمد. حتی در بدترین روزهای زندگی، یک دوست حمایتی در کنار شما خواهد بود.

آن ها ممکن است همیشه با تصمیمات یا نظرات شما موافق نباشند

آن ها ممکن است همیشه با تصمیمات یا نظرات شما موافق نباشند، اما آن ها به شدت علاقه به شما اهمیت می دهند. آن ها برای شما در مقابل هر کسی که ممکن است بخواهد به شما صدمه بزند، دفاع می کنند. آن ها وفادار و قابل اعتماد هستند. نیازی نیست که از دوستی های حمایتی خود با آن ها بپرسید. زیرا آن ها اغلب با اقدامات خود به شما یادآوری می کنند که چقدر برای آن ها اهمیت دارید. یک دوست حامی مهمترین نوع دوست است که با او زندگی کنید.

چه با هم زندگی کنید و چه هزاران مایل از هم فاصله داشته باشید، دوستی های حمایتی احساس امنیت ایجاد می کند و در کل فقط خوب خواهد بود. هر دوی شما می دانید که طرف مقابل شما چه در مورد مکرر صحبت کردن و چه نبودن، مورد قدردانی، اعتبار و دوست داشتن شما قرار می گیرد.

چرا یک دوست حمایتی این‌ قدر مهم است؟

 دوستی های حمایتی

در بسیاری از مواقع در زندگی، ما احساس می کنیم که می توانیم از یک موقعیت استرس زا عبور کنیم.  فقط اگر کسی را داشته باشیم که با آن کنار بیاییم. دوستی های حمایتی همیشه در کنار شما است و مایلند به همراه شما از آن دوران سوزان عبور کنند. این بدان معنا نیست که آن ها شما را دنبال می کنند هر کجا که کورکورانه بروید. آن ها می دانند و می توانند با شناسایی مزایا و معایب تصمیمی که قرار است بگیرید یا به شما کمک کنند. و در صورت عدم موافقت آن ها با کاری که انجام می دهید، به شما کمک کنند. اما، آن ها همچنین تمام تلاش خود را می کنند تا بعد از هر تصمیمی که می گیرید در کنار شما باشند. آن ها قضاوت نمی کنند و انگیزه ای پنهانی ندارند که نشان دهند به شما اهمیت می دهند.

اگر دوستی های حمایتی نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟

گاهی اوقات تشخیص این که دوستان واقعی ما چه کسانی هستند دشوار است. به ویژه هنگامی که ما در شرایط استرس زا هستیم. اگر نتوانید شخص دیگری را شناسایی کنید که می تواند با آن کنار بیاید، به راحتی احساس تنهایی می کنید. با این حال، برای شروع، بنشینید و افرادی را که می شناسید بنویسید. همکاران، مادران، دوستان، فرزندان، همسایگان، همکلاسی ها و غیره را بنویسید، سپس آن ها را مرتب کنید. این فرایند به شما کمک می کند.

https://www.betterhelp.com/advice/relations/the-importance-of-having-supportive-friendships/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا