چرا به کسی که دوستش دارید خیانت می کنید؟

خیانت، به دلایل زیادی، کار درستی نیست. اگر مشکلی با همسر خود دارید که می‌‌خواهید از این رابطه جدا شوید باید مانند یک فرد بزرگ رفتار کرده و با همسر خود در مورد موضوعی که مشکل‌ ساز است صحبت کنید، چه چیزی باشد که خودتان با آن مشکل دارید و یا موضوعی که بین دو نفر شما پیش امده است، باید در این رابطه صحبت کنید. برای بسیاری از افراد، این رفتار سخت است و این مکالمات می‌‌توانند بسیار ترسناک باشند. خیانت به کسی که دوستش دارید چگونه است؟

انواع دلایل خیانت

برای حل مشکل آماده نیستند.

خصوصاً اگر در مرحله‌ی خاصی از زندگی هستید انتظار می‌رود بعد از مدتی که با یکدیگر بوده‌اید بتوانید مشکلات را باهم حل کنید. برای بسیاری از افراد که از صحبت کردن می‌ترسند این فکر بسیار ترسناک است، بنابراین با خیانت به مشکل واکنش نشان می‌دهند. شاید ترس آن‌‌ها از صحبت کردن برای این است که نمی‌‌خواهند مقابل فردی دیگر آسیب ‌پذیر باشند. شاید ترس آن‌ ها برای این است که نمی‌توانند تصور کنند بتوانند مشکل را به درستی حل کرده یا بتوانند با آن فرد به زندگی ادامه دهند.

احساس عدم امنیت دارند.

چرا به کسی که دوستش دارید خیانت می کنید؟

برای برخی افراد، کمبود اعتماد به‌ نفس باعث می‌‌شود دنبال راهی برای ارزش ‌گذاری به خود بوده یا بخواهند از طریق چیزی مانند کارشان اعتماد به ‌نفس خود را بالا ببرند. این فرد کاملاً وقت خود را صرف کار می‌‌کند زیرا می‌ترسد تنها چیز خوبی که دارد از بین برود. برای برخی دیگر پاسخ این عدم امنیت خیانت است. داشتن یک رابطه‌‌ی دیگر شاید باعث شود فرد احساس کند از نظر فیزیکی جذاب‌تر است، بیشتر خواسته می‌شود و این توجه را دوست دارد، به‌ هر حال خیلی خوب است که دو نفر او را دوست داشته باشند. این دلیل برای خیانت وحشتناک است و راه خوبی برای برخورد با عدم امنیت نیست.

خیانت به کسی که دوستش دارید؟ از زندگی خود راضی نیستند.

وقتی فرد می‌بیند از زندگی خود راضی نبوده و در آن شاد نیست برای مدتی ظاهر را حفظ کرده و برای آن تلاش و مبارزه می‌‌کند. اما بعد به نقطه‌ای می‌‌رسد که او حرکت خود را تغییر داده و کاری ریشه‌ای می‌‌‍کند. برای بسیاری از افراد این تغییر خارج شدن از کار است و یا رفتن به یک سفر دور. شاید این حرکت برای یک نفر یعنی یک تغییر فیزیکی و امید به اینکه با بهتر دیده شدن هنوز اعتماد به ‌نفس برای زندگی بهتر را داشته باشد و برای برخی افراد این تغییر به شکل خیانت خواهد بود.

همسر خود را دوست ندارد.

برخی افراد می‌‌گویند اگر به همسر خود خیانت می‌‌کنید او را دوست ندارید. به‌ هر حال اگر واقعاً کسی را دوست داشته باشید به او خیانت خواهید کرد؟ این موضوع نظرات مختلفی دارد اما حقیقت این است که برخی افرادی که خیانت می‌‌کنند واقعاً حس علاقه به همسر خود را از دست داده‌اند.

بیشتر اوقات مشکل اینجاست که یکی از افراد درگیر در رابطه بیشتر از فرد دیگر برای رابطه ارزش می ‌گذارد، شاید یک طرف در رابطه عشق بیشتری داشته و برای آینده برنامه‌‌ریزی کند در حالی‌ که فرد مقابل هنوز به آن مرحله از توجه نرسیده است. وقتی این سطح توجه نامتعادل است اوضاع به هم می‌ریزد و به همین علت است که بسیاری از افرادی که خیانت می‌کنند و به دنبال فردی دیگر می‌‌روند.

تلاش برای امتحان کردن چیزی جدید

چرا به کسی که دوستش دارید خیانت می کنید؟

یکی از دلایلی که برخی افراد به کسی که دوستش دارند خیانت می‌‌کنند این است می‌ خواهند تجربه‌ی جدیدی در رابطه‌ی جنسی خود داشته باشند و از گفتن این حرف به همسرشان می‌ترسند. شاید احمقانه به نظر برسد، به هر حال مگر شما نباید با همسر خود در مورد همه‌چیز روراست و صادق باشید؟ اما برای بسیاری از افراد فکر گفتن این حرف نگران ‌کننده است. شاید او موضوع را با همسرش مطرح کرده ولی همسر او با خواسته‌اش راحت نبوده و نمی‌خواهد در آن شرکت داشته باشد. بنابراین او می‌‌خواهد این نیاز خود را در جایی خارج از رابطه‌ی زناشویی برآورده سازد، با کسی که زیاد به قضاوت و ایده‌اش اهمیت نمی‌دهد.

خیانت به کسی که دوستش دارید؟ هیجان این تعقیب را دوست دارند.

برای بسیاری از افراد نقطه‌ی آسایش یک رابطه بهترین بخش است. شما از آن نگرانی‌هایی که در ابتدای آشنایی وجود دارند گذشته و وارد مرحله‌ای عمیق‌تر از صمیمیت می‌‌شوید. برای برخی دیگر، این مرحله کسل‌ کننده بوده و باعث می‌‌شود علاقه‌ی خود را از دست بدهند. به همین علت به سراغ هیجان تعقیب شدن می‌ روند، اولین مرحله از رابطه که در آن همه‌ چیز هیجان ‌انگیز بوده و چیز ترسناکی مانند تعهد یا ناامیدی‌های شدید وجود ندارد. همه‌چیز شاد و ساده خواهد بود. برای این‌ گونه افراد زمانی که از مرحله‌ی هیجان با همسر کنونی خود خارج می‌‌شوند، به دنبال فرد دیگری خواهند رفت.

چرا به کسی که دوستش دارید خیانت می کنید؟ | مرکز مشاوره همکده

می‌ خواهند رابطه را تمام کنند.

برای برخی افراد، جدایی دلهره ‌آور خواهد بود، بنابراین سعی می‌کنند مشکل را به شکل دیگری حل کنند. بنابراین برخی افراد به جای اینکه با همسر خود بخواهند برخورد کنند دنبال خیانت می‌‌روند. البته این راه اصلاً ایده آل نیست و بیشتر از دعوا برای جدایی می‌تواند به هردو فرد آسیب رساند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل خیانت این مقاله را هم مطالعه بفرمایید

راضی نمی ‌شوند.

چرا به کسی که دوستش دارید خیانت می کنید؟

شما نمی‌‌توانید تنها برای ارتباط فیزیکی با کسی رابطه داشته باشید اما شکی نیست که این صمیمیت فیزیکی بخش مهمی از هر رابطه است. در نهایت اگر در این بخش باهم ارتباط نداشته باشید به مرور این مشکل به بخش‌های دیگر رابطه نیز کشانده خواهد شد. اگر به هر دلیلی رابطه‌ی جنسی زوجین بد بوده یا حتی کاملاً از بین برود می ‌تواند باعث شود فرد مقابل در جای دیگری دنبال راضی کردن خودش باشد.

برخی فکر می‌کنند این گروه تنها به مردان محدود است و آن‌ها رابطه‌ی بیشتری می‌‌خواهند اما باید بدانید شامل زنانی نیز می‌‌شود که برای برآورده شدن نیاز فیزیکی به آن‌‌ها زمان داده نمی‌‌شود. بنابراین سعی می‌‌کنند کسی را پیدا کنند که تواناتر و خواستنی‌‌تر باشد.

از نظر عاطفی راضی نمی‌ شوند.

در حالی‌ که خیانت بیشتر افراد با خیانت فیزیکی به همسرشان همراه است خیانت عاطفی نیز مشکل بزرگی خواهد بود. کمبود رضایت عاطفی می‌تواند محرک بزرگی برای خیانت باشد. شاید همسرتان آن نوع صمیمیتی که دوست دارید را برای شما فراهم نمی‌کند و در نتیجه نزدیکی با هم را از دست خواهید داد، بنابراین همسری را پیدا کنید که بتواند تجربیات دلخواه را برای شما فراهم کند. اگر ارتباط عاطفی شما با همسرتان از بین رفته است باید از آن آگاه بوده و سعی کنید با او ارتباط برقرار نمایید، شاید او اصلاً متوجه نباشد چه کار می‌کند.

منابع
thetalko.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا