مرور کلی بر ناراحتی روانی

زندگی چالش های بسیار سخنی را در درون خودش دارد. آیا تا به حال از خود پرسیده آید که افراد مشهور و بزرگ چگونه از پس این چالش ها برآمده اند. اگر نگاهی با تاریخچه زندگی آن ها بیندازید متوجه می شوید که آن ها چند بار در طول زندگی شکست خورده اند. اما آن ها از این شکست ها به عنوان راهی برای پیروزی استفاده کرده اند. همه ما در زندگی ممکن است شکست بخوریم یا حتی دچار ناراحتی روانی شویم. این ناراحتی های روانی حتی می تواند اختلالات روانی را نیز ایجاد کند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که ناراحتی روانی چیست؟ و این که چگونه می توانیم آن را حل کنیم. برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید.

یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های آن افسردگی را به همراه داشته باشد. این بدان دلیلی است که کودک در دوران مدرسه احساس کند با بقیه فرق دارد و مورد تمسخر قرار می گیرد که این باعث آسیب روحی به او می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ناراحتی روانی چیست؟ یک مرور کلی صحبت کنیم.

احساسات آسیب پذیری در افراد مختلف

مرور کلی بر ناراحتی روانی

آیا تا به حال احساس آسیب پذیری یا ترس زیادی داشته اید؟ آیا مواقعی پیش آمده است که این احساسات غالب شده و باعث افسردگی شدید، اضطراب یا انزوای اجتماعی شود؟ اگر چنین است، این ها علائم پریشانی روانی هستند. درک علل ناراحتی روانی و نحوه مدیریت موثر آن می تواند به بهبود سلامت روانی شما کمک کند. برای آشنایی بیشتر با این بیماری به ادامه مطلب بروید.

آیا در مورد ناراحتی های روانی سوالی دارید؟

ما این جا هستیم تا به آن ها پاسخ دهیم – امروز از یک متخصص بهداشت روانی دارای مجوز آنلاین بخواهید تا درباره احساسات شما کمک های کند. در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

پریشانی روانی، که اغلب به عنوان ناراحتی روانی نامیده می شود چیست؟

پریشانی روانی، که اغلب به عنوان ناراحتی روانی نامیده می شود، عبارت است از “هر نوع علائم و تجربیات مربوط به زندگی درونی فرد؛ احساس آشفتگی، گیجی یا خارج از عادت”. در حالی که همه افراد گاهی اوقات کمبود انرژی یا تمرکز را تجربه می کنند و حتی گاهی اوقات احساس ناراحتی می کنند، ناراحتی های روانی اغلب تأثیر عمیق تری بر فرد می گذارد. در حقیقت، ناراحتی روانی می تواند با بیماری روانی همراه باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تجربه ناراحتی روانی همیشه نشان دهنده وجود یک مشکل جدی سلامت روان نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تجربه ناراحتی های روانی می تواند طاقت فرسا باشد و بسیاری از مردم می خواهند راه خود را به طور خصوصی مدیریت کنند. با این حال، طبق CDC، 78 درصد از افرادی که در زمان ناراحتی روانی به دنبال کمک هستند می توانند مکانیسم های مقابله موثر را بیاموزند و بر اثرات طولانی مدت غلبه کنند.

آثار ناراحتی های روانی  

مرور کلی بر ناراحتی روانی            

هر کسی که ناراحتی روانی را تجربه می کند ممکن است علائم متفاوتی را نشان دهد. علت استرس و مکانیسم های مقابله فرد به طور کلی تعیین می کند که چگونه تحت تأثیر قرار می گیرد. به عنوان مثال، فردی که در حال جدایی است ممکن است غم و اندوه شدید یا اضطراب بیشتری را تجربه کند. در نتیجه، او ممکن است از مواجهه با شرایط روزمره بترسد. از سوی دیگر، فردی که شغل خود را از دست داده است، ممکن است احساس سرخوردگی یا عصبانیت کند، علاوه بر این که از آن چه در آینده انتظار دارد می ترسد، در حالی که شخصی که قربانی سوءاستفاده شده است ممکن است هنگام ملاقات با افراد جدید یا هنگام احاطه احساس ناراحتی کند. توسط دیگران، به ویژه اگر آن ها در مکان ناآشنا هستند.

علائم شایع پریشانی روانی

علائم پریشانی روانی حتی در افرادی که استرس زای یکسانی را تجربه کرده اند متفاوت است. به عنوان مثال، اگر دو نفر در یک تصادف اتومبیل قرار گرفتند، ممکن است یکی از ترس از سوار شدن بر ماشین در یک جاده شلوغ احساس کند. دیگران ممکن است از تصور سوار شدن بر وسیله نقلیه وحشت زیادی داشته باشند زیرا پیش بینی می کنند که هر وقت خودرویی را می بینند تصادف دیگری رخ دهد. علائم ناراحتی روانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش وزن
  • مسائل مربوط به مدیریت خشم
  • افکار وسواسی یا اجبار
  • علائم جسمی که با یک بیماری قابل توضیح نیستند
  • کاهش لذت در فعالیت های جنسی
  • توهم
  • هذیان
  • رفتار بی پروا

واضح ترین علائم ناراحتی روانی شامل اضطراب، حملات وحشت زدگی، تحریک پذیری و اشک ریختن است که همه آن ها معمولاً بلافاصله پس از رویداد مشاهده می شوند. علائم شدید، مانند توهم یا هذیان، ممکن است تا زمانی که ناراحتی روانی شدید نشود، ظاهر شود، اما هر علامتی باید به محض ظاهر شدن برطرف شود.

تعیین علت پریشانی روانی

اگر از ناراحتی روانی رنج می برید، شناسایی منبع این استرس اولین قدم در جهت مدیریت علائم و بازسازی سلامت روانی شما است. برخی عوامل ممکن است واضح باشند، مانند استرس ناشی از تغییر رابطه، نقل مکان به خانه جدید یا از دست دادن شغل. دیگران ممکن است چندان واضح نباشند. به عنوان مثال، اگر سابقه آسیب دیدگی یا بیماری داشته اید، استرس فیزیکی بر بدن شما می تواند علائم روانی غیر منتظره ای ایجاد کند.

آیا در مورد ناراحتی های روانی سوالی دارید؟

ما این جا هستیم تا به آن ها پاسخ دهیم – امروز از یک متخصص بهداشت روانی دارای مجوز آنلاین بخواهید تا درباره احساسات شما کمک های کند. در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

غلبه بر ناراحتی های روانی

مرور کلی بر ناراحتی روانی

ناراحتی های روانی کنترل نشده می تواند بر همه جنبه های زندگی افراد تأثیر بگذارد، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش این ناراحتی انجام دهید. اول، مهم است که هنگام مشاهده علائم ناراحتی روانی به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما قادر خواهد بود هرگونه علایمی را که گزارش می دهید، در نظر بگیرد و علل احتمالی جسمی را در نظر بگیرد. هنگامی که به پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه کردید، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای تسکین ناراحتی های روانی انجام دهید، از جمله:

ورزش

فواید ورزش هم جسمی و هم روانی است. به گفته کلینیک مایو، مزایای روانی مرتبط با ورزش شامل کاهش استرس و بهبود خلق و خوی به دلیل ترشح اندورفین است که به عنوان “هورمون های شادی” بدن نیز شناخته می شود. یک الگوی فعالیت متعادل ایجاد کنید. 

خواب کافی

کم خوابی باعث اضطراب و ناراحتی روحی می شود. مقاله ای در انتشارات هاروارد سلامت منتشر کرد که همپوشانی بین اختلالات خواب و مشکلات مختلف روانپزشکی به قدری زیاد است که محققان مدت ها است گمان می کنند که هر دو نوع این مسائل ممکن است علل بیولوژیکی مشترکی داشته باشند. در حالی که ورزش و فعالیت مهم است، به همان اندازه مهم است که بین فعالیت و خواب تعادل ایجاد کنید. خواب خوب به بدن شما فرصتی می دهد تا از فعالیت های روزانه و استرس خود رهایی یابد، بنابراین می توانید دوباره شارژ شوید. در طول خواب، بدن شما قلب و عروق خونی را ترمیم می کند، هورمون ها را تنظیم می کند، سیستم ایمنی بدن شما را به طور مطلوب حفظ می کند و به طور کلی از رشد سالم و توسعه.

رژیم غذایی سالم

حتی در جامعه ای که به سلامت توجه داریم، بسیاری از مردم متوجه تاثیراتی که رژیم می تواند بر خلق و خوی داشته باشد، نیستند. در حقیقت، عدم تغذیه مناسب می تواند بر روحیه و انرژی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مواد مغذی در غذاها و رژیم های غذایی خاصی وجود دارد که با بهبود علائم افسردگی مرتبط است. وقتی سطح استرس در حال حاضر یک مسئله است، تأثیر تغذیه نامناسب می تواند این ناراحتی را تشدید کند.

روزنامه نگاری یک راه مناسب برای مقابله با ناراحتی روانی

بسیاری از مردم متوجه می شوند که نوشتن افکار و احساسات خود به رفع ناامیدی ها بدون نیاز به صحبت با دیگران کمک می کند. این می تواند راه خوبی برای تشخیص احساسات و تأمل باشد، اما اگر علائم مکرر یا شدید باشند، ممکن است ایده خوبی باشد که با مشاور یا درمانگر مشورت کنید.

وقتی به کمک نیاز دارید حمایت ها وجود دارد

آثار ناراحتی های روانی می تواند بسیار ناامید کننده باشد. در حالی که مواردی وجود دارد که می توانید برای تسکین برخی از علائم به تنهایی انجام دهید، ممکن است زمانی وجود داشته باشد که به حمایت بیشتری نیاز داشته باشید. مشاوران و درمانگران آموزش دیده اند تا به مراجعان کمک کنند تا در مورد مسائل استرس زای احساسی احساس راحتی کنند و مکانیسم های مقابله را به مراجعان آموزش دهند.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا