احساس خوشبختی، با تغییر برنامه های زندگی

وقتی برنامه های زندگی شما تغییر می کند یافتن خوشبختی دشوار است. تغییرات بزرگ – مانند عقب نشینی در کار، یا لغو فارغ التحصیلی دانشگاه به دلیل همه گیری ویروس کرونا، می تواند هر کسی را ناامید، افسرده و تحت فشار قرار دهد. ممکن است مجبور شوید با واقعیت جدیدی سازگار شوید که احتمالاً مدتی طول خواهد کشید. قابل درک است که وقتی برای اولین بار خبر تغییر بزرگی در زندگی خود را دریافت می کنید کمی مبهوت شوید. در واقع، این یک پاسخ کاملا منطقی است. این می تواند راه درستی برای ایستادن، تلاش برای انجام کار ها و شروع تازه باشد. برای راهنمایی در مورد احساس خوشبختی، با تغییر برنامه های زندگی این مقاله را بخوانید.

هر چیز در زندگی بکارید، آن را درو می کنید!

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “در جایی که کاشته شده اید شکوفا شوید”؟ معنی این عبارت این است که گلها سعی می کنند در هر کجا قرار بگیرند و با هر نگاه اجمالی آفتاب که باید روی آن ها کار کنند شکوفا شوند. به عبارت دیگر، گلها، دقیقاً مانند انسانها، با نوری که به آنها داده شده بهترین نتیجه را می دهند. ممکن است در این مرحله در جایی که خود تصور می کردید کاشته نشده باشید. این باعث می شود دیرتر از آنچه انتظار داشتید شکوفا شوید.

ممکن است چند شکوفه زیبا و چند خار داشته باشید. همه این موارد به شما کمک می کند تا داستان خود را شکل دهید و به شما در قالب شخصی که قرار است شما باشد شکل دهید. در پایان روز، می توانید به سفر خود نگاه کنید و به روزهای رشد خود تمرکز کنید. با این واقعیت که این کار را تا اینجا انجام داده اید و روزهای آفتابی می توانند گوشه و کنار باشند، می توانید راحت باشید. قطعه هایی در زندگی را که باعث لبخند شما شده اند نگاه کنید کنید، آنها را یادداشت کنید و دفعه بعدی کار مشابهی را انجام دهید.

تعریف شادی، شخصی است

وقتی برنامه های زندگی تغییر می کنند چگونه احساس خوشبختی کنیم؟

تعریف شادی واقعی کار سختی است زیرا می تواند برای هر فرد متفاوت به نظر برسد. اگر بخواهید وضعیت فعلی خود را با شخص دیگری مقایسه کنید، ممکن است احساس ناراحتی کنید یا ناامید شوید. مقایسه روزهای شما را صرف تلاش برای سرقت لذت بردن از پیروزی های بزرگ و کوچک می کند. سعی کنید سرعت شکوفایی خود را با دیگران مقایسه نکنید. همه در مراحل مختلف زندگی خود هستند و شرایط زندگی افراد با هم متفاوت است. بسیار مهم است که باید بر روی خود و پیشرفت شخصی خود تمرکز کنید. اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، پیروزی های کوچک خود را لیست کنید. این می تواند به شما کمک کند احساس کنید که در مسیر رسیدن به مقصد هستید. یک احساس موفقیت، کوچک یا بزرگ، می تواند به شما کمک کند از پیشرفتی که داشته اید احساس خوشبختی کنید.

برای نتیجه ای که برنامه ریزی کرده اید، غمگین هستید

غم و اندوه اغلب با از دست دادن عزیزی همراه است. ممکن است عجیب به نظر برسد که بگویید شما از وضعیتی غمگین هستید که طبق برنامه پیش نرفته است. با این حال، وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، تجربه همان احساسات همراه با غم مانند خشم و انکار غیر معمول نیست. این احساس را به خودتان بدهید که به شما کمک کند خود را تطبیق داده و ادامه دهید. اگر کمی وقت بگذارید تا فکر ضرر خود را بکنید، ممکن است با نحوه کار همه چیز به مرحله پذیرش برسید.

به این ترتیب، زمان کمتری را احساس ضعف و آسیب دیدگی خواهید کرد، اما تا حدی درک و حتی قدردانی خواهید کرد. سعی کنید از غصه خوردن چیزهایی که مدت زیادی برای آنها کار کرده اید یا مشتاقانه منتظر آنها هستید، احساس بدی نداشته باشید. صرف روزهای شمارش معکوس برای یک اتفاق خاص فوق العاده آسان است و این چیز بدی نیست. پیش بینی برای یک رویداد احساس مثبتی است و این نباید باعث شود شما از اتفاقات آینده هیجان زده نشوید. به خودتان فرصت دهید تا فرآیند تغییر را پردازش کنید، بنابراین بعید نیست که بعداً در مورد احساس هیجان دچار تردید شوید.

ایده سوگواری یک طرح تغییر یافته می تواند در بسیاری از موقعیت های زندگی فرد صدق کند. خواه از کار کنار گذاشته شوید و یا تعطیلاتی که ماه هاست قصد آن را دارید لغو شود، باز هم باید غمگین شوید. یعنی عزاداری برای از دست دادن کنترلی که خیلی می خواستید روی برنامه خود احساس کنید. و به یاد داشته باشید، احساسات منفی در مورد هر تغییری در زندگی، طبیعی و حتی سالم است.

احساس خوشبختی، با تغییر برنامه های زندگی

وقتی برنامه های زندگی تغییر می کنند چگونه احساس خوشبختی کنیم؟

وقتی اوضاع مطابق انتظار ما پیش نرود، می تواند نسبت به انجام برنامه های آینده تردید ایجاد کند. ممکن است احساس کنید که بیش از حد به چیزی امیدوار هستید که تا حدی از کنترل شما خارج است. برای برنامه بعدی خود، آن را با یک چشم انداز مثبت دنبال کنید، اما جای انعطاف پذیری را بگذارید زیرا ممکن است اوضاع همانطور که انتظار دارید پیش نرود. سپس، می توانید به خودتان اجازه دهید دوباره از برنامه های آینده خود هیجان زده شوید. اگر از زنجیر نگرانی خود در مورد احتمال تغییر برنامه های خود احساس راحتی کنید، این امر می تواند به شما احساس آرامش و هیجان تازه ای برای آینده خود بدهد.

برای فرایند بهبودی خود و احساس خوشبختی، با تغییر برنامه های زندگی اقدام کنید.

وقتی غصه می خورید، سعی کنید مراحل را یک باره انجام دهید. به خودتان وقت بدهید تا پردازش کنید. توجه داشته باشید که در کجای کار قرار دارید. یک لحظه می تواند به شما کمک کند تا احساس امنیت بیشتری داشته باشید. قدم برداشتن به سمت کارها می تواند به شما کمک کند تا از وضعیت فعلی خود دوباره احساس خوشحالی کنید. این به این دلیل است که شما واقعاً به اندازه کافی سرعت مناسب را دارید تا بتوانید در همان لحظه همه چیز را به دقت پردازش کنید. اگرچه ممکن است برنامه های شما برعکس شده باشد، اما شما نباید احساس کنید که جزئیات شما منجر به هدر رفتن برنامه شده است – جزئیات کار های شما مهم است. ثابت کردن روی مواردی که درست پیش می روند می تواند به شما در تمرکز روی موارد مهم کمک کند.

درباره آنچه شما را به وجود می آورد، فکر کنید

مهم است که به این فکر کنید که چه کسی هستید و چه چیزی شما را واقعاً تبدیل به خودتان می کند. چه چیز شما را خوشحال می کند؟ صرف وقت خود به طور عمدی برای خوشبخت کردن خود، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید هنگام تلاش برای یافتن خوشبختی در میان برنامه های تغییر یافته انجام دهید. این یک مرحله مفید برای بهبودی و یافتن دوباره خود خواهد بود.

به گفته دکتر سیمون ن. یانگ، مدیر مسئول مجله روانپزشکی و علوم اعصاب، حمایت اجتماعی بر میزان سروتونین شما که هورمون شادی آور است تأثیر دارد. با این اوصاف، بودن در کنار افرادی که شما را خوشحال می کنند می تواند نگرش شما را تقویت کند و به شما کمک کند تا دوباره مانند خود احساس کنید. وقت گذاشتن برای سرمایه گذاری در خوشبختی خود گاهی می تواند درمانی برای یک قلب مضطرب باشد. اگر بیرون بودن را دوست دارید، می توانید یک فعالیت بیرون را امتحان کنید تا حتی برای یک ثانیه ذهن خود را از کار دور کنید. اگر نوشیدن یک قهوه با یک دوست خوب است، بنابراین باید آن را امتحان کنید. در پایان روز، شخصی که درونتان است لازم نیست وقتی برنامه های شما تغییر کرده تغییر کند. بنابراین، کاری را انجام دهید که باعث می شود احساس واقعی بودن کنید.

دلیلی برای این تغییر وجود دارد

وقتی برنامه های زندگی تغییر می کنند چگونه احساس خوشبختی کنیم؟

برنامه ها اغلب به دلیل شرایط خارج از کنترل شما تغییر می کنند. راحت بودن این واقعیت که به احتمال زیاد دلیلی برای وقوع این تغییر وجود دارد، می تواند مفید باشد. بعضی اوقات تغییرات در ابتدا وحشتناک به نظر می رسند اما بعداً بعنوان برکت مبدل ظاهر می شوند. این واقعیت که ممکن است از یک موقعیت بد جلوگیری شده باشد، می تواند احساس شادی عجیبی پیدا کند. بعضی اوقات دلایل از عهده شما خارج می شوند. گاهی اوقات این تغییرات پیامدهای اشتباهات ما هستند. آیا می توانید رضایت خود را از دانستن دلیل تغییر جهت خود پیدا کنید؟ مهم نیست که به چه اعتقادی دارید، سعی کنید با دانستن اینکه جهان تمایل دارد درست همانطور که باید، کار کند راحت باشید.

ایده تعجب از دلیل تغییر برنامه ها یادآور این است که چگونه برخی از کودکان تمایل دائمی دارند که مرتباً بپرسند، “چرا؟” دوباره و دوباره. آنها احتمالاً این کار را برای کمک به درک بهتر خودشان انجام می دهند. آنها می خواهند بدانند که چرا نمی توانند خواسته های خود را داشته باشند. مهم نیست که سن یک فرد چیست، میل به درک دلیل به طور معمول وجود دارد. تجزیه و تحلیل اینکه چرا همه چیز در جهت دیگری پیش رفته است و علت اصلی آن می تواند به شما کمک کند تا واقعیت های ذهن شما را بخوبی ترسیم کند. برای برخی از افراد، احساس درک در تاریکی خوشبختی و احساس ناراحتی وجود دارد. اگر این مورد برای شما یکسان است، سعی کنید درک درستی از تغییرات داشته باشید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا