اگر کمبود خواب و افسردگی داشته باشم چه اتفاقی می افتد؟

خواب یکی از مهم ترین بخش های زندگی  است. افراد باید سعی داشته باشند خواب کافی داشته باشند. خواب کافی باعث می شود بدن انرژی لازم را کسب کند. انرژی در بدن باعث کسب روحیه می شود. در روان شناسی مهم ترین بخش های کسب انرژی را در خواب می بینند. یکی از عواملی که می تواند در خواب مشکل ایجاد کند افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد و بخش های از آن را در مقاله های قبل برای شما گفتیم. خواب برای افراد بسیار مهم است. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید. خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. کمبود خواب و افسردگی می توانند مشکلاتی پدید آورند.

در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اگر کمبود خواب و افسردگی داشته باشم چه اتفاقی می افتد؟ صحبت کنیم.

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی نیز کمبود خواب را تجربه می کنند.

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی نیز کمبود خواب را تجربه می کنند. از آن جا که بی خوابی یکی از عوارض جانبی شایع افسردگی است، اغلب نشانگر وقوع چیز دیگری است. وقتی هم بی خوابی داشته باشید و هم افسردگی داشته باشید، بدن و ذهن شما ممکن است به روش های مختلف به آن پاسخ دهند. در حقیقت، برخی منابع کمتر معتبر ادعا می کنند که می توان از کمبود خواب برای درمان افسردگی استفاده کرد. سایر منابع دارای پشتوانه پزشکی نشان می دهند که کمبود خواب می تواند منجر به افسردگی شود، همانطور که افسردگی می تواند منجر به کمبود خواب شود.

کمک گرفتن از مشاور در ارتباط با این زمینه

اگر کمبود خواب، افسردگی یا هر دو دارید، کمک گرفتن از مشاور یا درمانگر می تواند مفید باشد. مشاوره می تواند به شما کمک کند تا درک کنید چرا نمی خوابید، چه کاری می توانید برای رفع آن انجام دهید و چگونه افکار و احساسات افسردگی خود را به طور مثمر کنترل کنید. گزینه های مشاوره بسیار زیاد است، بنابراین فرصت ها را کاوش کرده و شکلی را انتخاب کنید که برای شما بهتر باشد.

چه چیزی به عنوان کمبود خواب انتخاب می شود؟

اگر کمبود خواب و افسردگی داشته باشم چه اتفاقی می افتد

از نظر پزشکی، کمبود خواب نتیجه کم خوابی است. خواب بزرگسالان غالباً کمتر از 6 ساعت در شب محروم است. کمبود خواب با کمبود خواب متفاوت است، که شامل خوابیدن در طول روز، عدم توانایی در خواب خوب، و یا آپنه خواب یا سایر اختلالات خواب است. اگر چه کمبود خواب می تواند منجر به عوارض جانبی ضعیفی شود، اما کمبود خواب می تواند باعث نگرانی های سلامتی طولانی مدت شود.

علائم کم خوابی

خواب آلودگی در روز رایج ترین علامت کمبود خواب است. با این حال، بسیاری از علائم دیگر می توانند وجود داشته باشند. این ها شامل تحریک پذیری و بدخلقی، دست و پا چلفتی، مشکل در یادگیری یا حفظ کردن، عدم توانایی در تمرکز، افزایش اشتها، اشتیاق به کربوهیدرات ها و غذاهای شور، عدم انگیزه، فراموشی و روحیه افسرده است. این علائم، از جمله، می تواند منجر به تعداد زیادی اثر شود، از جزئی تا شدید.

اثرات کم خوابی و افسردگی

وقتی کمبود خواب ثابت شود، اثرات پایدار می تواند خانه ای را در بدن و ذهن شما ایجاد کند. هنگامی که کمبود خواب به دلیل افزایش احتمال تصادفات اتومبیل برقرار می شود، ایمنی به یک مسئله تبدیل می شود. در حقیقت، هر سال 6000 تصادف رانندگی نتیجه رانندگان خسته است. کم خوابی همچنین منجر به فشار خون بالا، خطر بیشتر سرطان روده بزرگ، دیابت و سیستم ایمنی ضعیف می شود. علاوه بر این، کمبود خواب می تواند مغز شما را تا 5 سال پیر کند و خطر ابتلا به زوال عقل را نشان می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سایر نگرانی های مربوط به بهداشت روانی می تواند در هنگام کمبود خواب کنترل شود. افسردگی، اضطراب و وخیم تر شدن حالت های افسردگی غالباً هنگام خواب نیستند. برای کسانی که نگرانی های موجود در مورد سلامت روان خود دارند، خواب باید در اولویت باشد. کمبود خواب، همراه با افسردگی ، قابل کنترل است.

چه چیزی به عنوان افسردگی واجد شرایط است؟

افسردگی، یا اختلال افسردگی اساسی، یک بیماری روانی است که نه تنها شما را ناراحت می کند بلکه می تواند بر نحوه تفکر و اقدامات شما نیز تأثیر بگذارد. اگرچه غم و اندوه یک علامت شایع است، افسردگی بیش از احساس غم و اندوه است. درک علائم افسردگی، چگونگی تأثیر آن بر شما و ارتباط آن با کم خوابی می تواند به تعیین بهترین راه برای درمان کمک کند.

علائم افسردگی

اگر کمبود خواب و افسردگی داشته باشم چه اتفاقی می افتد

مبتلایان به افسردگی تمایل دارند چندین علائم مرتبط با بیماری روانی را احساس کنند، اما نه لزوما همه آن ها. به عنوان مثال، افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب به شدت بیشتر یا کمتر از افراد بدون اختلالات روانی می خوابند. آن ها همچنین می توانند احساس ناامیدی، اضطراب، تحریک پذیری، احساس گناه یا بی ارزشی کنند. افسردگی می تواند باعث عدم علاقه به فعالیت هایی شود که قبلاً از آن لذت می برید، از جمله سرگرمی ها، ورزش ها و حتی رابطه جنسی. عدم توانایی در تمرکز، کمبود اشتها یا پرخوری و دردهای جسمی نیز می تواند از علائم افسردگی باشد.

نکته

موارد شدیدتر افسردگی می تواند باعث ایجاد خودآزاری یا خودکشی شود. اگر این مورد شماست، لطفاً در اسرع وقت برای کمک تماس بگیرید. علائم افسردگی و افسردگی به خودی خود می توانند به اثراتی منجر شوند که با گذشت زمان بسیار ماندگارتر هستند.

اثرات افسردگی و کم خوابی در کنار آن

تأثیرات مختلف افسردگی وجود دارد، از تغییرات زندگی گرفته تا نگرانی های مربوط به سلامتی. افسردگی می تواند مشکلاتی در کار، مدرسه، روابط و سایر مسئولیت ها ایجاد کند. به عنوان مثال، یک فرد مبتلا به افسردگی احساس می کند حضور در کار روزمره غیرممکن است. این که هر روز از رختخواب بیرون بیایید و همه قسمت های زندگی منظم را نادیده بگیرد، می تواند یک کار طاقت فرسا باشد. حتی روابط با کسانی که با آن ها زندگی می کنید نیز می تواند تیره شود. اگر چه این تأثیرات ممکن است دشوار باشد، اما تأثیرات آن بر سلامتی شما نیز می تواند به همان سختی باشد.

عوارض شایع افسردگی

برخی از عوارض شایع افسردگی از نظر جسمی شامل درد مزمن بدن، سردرد و سایر دردهایی است که به دارو جواب نمی دهد. افسردگی همچنین می تواند با مولتیپل اسکلروزیس، آلزایمر و صرع همراه باشد. چاقی، دیابت و بیماری های قلبی نیز می توانند طولانی مدت باشند.

کمبود خواب چگونه بر افسردگی تأثیر می گذارد؟

افسردگی و کمبود خواب می تواند بسیاری از اثرات مشابه را داشته باشد. با این حال، هنگامی که این دو به طور همزمان وجود داشته باشند، اثرات می توانند بارزتر شوند. خواب آلودگی در روز می تواند مشکلاتی را در زندگی روزمره ایجاد کند، دقیقاً مانند افسردگی. با دو مسئله پیچیده، این مشکلات فقط بیشتر می شوند. برای بسیاری از افراد که هم از کمبود خواب و هم از افسردگی رنج می برند، علائم می توانند پایان ناپذیری داشته باشند.

مثالی در ارتباط با کمبود خواب و افسردگی

به عنوان مثال، شخصی که قادر به خواب خوب نیست ممکن است با تمرکز در محل کار مبارزه کند. همان شخصی که از افسردگی رنج می برد علاوه بر این ممکن است احساس تحریک پذیری و بی ارزشی کند. با وجود علائم بسیار زیادی که علیه آن ها کار می کنند، ممکن است احساس کنند که بهتر شدن غیرممکن است. مهم است که بدانید روش هایی برای بهبود خواب و افسردگی شما وجود دارد.

چگونه می توان خواب و افسردگی خود را بهبود بخشید؟

اگر کمبود خواب و افسردگی داشته باشم چه اتفاقی می افتد

گزینه های درمانی برای بی خوابی و افسردگی شامل لیست طولانی روش های سنتی و غیر سنتی است. از درمان گرفته تا دارو گرفته تا درمان های طبیعی، خواب و افسردگی با درمان مناسب برای شما می توانند شاهد بهبود باشند. خواب روزانه همیشه نمی تواند به همان روشی باشد. تعدادی از ملاحظات وجود دارد که باید به صورت موردی انجام شود. افسردگی معمولاً با درمان و دارو درمان می شود، اما در انتخاب روش درمانی بیماری روانی نیز باید به هر فرد توجه شود. دانستن گزینه های خود بهترین مکان برای شروع به دست آوردن بهترین درمان برای شما است.

درمان به عنوان یک گزینه درمانی

درمان یا مشاوره، یک گزینه درمانی معمول برای بی خوابی و افسردگی است. ریشه آن، درمان و گرفتن ایده کمک به بیماران در پردازش افکار آن ها، بازسازی نحوه تفکر آن ها و کمک به آن ها برای کنترل و بهبود عملکردهایشان به روشی موثر تر است. در حالی که درمان هنوز قبل از پیشرفت های تکنولوژیکی موثر بود، امروزه روش های مختلفی برای درمان به بیماران ارائه کرده است. 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا