چگونه جملات تاکیدی مثبت می تواند به کودکان در طول همه گیری کمک کند

جملات تاکیدی مثبت برای هر شخصی که کودک چه بزرگسال مناسب است. بیماری همه گیری آسیب های زیادی در این مدت به افراد رسانده است. آمادگی ذهنی برای Omicron جهش جدید این ویروس یک فرایند مهم و البته راحت تر هست.

چرا که اکثریت افراد جامعه واکسینه شده اند و دیگر مثل جهس های قبل فشار روانی به افراد وارد نمی شود. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه جملات تاکیدی مثبت می تواند به کودکان در طول همه گیری کمک کند

مدیریت اتفاقات ناگوار و جملات تاکیدی مثبت

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت اتفاقات ناگوار را به یاد داشته باشید.  در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه جملات تاکیدی مثبت می تواند به کودکان در طول همه گیری کمک کند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مجموع، جملات تاکیدی مثبت باعث نکات مثبت زیادی شده است. اما در کل به علت همه گیری جهان طی یک سال و نیم گذشته استرس بیشتری را تجربه می کند. سوال این است که این افزایش استرس چگونه بر ذهن افراد تأثیر گذاشته است؟

آمادگی ذهنی برای Omicron و جملات تاکیدی مثبت

Omicron، یک نوع جدید COVID-19، در بیش از 60 کشور شناسایی شده است.  دانشمندان هنوز در تلاشند تا تعیین کنند که میزان انتقال و شدت بیماری Omicron با انواع قبلی COVID-19، مانند دلتا، چگونه است. با این وجود، بسیاری از مردم نگران این هستند که Omicron چگونه می تواند بر زندگی آن ها تأثیر بگذارد – که به گفته کارشناسان کاملاً طبیعی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درست زمانی که فکر می‌کردیم با نوع دلتا کووید-19 کنار می‌آییم، Omicron از راه می‌رسد. اما آمادگی ذهنی برای Omicron می تواند مفید باشد. اگر منتظر یک فصل تعطیلات با محدودیت‌های کمتر نسبت به سال گذشته بودید، اضطراب ناشی از COVID-19 ممکن است فشار هایی به شما وارد کند. همه ما در حال تعجب هستیم که این برای زندگی ما و خانواده ما (و سلامت روانی ما) چه معنایی دارد که همچنان با وجود این ویروس وارد سال 2022 می شویم.

چگونه جملات تاکیدی مثبت می تواند به کودکان در طول همه گیری کمک کند

با تهدید روی آوردگی بیشتر مدارس به یادگیری از راه دور در میان موج Omicron، سلامت روان کودکان بار دیگر در خطر است. آموزش جملات تاکیدی مثبت به کودکان می تواند به آن ها کمک کند تا با استرس ناشی از بیماری همه گیر مقابله کنند. والدین می توانند با ایجاد ابزارهای دیگر به فرزندان خود برای مقابله با استرس ناشی از بیماری همه گیر کمک کنند.

بیماری همه گیری و تاثیرات آن بر سلامت روان

بدون شک این بیماری همه گیر بر سلامت روان کودکان تأثیر گذاشته است. در واقع، در اکتبر 2021، آکادمی اطفال آمریکا، آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا، و انجمن بیمارستان کودکان، وضعیت اضطراری ملی را در سلامت روان کودکان و نوجوانان اعلام کردند. این گروه به استرس ناشی از COVID-19 و بی عدالتی نژادی اشاره کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

رنه اشنایدر، رئیس بخش درمانی مشکلات روانی در برایت‌لاین، می‌گوید کووید تأثیر فوق‌العاده‌ای بر تقریباً همه جنبه‌های زندگی کودکان داشته است. از جمله فرصت‌های کمتر برای تعامل و برقراری ارتباط با همسالان، تغییر در روال معمول، و چالش‌های پیرامون تنظیم احساسات. تعطیلی مدارس بیشتری را به دلیل نوع omicron اضافه کنید، و همه این چالش ها تشدید می شوند.

عدم حضور در مدارس و جملات تاکیدی مثبت برای کودکان

«تعطیلی مدارس باعث شده است که کودکان بیشتر احساس انزوا و تنهایی کنند و این حس را تجربه کنند. والدینی که حتی قبل از ابتلا به کووید بیش از حد لاغر شده بودند ممکن است خود را بدون منابع مورد نیاز برای مدیریت اضطراب شدید کودکان بیابند.

چگونه جملات تاکیدی مثبت می تواند به کودکان کمک کند

اد گرین، دکترای متخصص کودک، توضیح می‌دهد که یک استراتژی خودیاری با هدف ایجاد اعتماد به نفس، جملات تاکیدی مثبت جملاتی کوتاه و تشویق‌کننده در زمان حال هستند که یک احساس یا نتیجه مطلوب را تأیید و تأیید می‌کنند و به طور بالقوه، خوش‌بینی و امید ایجاد می‌کنند. توسعه، یادگیری اولیه و محیط رسانه. هنگامی که به طور منظم و مداوم تکرار می شود، جملات تاکیدی با کمک به فرد همراه بوده است.  گرین می‌گوید که در این باور که رویاها و آرزوهای ما قابل دستیابی هستند، احساس قدرت، کنترل و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم.

تکرار جملات تاکیدی مثبت

وقتی جملات تاکیدی به طور منظم و مداوم تکرار می‌شوند، به فرد کمک می‌کنند تا احساس قدرت، کنترل و اعتماد به نفس بیشتر در این باور داشته باشیم که رویاها و آرزوهای ما قابل دستیابی هستند. او می‌گوید در دنیای عدم اطمینان امروزی، آموزش دادن به کودکان برای تمرین جملات تاکیدی مثبت می‌تواند به آن ها این احساس را بدهد که قدرت تأثیرگذاری بر افکار و رفتارهایشان را دارند. او به والدین پیشنهاد می کند که جملات تاکیدی را برای فرزندانشان بر اساس آن چه که فکر می کنند عزت نفس، اعتماد به نفس و احساس امنیت و خوش بینی را افزایش می دهد، انتخاب کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

استفاده از جملات تاکیدی در ابتدای روز یا قبل از خواب راه‌ های خوبی برای تمرین منظم آنهاست. گرین پیشنهاد می‌کند که بزرگسالان نیز جملات تاکیدی را برای خود انتخاب کنند. این کار باعث می شود تا بتوانند در کنار فرزندشان شرکت کنند و به آن ها اجازه می‌دهد تا رفتار را به جای تحمیل ساده، الگوبرداری کنند. «کودک را می توان با استفاده از جملات تاکیدی برای استقرار در ارزش های مهم آشنا کرد. گرین می‌گوید: این ارزش‌ها می‌توانند دوستان، خانواده، اهداف تحصیلی، فرصت‌های خلاقانه، سرگرمی‌ها یا ورزش باشند – هر چیزی که کودک به آن اهمیت می‌دهد.

مثالی از جملات تاکیدی مثبت

در زیر چند نمونه از تأییدیه ها و آنچه گرین می گوید برای شما بیان می کنیم

  • من می توانم هر کاری که در ذهنم باشد انجام دهم: اعتماد به نفس را ایجاد می کنم
  • پوست قهوه ای من زیبا است: فرصتی را برای نگاه کردن به خود در آینه فراهم می کند
  • می توانم به دیگران کمک کنم: یک تصویر مهربان و مثبت از خود را تشویق می کنم
  • قدرت ایجاد تغییر را دارم: به کودکان کمک می کند رفتار را شکل دهند
  • من ایده های خوبی دارم: خود واقعی کودک را پرورش می دهد

راه های دیگر برای کمک به کودکان برای مقابله با افکار منفی

اشنایدر می‌گوید تعطیلی مدارس برای بچه‌ها سخت است، به‌ویژه به این دلیل که کودکان برای بازی و تعامل با همسالان خود به زمان نیاز دارند. آن ها باید در فعالیت های عملی شرکت کنند که یادگیری را ارتقا می دهد. آن ها همچنین برای ایجاد استقلال و احساس خودکارآمدی باید زمانی را به دور از والدین و خانواده خود داشته باشند. در حالی که همه‌گیری توانایی این افراد را محدود می‌کند، اشنایدر می‌گوید والدین باید کمک به بچه‌ها را در اولویت قرار دهند. او پیشنهاد می کند موارد زیر را امتحان کنید:

احساسات دردناک فرزندتان را تأیید کنید

اگرچه دیدن آسیب دیدگی فرزندتان سخت است. اما برخورد به صورتی که او که غمگین یا مضطرب نشود کارساز نیست. درعوض، پذیرش احساسات آن ها را تمرین کنید و سعی کنید به آن ها کمک کنید تا راه‌های سالمی برای این کار بیابند. او پیشنهاد می‌کند که با بیان جمله‌ای شبیه این به آن‌ها کمک کنید تا احساسات خود را عادی کنند: «هرکسی که نمی‌تواند هر روز به مدرسه برود، احساس غمگینی و ناامیدی می‌کند. منطقی است که شما چنین احساسی دارید.»

نسخه ای از چیزی که دیگر در اختیار ندارید را دوباره بسازید

به عنوان مثال، اگر تاریخ بازی حضوری گزینه ای نیست، راه اندازی بازی های مجازی یا ایجاد حباب با دوست نزدیک فرزندتان را در نظر بگیرید.

راهبردهای مقابله سالم با جملات تاکیدی مثبت را تشویق کنید

اگر کودک شما استرس دارد، اشنایدر به او آموزش می دهد که چگونه با دمیدن حباب ها تنفس عمیق را تمرین کند. همچنین می توانید با قدم زنی در اطراف خانه یا دوچرخه سواری آن ها را به ورزش تشویق کنید.

به عنوان خانواده یک کار سرگرم کننده در خانه انجام دهید

شاید فرزند شما دوست دارد نان بپزد، یا بازی های رومیزی انجام دهد، یا مهمانی های وانمود کننده چای برگزار کند. سرگرمی پیدا کنید، سعی کنید برای یک فعالیت چند روز در هفته برنامه ریزی کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا