چرا من عشق را پیدا نمی کنم؟!

عشق دارویی است که با اوج های شگفت انگیز و فرود های وحشتناک نمی توانیم از آن سیر شویم. وقت و انرژی زیادی صرف رویای شریک زندگی کامل ما می شود – هم روح ما، شعله دوقلوی ما، کسی که در ذهن ما خواهد بود و در نهایت زندگی ما را کامل می کند. اما به دلایلی، شما هنوز آن ها را پیدا نکرده اید. پس چرا من عشق را پیدا نمی کنم؟! چرا به نظر می رسد پیکان عشق به غیر از شما به همه ضربه می زند؟ در این مقاله چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا شما در پیدا کردن عشق مشکل دارید و اینکه برای بهتر شدن شانس خود چه کاری می توانید انجام دهید. 

چرا من عشق را پیدا نمی کنم؟!

در ادامه این مقاله به بررسی این امر می پردازیم که چرا نمی توان عشق زندگی را پیدا کرد؟!

 شما واقعاً جستجو نمی کنید.

چرا من عشق را پیدا نمی کنم؟!

چه دوست داشته باشید یا نخواهید، پیدا کردن عشق به معنای بیرون رفتن و در واقع جستجوی آن است. بر طربق برخی بررسی ها نشان داده شده، یکی از این دو مورد اتفاق خواهد افتاد:

1) عشق زندگی شما شخصی از گذشته شماست، و او سرانجام به شما باز خواهد گشت تا شما دو نفر بتوانید همیشه خوشبخت زندگی کنید.

2) عشق زندگی شما شخصی است که در حالی که مشغول کار هستید به شما برخورد خواهد کرد و وقتی به چشمان او نگاه می کنید بلافاصله احساس جذابیت می کنید.

مشکلی که در فیلم هایی که عشق را به تصویر می کشند وجود دارد، این است که نشان می دهد عشق منفعلانه رخ خواهد داد. کاری که شما باید انجام دهید این است که به سادگی وجود داشته باشید و اجازه دهید عشق به شما راه پیدا کند. در این زمینه می تواند کارهای یسیاری انجام دهید. وقتی دوستان از شما می خواهند به مکان هایی بروید بله بگویید (البته به شرطی که ایمن باشد). یک نکته ای که وقتی از مردم می پرسید ، “چگونه با هم ملاقات کردید” ، متوجه خواهید شد این است که داستان ها از وحشی ترین و باورنکردنی ترین اتفاق هایی هستند که می توانید تصور کنید.

و عشق به این شکل است: شما هرگز نمی دانید کجا اتفاق خواهد افتاد، اما اگر واقعاً به دنبال آن نباشید هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

چرا من عشق را پیدا نمی کنم؟!  شما به دنبال یک فرد کامل هستید.

شما دقیقاً می دانید که چه می خواهید. در حال تلاش برای پیدا کردن این زن یا مرد با تمام خصوصیات کاملی هستید که از کودکی آرزو داشتید. شما می خواهید آن ها خوش تیپ یا زیبا، قد بلند و ثروتمند، باهوش و جذاب باشند. گرچه آن ها باید کامل باشند، آن ها همچنین باید مایل باشند همه نقص های شما را بپذیرند، وگرنه آنها واقعاً لیاقت شما را ندارند. لیست خود را بیرون بیاندازید. اگرچه داشتن یک نوع لیست اشکال ندارد، اما نباید اجازه دهید که این نوع تنها نوع شخصی را که حتی برای رفتن به خانه بیرون می خواهید تعریف کند. شما نمی دانید که جهان برای شما چه چیزی ذخیره کرده است. بنابراین نباید آن را با محدود کردن خود به یک لیست بسیار خاص و کاملاً اختصاصی تعریف کنید.

شما در جای اشتباه هستید.

 شما در یک شهر کوچک زندگی می کنید. نوع شهری که همه تا حدی همه را می شناسند. و به راحتی نمی توانید درک کنید که چرا نمی توانید زن یا مرد رویای خود را پیدا کنید. سعی کرده اید با هر فرد مناسب در منطقه خود قرار بگذارید. اکنون فقط به این دلیل استعفا داده اید که عشق زندگی شما وجود ندارد. همچنین ممکن است در حالی که ممکن است در یک شهر بزرگ باشید. در اطراف افراد اشتباه قرار بگیرید. دوستان و حلقه اجتماعی شما افرادی هستند که برای همیشه آن ها را می شناسید. به همین دلیل هنوز هم دور آن ها آویزان هستید. اما آنها در واقع افرادی نیستند که قبیله خود را در نظر بگیرید.

بنابراین در حالی که می توانید با آن ها دوستانه رفتار کنید، مشارکت عاشقانه با آنها یا دوستانشان دشوار است.  در برخی مواقع شما باید این واقعیت را بپذیرید که در جای اشتباه قرار دارید یا در اطراف افراد اشتباه قرار دارید و اگر می خواهید عشق پیدا کنید – شخصی را پیدا کنید که واقعاً بتواند به قلب شما وارد شود. این می تواند ترسناک باشد، فکر کنار گذاشتن همه چیز و قرار دادن خود در مکانی جدید یا در میان افراد جدید. اما این تنها راهی است که شما می توانید خود را در معرض امکان ملاقات با شخصی قرار دهید که می توانید عاشقش شوید.

 شما بیش از حد به سرنوشت اعتقاد دارید.

 شما عاشق افسانه هالیوود شده اید. فکر می کنید عشق زمانی اتفاق می افتد که جهان مقصد آن اتفاق باشد. گرچه اعتقاد به سرنوشت مشکلی ندارد، اما باور زیاد به آن می تواند برای جستجوی عشق شما مضر باشد. به جای اینکه واقعاً بیرون بروید و به دنبال جستجوی فعالانه عشق باشید، خود را متقاعد خواهید کرد که فقط باید آرام بنشینید و بگذارید جهان همه کارها را انجام دهد.

از آنجا که ما معتقدیم سرنوشت اجتناب ناپذیر است، اتفاقی سرنوشت ساز رخ می دهد و بنابراین اگر قرار باشد عشق پیدا کنید، بدون توجه به تصمیمات شما، سرانجام اتفاق می افتد. ما نمی گوییم شما دیگر نباید به سرنوشت اعتقاد داشته باشید، اما سرنوشت وقتی مشکل ایجاد می شود که بهانه ای برای جلوگیری از خارج شدن از منطقه راحتی خود ایجاد کنید. سرنوشت فقط در صورتی کار می کند که به آن فکر نکنید. فقط بگذارید قلب و ذهن شما عمل کند پیش برود.

ممکن عاشق فردی در گذشته های خود باشید.

وقتی هنوز عاشق فردی در گذشته خود هستید، چگونه می توانید عشق را در گذشته خود پیدا کنید؟ حتی اگر عاشق آن ها نباشید، ممکن است باز هم نا امید شوید یا مشکلات بیشتری برای شما فراهم آورد. بنابراین باید از خود بپرسید آیا من واقعاً پیش رفته ام؟ آیا من آماده ام سعی کنم چیز جدیدی را شروع کنم؟ افراد زیادی نه به دلیل آمادگی بلکه به دلیل اینکه نمی خواهند با درد ناشی از جدایی اخیر خود کنار بیایند، با هم قرار ملاقات می گذارند. اما این فقط به یک غلتک برگشت سمی از یک رابطه ختم می شود و در طولانی مدت هیچ کس خوشحال نمی شود.

شما مسائل کودکی حل نشده دارید.

چرا من عشق را پیدا نمی کنم؟!

بسیاری از خانه های خراب و خانواده های درهم شکسته وجود دارد.  فرزندان طلاق یا والدینی که دائماً در حال جنگ و دعوا زندگی می کردند. قرار گرفتن در معرض این نوع شرایط منفی و خشونت در سنین جوانی می تواند تأثیرات ماندگاری بر ذهن ما بگذارد. حتی اگر فکر کنیم از نظر عاطفی افراد معمولی و با ثباتی هستیم، در نهایت با شرکای خود روبرو می شویم به همان روشی که در زمان کودکی به ما آموخته اند. زیرا این قدیمی ترین درک ما از رابطه طولانی مدت است و هیچ چیز دیگری به ما آموزش داده نشده است.  از این گذشته، حتی اگر سرانجام آن فرد نهایت مهربان و فداکار را پیدا کنید، در نهایت آن ها و خود را در یک رابطه سمی و گسسته گیر می اندازید.

راه حل مقابله با مسائل خود و مقابله خود با آن ها است. آسیب های دوران کودکی را که باعث رفتار مخرب شما شده است درک کنید و آنچه را که برای واقعی سازی آن ها درونی است انجام دهید.

احساس می کنید لیاقت عشق بی قید و شرطی را دارید.

همه کتاب ها و فیلم ها و افسانه ها به ما می گویند عشق واقعی بدون شرط است. اگر کسی واقعاً شما را دوست داشته باشد، خوب یا بد با چاق و لاغر با شما خواهد بود و مهم نیست که طوفانی که در آن قرار دارید چیست؟ او باید همیشه پشت شما باشد. اما بی قید و شرط در واقع به معنای بی قید و شرط تام نیست. عشق بی قید و شرط به این معنا نیست که شریک زندگی شما باید به دوست داشتن شما ادامه دهد حتی اگر همه کار ها را اشتباه انجام داده باشید. همیشه یک محدودیت وجود دارد و اگر منتظر شخصی باشید که بدون قید و شرط شما را دوست داشته باشد – یعنی شخصی که دقیقاً همانطور که هستید عاشق شما خواهد بود ، مهم نیست که چه باشید – پس برای همیشه منتظر خواهید ماند.

شما خیلی سخت تلاش می کنید.

شما عشق را بیش از هر چیز دیگری می خواهید. زمانی که در این زمینه زیاد تلاش می کنید، احساس می کنید که خود را پیر کرده اید و در این رابطه در حال فرسوده شدن هستید. زمانی که خیلی زیاد تلاش می کنید، می خواهید ساکن شوید و زندگی شخصی و خانوادگی خود را با کسی شروع کنید و دوستان و خانواده شما دائماً شما را تحت فشار قرار می دهند تا رابطه برقرار کنید.  حتی اگر صریحاً نگویید که چقدر مشتاق هستید، مردم از یک کیلومتری دیگر بوی ناامیدی را می گیرند. آرام باشید. راحت باشید و آرامش خود را پیدا کنید. خیلی قوی بیرون آمدن، خیلی زود می تواند مردم را درگیر کند. شما باید به آن ها این تصور را بدهید که حداقل باید کمی برای شما کار کنند.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا