اهمیت خانواده در جامعه مدرن چیست؟

خانواده مهم ترین عضو یک جامعه است. در واقع جامعه از مجموعه ای بزرگ به نام خانواده به وجود می آید. خانواده ها هر کدام فرهنگ های مختلف دارند. برخی از آن ها حتی قوانین خاصی دارند. برای مثال یک سری خانواده ها در کشور های مثل هند یا ترکیه ممکن است قوانینی به صورت قبلیه ای داشته باشند. قوانین می تواند برای مایی که با آن ها زندگی نمی کنیم سخت باشد. در هر صورت این قوانین مورد احترام هستند. اما تا جایی که به اعضای خانواده آسیب نزند. چرا که بعضی از قوانین در خانواده ها به گونه ای است که فرزندان بیشترین آسیب را می بینند. حتی ممکن است این قوانین و رفتار ها بر روابط آن ها تاثیر بگذارد. یا باعث شود آن ها فردی منزوی شوند. اهمیت خانواده در جامعه مدرن مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که اهمیت خانواده در جامعه مدرن چیست؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اهمیت خانواده در جامعه مدرن چیست؟ صحبت کنیم.

زندگی برای بسیاری از ما در دنیای مدرن بسیار تغییر کرده است.

خانواده در جامعه مدرن

زندگی برای بسیاری از ما در دنیای مدرن بسیار تغییر کرده است. با پیشرفت تکنولوژی، تغییر هنجارهای فرهنگی، اولویت های جدید و اشکال جدید ارتباطی ایجاد شده است. این اشکال ارتباطی از طریق اینترنت تغذیه می شود. طبیعی است که از خود بپرسید اهمیت خانواده در جامعه مدرن در چه چیزی است. آیا این مانند یک موسسه در حال مرگ است که در زندگی مدرن جایی ندارد؟ خوب، البته نه. خانواده به همان اندازه مهم است که تا به حال هست حتی بیشتر. مهم نیست که زندگی در آینده چقدر تغییر می کند. احتمالاً به یک شکل خانواده یا شکل دیگر به آن نیاز خواهید داشت.

تعریف خانواده در جامعه مدرن

تعریف سنتی “خانواده” شامل یک مرد و یک زن متاهل و فرزندان آن ها می شود. پدربزرگ و مادربزرگ نیز ممکن است با خانواده زندگی کنند و عضوی از خانواده باشند. اگر چه این روش در دوران اخیر چندان رایج نیست. در دهه 1950، خانواده ایده آل پدر، مادر و دو فرزند بودند. تعریف خانواده در جامعه مدرن تا حدودی باز و فراگیر است. یک خانواده ممکن است دو والد از هر جنسیتی باشد، متاهل یا غیر. برخی از افراد حتی خانواده ای دارند که بیش از سه والدین دارند. فرزندان ممکن است از یکی از والدین، ​​هر دو والد، متولد شده یا فرزند خوانده باشند.

مزایای بودن در خانواده سالم افزایش یافته است

از آن جا که زندگی مدرن بر همه ما فشار می آورد.  مزایای زندگی در یک خانواده بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در این جا لیستی از برخی از مزایا آمده است.

به برآوردن نیازهای اولیه کمک می کند

خانواده در جامعه مدرن

واحد اجتماعی اساسی به نام خانواده وظیفه دارد نیازهای اولیه اعضای خانواده را برآورده کند. این نیاز هایی است که نمی توانند خود افراد به عنوان یک خانواده در جامعه مدرن تأمین کنند. این شامل افراد زیر سن قانونی، افراد مسن و معلول یا افرادی است که نمی توانند به تنهایی زندگی کنند. نیازهای اساسی مانند غذا، آب، سرپناه و هوای پاک قابل دسترسی است. اما زمانی که یک یا چند عضو بتوانند این موارد را برای کل خانواده تأمین کنند.

خانواده در جامعه مدرن به شما امکان می دهد به چیزی تعلق داشته باشید

سال ها پیش، آبرام مزلو مفهومی به نام “سلسله مراتب نیازها” ایجاد کرد. این سلسله مراتب نشان داد که کدام نیازها برای انسان بسیار مهم است. پایه وسیع نمودار هرمی مازلو نیازهای اساسی ذکر شده در بالا را نشان می دهد، که ابتدا باید برآورده شوند. در سطح بعدی نیازهای امنیتی به دنبال نیازهای عشق و تعلق قرار می گیرند. خانواده ها زمان و انرژی زیادی را صرف حمایت از یکدیگر در دوران سخت می کنند. چرا که پیوندهایی که از زمانی که هر یک از آن ها بخشی از خانواده شده اند ایجاد و تقویت شده است.

امنیت مالی

خانواده در جامعه مدرن

یک خانواده در جامعه مدرن با عملکرد خوب، امنیت مالی را برای همه افراد ساکن در خانه فراهم می کند. اول، اعضای خانواده می توانند کار کنند.  این باعث می شود که حداقل بخشی از درآمد خود را برای کمک به خانواده در برآوردن نیازها و خواسته های همه کمک می کنند. ثانیاً، خانواده منابع را برای پرداخت قبوض و مدیریت پول خود با یکدیگر ترکیب می کند. این کار باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه به نیازهای مالی رسیدگی می شود.

سیستم پشتیبانی داخلی برای خانواده در جامعه مدرن

بسیاری از مردم خود را با خبرهای بسیار خوبی روبرو کرده اند. اما کسی نیست که به آن خبر رونق دهد. این مشکلی است که به ندرت هنگام زندگی در خانواده وجود دارد. افرادی که در خانواده های سالم هستند به لذت های روزمره دسترسی دارند که برخی از خانواده های دیگر ندارند. علاوه بر این، همه روزهای سختی را پشت سر می گذارند. یک خانواده سالم پشت یکدیگر هستند. هنگامی که اعضای خانواده تحت استرس هستند. به احتمال زیاد یکی از نزدیکان آن ها علائمی را که با آن ها دست و پنجه نرم می کنند مشاهده می کند. افراد ممکن است مشکلات خود را از دیگران پنهان کنند. اما اغلب خانواده آن ها قبلاً درک کرده اند. حتی اگر اعمال کسی را نپذیرند. بدون قید و شرط عشق می ورزند. آن ها برای اعضای خانواده آن جا هستند.

فواید سلامتی

هنگامی که کودکان در یک خانواده در جامعه مدرن و سالم زندگی می کنند از شیوه زندگی سالم برخوردار می شوند. آن ها وعده های غذایی سالم دارند. یا تشویق می شوند که برخیزند و حرکت کنند. از زمان خارج از منزل لذت ببرند. حتی در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی فوری برسند. مزایای سلامتی برای والدین نیز وجود دارد. تحقیقات نشان داده است افرادی که با فرزندان خود در خانواده زندگی می کنند، حتی پس از بزرگ شدن و دور شدن کودکان، عمر بیشتری دارند. این ممکن است به این دلیل باشد که والدین تمایل دارند غذای سالم تری بخورند. یا سیگار را ترک کنند و مشروب خود را کاهش دهند. مهم تر از همه استفاده از مواد مخدر را ترک کنند.   حتی ممکن است در مقایسه با همسالان بدون فرزند خود فعالیت بیشتری داشته باشند.

هنگامی که یکی از آن ها بیمار است خانواده از او پشتیبانی می کند

مواجهه با مشکلات پزشکی به تنهایی می تواند یک کابوس باشد. خانواده به طور بالقوه به حل همه این مشکلات کمک می کند. خانواده در جامعه مدرن می تواند از ارائه غذا، آب، استراحت و مراقبت های پزشکی اطمینان حاصل کند. ممکن است جامعه مجبور نباشد برای رفع نیازهای اولیه شخص، کاری انجام دهد. چرا که  خانواده از قبل آن را پوشش داده است.

مزایای جامعه برای خانواده در جامعه مدرن

خانواده در جامعه مدرن

وقتی خانواده از عهده حمایت اعضای آن خانواده بر می آید، از منفعت برخوردار می شود. خانواده های سالم افرادی را تولید می کنند که کمک های مثبتی به جامعه می کنند. والدین بیشتر از افرادی که زندگی می کنند با جامعه خود درگیر می شوند. علاوه بر این، آن ها در سنین پایین به فرزندان خود می آموزند. این  که تنها راهی که می توانند نوع جامعه خود را کنترل کنند، مشارکت در آن است. والدین با اهدای پول یا وسایل مورد نیاز به جامعه خود کمک می کنند.  این ها نگرشی از مراقبت را الگو قرار می دهند. آن ها به فرزندان خود نشان می دهند که تأمین پول، غذا، یا لوازم مورد نیاز جامعه به حمایت از آن کمک می کند. این کار باعث می شود تا بتواند خدمات بهتری به همه ارائه دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

والدین با تلاش برای اطمینان از این که خانواده خود از بهترین فرصت های آموزشی ممکن برخوردار می شوند، با جامعه مشارکت می کنند. آن ها ممکن است کمک های مالی اهدا کنند.  یا از شبکه اجتماعی خود برای کمک به یافتن کار در یک دانشجوی سن کالج استفاده کنند. کمک احساسی و عملی آن ها حتی از حمایت مالی مهمتر است. جنایت بخشی از تمدن بشری است. حداقل در اکثر نقاط جهان چنین بوده است. خانواده ها نمی توانند جرم را از بین ببرند. اما می توانند از وقوع آن جلوگیری کرده و تاثیر آن را کاهش دهند.

اهمیت خانواده در تربیت فرزندان

یادگیری نیز فقط به یک جهت پیش نمی رود. در یک خانواده سالم، یادگیری از اولویت بالایی برخوردار است.  شاید درست پس از برآوردن نیازهای اساسی باشد. اعضای خانواده در کنار هم صحبت می کنند اما اغلب دیدگاه های سیاسی خود را به اشتراک می گذارند. آن ها ممکن است در انتخابات آینده یا شرایط یک نامزد بحث کنند.

https://www.betterhelp.com/advice/family/what-is-the-importance-of-family-in-modern-society/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا