آیا می توانم در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

دوران بارداری می تواند به نحو مناسبی طی شود. همه ما در دوران بچگی و بزرگسالی واکسن آنفلوآنزا را زده اند. این واکسن باعث ایمنی در بدن می شود. در مقاله های قبل گفتیم که دوران بارداری باید زیر نظر پزشک باشد. همچنین همسر نیز باید حمایت های لازمه را انجام دهد تا شریک زندگی اش دچار مشکلات روانی نشود. یکی از مواردی که در دوران بارداری اهمیت دارد حمایت روحی روانی است. نکته ای که باید بدانیم نحوه تربیت و نحوه رفتار در بعد از بارداری و حین بارداری است. این رفتار ها خصوصا در آقایان اهمیت بیشتری دارد. بارداری در دنیای امروزی بسیار مهم است. مادران زنانی می توانند باردار شوند که آمادگی های لازم را داشته باشند.

آمادگی ذهنی برای بارداری بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی در دوران بارداری مهم است شرایط خانواده است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا می توانم در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

اهمیت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری

آیا می توانم در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط آیا می توانم در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟ صحبت کنیم.

واکسن آنفولانزا بعد از مثبت شدن تست بارداری

طبیعی است که یک تست بارداری مثبت، احساسات، نگرانی ها، تردیدها و اضطراب های مختلفی را به همراه داشته باشد. سعی کنید چند نفس عمیق بکشید. چه این یک بارداری برنامه ریزی شده بود یا نه، قدم های مهم بعدی وجود دارد که باید در مورد آن ها فکر کنید.

ممکن است مانند بسیاری از افراد، مطمئن نیستید که این مراحل بعدی چیست. در این جا لیست مفیدی از کارهایی است که باید در صورت مثبت شدن تست بارداری انجام دهید.

برای موعد واکسن آنفولانزا برنامه ریزی کنید

یک برنامه ریزی درست برای بعد از مثبت شدن تست بارداری خود داشته باشید.  همه چیزهایی را که باید در مورد سلامت دوران بارداری، غربالگری ها و موارد دیگر برای آمادگی برای بارداری سالم بدانید، بیاموزید. اول این که موعد زایمان کودک شما چه زمانی است؟

با ارائه دهنده خود تماس بگیرید

به محض این که بارداری شما تایید شد یا مشکوک به بارداری هستید، یک قرار ملاقات با پزشک خود بگذارید.  برخی از افراد ممکن است اولین قرار ملاقات را تا زمانی که دو دوره قاعدگی را از دست داده‌اید، برنامه‌ریزی نکنند. در حالی که برخی دیگر خواستار دیدار فوری شما برای  تصمیم درباره زدن واکسن آنفولانزا هستند.

حتی اگر قرار قبلی ندارید، سؤالاتی در مورد مواردی مانند داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، علائم نگران‌کننده یا شرایط سلامت مزمنی که ممکن است بر بارداری شما تأثیر بگذارد، بپرسید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا می توانم در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

اگر سابقه ای دارید که ممکن است نشان دهد باید زودتر دیده شوید، آن را بیان کنید. برای مثال، سابقه از دست دادن بارداری قبلی، عوارضی مانند درد یا خونریزی، یا شرایط مزمنی که قبل از بارداری داشته‌اید. همانند دیابت یا کم‌کاری تیروئید، باید حتما به پزشک خود این موارد را بگویید.

اطمینان از عدم بیماری در دوران بارداری

سالم ماندن همیشه مهم است و زمانی که باردار می شوید، اطمینان از اینکه بیمار نمی شوید ممکن است اولویت بیشتری پیدا کند. ممکن است نگران ایمن نگه داشتن کودک در حال رشد خود باشید. علاوه بر این، حاملگی در حال حاضر با ناراحتی های زیادی مانند تهوع صبحگاهی و خستگی همراه است. بنابراین ممکن است بخواهید علاوه بر همه این ها از بیمار شدن خودداری کنید.

دریافت واکسن آنفولانزا سالانه بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزای فصلی است. اما ممکن است تعجب کنید که آیا ایمن سازی در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. در واقع، واکسن آنفولانزا تقریباً برای همه زنان باردار توصیه می شود.

نظر دکتر هاروی کارپ در ارتباط با این زمینه

دکتر هاروی کارپ، پزشک محترم اطفال و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب‌های «شادترین کودک در بلوک» و «شادترین کودک نوپا در بلوک» توضیح می‌دهد: «واکسن‌ آنفولانزا ثابت کرده است که در دوران بارداری بی خطر هستند.

واکسن آنفولانزا چیست؟

واکسن آنفولانزا (آنفولانزا) از شما در برابر آنفولانزای فصلی، یک بیماری تنفسی مسری محافظت می کند. اگر در نهایت به آنفولانزا مبتلا شوید، ممکن است علائمی مانند تب، سرفه، بدن درد و گلودرد را تجربه کنید. آنفولانزا هرگز آن چنان کشنده نیست، اما برای افراد مسن و بچه های کوچک یا اگر، شرایط پزشکی خاصی دارید یا باردار هستید، می تواند بسیار جدی تر باشد.

انواع اصلی واکس آنفولانزا

دو نوع اصلی واکسن آنفولانزا وجود دارد: تزریقی و اسپری بینی. اطمینان از دریافت آن ها یکی از این موارد بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا است. دریافت سالانه واکسن مهم است. زیرا ویروس تغییر می کند و توسعه می یابد، بنابراین محققان ترکیب واکسن را به روز می کنند. در ایالات متحده، فصل آنفولانزا از اکتبر شروع می شود و بین دسامبر و فوریه به اوج خود می رسد، بنابراین افراد در آن کشور باید واکسیناسیون خود را از  اکتبر برنامه ریزی کنند.

آیا تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری بی خطر است؟

دریافت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری بی خطر و توصیه می شود. در واقع، افراد باردار یکی از گروه های پرخطر برای ابتلا به عوارض جدی آنفولانزا هستند. دکتر کارپ خاطرنشان می کند: «آنفلوانزا می تواند برای زنان باردار و نوزادان آن ها بسیار خطرناکتر از زنان غیرباردار باشد». بنابراین، اگر در طول فصل آنفولانزا باردار هستید، پزشک متخصص یا مامای شما توصیه می‌کند که هر چه زودتر واکسن آنفولانزا بزنید.

حتی اگر یک واکسن اسپری بینی در دسترس است، افرادی که باردار هستند فقط باید تزریق کنند و نه اسپری بینی.

آیا دریافت واکسن کووید در دوران بارداری به کودک ایمنی می دهد؟

فواید تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری

آیا می توانم در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

دریافت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری به محافظت از شما و کودکتان کمک می کند.  واکسیناسیون خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد، که در صورت نزدن آن عوارض بیشتری در دوران بارداری به همراه دارد. بعلاوه، آنتی بادی ها به کودک شما منتقل می شود و از آنفولانزا در ماه های اولیه زندگی محافظت می کند.

واکسن آنفولانزا خطر ابتلا به آنفولانزا را کاهش می دهد

واکسن آنفولانزا مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا است و در دوران بارداری، اجتناب از بیمار شدن مهمتر از همیشه است. ممکن است در حال حاضر با درد، تهوع، سردرد و خستگی مفرط دست و پنجه نرم کنید. طبیعتاً آخرین چیزی که می خواهید به آن اضافه کنید یک عفونت ویروسی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما اگر در دوران بارداری به آنفولانزا مبتلا شوید، فقط آسایش شما در خطر نیست. افراد باردار جزو گروه‌های پرخطر برای ایجاد عوارض جدی از جمله مرگ ناشی از آنفولانزا هستند. بنابراین کاهش احتمال عفونت حتی ممکن است جان شما را نجات دهد.

واکسن آنفولانزا از عوارض جدی جلوگیری می کند

آنفولانزا می تواند جزئی باشد اما می تواند کاملاً جدی نیز باشد. کیم لنگدون، پزشک متخصص زنان و زایمان با بیش از 19 سال تجربه بالینی، خاطرنشان می کند: «آنفولانزا در بارداری می تواند منجر به ذات الریه و عوارض جدی مانند مرگ مادر یا زایمان زودرس شود.

اگر علیه آنفولانزا واکسینه شده باشید، احتمال ابتلای شما کمتر است و اگر آلوده شوید، خطر بستری شدن در بیمارستان 40 درصد کمتر است.

از کودک شما محافظت می کند

دریافت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری به کودک شما آنتی بادی می دهد که از آنفولانزا در ماه های اولیه زندگی محافظت می کند. این بسیار مهم است زیرا نوزادان زیر 6 ماه نمی توانند واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

ملاحضات امنیتی

تزریق واکسن آنفولانزا توصیه می شود و به طور کلی در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود. موارد زیر نکاتی هستند که باید هنگام دریافت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری از آنها آگاه باشید.

اسپری بینی را کنار بگذارید

آیا می توانم در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزنم؟

هنگام برنامه ریزی واکسن آنفولانزا، مطمئن شوید که فردی که به شما تزریق می کند از بارداری شما اطلاع داشته باشد. اسپری بینی، حاوی ویروس زنده آنفولانزا است که ضعیف شده است. یک ویروس ضعیف شده باید پاسخ ایمنی فرد را به منظور ایجاد مصونیت وارد کند، اما باید به اندازه کافی ضعیف باشد تا بیمار نشوند. اما عواملی مانند باردار بودن، بسیار جوان بودن سن بسیار بالا، یا نقص ایمنی می تواند ابتلا به آنفولانزا را از ویروس ضعیف شده ممکن سازد. واکسن آنفولانزا حاوی ویروس زنده نیست، بنابراین در دوران بارداری بی خطر است. ممکن است برای مدت کوتاهی پس از ایمن سازی عوارض جانبی خفیفی مشاهده شود.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا