12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر

تغییرات فیزیکی در بدن که همراه با افزایش سن است روی توانایی جنسی نیز اثر بزرگی خواهد داشت. کاهش سطح هورمون‌ها و تغییرات عصبی و عملکرد گردش خون همه می‌توانند باعث بروز مشکلاتی همچون اختلال نعوظ یا درد در واژن شوند. 12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر در این مقاله بررسی شده است.

اینگونه تغییرات فیزیکی اغلب به معنای این است که رابطه‌ی جنسی دوران جوانی تبدیل به واکنش جنسی ضعیف تری در دوران میانسالی و پیری خواهد شد. البته تغییراتی که ناشی از عوارض دوران بلوغ هستند مانند افزایش اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی بهتر و بازدارنده‌های کمتر می‌توانند به ایجاد رابطه‌ جنسی بهتر و رضایت بخش‌تر کمک کنند. با این وجود افراد بسیاری متوجه می‌شوند در دوران اواخر زندگی رابطه‌ی جنسی کاملی ندارند. با درک المان‌های فیزیکی و عاطفی مهمی که روی رضایت از رابطه‌ی جنسی اثر دارند شما بهتر می‌توانید در صورت بروز مشکلات با آن‌ها برخورد کنید.

امروزه درمان مشکلات جنسی بسیار ساده‌تر از قبل شده است. داروهای انقلابی و درمان‌های حرفه‌ای رابطه‌ی جنسی در صورت نیاز در دسترس شما خواهند بود. اما می‌توانید با کمی تغییر در شیوه‌ی عشق‌بازی خود مشکلات کوچک را خودتان حل کنید. در اینجا کارهایی آورده شده که می‌توانید در خانه امتحان کنید.

به خودتان آموزش دهید.

12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر

ابزارهای کمک فردی زیادی برای انواع مشکلات جنسی وجود دارد. اینترنت یا کتابخانه‌ی محلی خود را بگردید، چند منبع که برای شما مناسب هستند را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید تا شما و همسرتان بهتر به مشکل خود آگاه باشید. اگر صحبت مستقیم برایتان سخت است شما و همسرتان می‌توانید زیر پیام‌هایی که دوست دارید را خط کشیده و آن ها را به یکدیگر نشان دهید.

به خودتان زمان دهید

با زیاد شدن سن، واکنش جنسی شما کند می‌شود. شما و همسرتان می‌توانید با یافتن محیطی آرام، راحت و بدون وقفه برای رابطه‌ی جنسی، اوضاع را بهتر کنید. بعلاوه درک تغییرات فیزیکی در بدن شما، یعنی نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن به نعوظ و ارگاسم دارید. وقتی در این مورد فکر کنید می‌بینید داشتن زمان بیشتر برای رابطه‌ی جنسی چیز بدی نیست. کار کردن روی این نیازهای فیزیکی در روال عشقبازی شما می‌تواند درهایی را به نوعی تجربه‌ی جدید از رابطه باز کند و برای شما یک زندگی جنسی بهتر را به همراه داشته باشد.

شما همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهبود زندگی جنسی می‌توانید این مقاله را مطالعه بفرمایید.

از لوبریکانت استفاده کنید.

اغلب خشکی واژن که بعد از یائسگی شروع می‌شود می‌تواند به سادگی با مایعات و ژل‌های لوبریکانت درمان شود. از این راه حل برای اجتناب از رابطه‌ای دردناک استفاده کنید (مشکلی که می‌تواند میل جنسی را به شدت کاهش داده و باعث بروز تنش در روابط شود)، وقتی دیگر لوبریکانت برای شما موثر نبود برای گزینه های دیگر با پزشک مشورت کنید.

حفظ ارتباط فیزیکی برای زندگی جنسی بهتر

12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر

حتی اگر خسته اید، تحت فشارید یا برای مشکلی ناراحت هستید باید به بوسیدن و بغل کردن هم ادامه دهید. این کار برای حفظ ارتباط فیزیکی و عاطفی مهم است.

تمرین لمس کردن

تکنیک‌های تمرکز حسی که متخصصان سکس از آن استفاده می‌کنند می‌توانند به صمیمیت فیزیکی شما بدون ایجاد فشار کمک کند. بسیاری از کتاب‌های کمک‌های فردی و ویدئوهای آموزشی راه‌هایی برای این تمرینات دارند. همچنین شاید باید از همسر خود بخواهید طوری شما را لمس کند که دوست دارد او را لمس کنید. این کار باعث می‌شود بفهمید چه مقدار فشار را برای لمس کردن باید به کار ببرید.

12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر | مرکز مشاوره همکده

پوزیشن های مختلف برای داشتن زندگی جنسی بهتر

ساخت رشته‌ای از پوزیشن‌های جنسی متفاوت برای رابطه نه تنها باعث افزودن علاقه و عشق خواهد شد بلکه می‌تواند کمک کند بر مشکلات غلبه یابید. برای مثال افزایش تحریک در نقطه ی G وقتی عمل دخول توسط مرد از پشت زن انجام می‌شود در رسیدن به ارگاسم کمک خواهد کرد.

برای آگاهی از عواملی که موجب از بین رفتن میل جنسی می‌شوند می‌توانید این مقاله را مطالعه بفرمایید.

12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر – فانتزی های خود را بنویسید.

این تمرین می‌تواند کمک کند فعالیت‌هایی که می‌توانند به شما و همسرتان هیجان دهند را پیدا کنید. به فیلم یا تجربه‌ای فکر کنید که باعث تحریک شما شده و خاطراتتان را با همسر خود به اشتراک بگذارید. این تمرین برای کسانی که میل جنسی کمی دارند مفید خواهد بود.

تمرینات کگل انجام دهید.

هر دو مردان و زنان می‌توانند تناسب اندام خود در فعالیت جنسی را با تمرین دادن ماهیچه‌های کف لگن بهبود بخشند. برای این تمرینات باید ماهیچه‌هایی را سفت کنید که در زمان تلاش برای متوقف کردن ادرار منقبض می‌کنید. برای دو یا سه ثانیه این حالت را نگه دارید، ده بار تکرار کنید و پنج مرتبه در روز این تمرین را انجام دهید.

می‌توان این تمرین را هرجایی انجام داد، زمان رانندگی، نشستن پشت میز یا ایستادن در صف. در خانه زنان می‌توانند از وزنه‌های واژنال برای افزودن به مقاومت ماهیچه‌ها استفاده کنند. با پزشک خود یا یک متخصص در مورد جایی که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید و روش استفاده مشورت کنید.

سعی کنید ریلکس باشید.

12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر

قبل از رابطه کاری آرامش بخش انجام دهید، مانند بازی کردن یا بیرون رفتن برای شام یا تکنیک‌های ریلکسیشن، تمرینات تنفس عمیق یا یوگا را امتحان کنید.

از ویبراتور استفاده کنید.

این ابزار به زنان کمک می‌کند در مورد واکنش‌های جنسی یاد گرفته و اجازه می‌دهد به همسر خود نشان دهند چه چیزی را دوست دارند.

12 روش کلیدی برای یک زندگی جنسی بهتر – ناامید نشوید.

اگر حس کردید هیچ یک از تلاش‌های شما موثر نیستند امیدتان را از دست ندهید. پزشک شما اغلب علت مشکل جنسی را بررسی کرده و شاید بتواند درمان‌های موثر را تشخیص دهد. او شما را به یک متخصص سکس ارجاع می‌دهد که می‌تواند در راه یک رابطه جنسی رضایت بخش برای شما مشکل ساز شود.

رابطه ی جنسی را در اولویت بگذارید.

گاهی داشتن رابطه‌ی بهتر و بیشتر تنها نیاز به خالی کردن برنامه‌تان دارد. وقتی میلیون‌ها کار در لیست خود دارید به سختی می‌توانید وضعیت روانی مناسب و زمان کافی برای رابطه داشته باشید.

برنامه‌ریزی برای رابطه‌ی‌ جنسی شاید زیاد رومانتیک به نظر نرسد اما شما بیشتر برنامه‌های مهم خود را در تقویم می‌گنجانید، چرا برای رابطه ی جنسی این کار را نکنید؟ باید در برنامه ی خود زمان کافی بگذارید تا به جای اینکه مستقیماً به رختخواب بروید در ابتدا کار آرامش بخشی انجام دهید. خصوصا زنان برای افزایش میل جنسی خود نیاز به کمی آرامش قبلی دارند.

منابع
health.harvard.edu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا