آیا بنادریل را می توان برای اضطراب استفاده کرد؟

بنداریل یکی از داروهایی است که روان شناسان برای درمان برخی اختلالات به افراد توصیه می کنند. همان طور که می دانید در دنیای روان شناسی اختلالاتی وجود دارد که ما حتی اسم آن هم نشنیده ایم. اضطراب و استرس برای هر فردی می تواند به وجود بیاید.  استرس و اضطراب می تواند آسیب های زیادی را به ما وارد کند. خصوصا اگر در دوران کودکی این اتفاقات برای ما افتاده باشد. یکی از مواردی که همیشه در هنگام اضطراب و استرس ها خطرناک است ماندگاری آنان است. در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارد.

این اختلالات می تواند به علت های مختلفی در افراد به وجود بیاید. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی أنواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود. اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات اضطراب اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا بنادریل را می توان برای اضطراب استفاده کرد؟

انواع مختلف بنادریل برای درمان اضطراب

درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اظزذای طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا بنادریل را می توان برای اضطراب استفاده کرد صحبت کنیم.

بنادریل و اضطراب

اضطراب تجزیه یک تشخیص خاص یا مجموعه ای از علائم نیست. این دارو یک روش درمانی است و ممکن است با اضطراب مرتبط باشد. زمانی که فردی گسستگی را تجربه می کند، از محیط اطراف یا خود جدا می شود. این واکنش برای کاهش موقت تجربیات عاطفی بالقوه طاقت‌فرسا مانند خاطرات آسیب‌زا عمل می‌کند و ممکن است به طور موقت احساس شرم، اضطراب یا ترس را کاهش دهد.

آیا بنادریل را می توان برای اضطراب استفاده کرد؟

آیا می توان از بنادریل (دیفن هیدرامین) برای اضطراب استفاده کرد؟ اگر با اضطراب زندگی می کنید و داروهای سنتی را دوست ندارید یا هنوز به پزشک خود مراجعه نکرده اید، ممکن است تعجب کنید. تعجب شما از آن است که آیا داروهای بدون نسخه (OTC) مانند بنادریل ممکن است به شما در مدیریت علائم کمک کند.

اما سؤالات زیادی وجود دارد که آیا آن ها ایمن هستند؟ آن ها می توانند برای ما کارایی داشته باشند؟ جوانب مثبت و منفی چیست؟ و آیا می توانید از آن‌ ها برای تکمیل سایر درمان هایی که ممکن است دریافت کنید استفاده کنید؟ این مقاله هر یک از این سوالات را در نظر می گیرد تا به شما کمک کند گزینه های خود را برای درمان اضطراب با داروهای بدون نسخه مانند بنادریل مرتب کنید.

داروهای OTC برای اضطراب

اولین چیزها

احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا داروهای بدون نسخه حتی در درمان اضطراب مؤثر هستند یا خیر. برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید ابتدا داروهای مختلف بدون نسخه ای را که ممکن است برای اضطراب استفاده کنید، در نظر بگیریم. زیرا بنادریل تنها یکی از بسیاری از آن ها است.

آنتی هیستامین ها و سایر داروهای آرام بخش

آنتی هیستامین هایی مانند دیفن هیدرامین، ماده فعال بنادریل، برای مدیریت واکنش های آلرژیک استفاده می شود. اما می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث آرام بخشی شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی از افراد بنادریل را برای اضطراب مصرف می کنند، زیرا اثرات جانبی آرام بخش و خواب آور می تواند داشته باشد. طبق گفته آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان (AACAP) در واقع، برخی از پزشکان حتی ممکن است بنادریل را برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات اضطرابی تجویز کنند.

بنادریل حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد تا شروع به کار کند و حداکثر اثر آن حدود 2 تا 4 ساعت پس از مصرف رخ می دهد. دوز بزرگسالان برای به دست آوردن اثرات آرام بخش بین 25 تا 50 میلی گرم است. با این حال، این اثرات کمتر از چیزی است که با داروهای آرام بخش مانند بنزودیازپین ها تجربه می کنید.

اثرات آرام بخشی در داروهای مختلف

علاوه بر اثرات آرام‌بخش آنتی هیستامین‌ها، سایر داروهای بدون نسخه می‌توانند باعث آرام‌بخشی و خواب‌آلودگی شوند. به ویژه آن هایی که به عنوان شل‌کننده‌های عضلانی یا داروهای خواب به بازار عرضه می‌شوند. بنادریل تنها آنتی هیستامینی نیست که گاهی اوقات برای تسکین اضطراب استفاده می شود. پزشکان همچنین ممکن است گاهی ویستاریل (هیدروکسیزین)، آنتی هیستامینی شبیه بنادریل را برای درمان کوتاه مدت اضطراب تجویز کنند.

داروهای گیاهی

تعدادی از داروهای گیاهی وجود دارد که به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند و ممکن است برخی از علائم اضطراب را تسکین دهند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • هیدروکسی تریپتوفان (5-HTP)
  • بابونه
  • اسطوخودوس
  • بادرنجبویه
  • ال تیانین
  • گل شور
  • عرقچین
  • والرین

داروهای گیاهی را می توان به شکل چای، اسپری، قرص، روغن یا تنتور یافت. مانند سایر درمان‌های اضطراب، داروهای گیاهی نیز می‌توانند اثرات آرام بخش داشته باشند، اما معمولاً خفیف هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این داروهای گیاهی برای درمان موثر علائم اضطراب حاد به اندازه کافی قوی نیستند. داروهای گیاهی بهتر است تحت راهنمایی پزشک برای کمک به آرامش یا به خواب رفتن شما به جای دفاع خط اول برای اضطراب شدید استفاده شوند.

داروهای مسکن در برابر بنادریل

مسکن‌های مختلف ممکن است بر روی قسمت‌هایی از مغز که درگیر تجربه درد عاطفی هستند، عمل کنند. در واقع، یک مطالعه از دانشگاه بریتیش کلمبیا به این نتیجه رسید که داروهای بدون نسخه مانند تیلنول (استامینوفن) بر پریشانی عاطفی و محرک‌های اضطراب تأثیر دارد.

ویتامین ها و مواد معدنی

اکثر مردم می دانند که ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت جسمانی مهم هستند. اما آیا مصرف آن ها می تواند اضطراب را کاهش دهد؟ متأسفانه، بعید است که مصرف مکمل های ویتامین یا مواد معدنی علائم اضطراب را کاهش دهد. مگر این که کمبود ویتامین یا مواد معدنی خاصی داشته باشید. همانطور که گفته شد، مصرف روزانه مولتی ویتامین برای حمایت از سلامت کلی شما تحت نظر پزشک ضرری ندارد.

ایمنی داروهای OTC برای اضطراب

ایمنی استفاده از داروهای بدون نسخه برای اضطراب به طور کلی به آنچه مصرف می کنید و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. برخی از نگرانی های ایمنی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

تداخلات دارویی

همیشه به پزشک خود بگویید چه داروها و مکمل های OTC مصرف می کنید، زیرا همیشه خطر تداخل بین مکمل ها یا سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید وجود دارد.

استفاده مورد نظر

اکثر داروهای بدون نسخه ای که ممکن است برای اضطراب مصرف کنید. همانند آنتی هیستامین ها، در حالی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان بی خطر تایید شده اند، برای کاهش علائم اضطراب تایید نشده اند.

اثرات طولانی مدت

بیشتر داروها و مکمل های OTC فقط به صورت دوره ای مصرف می شوند و تحقیقات کمی در مورد استفاده طولانی مدت وجود ندارد. در نتیجه، در صورت مصرف منظم، خطر عوارض جانبی را به همراه دارند و احتمال استفاده نادرست نیز وجود دارد.

مقررات

مکمل های گیاهی مانند بنادریل تنظیم نمی شوند و مطالعات طولانی مدت در مورد اثربخشی و ایمنی اغلب وجود ندارد. با این حال، استفاده از اکثر مکمل ها تحت نظر پزشک بی خطر است

عوارض جانبی

برای برخی مکمل ها، مانند کاوا کاوا، نگرانی در مورد عوارض جانبی جدی مانند آسیب کبدی وجود دارد. مهم است که از عوارض جانبی احتمالی هر مکمل گیاهی که مصرف می کنید آگاه باشید و در صورت تجربه با پزشک خود تماس بگیرید.

احتمال مصرف بیش از حد

اگرچه نادر است، اما در صورت مصرف بیش از حد داروهای OTC، احتمال مصرف بیش از حد وجود دارد. مطمئن شوید که فقط دوز توصیه شده را مصرف کنید و داروهای خود را در جایی دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. حتی در مورد داروها و مکمل های OTC، مصرف بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد. در حالی که مرگ ناشی از مصرف بیش از حد داروهایی مانند بنادریل نادر است، مشکلات قلبی ناشی از آن می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

 نکته ای در ارتباط با این زمینه

در صورت مصرف بیش از حد بنادریل و خطر مصرف بیش از حد، به دنبال کمک فوری باشید. مصرف بیش از حد می تواند منجر به ضربان قلب سریع، عدم توانایی در ادرار ، تاری دید، بی قراری، گیجی، خواب آلودگی و بی ثباتی از جمله علائم دیگر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا